Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik heb een Rode Stereo Videomic Pro gekocht en ben daarmee aan het hobbyen met m'n 5DmarkII. Ik heb de Magic Lantern firmware geinstalleerd.

De Rode kan ik op +20dB zetten. Verder zijn er instellingen in Magic Lantern voor analoge gain, digitale gain (per kanaal) en kun je AGC uitzetten. Op de camera kun je audio op 'manual' zetten.

Nu kun je overal lezen waar deze opties voor bedoeld zijn, maar ik lees nergens hoe ze nou met elkaar verband houden, en wat de ideale manier is om de geluidssterkte te regelen en daarbij het geluid zo clean mogelijk te houden.

AGC moet uit, daar ben ik wel achter. Verder de gain op de camera zo laag mogelijk. Echter als ik deze op 0 of bijna 0 zijn, is het geluid heel erg zacht. Wat is nu wijsheid? En wat moet ik met de mic-geluidssterkte in het Canon-menu zelf doen?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Iemand? Voordat ik vanaf eind volgende week mijn vakantiefilm verknal? :) Is het goed om in Magic Lantern altijd de juiste geluidssterkte te zien (groene balkjes)?

[ Voor 38% gewijzigd door FaceDown op 13-04-2012 11:17 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik snap niet waarom je zo moeilijk doet eerlijk gezegd :

Magic Lantern heb je helemaal niet nodig voor handmatige audio controle sinds een bepaalde firmware versie bij de 5D Mark II dus laat ML effe zitten, totdat je wat meer ervaring met de camera hebt.

Wat betreft de audio setup zelf : Zet de Røde gewoon op zijn neutrale settings en pas je geluid zo aan dat het nooit gaat clippen. Dat betekent dat je geluid over het algemeen "Groen blijft" en zo min mogelijk "Geel" wat hier en daar niet erg is, zolang je niet richting "Rood" gaat wat dus echt afschuwelijk is om terug te horen ... alsof je oren een klap krijgen !!

Verder gewoon experimenteren en bepalen wat je zelf fijn vindt :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||