Imac aansluiten op tv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinse
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-05 19:54
Hoi,

Inmiddels heb ik diverse topic's doorgelezen maar nog niet duidelijk kunnen vinden wat ik zoek ik heb hier inmiddels dus een imac 24'' staan en deze wil ik eigenlijk aansluiten op mijn tv.
Nu de vraag waarmee, kom namelijk verschillende kabels tegen en vraag me nu af welke is nu geschikt op zowel beeld als geluid richting mijn tv te krijgen liefst met zo min mogelijk kabels (liefst draadloos) tussen mijn imac en tv zit een kleine 6 meter trouwens.

Hopelijk mensen die kunnen zeggen welke kabel ik hiervoor moet hebben.

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-10 22:03

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Dit is geen lastige vraag die je met beter denk ik wel had kunnen oplossen daarnaast is er een speciaal draadje waar je met dit soort vragen terecht kan.

Ik denk dat een thunderboltMini DisplayPort -> hdmi icm hdmi kabel voldoet. Voor een draadloze oplossing zul je ws naar een draadloze media receiver op zoek moeten gaan.

succes

offtopic:
thnx for the reminder Dinse

[ Voor 9% gewijzigd door Zygivt op 11-04-2012 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinse
ik heb hier ook een media player Ac ryan staan in netwerk maar hiermee gaat het niet lukken denk om draadloos beeld van me mac op tv te krijgen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:23
Dinse schreef op woensdag 11 april 2012 @ 17:38:
Hoi,

Inmiddels heb ik diverse topic's doorgelezen maar nog niet duidelijk kunnen vinden wat ik zoek ik heb hier inmiddels dus een imac 24'' staan en deze wil ik eigenlijk aansluiten op mijn tv.
Nu de vraag waarmee, kom namelijk verschillende kabels tegen en vraag me nu af welke is nu geschikt op zowel beeld als geluid richting mijn tv te krijgen liefst met zo min mogelijk kabels (liefst draadloos) tussen mijn imac en tv zit een kleine 6 meter trouwens.

Hopelijk mensen die kunnen zeggen welke kabel ik hiervoor moet hebben.

Michel
Je kunt hiervoor het beste een Mini DisplayPort naar HDMI adapter voor kopen. Enige wat je dan verder nog nodig hebt is een HDMI kabel (van minimaal 6 meter als ik je post lees).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:23
Dinse schreef op woensdag 11 april 2012 @ 17:49:
ik heb hier ook een media player Ac ryan staan in netwerk maar hiermee gaat het niet lukken denk om draadloos beeld van me mac op tv te krijgen toch?
nee.

Binnenkort (ofja ergens in de zomer) komt OS X Mountain Lion uit. Hierin zit standaard een 'mirroring' functie ingebouwd waarmee je het beeld van je Mac live kunt mirroren dmv een Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinse
Oke dan gaan we denk ik maar wachten op de OS X en gebruik maken van deze functie want toch wel lekker als het draadloos is eigenlijk.
Alleen word dan ook het geluid via je apple tv gestuurd of alleen beeld gemirrord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-10 14:11
Beeld en geluid, je kan het geluid van iTunes al naar je Apple TV sturen. En je kan ook video's naar je apple tv sturen via iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RosSittard
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-10 20:28
Brm-G schreef op woensdag 11 april 2012 @ 17:50:
[...]

nee.

Binnenkort (ofja ergens in de zomer) komt OS X Mountain Lion uit. Hierin zit standaard een 'mirroring' functie ingebouwd waarmee je het beeld van je Mac live kunt mirroren dmv een Apple TV.
Volgens mij is het al mogelijk om te mirrorren van een iMac/MB naar de Apple TV.
Deh gevonden: http://www.tuaw.com/2012/...to-apple-tv-in-real-time/

Volgens mij ook mogelijk om je Windows PC ermee te mirrorren. Al denk ik dat dit irrelevant is op dit topic.

Succes ermee, ik ben zelf ook aan het denken een Apple TV te kopen.

Gr
Pagina: 1