[Forum/Feat] Spotify embed link op GoT

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 18:43

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
Naar aanleiding van: nieuws: Spotify maakt embedden muziek mogelijk leek mij het een leuk idee als dit mogelijk werd op het forum.
Met name voor de startpost van: Spotify - Ervaringen & Discussie leek het mij interressant.

Bijvoorbeeld:
code:
1
<iframe src="https://embed.spotify.com/?uri=spotify:user:hoite89:playlist:3NchlYLiFhP8ei4fpVRQIc" style="width:300px; height:380px;" frameborder="0" allowTransparency="true"></iframe>

levert op:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZHbzWtPeUwqL935WOKazvuqO/full.png

Lijkt mij een lage prioriteit, maar ik wou hem toch indienen }:O

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
+1 :) Dit zou ik ook graag zien !

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hoite schreef op woensdag 11 april 2012 @ 14:28:
Met name voor de startpost van: Spotify - Ervaringen & Discussie leek het mij interressant.
Voor een enkel topic kan je het natuurlijk ook lief aan een moderator vragen. (En de vraag herhalen als de topicstart wordt aangepast).

Maar: je bent je er van bewust dat de muziek weer weg is zodra je naar een andere pagina gaat? Bij mijn aantal posts per pagina is het topic al 21pg. Dan is een playlist in een specifieke post embedden IMHO vrij zinloos.

/my2cents

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
F_J_K schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:36:
[...]

Voor een enkel topic kan je het natuurlijk ook lief aan een moderator vragen. (En de vraag herhalen als de topicstart wordt aangepast).

Maar: je bent je er van bewust dat de muziek weer weg is zodra je naar een andere pagina gaat? Bij mijn aantal posts per pagina is het topic al 21pg. Dan is een playlist in een specifieke post embedden IMHO vrij zinloos.

/my2cents
Daarnaast heeft iedereen een Spotify account nodig, in tegenstelling tot bijvoorbeeld YouTube.
Ook kun je een Spotify playlist nu ook al prima linken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 18:43

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
Het iframe start alleen Spotify op, en is dus eigenlijk alleen een mooie interactieve link naar een playlist.
Het navigeren naar een andere pagina zal de playlist niet beïnvloeden aangezien hij gewoon in de client word afgespeeld.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 19:10
Dat is inderdaad wel grappig :) Snap ook wel dat bepaalde gebruikers dit willen gebruiken, alleen jammer van de restricties (je moet Spotify hebben). In een "Wat luister je nu"-topic zal dat waarschijnlijk wel wat probleempjes opleveren :P

Maargoed, er geinig om te hebben, maar geen must... erg lage prio dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:25

crisp

Devver

Pixelated

Het feit dat je dus een spotify account moet hebben wil het nuttig zijn maakt het imo tot een 'niet-open' formaat en is daarmee dus in strijd met het streven naar toegankelijkheid. Om die reden zou ik persoonlijk 'nee' zeggen...

Sowieso ben ik geen voorstander van 3rd-party widgets; over 10 jaar doen ze allemaal niets meer...

[ Voor 18% gewijzigd door crisp op 11-04-2012 22:35 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:51

Zoefff

❤ 

Dit topic was blijkbaar niet geïndexeerd in de search, vandaar mijn dubbelpost ;)

Maargoed, n.a.v. die post en de discussie hier; volgens mij zijn er inmiddels wel wijzigingen doorgevoerd. Daar waar het eerst blijkbaar verplicht was om een Spotify account te hebben, kan je de embeds nu volgens mij gewoon plaatsen (en in ieder geval luisteren) zonder dat je een account hebt. Dat maakt het een stuk toegankelijker en bruikbaarder :)

Voorbeeld:

[html]<iframe src="https://embed.spotify.com/?uri=spotify:album:3lmNcivIUs1XFQ0jTAmfrr" width="300" height="380" frameborder="0" allowtransparency="true"></iframe>[/html]

Zou het prima moeten doen, ook als je geen account hebt. Als ik de URL in een private-browsing window open kan ik er iig prima naar luisteren :)

[ Voor 24% gewijzigd door Zoefff op 11-05-2012 00:01 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Oh, never mind. Blijkbaar speelde het gewoon af in Spotify, wat open stond... Zonder account wordt er inderdaad gevraagd om Spotify te installeren of te openen. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Even ter illustratie dan:

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Dat werkt hier uitstekend, maar ik heb Spotify geïnstalleerd. Nou zijn er natuurlijk steeds meer mensen met een (al dan niet gratis) account, maar ook nog een groot deel zonder vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Werkt bij mij (geen spotify) dus niet, en ik zie nog een aantal nadelen:

- Clientside stats van de iframe: "The page has a total of 25 components and a total weight of 588.2K bytes" - gzip hebben ze dus nooit van gehoord, een 640x640 plaatje tonen als 66x66, 3 css files en 15 background images
- Als je zonder account toch klikt en vervolgens op "OK, listen to Music" dan krijg je een popup en een download voor je neus wat ik gezien de omschrijving niet helemaal verwacht had - er had beter "download spotify to listen to music" kunnen staan.
- De terms & condition en privacy policy linkjes in dat betreffende schermpje zijn onleesbaar klein

maw: ik ben niet zo te spreken over deze widget...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Met Crisp

Lijkt me heel prettig om een mooie widget te hebben die muziek waarover gesproken wordt met een druk op de knop afspeelt. Gelukkig hebben we daar nu youtube voor, jammer dat je dan ook meteen beeld moet hebben, maar het werkt.

Ik voelde me ook een beetje bedrogen toen ik op OK, listen to Music button klikte. Hadden ze de software niet beter via een 0day lek meteen kunnen installeren. Dan had het gewoon gewerkt.

Oh, ik zie trouwens dat ik Spotify al eens geïnstalleerd had, maar dat is al weer een tijd geleden.

Laten we wachten tot dit voor iedereen werkt.

👑

Pagina: 1