Ah there you aremelcon schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:59:
Zoals Killaz al aangeeft, Clio 2 RS, de phase I en phase II zijn in je budget te vinden, ook met lagere km. standen. De auto's die normaal onderhoud gehad hebben kun je nog veel plezier van hebben, hebben verder geen zwakke punten behalve de achterste motorsteun die nog wel eens slap wil zijn. Eenvoudig en niet duur om te vervangen. Hogere km. standen zijn geen probleem (ik ken er een paar die over de 300.000 km heenzitten zonder revisie en hothatch gebruik), ook niet motorisch.
Heb er zelf ook 1 gehad, verbruik lag rond de 1 op 12 met af en toe stevig gebruik (het blijft tenslotte een hot hatch).
Een 206 gti is niet vergelijkbaar met een clio RS, dan moet je al naar een 206RC gaan kijken, maar dan ga je alweer richting bovenkant van je budget. Ibiza cupra die al genoemd is ook een heel geschikt autotje, moet het wel afleggen kwa prestaties en rijeigenschappen t.o.v. 206 RC / Clio RS maar is ook een hele potente auto.
Ik baal wel een beetje van die Clio II RS die ik aangaf, 4500 euro, misschien nog wat vanaf lullen....LPG er in en bam! Potente km-vreter is ready 2 use!
K to the KillaZ