Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke Hothatch? Budget 5k

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:19
melcon schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:59:
Zoals Killaz al aangeeft, Clio 2 RS, de phase I en phase II zijn in je budget te vinden, ook met lagere km. standen. De auto's die normaal onderhoud gehad hebben kun je nog veel plezier van hebben, hebben verder geen zwakke punten behalve de achterste motorsteun die nog wel eens slap wil zijn. Eenvoudig en niet duur om te vervangen. Hogere km. standen zijn geen probleem (ik ken er een paar die over de 300.000 km heenzitten zonder revisie en hothatch gebruik), ook niet motorisch.
Heb er zelf ook 1 gehad, verbruik lag rond de 1 op 12 met af en toe stevig gebruik (het blijft tenslotte een hot hatch).

Een 206 gti is niet vergelijkbaar met een clio RS, dan moet je al naar een 206RC gaan kijken, maar dan ga je alweer richting bovenkant van je budget. Ibiza cupra die al genoemd is ook een heel geschikt autotje, moet het wel afleggen kwa prestaties en rijeigenschappen t.o.v. 206 RC / Clio RS maar is ook een hele potente auto.
Ah there you are :D

Ik baal wel een beetje van die Clio II RS die ik aangaf, 4500 euro, misschien nog wat vanaf lullen....LPG er in en bam! Potente km-vreter is ready 2 use!

K to the KillaZ

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:07
Ik heb 5 jaar lang in een Clio 2 P1 1.6 16V van 2000gereden. De is met 110 pk en 970 kg behoorlijk vlot (9.6 sec 0-100) maar misschien geen echte hot hatch. Dit model is makkelijk verkrijgbaar voor rond de 3k (kan je waarschijnlijk zelfs een p2 voor vinden, terwijl de meeste niet afgeragd zullen zijn.
Verbruik ligt io ca. 7.5 l / 100km bij normaal tot sportief gebruik.

Ik heb op een defecte krukassensor na geen problemen mee gehad in de 5 jaar dat ik er in gereden heb (2005-2010). Mijn vrouw rijdt er nu in en heeft nog steeds geen problemen.

Succes.

[ Voor 6% gewijzigd door Nivado op 12-04-2012 16:49 ]

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:12

Bommes

Capo del formaggio

Om bij een fiat uit je start post te blijven:
punto hgt of deze
of een Alfa 147..??

[ Voor 17% gewijzigd door Bommes op 12-04-2012 17:10 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-11 15:01
KillaZ schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:28:
[...]

Ah there you are :D

Ik baal wel een beetje van die Clio II RS die ik aangaf, 4500 euro, misschien nog wat vanaf lullen....LPG er in en bam! Potente km-vreter is ready 2 use!
Jup, dan wel vialle lpi doen, daar gaan ze het beste op.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

KillaZ schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:54:
Nee want een station is een station en geen 5 deurs :+
Tel ze anders na, een station heeft toch echt 5 deuren en staat in bijv autozoeksites ook als zodanig aangegeven :z
Overigens eens met je puntje over betrouwbaarheid. :)
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:07:
[...]

Dat is een misvatting. Als ik zie hoe vele collega's in hun lease auto rijden ("ik hoef de reparaties toch niet zelf te betalen"), krijg ik de kriebels. Daarbij de reparatie- en onderhoudsregelingen bij diverse leasemaatschappijen is puur op geld besparen gericht. Reparaties aan een auto die bijna "op" is, worden niet of minimaal gedaan, gewone reparaties worden vaak met goedkope after-market onderdelen gedaan, etc. Een ex-leaser is niet per definitie beter onderhouden dan een privé auto.
Een ex-leaser is niet per definitie beter onderhouden dan een priveauto en sommige leaserijders rijden als bezeten idoten zonder enig respect voor hun auto. Maar dat is een minderheid. Bij hot hatches (die je zo goed als niet in de lease krijgt) is dat de meerderheid.

Als ik voor vergelijkbare prijs moet kiezen tussen een 'saaie' Focus station ex-lease (1.6TDCi ofzo) en een prive Focus 2.5 Turbo ST, durf ik met redelijke zekerheid te beweren dat de 2.5 Turbo afgeragder gaat zijn dan de ex-lease saaie station.

Oslik blyat! Oslik!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-11 20:18
-tom-562 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:38:
[...]

Nee, kan ook een coupe zijn. Volgens mij is hatchback te definiëren als een auto waarbij de de kofferbak geen "afgesloten" compartiment is (dus dat het interieur "open" is als de kofferklep open gaat).
Je bedoelt dus dat de kofferklep een extra 'deur' is. Maar een coupé kan ook 3-deurs zijn.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-11 18:34
Ik durf dat niet zo te concluderen, het kan zijn dat die ST klauwen met geld heeft gekost en de eigenaar hem in goede staat wil houden om zichzelf kosten uit te sparen (aan slijtage, reparaties en onderhoud) en zodoende de restwaarde op peil te houden. De leaserijder heeft er geen last van en kan lekker de 1.6 koud op de staart rammen, de leasemij betaalt toch wel.

De wijzen komen uit het Oosten!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 07:09
NoepZor schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:18:
Ik durf dat niet zo te concluderen, het kan zijn dat die ST klauwen met geld heeft gekost en de eigenaar hem in goede staat wil houden om zichzelf kosten uit te sparen (aan slijtage, reparaties en onderhoud) en zodoende de restwaarde op peil te houden. De leaserijder heeft er geen last van en kan lekker de 1.6 koud op de staart rammen, de leasemij betaalt toch wel.
Juist ik sluit me hier helemaal bij aan. De leasebak hier gaat ook gewoon direct vol met het verkeer mee. Met de 335d die ik helaas weg heb gedaan, welke ik prive reed, werd er eest netjes warm gereden en dan pas mocht ie zijn potentie tonen :+ Ook een kwestie van een emotie bij de auto, die kl*te passat cc intereseert me weinig veel te veel gedoe met het ding. Terwijl de beamer toch wel iets naar me hart was. Die ST is een emotie auto, een particuliere eigenaar zal deze waarschijnlijk erg liefkozend behandelt hebben.

Ik stel dat het budget in deze categorie, met deze specs niet toereikend is om een goede auto te kopen. Als je een probleem loze goed onderhouden hothatch wil zul je van de eerste eigenaar moeten kopen, en een recent model. Wat er met alle clio RS-en en consorten van beneden de <5k gebeurd is weet je niet, kom je niet achter, en kun je zeker niet op vertrouwen. Dit wordt gewoon een gok bij aankoop, als het gevoel goed is bij de auto hopen dat je dan ook geluk hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door thefox154 op 12-04-2012 19:25 ]

• Het Fantoom
NoepZor schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:18:
Theoretisch zou dat kunnen inderdaad, maar in werkelijk zal het anders zijn. Vrijwel niemand koopt een ST met het doel om de restwaarde hoog te houden en er rustig mee te toeren. Sowieso stelt de restwaarde van een auto niets voor in vergelijking met nieuwwaarde dus vreemde reden zou dat zijn.

• Het Fantoom
Het gestelde budget is inderdaad ook zeer mager, daar koop je geen leuke auto's voor.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:00

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wat ik een superleuke auto vond om te rijden (nooit zelf gehad, maar een kennis van mij wel) is een peugeot 106 ralley. Nou was die auto een klein beetje gekieteld, dus iets meer als 100 PK. Niet te zwaar, beetje verlaagd. Rijden als een kart. :Y

Afbeeldingslocatie: http://www.delest.nl/cb-img/671/Peugeot-106-Rallye-13-1995.jpg

Wise enough to play the fool

• Het Fantoom
Ligt er maar net aan wat je referentie is, rijdt zo'n 106 nog steeds superfijn als je voorheen bv een 120i gewend was?

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-11 20:49
bij zo'n 106 heb je al vrij snel dat je niet past (afhankelijk van je lengte, in mijn geval moet ik wss de bestuurdersstoel eruit slopen en op de achterbank gaan zitten)

dus dan ga je naar een maatje groter, 306 misschien? (2.0XSI of S16)

Verwijderd

FastFred schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:39:
bij zo'n 106 heb je al vrij snel dat je niet past (afhankelijk van je lengte, in mijn geval moet ik wss de bestuurdersstoel eruit slopen en op de achterbank gaan zitten)
Mwoah. Ken een vent van 2 meter die er 1 heeft en die past er prima in. Hij is trouwens te koop. 106 GTI met throttlebodies. 200pk in zo'n klein karretje is denk ik wel een hot hatch ;)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

In mijn 106 xsi kon ik met mijn 1,90 goed zitten hoor.

Voor het budget is best leuks te koop, maar in mijn ogen beter geen "gewild" merk. Daarbij acht ik de kans groter dat je ander mans elende koopt.
Kijk in plaats daar van eens naar Alfa gtv, fiat coupe, lancia delta turbo om maar even wat italiaanse voorbeeldjes te noemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 12-04-2012 20:04 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Rene
  • Laatst online: 20-11 22:29
Bommes schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:02:
In mijn 106 xsi kon ik met mijn 1,90 goed zitten hoor.

Voor het budget is best leuks te koop, maar in mijn ogen beter geen "gewild" merk. Daarbij acht ik de kans groter dat je ander mans elende koopt.
Kijk in plaats daar van eens naar Alfa gtv, fiat coupe, lancia delta turbo om maar even wat italiaanse voorbeeldjes te noemen.
Ik heb door de post hier en in andere forums je voorkeur ondertussen wel ontdekt, maar ik vraag me af of dit nu de wagens zijn tussen de 3 en 5K waar je echt warm van moet lopen.

Wagens zoals een delta turbo zou ik niet zomaar zonder kennis kopen. Zijn toch redelijk gevoelig bijvoorbeeld. Als je dit van een echt liefhebber koopt heb je vast een superwagen, maar ik vermoed als je dit soort wagens op marktplaats koopt dat je ook hier de troep van een ander koopt. Het zijn zonder meer mooie wagens, maar ik denk geen opties als je er geen voorliefde voor hebt.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 14:47
Als de Ibiza Cupra buiten budget valt, dan is de Ibiza 20VT misschien een leuk alternatief. Niet de looks van een cupra, maar wel de power.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• FastFred
inderdaad die heb ik op MP ook wel 's voorbij zien komen, dacht dat er alleen een 20vt was voor de Leon, wist niet dat die ook in Ibiza's zat. Is dat hetzelfde blok als in de Leon's? De 1.8 20vt met 180pk that is? Dat zal wel lekker hard gaan :)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

peugeot206gt schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:13:
[...]
Wagens zoals een delta turbo zou ik niet zomaar zonder kennis kopen. Zijn toch redelijk gevoelig bijvoorbeeld. Als je dit van een echt liefhebber koopt heb je vast een superwagen, maar ik vermoed als je dit soort wagens op marktplaats koopt dat je ook hier de troep van een ander koopt. Het zijn zonder meer mooie wagens, maar ik denk geen opties als je er geen voorliefde voor hebt.
Dit geld dus eigenlijk ook voor alle andere aangedragen opties.
Een hothatch blijft een risico aanschaf.
Dus of dat doe je goed en koop je nieuw of gebruikt bij een dealer met garantie. Of je zoekt iets wat niet voor de hand ligt met weinig kilometers en 1 of 2 eigenaren voor jou.
Even los van mijn voorkeur, een punto van 2003 met een 1.7 16v motortje. 130pk op iets van krap 900kg.
Das toch wel een hothatch te noemen.
Vind je zo iets met weinih km's lijkt het mij sterk dat je daar een buil aan valt.

Maar hoeft geen fiat te zijn, maar in deze prijsklasse zou ik dus juist wel weg blijven bij polo's, ibiza's of astra's.

• Rene
  • Laatst online: 20-11 22:29
Bommes schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:48:
[...]

Dit geld dus eigenlijk ook voor alle andere aangedragen opties.
Een hothatch blijft een risico aanschaf.
Dus of dat doe je goed en koop je nieuw of gebruikt bij een dealer met garantie. Of je zoekt iets wat niet voor de hand ligt met weinig kilometers en 1 of 2 eigenaren voor jou.
Even los van mijn voorkeur, een punto van 2003 met een 1.7 16v motortje. 130pk op iets van krap 900kg.
Das toch wel een hothatch te noemen.
Vind je zo iets met weinih km's lijkt het mij sterk dat je daar een buil aan valt.

Maar hoeft geen fiat te zijn, maar in deze prijsklasse zou ik dus juist wel weg blijven bij polo's, ibiza's of astra's.
Precies mijn punt, ik denk dat we het onderhoudsbudget van de TS moeten weten.

Hetzelfde geldt voor die 20VT van VAG, ook hier ben je zuur als er iets stuk gaat en ben je zo weer 1500 verder om de boel draaiende te hebben. Een turboblok neemt gewoon veel meer risico met zich mee. Opzich geen probleem, maar bij wagens van 15 jaar oud zou ik er niet aan beginnen zonder gedegen historie en voorkennis.

Ik had eerder jou bovengenoemde punto gekocht ipv een 20VT ibiza.

Aan de andere kant had ik eerder een 306 GTI-6 gekocht ipv die Delta turbo

Maar de TS moet voor zichzelf nagaan of hij buiten die 5K nog meer kan investeren. Iets waarbij je in dit segment en eisen wel degelijk rekening mee moet houden :)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Nadeel van die 306 gti is dat je die niet meer vind met weinig kilometers..
Wel een supergave wagen.

[ Voor 14% gewijzigd door Bommes op 12-04-2012 20:56 ]

• FastFred
http://link.marktplaats.nl/532979431

Maar dan dus eentje zonder al dat plastic

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@ hierboven:
Oh wat een hok zeg..
Wat ik nu doe zal nooit meer gebeuren:
http://link.marktplaats.nl/1001613262
Fijne motor als ik de verhalen her en der moet geloven.

@ts: als je op mp zoekt waar zoek je dan naar..?? Wat zijn de ads waar je op klikt..?

[ Voor 24% gewijzigd door Bommes op 12-04-2012 21:48 ]

• FastFred
Die Golf 4 GTI is mooi ja, maar eerste eigenaar, en laatste, is een vrouwtje van 75 dus veel langzame korte ritjes waardoor hij waarschijnlijk nooit goed warm gereden is. Motor zal waarschijnlijk wat lui zijn, evt condens in het uitlaatsysteem van de korte rustige ritjes dus wss ook roest....

Zal ongetwijfeld wat werk aan zitten

• thefox154
FastFred schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:23:
Die Golf 4 GTI is mooi ja, maar eerste eigenaar, en laatste, is een vrouwtje van 75 dus veel langzame korte ritjes waardoor hij waarschijnlijk nooit goed warm gereden is. Motor zal waarschijnlijk wat lui zijn, evt condens in het uitlaatsysteem van de korte rustige ritjes dus wss ook roest....

Jongens come one, een golf als hothatch bestempelen. Dit is de meest onopvallende saai wagen die in het land op de wegen te vinden is. Zeg maar de positie ingenomen die de astra in de jaren 90 had. Er is niets hot aan dat hok. Plus dat het weg gedrag zoals elke vw erg neutraal en saai is en niet sportiefs heeft.

Een 106/206/een of andere abarth dat zijn hothatches hiermee zit de ts wel op het goede spoor. Aparte wagens, laag gewicht, veel vermogen en beter betaalbaar in onderhoud.

Verwijderd

Stuur rechts, maar wel een hot-hatch.

http://pistonheads.com/sales/3808879.htm

En ver binnen budget :)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Of, een Glanza :)
http://link.marktplaats.nl/542106762
Met recht een hot hatch en vies snel

Vaak bu'j te bang!

• thefox154
Of als je wat exclusievers wilt, wat je niet veel ziet kun je misschien voor een MG gaan. Gebruiken veel rover onderdelen welke op internet, zeker in de UK, voordelig te krijgen zijn. Ook veel imitatie voor te krijgen. Vaak ook standaard redelijk luxe uitgerust en de kans dat iemand er ooit een tribal op heeft gehad en met het petje achterste voren rond heeft getrapt is wat kleiner.

Bijvoorbeeld als hatch een MG ZR, zijn redelijk betrouwbare wagens. Ook nog een voordeel dat ze nog met een fatsoenlijke km stand te vinden zijn.

Kwam deze ook nog tegen, op het eerste gezicht wel leukm, voldoet aan alles eisen behalve het 'hatch' stukje.
Past in je budget, v6, mooi vermogen en je ziet hem bijna nooit.. 7,5 sec naar de 100, zou mer ook veiliger invoelen dan in een 106bijv :+

• KillaZ
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 02:16:

Ver binnen budget? Alsof invoeren, door de RDW keuring halen en de BPM gratis zijn.
BPM zal misschien iets van 200 euro zijn, maar toch.
Agreed, basisprijs is niet duur nee. :)

K to the KillaZ

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Clio II RS, no doubt.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:28

vhal

ಠ_ಠ

KillaZ schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:02:

Hier staat een nette RS te koop onder de 5K
waarom moet ik dat nou weer zien... :9

Strava

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:45
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 02:16:

Als we dan toch in engeland kijken:
http://pistonheads.com/sales/3774762.htm
SR20DET met 220 pk :)

dot.blaat

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 14:47
FastFred schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:46:
inderdaad die heb ik op MP ook wel 's voorbij zien komen, dacht dat er alleen een 20vt was voor de Leon, wist niet dat die ook in Ibiza's zat. Is dat hetzelfde blok als in de Leon's? De 1.8 20vt met 180pk that is? Dat zal wel lekker hard gaan :)
Als de je 20VT uit 2001 pakt dan zit daar dezelfde motor in als de cupra uit die tijd, een 1.8 20vt met ~150pk. Er zullen er niet veel van rondrijden, maar mocht je er een zien dan kan het goed zijn dat de auto een stuk goedkoper is dan een vergelijkbare cupra.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Heeft ook een computer!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

FastFred schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:39:

dus dan ga je naar een maatje groter, 306 misschien? (2.0XSI of S16)
Kijk zn 106 is idd een heel ander autotje dan een bijvoorbeeld een Clio RS maar er niet inpassen is onzin. Ik heb een 106 ben 1.94 en kan er zonder problemen eeen hele dag in zitten. De achterbank is dan een gevalletje nvt. maar ik zit er dan best wel prima in.

• melcon
Een 106 Rallye is ook wel een echte hothatch, die motoren lopen standaard ook beter dan opgegeven, op de bank meestal 120 pk.

Maar als je ook nog wat comfort / luxe er een beetje bij wil dan valt die wel af.

[ Voor 25% gewijzigd door melcon op 13-04-2012 14:24 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:00

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

En, zon ralley weegt net geen 800 kilo. Scheelt ook weer.

Maar goed, een Ibiza cupra of een leon cupra... Ook leuk. Geen ervaring mee overigens.

Wise enough to play the fool

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

oei wat een ontzettend gave bak, alleen die verlaging en die dubbele uitlaten zijn echt kansloos.
thefox154 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:42:
[...]

Jongens come one, een golf als hothatch bestempelen. Dit is de meest onopvallende saai wagen die in het land op de wegen te vinden is. Zeg maar de positie ingenomen die de astra in de jaren 90 had. Er is niets hot aan dat hok. Plus dat het weg gedrag zoals elke vw erg neutraal en saai is en niet sportiefs heeft.

Een 106/206/een of andere abarth dat zijn hothatches hiermee zit de ts wel op het goede spoor. Aparte wagens, laag gewicht, veel vermogen en beter betaalbaar in onderhoud.
Ik had hem er ook enkel bij gezet omdat er nog niet echt een reactie van de TS was gekomen.
In mijn geval zal er ook nooit zo iets aangeschaft worden als ik een dergelijk budget had, maar dat moge duidelijk zijn.. :P

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
melcon schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:24:
Een 106 Rallye is ook wel een echte hothatch, die motoren lopen standaard ook beter dan opgegeven, op de bank meestal 120 pk.

Maar als je ook nog wat comfort / luxe er een beetje bij wil dan valt die wel af.
Geheel eens :)
Mijn buurman had een 106GTI en die was aardig rap. Paar keer sprintjes gedaan tegen mijn (ex) Clio RS182 destijds, en tot de 160 kon hij aardig goed bijbenen. Daarna liep ik verder uit.

Om de vraag maar te beantwoorden, Clio II phase2 RS172 nemen. Power genoeg, en luxe ook met climate control, xenon etc.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 22:31
Ik rijd zelf een Toyota Yaris T-Sport van de eerste generatie.
Ik vind het een heerlijke auto om in te rijden. Het zal niet de snelste zijn, maar traag issie ook zeker niet met z'n 106 pk en 925 kilo. Het is een lekker gooi en smijt autootje. :)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Verwijderd

KillaZ schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:26:
[...]

Ver binnen budget? Alsof invoeren, door de RDW keuring halen en de BPM gratis zijn.
BPM zal misschien iets van 200 euro zijn, maar toch.
Agreed, basisprijs is niet duur nee. :)
Als je mij 5k EUR geeft zet ik dat ding voor je op kenteken, poets ik hem helemaal goed voor je en en tank ik hem ook nog af.

Maar wat er over blijft is dan voor mij. Geloof me, daar moet menig student 1 tot 2 maanden voor werken :)

• KillaZ
Dat ding is 3350 euro? BPM, RDW en transport kosten er bij en je zit op 4K.

Is leuk maar TS wil natuurlijk liever onder de 5k blijven....

K to the KillaZ

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:59

Rejgun

Leven is Bier drinken

4 < 5
dus gelukt

Audi: Vorsprung durch Technik

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

FastFred schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:23:

Golf IV en hot hatch :'(

Ik zie dat de Peugeot 306 en Citroën ZX niet genoemd zijn. De 306 GTi en ZX 16V hebben 2 liter met 167 pk, en een ZX heeft een puik weggedrag. Stukken beter dan een Golf.

Signatures zijn voor boomers.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Pagina 2 bijna onder aan zeker niet gelezen dan..?? 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 13-04-2012 21:10 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nee, want daar heb ik net gepost. :P

spoiler:
niet iedereen heeft hetzelfde aantal posts per pagina

Signatures zijn voor boomers.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:45

Wok

Dakloos...

Ik zie dat teacher en ik ongeveer gelijkgestemd zijn :)

Ik durf echter nog wat verder te gaan... Budget 5K, maar liever 3K. Voor 2000-2500 kun je een nette 205 1.9 GTI kopen.

Afbeeldingslocatie: http://www.autogekken.nl/wp-content/uploads/2009/11/205gti.jpg

Je moet wel de krenten uit de pap zien te vissen (al zitten de meeste 'vermoeide' GTI-tjes nu rond de 1500 euro; de meeste 2K+ exemplaren in originele staat zijn vaak wel OK), maar dan kun je nog wel een goed exemplaar vinden. Stel dat je een exemplaar vindt voor 2K: gooi er nog 1K tegenaan voor evt. achterstallig onderhoud en je bent het mannetje :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Maasluip schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 21:13:
Nee, want daar heb ik net gepost. :P

spoiler:
niet iedereen heeft hetzelfde aantal posts per pagina
Daar moest ik ff over na denken.. :o
Deze post + de 2 daarna bedoelde ik:
peugeot206gt in "Welke Hothatch? Budget 5k"

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-11 20:39
rimave schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:40:
Ik rijd zelf een Toyota Yaris T-Sport van de eerste generatie.
Ik vind het een heerlijke auto om in te rijden. Het zal niet de snelste zijn, maar traag issie ook zeker niet met z'n 106 pk en 925 kilo. Het is een lekker gooi en smijt autootje. :)
Hier ook, wilde ding ook al als tip doorgeven. Nadeel is beetje de reputatie van de Yaris.. als zijnde uh.. Beyaris. Maar zon T-Sport wil wel vooruit.
En qua techniek is het allemaal goed betrouwbaar.

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11 21:04

Skef

Ik scheer.me

Fiat Stilo Abarth? 2.4 liter 5-cilinder met 170pk... Ook erg hot, en ook voor onder de 5k te vinden...

Goed, het is wel een zuip-bak. Heb er laatst een een tijd meegehad als leenauto, en ik reed er gemiddeld 1 op 6 mee...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
Skef schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 09:55:
Fiat Stilo Abarth? 2.4 liter 5-cilinder met 170pk... Ook erg hot, en ook voor onder de 5k te vinden...

Goed, het is wel een zuip-bak. Heb er laatst een een tijd meegehad als leenauto, en ik reed er gemiddeld 1 op 6 mee...
1:6 :? Het blok is niet heel zuinig, maar 1:9 moet haalbaar zijn.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-11 18:34
Plus de stilo is geen betrouwbaarheidswonder. Je kunt zeggen van een Golf wat je wil, maar het is wel fijn dat je een degelijke auto hebt waar niet zoveel aan kapot gaat. Franse auto's hebben ook vaak last van rammeltjes ed, ongeacht of het ding betrouwbaar is of niet.

De wijzen komen uit het Oosten!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

NoepZor schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 19:04:
Plus de stilo is geen betrouwbaarheidswonder. Je kunt zeggen van een Golf wat je wil, maar het is wel fijn dat je een degelijke auto hebt waar niet zoveel aan kapot gaat. Franse auto's hebben ook vaak last van rammeltjes ed, ongeacht of het ding betrouwbaar is of niet.
Pff, kan zat stuk aan een Golf. Denk aan koppeling, stuurbekrachtiging, vering, uitlaat... the usual.

Het is ook vrij onzinnig alle auto's uit een bepaald land over een kam te scheren. De Laguna I was een totale drama, maar dat zat puur in de electronica, sommige oudere Citroens en Peugeots roestten onder je kont vandaan, maar er zijn ook zat (zoals de genoemde 205 bijv) die qua betrouwbaarheid prima meekunnen met hun oosterburen of ze zelfs overtreffen. Niet alles uit die Heimat is heilig :o

Oslik blyat! Oslik!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

dion_b schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 19:18:
[...]

Pff, kan zat stuk aan een Golf. Denk aan koppeling, stuurbekrachtiging, vering, uitlaat... the usual.
Slijtdeel, typekwaal, slijtdeel, slijtdeel.
Dat zijn van die dingen die elke auto gewoonweg heeft.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb zelf 7 jaar met veel plezier in een Renault Clio Williams gereden. Die kun je tegenwoordig ook wel al voor tussen de 3 en 5k vinden. Met 150pk op nog geen 1000kg is het echt een bommetje.
Heeft ook een heel mooi interieur met blauwe tellers en heerlijke kuipstoelen.
Een Civic lijkt me ook een goeie optie, aangezien Honda toch wel heel betrouwbaar is.

[ Voor 22% gewijzigd door SToRM666 op 15-04-2012 11:43 ]

PSN id: NL_SToRM

• thefox154
DropjesLover schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 20:27:
[...]

Slijtdeel, typekwaal, slijtdeel, slijtdeel.
Dat zijn van die dingen die elke auto gewoonweg heeft.
Hehe google is even op de tsi motoren etc, vag blijft maar auto's en motoren omruilen. Zat zwakke punten in een golf, zwakke electronica (let maar is op bijv. kapotte achterlichten op de weg is 9 van de 10 golf of polo).
Ieder model heeft iets.

Waar is de ts eigenlijk?

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 20:07
Mijn keuze: Fiat barchetta.

Mits fatsoenlijk onderhouden zijn ze zeer betrouwbaar (maar dat geldt voor iedere auto)

Zeer actieve community, dus als je problemen hebt wordt je goed ondersteund.

131 PK op 1050 kilo; gaat als de brandweer. Licht overstuurd karakter, zeer lang neutraal, maar bij gas los op snelle bochten gaat ie kwispelen, erg vermakelijk.

Verbruik is bij normaal gebruik 1 op 12 a 13.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:37

epic_gram

undercover moderator

thefox154 schreef op zondag 15 april 2012 @ 11:57:
[...]

Hehe google is even op de tsi motoren etc, vag blijft maar auto's en motoren omruilen. Zat zwakke punten in een golf, zwakke electronica (let maar is op bijv. kapotte achterlichten op de weg is 9 van de 10 golf of polo).
Ieder model heeft iets.

Waar is de ts eigenlijk?
Maarja, er is nogal een verschil tussen een franse bak die onder je kont wegroest of een duitse met brakke elektronica. :)

edit: mitsubishi colt niks voor TS?

[ Voor 3% gewijzigd door epic_gram op 15-04-2012 13:52 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• melcon
dion_b schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 19:18:
[...]

Het is ook vrij onzinnig alle auto's uit een bepaald land over een kam te scheren. De Laguna I was een totale drama, maar dat zat puur in de electronica, sommige oudere Citroens en Peugeots roestten onder je kont vandaan, maar er zijn ook zat (zoals de genoemde 205 bijv) die qua betrouwbaarheid prima meekunnen met hun oosterburen of ze zelfs overtreffen. Niet alles uit die Heimat is heilig :o
Laguna II 2001-2004 bedoel je, de laguna I was juist heel betrouwbaar.

Maar lijkt me verstandig dat dit topic niet verzand in een betrouwbaarheids oorlog tussen duitse en franse auto's (en eventuele andere landen). Ze hebben allemaal zo hun gebreken en duitse zijn net zo min heilig als welke andere auto dan ook. Toyota heeft ook de naam betrouwbaar te zijn maar een avensis van de afgelopen 10 jaar wil je echt niet hebben. Dus schrap dat uit dit topic, je weet vantevoren toch niet wat er stuk gaat als je een auto koopt of die nou van de noordpool komt of uit enig ander land ;) en zeker niet bij 2e hands auto's.

De genoemde civic is ook een leuke optie, dat wil ook wel goed van zijn plek.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:18

Bever!

3

clio williams past goed in je budget, clio rs zal wrs te duur zijn in aanschaf?

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 20-11 20:39
SkiFan schreef op zondag 15 april 2012 @ 12:25:

Mits fatsoenlijk onderhouden zijn ze zeer betrouwbaar (maar dat geldt voor iedere auto)

131 PK op 1050 kilo; gaat als de brandweer. Licht overstuurd karakter, zeer lang neutraal, maar bij gas los op snelle bochten gaat ie kwispelen, erg vermakelijk.

Barchetta is niet bepaald een hatchback... 2 zitter cabriootje eerder :p

Stilo Abarth staat idd niet echt bekend als degelijk... ook een keer naar gekeken, maar vrij veel rampenverhalen, naast brandstofverbruik.
Golf staat in de volksmond wel bekend als zeer degelijk... maar in praktijk is het niet meer of minder dan welke auto dan ook.
Ding kan evengoed stuk en heeft ook zo zijn kwalen. Zijruiten die naar beneden vallen bv, bij alle auto's op dat platform. Wat ik wel lees is dat de importeur ieder geval als zijnde 'dat doet ie anders nooit' behandeld en qua service/coulance niet al te best is.

Verwijderd

KillaZ schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 17:53:
Dat ding is 3350 euro? BPM, RDW en transport kosten er bij en je zit op 4K.

Is leuk maar TS wil natuurlijk liever onder de 5k blijven....
Afbeeldingslocatie: http://media.comicvine.com/uploads/7/75222/2072040-not_sure_if_serious.jpg

ik denk dat ik het tussen de 3.5 en 3.8k euro voor elkaar kan krijgen, het is een vraagprijs dus daar is op af te dingen en de douane snapt zelf ook de ballen van bpm aangifte dus dat zou ook goed gedrukt moeten kunnen worden. Heen en terugreis samen kost nooit meer dan 300 euro :)

Je blijft dus ver onder de 5k, en je hebt echt een toffe hothatch met 200pk, ook leuk om een keer rond het circuit te scheuren :D

• KillaZ
Waar is de TS trouwens?

Nu 4250 euro....geen geld.

K to the KillaZ

• rikkieking
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-11 19:40
al gedacht aan een saxo 1.6 16v VTS? zelfde blok/onderstel als een 106gti (118pk), maar minder opvallend:)

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/1kz6p.jpg

(de mijne)

• t_captain
SkiFan schreef op zondag 15 april 2012 @ 12:25:

Iemand die een hot hatch zoekt, is meestal op zoek naar een snelle auto die daarnaast geschikt is voor dagelijks gebruik. Een barchetta met de 130 pk 1.8 liter motor is niet bijzonder snel, en absoluut niet praktisch voor alledag. Geen achterbank, nauwelijks kofferruimte en een linnen kap met alle problemen vandien. Leuke cabrio, maar weinig met een hot hatch van doen.

Binnen de Fiat groep zou ik eerder de Coupe voorstellen. Met 2.0 20v Turbo motor behoorlijk hot en iets praktischer dan de Barchetta.

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
Hot hatch voor 5k...
Hmm...

Wat dacht je van een BMW 323TI
http://auto.marktplaats.n...t-323i-323-2-5-6-cil.html?
0-100 7.8sec
top 230km/u
En uiteraard rwd.. !

Renault Clio RS
http://auto.marktplaats.n...24kw-2005-2003-zwart.html
0-100 7.2sec
top 222km/u
182pk !

Net iets boven budget.. ( wellicht met wat recessiepraatjes wat afdingen ^_^ )
Ford Fiesta ST
0-100 8.2sec
top 208km/u
150pk

[ Voor 0% gewijzigd door Lasteraar op 16-04-2012 20:01 . Reden: swrijfvout ]

• t_captain
Lasteraar schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:01:
Hot hatch voor 5k...
Hmm...

Wat dacht je van een BMW 323TI
http://auto.marktplaats.n...t-323i-323-2-5-6-cil.html?
0-100 7.8sec
top 230km/u
En uiteraard rwd.. !
Looks like a hatch. And pretty hot met 170 pk op de achterwielen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Stilo Abarth. Ja, verbruikt wat olie maar zit bomvol opties en goed te onderhouden (en te vinden onder de 5k). Heb in mijn 1.6 Stilo Dynamic weinig problemen gehad, maar de Abarth is natuurlijk wel een poepje anders.

• Bever!

Bever!

3

Nou stuurt een clio rs stukken beter dan een 323ti

• Lasteraar
Bever, dat zegt meer over de bestuurder van de auto.
In standaard trim, zoals aangeboden , zal een geoefend bestuurder vrijwel altijd kiezen voor de bmw, simpelweg vanwege de rdw.

Zo'n clio stuurt goed, absoluut. Maar onderschat de wat ouder lijkede 323ti niet. Motor is subliem en rijeigenschappen idemdito.

Dat de Renault wellicht wat sneller is op rechte lijn / acceleratie zou kunnen.. Maar qua weggedrag zou ik voor de bmw gaan.

Rij je wat minder uitdagend en is een stoplichtsprint genoeg voor je, dan is de wat modernere Clio wellicht een goede keuze. Wel wat duurder, en wat onderhoudsgevoeliger.

Ik zou lekker cheap voor de bmw gaan. Voor dat geld vind je eigenlijk niks beters qua hot hatch, imho.

• t_captain
Ik heb een trackday gereden met een Polo GTI. Een ding wat me opviel is dat een gedraaid stuurwiel meteen een enorm stuk van je grip kost. Zelfs bij kleine stuuruitslag, uitaccelereren van een bocht in 3 of zelfs 4 en de hele tijd het lampje van traction control aan het knipperen. Zodra je het stuur weer recht hebt heb je wel grip. Daar moet een achterwielaandrijver een enorm snelheidsvoordeel hebben.

Verder is het ook leuker omdat je powerslides kunt maken. Altijd leuk voor mensen die van hot hatches houden natuurlijk ;)

Verwijderd

t_captain schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:58:
Ik heb een trackday gereden met een Polo GTI. Een ding wat me opviel is dat een gedraaid stuurwiel meteen een enorm stuk van je grip kost. Zelfs bij kleine stuuruitslag, uitaccelereren van een bocht in 3 of zelfs 4 en de hele tijd het lampje van traction control aan het knipperen. Zodra je het stuur weer recht hebt heb je wel grip. Daar moet een achterwielaandrijver een enorm snelheidsvoordeel hebben.

Verder is het ook leuker omdat je powerslides kunt maken. Altijd leuk voor mensen die van hot hatches houden natuurlijk ;)
Volgende keer je traction control uitzetten en met je linkervoet losjes op de rem drukken. Moet jij eens opletten hoeveel grip je met dat ding hebt met accelereren tijdens het uitrijden van een bocht :)

Gevalletje van niet de auto maar de bestuurder ;)

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Lasteraar schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:44:
Bever, dat zegt meer over de bestuurder van de auto.
In standaard trim, zoals aangeboden , zal een geoefend bestuurder vrijwel altijd kiezen voor de bmw, simpelweg vanwege de rdw.

Zo'n clio stuurt goed, absoluut. Maar onderschat de wat ouder lijkede 323ti niet. Motor is subliem en rijeigenschappen idemdito.

Dat de Renault wellicht wat sneller is op rechte lijn / acceleratie zou kunnen.. Maar qua weggedrag zou ik voor de bmw gaan.

Rij je wat minder uitdagend en is een stoplichtsprint genoeg voor je, dan is de wat modernere Clio wellicht een goede keuze. Wel wat duurder, en wat onderhoudsgevoeliger.

Ik zou lekker cheap voor de bmw gaan. Voor dat geld vind je eigenlijk niks beters qua hot hatch, imho.
Precies. Het ligt aan de bestuurder... Ik denk dat je met die standaard Clio RS een stuk harder de bocht door gaat dan met een standaard 323i namelijk.

Remmen, Auto met de neus de goede kant op en plankgas :) Dag 323i :)

Heeft ook een computer!

• t_captain
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 02:15:
[...]

Volgende keer je traction control uitzetten en met je linkervoet losjes op de rem drukken. Moet jij eens opletten hoeveel grip je met dat ding hebt met accelereren tijdens het uitrijden van een bocht :)

Nog meer gebruik maken van de remmen zou ik niet gauw doen zolang het standaard materiaal eronder zit. Die dingen zijn al na 3 ronden kokend heet, tot het punt dat je je rempunt 30 meter gaat verleggen voor de veiligheid.

Waarschijnlijk valt er enorm veel winst te maken met een goed sperdifferentieel. Maarja, ik was niet van plan om een circuitauto op te bouwen :)

• melcon
Bertus schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 07:17:
[...]

Precies. Het ligt aan de bestuurder... Ik denk dat je met die standaard Clio RS een stuk harder de bocht door gaat dan met een standaard 323i namelijk.

Ik weet het wel zeker :)

• Sick Nick
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 02:15:
[...]

Ja, een ongetrainde bestuurder aanraden om met links te gaan remmen op het circuit zonder enige vorm van elektronische hulp 8)7 Die gaat meteen in de rondte omdat de rem te hard gaat :+ Kan je ook wel zeggen gevalletje van bestuurder maar in dit geval toch echt de auto ;) Met m'n Clio RS had ik daar zo goed als geen last van, ook ingestuurd kon je daar gewoon goed de bocht mee uittrekken zonder problemen of snelheidsverlies. ESP heeft de Clio2 Ph2 RS niet dus daar sowieso geen last van :P

• KillaZ
Dus, TS, koop die RS op het HT forum nou maar.
Zou er mijn Alfa zo voor inruilen om hem op LPG te zetten :+

Volgens mij geeft zo'n RS enorm veel fun voor die 4K!

[ Voor 21% gewijzigd door KillaZ op 17-04-2012 09:42 ]

K to the KillaZ

• Lasteraar
Bertus schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 07:17:
[...]

Google maar eens op Clio RS onderstuur en BMW 323Ti onderstuur.
Dan weet je gelijk hoe plankgas in een snelle bocht gaat bij beide auto's.

• KillaZ
Lasteraar schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:20:
[...]

Google maar eens op Clio RS onderstuur en BMW 323Ti onderstuur.
Dan weet je gelijk hoe plankgas in een snelle bocht gaat bij beide auto's.
Ja want elke willekeurige RWD gaat per definitie sneller een bocht door dan elke willekeurige FWD.... 8)7

K to the KillaZ

• Lasteraar
Verdraai nou niet mijn woorden, dat is niet wat ik zeg.
Daarbij is onderstuur een probleem bij zowel rwd als fwd.
Echter, wanneer je de 323ti en de clio RS (type2) obder de loep neemt betreft bochtgedrag, is de Clio is dit geval sterker onderstuurd dan de bmw. Het is zelfs een bekende "klacht" bij de Rs type 2

• melcon
Als je die uitspraak doet heb je nog nooit in een clio 2 RS gereden, het is zeker geen bekende klacht.
Hij staat er juist bekend om dat de achterkant graag een stapje zet. Een 323 heb ik wel ervaring mee en dit rijdt goed maar legt het op het gebied van wegligging echt af t.o.v. een clio RS, kansloos wil ik niet zeggen maar het komt wel in de buurt.

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:16
Hij rijdt volgens mij liever op 3 banden dan op 4, nog eens milieuvriendelijk ook!

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• melcon
KillaZ schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:30:
[...]

Ja want elke willekeurige RWD gaat per definitie sneller een bocht door dan elke willekeurige FWD.... 8)7
Dat sowieso :P wat gaat sneller over de nordschleife, een bmw 1M of een megane 3 RS Trophy?

• t_captain
Een Megane 2 :)
109. Renault Megane RS 265 Trophy 8:07.97 152 '11 265 / 1409 Laurent Hurgon
144. Renault Megane R26.R 8:16.90 149 '08 230 / 1252 Vincent Bayle
188. Renault Megane RS Mk III 8:29.00 146 '09 250 / 1387 Horst von Saurma
220. BMW 135i Coupe 8:39.20 143 '07 306 / 1485 (geen M, wel eem 135i)

Verwijderd

Maar welke geeft meer rijplezier over het algemeen?

Overigens leuke discussie dit hoor maar compleet niet relevant voor de topicstarter. Dit topic is na 2 pagina's al verzand in een kijk mij fictieve racekennis & bijbehorende piemel hebben.

• KillaZ
Nee, want ik geef de TS al 2 keer een prima (100.000 km gelopen, onderhoudsboekjes er bij) Clio 2 RS.

Hij doet er alleen niets mee.
melcon schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:21:
[...]

Dat sowieso :P wat gaat sneller over de nordschleife, een bmw 1M of een megane 3 RS Trophy?
Geeft aan hoe vreemd zijn uitspraak is: Juist een Clio 2 RS is een bakkie die voor een FWD als de ziekte een bocht neemt.

Al zie ik de 1M die 30 seconden wel goed maken t.o.v. de megane RS.

[ Voor 60% gewijzigd door KillaZ op 17-04-2012 15:16 ]

K to the KillaZ

Verwijderd

Sick Nick schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:39:
[...]

Ja, een ongetrainde bestuurder aanraden om met links te gaan remmen op het circuit zonder enige vorm van elektronische hulp 8)7 Die gaat meteen in de rondte omdat de rem te hard gaat :+ Kan je ook wel zeggen gevalletje van bestuurder maar in dit geval toch echt de auto ;) Met m'n Clio RS had ik daar zo goed als geen last van, ook ingestuurd kon je daar gewoon goed de bocht mee uittrekken zonder problemen of snelheidsverlies. ESP heeft de Clio2 Ph2 RS niet dus daar sowieso geen last van :P
Ongetrainde bestuurder, niet de auto, de bestuurder dus ;)

Anyways; ik blijf bij de CTR :Y)

• melcon
t_captain schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:00:
Een Megane 2 :)
109. Renault Megane RS 265 Trophy 8:07.97 152 '11 265 / 1409 Laurent Hurgon
144. Renault Megane R26.R 8:16.90 149 '08 230 / 1252 Vincent Bayle
188. Renault Megane RS Mk III 8:29.00 146 '09 250 / 1387 Horst von Saurma
220. BMW 135i Coupe 8:39.20 143 '07 306 / 1485 (geen M, wel eem 135i)
8:07.97 Renault Megane RS Trophy
8:09 Audi RS4
8:09 BMW M6 E63
8:13 BMW M5 E60
8:15 BMW 1 Series M Coupe

Maar goed, dat is compleet offtopic want ver buiten budget TS. Volgens mij zijn er zat mogelijkheden gegeven en is de rest aan topicstarter.

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 15:40
KillaZ schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:42:
Dus, TS, koop die RS op het HT forum nou maar.
Zou er mijn Alfa zo voor inruilen om hem op LPG te zetten :+

Volgens mij geeft zo'n RS enorm veel fun voor die 4K!
Zou het niet doen, heb toevallig een proefritje gemaakt in die rs en er zijn nogal wat dingetjes mee.
Auto trekt onder andere naar rechts, geen onderhoudsgeschiedenis maar het blok schijnt wel al een keer gereviseerd te zijn (lijkt me niet goed met zo'n kilometerstand), druklager giert. Mocht je een Clio II RS phase 2 willen kopen bereid je dan voor op een lange zoektocht voordat je een goede hebt gevonden de meeste zijn helaas . (ik heb het uiteindelijk maar opgegeven)
Verkijk je daarnaast niet op de onderhoudskosten, onderdelen zijn duur en door de beperkte ruimte bij het motorblok moet het blok er bijna altijd uit als er iets vervangen met worden.

• melcon
Goede phase 2 wordt wel wat moeilijker voor 5k inderdaad, dan moet je meer rond de 9k kijken. Een goede phase I voor 5k is makkelijk te vinden. Onderdeel prijzen vallen opzich wel mee, er is heel veel geleend van grotere modellen (remmerij komt van laguna I bijvoorbeeld) waardoor de onderdelen niet uniek zijn en niet al te duur.

De gevulde motorruimte is wel lastig als je b.v. distributieriem of multieriem moet vervangen maar daarvoor hoeft de motor er niet uit. Voor een ervaren monteur in 4 uur te vervangen overigens (de d riem).

Maar je hebt wel een goed punt m.b.t. onderhoudskosten, ook in het algemeen zal een hot hatch duurder zijn in onderhoud. Wel iets om mee te nemen voor de topic starter :)

• Lasteraar
* kuch * 323ti ...!?

• Bever!

Bever!

3

heb jaren e36 en e46 gereden 325 en 330i, maar een 323ti is echt geen hot hatch man.
genoeg fwd alternatieven die veel beter sturen.

• KillaZ
Mod_Aap schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:07:
[...]

Zou het niet doen, heb toevallig een proefritje gemaakt in die rs en er zijn nogal wat dingetjes mee.
Auto trekt onder andere naar rechts, geen onderhoudsgeschiedenis maar het blok schijnt wel al een keer gereviseerd te zijn (lijkt me niet goed met zo'n kilometerstand), druklager giert. Mocht je een Clio II RS phase 2 willen kopen bereid je dan voor op een lange zoektocht voordat je een goede hebt gevonden de meeste zijn helaas . (ik heb het uiteindelijk maar opgegeven)
Verkijk je daarnaast niet op de onderhoudskosten, onderdelen zijn duur en door de beperkte ruimte bij het motorblok moet het blok er bijna altijd uit als er iets vervangen met worden.
Kijk dat wisten we niet!

Ik heb niets gezegd :)

K to the KillaZ

• Het Fantoom
KillaZ schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:34:
[...]

Kijk dat wisten we niet!

Ik heb niets gezegd :)
Had je wel kunnen weten/verwachten want Renault. ;)

• KillaZ
Ze german ztrolll continuesssss oh noes!

K to the KillaZ

• melcon
lol :P

• KillaZ
Ik denk dat Firex ondertussen een Dacia Logan heeft gekocht :+

K to the KillaZ

• melcon
Wel de MCV variant O-)

• Firex
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-03-2024
Zowww, heb twee drukke weken achter de rug. Had dat niet aan zien komen, vandaar mijn 'ietwat' late reactie.

Maar ik zie dat het topic desondanks gelukkig aardig is aangevuld. Dank daarvoor! Met deze informatie kan ik heel veel.

Na het lezen van het topic en nog wat op internet nijg ik op dit moment heel erg naar de Clio RS. Denk je dat ik echt beter wat anders kan doen i.p.v. een Clio RS, dan hoor ik dat graag. :)

Alle input is nog steeds welkom.

[ Voor 4% gewijzigd door Firex op 02-05-2012 19:35 ]

Pagina: 1 2 Laatste