cat 7 STP (plat) afmonteren

Pagina: 1
Acties:

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb deze platte cat 7 STP kabel gekocht.

Aan het ene uiteinde komt deze aan een wandcontactdoos te hangen. Aan de andere kant wil ik bij voorkeur een rj45 aansluiting.

Het probleem is dat ik maar geen werkende verbinding krijg. Ook na meerdere connectors geknepen te hebben.

Is dit omdat het AWG27 is? Hoe dien je dit correct te patchen, een patchpanel uitgezonderd?

Moet je hiervoor een keystone jack gebruiken?

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Ik denk dat je dit topic maar eens moet gaan doorlezen:
Pas op voor slechte Cat5e

CAT7 kabel voor die prijs... denk weer een gevalletje van chinese kwaliteit.
Een goede CAT5E kabel kost namelijk ongeveer eventeel.

Edit: had 30mtr niet gezien ;)

[ Voor 9% gewijzigd door MdBruin op 12-04-2012 14:14 ]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:29
De kabel gecontroleerd met een netwerk testertje of een ohmmeter?

http://www.pcwebplus.nl/thard/utpkabel.htm

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik vind platte UTP kabel wel heel erg vreemd daar volgens de UTP spec de aders een zekere twist moeten hebben hoe doen ze dat in een platte kabel. In huis zal het ongetwijfeld best werken afhankelijk van wat erbij in de buurt ligt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
MdBruin: als je het topic wat je zelf aanhaalt zelf leest zal je zien dat ik er ook gepost heb, ergo ik ben op de hoogte van de problemen.

Stel dat de kabel geen cat 7 haalt, zelfs geen cat6 dan is 30 meter nog snel zat voor gigabit op cat5e, het maximum wat ik eruit kan halen..

Verder niet lullig bedoeld o.i.d. maar je reactie heeft niets met mijn vraag te maken.

Tens: helaas heb ik geen van beide. Het lijkt erop dat je geen goede "knijp" krijgt als je de connector probeert te krimpen, waardoor ik vermoed een andere connector of keystone jack nodig heb.

Frogmen: vooralsnog werkt dit prima op 100 mbit. Ik wil echter upgraden naar een volledig gigabit netwerk, vandaar dit topic. Het patchpanel waar hij nu opzit blijkt jammer genoeg geen gigabit te ondersteunen, de wandcontactdozen wel (is cat5e geschikt)

• Tens
Frogmen schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:07:
Ik vind platte UTP kabel wel heel erg vreemd daar volgens de UTP spec de aders een zekere twist moeten hebben hoe doen ze dat in een platte kabel. In huis zal het ongetwijfeld best werken afhankelijk van wat erbij in de buurt ligt.
cat7 STP, dus als het goed is per aderpaar afgeschermd.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Tens
sloth schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:24:

Tens: helaas heb ik geen van beide. Het lijkt erop dat je geen goede "knijp" krijgt als je de connector probeert te krimpen, waardoor ik vermoed een andere connector of keystone jack nodig heb.
Niet alle combinaties van tangen en connectors werken altijd even goed, dus dat kan ook een probleem zijn,

Persoonlijk zou ik eerst willen meten, simpele multimetertjes kosten rond een tientje een netwerkkabeltestertje rond de twintig euro.

Of probeer er eentje te lenen, als je in de buurt woont(winterswijk) mag je de mijne wel gebruiken.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08

lier

MikroTik nerd

De ader volgorde in de RJ45 is evident, hoe heb je de ader volgorde in de WCD aangehouden?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Non taken, maar in het topic staat ook een reactie met een platte UTP kabel ;)
Jouw naam had ik niet zien staan, maar eerlijk gezegd had ik er ook niet naar gekeken.

STP kabel zoals Cat6/6A/7 zijn lastiger in een RJ45 te krijgen (mede door de aderdikte), daarom raden ze bij Netwerkwinkel ook de keystones aan.
Ik neem aan dat je hebt opgelet dat alle aders helemaal in de connector zitten.
De enige goede oplossing is eigenlijk de kabel te controleren met een kabeltester om te kijken waar het probleem zit, al is het maar om de volgorde te controleren.

Ik neem aan dat je beide kanten hebt aangesloten op dezelfde manier (568B)
Wikipedia: TIA/EIA-568
Zelf heb ik wel eens met een goedkoper patchpaneel gehad dat de kleurcodering niet correct was en dat er dus verbindingen verkeerd om zaten (1,2 zaten op de andere kant in eens op 4,5 en andersom).

Wil eventueel ook wel m'n kabeltester tot je beschikking stellen (Amersfoort).

[ Voor 4% gewijzigd door MdBruin op 13-04-2012 14:23 ]

Pagina: 1