Hoe kom ik van isdn af?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 12:59
Sinds enige tijd wil mijn Fritzbox 7390 op geen enkele manier niet meer werken op mijn adsl-lijn. Telfort ondersteunt deze mooie box niet en ondanks uitgebreide hulp van AVM en allerlei andere deskundigen blijft mijn lijn zo dood als een pier met dit mooie apparaat.

Ik heb besloten om een andere provider te nemen en ik wil van de gelegenheid gebruik maken om tegelijkertijd van de ISDN lijn af te komen. ISDN heeft geen toegevoegde waarde meer en beperkt de maximale snelheid.

Welke stappen moet doorlopen om een POTS lijn te krijgen bij bijvoorbeeld Tmobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:10

Fiber

Beaches are for storming.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:06
Volgens mij zijn er meerdere die dat modem gebruiken i.c.m. Telfort.
Heb je het hier al eens gevraagd: Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Daar zijn veel onderwerpen over op GoT, maar al een tijdje niet meer geweest.

Heb je nog ISDN telefonie of alleen ADSL type ISDN (annexB)?

Bij alleen ADSL kan je je huidige provider vragen de verbinding om te zetten (migreren) naar ADSL over PSTN (annexA) type. Of overstappen van provider, dan is er meestal ook een omzetting naar type ADSL over PSTN (annexA).

Heb je ook ISDN telefonie is het lastiger. Je kunt niet een ISDN telefoonlijn type omzetten naar PSTN als er ADSL op zit. Dus stap je over van provider A naar provider B blijft er ADSL op de verbinding aanwezig en kan omzetten niet van (telefoon)lijn type.

Je kunt natuurlijk opzeggen bij je huidige provider, daarna type telefoonlijn omzetten. Dan weer aanvragen bij een provider. Dan heb je een aantal weken geen ADSL.

Of als je helemaal met ISDN telefonie wilt stoppen kan je ook je telefoon nummer naar je internet provider laten omzetten. Dan heb je enkel nog ADSL over (zie boven voor lijn type omzetten).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48
Je vraagt bij een andere provider een adsl-abbonement aan, de provider moet alleen niet toebedeeld zijn tot het KPN-imperium. Providers zoals Tele2 of BBNed zijn prima, deze vragen dan op het tweede aderpaar ADSL aan en sluiten de ISDN lijn af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
brambo123 schreef op maandag 09 april 2012 @ 21:11:
Volgens mij zijn er meerdere die dat modem gebruiken i.c.m. Telfort.
Heb je het hier al eens gevraagd: Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 ?
Vlak voor de kerst hield mijn Fritzbox er plotseling mee op, terwijl het Telfort modem met dezelfde instellingen het prima deed.
Sindsdien heb ik echt ALLES geprobeerd. Ook het Telfort forum heeft mij niet geholpen. Uren ben ik hiermee bezig geweest. Ik heb hier zelfs het derde exemplaar Fritzbox staan. Bij een vriend om de hoek wil het ook niet werken met POTS/Telfort, daar krijg ik wel een dsl lijn, maar geen internet.
Ik heb die Fritzbox niet voor niets gekocht en wil daarom weg bij Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je toch al een overstap wilt nemen, vraag je dan (ondanks dat je die Fritsbox hebt gekocht) ook af of je nog steeds ADSL wilt hebben. Een triple-play abo van een kabelaar is sneller, stabieler en ook nog eens qua snelheid gegarandeerd (itt het bekende "tot 20Mbit" van de ADSL'ers). En qua prijs maakt het niks uit.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
Termi schreef op maandag 09 april 2012 @ 21:14:
Je vraagt bij een andere provider een adsl-abbonement aan, de provider moet alleen niet toebedeeld zijn tot het KPN-imperium. Providers zoals Tele2 of BBNed zijn prima, deze vragen dan op het tweede aderpaar ADSL aan en sluiten de ISDN lijn af.
Dank voor je bijdrage. Telefoneren doe ik al heel lang niet meer met isdn, dus dat levert dus geen complicaties op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Waarom niet overstappen naar kabel of glasvezel. Ben je in één klap van al dat adsl gedoe af.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
The Eagle schreef op maandag 09 april 2012 @ 21:25:
Als je toch al een overstap wilt nemen, vraag je dan (ondanks dat je die Fritsbox hebt gekocht) ook af of je nog steeds ADSL wilt hebben. Een triple-play abo van een kabelaar is sneller, stabieler en ook nog eens qua snelheid gegarandeerd (itt het bekende "tot 20Mbit" van de ADSL'ers). En qua prijs maakt het niks uit.
Dit zou inderdaad een goeie optie zijn als ik niet zo'n satelliet-freak was. Ik betaal namelijk al 22.50 p/m aan Canal Digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:13
Ik heb enkele jaren geleden ook ISDN vaarwel gezegd, omdat ik een beter signaal met analoog zou hebben op deze afstand (en dat klopte). Het was alleen niet zonder meer mogelijk om ADSL over te zetten van ISDN naar analoog, want dan zou ik én extra moeten betalen én zo'n 4 tot 6 weken zonder signaal kunnen komen te zitten.

Heb eerst dus het ISDN ADSL abo aangehouden en gelijktijdig een ander ADSL abo over analoog aangevraagd en daarna de eerstgenoemde opgezegd. Nog steeds tevreden mee, al kan ik dan ook niets anders dan ADSL helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Rocketman schreef op maandag 09 april 2012 @ 21:19:

Ik heb die Fritzbox niet voor niets gekocht en wil daarom weg bij Telfort.
En daarmee heb je de garantie dat het wel werkt met een andere provider?

Enfin, de snelste en beste manier om te wisselen van ISDN naar POTS is om een nieuwe lijn aan te vragen.
Als je aansluiting twee aderparen heeft, is dat probleemloos mogelijk.
Dan wordt op je tweede (nu ongebruikte) aderpaar de nieuwe lijn opgeleverd.
Als dat gebeurd is, kan je Telfort opzeggen en verdwijnt ook de ISDN lijn.

Je moet er wel op letten dat je het juiste product pakt.
Je moet een nieuwe lijn aanvragen. Je moet de optie pakken zonder lijnovername of aanwezige xDSL lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rocketman,

Vervelend dat u zoveel problemen ervaart om uw Fritzbox werkend te krijgen op uw Telfort Annex-B ADSL verbinding. Ik help u hier graag mee verder!

Er zijn genoeg voorbeelden van Fritzboxen (7170, 7340 en 7390) die goed werken op Telfort aansluitingen via het WBA-A en WBA-E netwerk. U zit momenteel over Annex-B aangesloten op het BabyXL netwerk, hier kan de oorzaak van uw probleem liggen.

Met uw goedkeuring laat ik uw lijn (kosteloos) migreren naar het WBA-E netwerk. WBA-E ondersteunt geen ISDN dus bij die migratie veranderd uw lijntype van Annex-B naar Annex-A. Van ISDN naar analoog dus.
U zal niet de eerste Fritzbox gebruiker zijn met zo'n aansluiting dus ik kan geen reden bedenken waarom dat niet zou werken.

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer via DM.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dat is nog eens goeie service...! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

@Rocketman,

Gegevens inmiddels ontvangen en migratie aangevraagd. De migratie wordt over ongeveer uitgevoerd, de exacte plandatum is morgen beschikbaar en zal ik hier communiceren.

Bij wijziging van lijntype leveren we indien niet aanwezig kosteloos een geschikt modem. Dit is de ZyXEL 2812HNU-F1 en wordt voor uw migratie thuisbezorgd. Mocht de configuratie van uw Fritzbox dus niet direct lukken of is hij defect dan is er in ieder geval geen downtijd.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Veel bla bla, die niemand interesseert...

Mooie service van Telfort, dat wel.

[ Voor 59% gewijzigd door cornfed99111 op 10-04-2012 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 17:11:
:)

@Rocketman,

Gegevens inmiddels ontvangen en migratie aangevraagd. De migratie wordt over ongeveer uitgevoerd, de exacte plandatum is morgen beschikbaar en zal ik hier communiceren.

Bij wijziging van lijntype leveren we indien niet aanwezig kosteloos een geschikt modem. Dit is de ZyXEL 2812HNU-F1 en wordt voor uw migratie thuisbezorgd. Mocht de configuratie van uw Fritzbox dus niet direct lukken of is hij defect dan is er in ieder geval geen downtijd.

Hugo
Ik ben hier zeer blij mee, mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is goed om te horen! :) De plandatum is beschikbaar, uw migratie vindt plaats op 17 april.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 16:24:
Dat is goed om te horen! :) De plandatum is beschikbaar, uw migratie vindt plaats op 17 april.

Hugo
Geweldige service! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De lijn is inmiddels gemigreerd en uw ISDN ZyXEL heeft om 11.17 uur een IP verkregen via de nieuwe analoge DSLAM. Hij is ingetraint op 9.584/1.070kbps, dat was 5.921/968kbps. Uw ISDN ZyXEL kan zoals u ziet ook intrainen op een analoog signaal, maar voor het beste resultaat kunt u nu uw Fritzbox of de nieuwe 2812HNU-F1 aansluiten.

Hugo

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2012 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
Bedankt voor de melding. Ik dacht dat het nog niet gebeurd was, want mijn Zyxel functioneert nog steeds.
Ik ga nu de boel ompluggen en houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
Inmiddels ben ik omgeplugd en tot mijn grote plezier doet mijn Fritzbox het meteen als een tierelier.
Als bonus is de downloadsnelheid met 3 Mbit verbeterd naar 10 Mbit.

17.04.12 14:52:03 Internet connection established successfully. IP address: xxxx, DNS server: 195.241.77.55 and 195.241.77.58, Gateway: 195.241.247.254

17.04.12 14:52:00 DSL is available (DSL synchronization exists with 10014/1023 kbit/s).
17.04.12 14:51:47 DSL synchronization starting (training).

Nogmaals grote dank voor de hulp! :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag gedaan!

Ik zie dat uw Fritzbox firmware 84.05.21 draait. Hierin zit een bug voor DHCP (RFC1483/IPoE) waardoor DLM uw verbinding in snelheid naar beneden kan schakelen. AVM komt deze week met een update voor uw modem waarin dit verholpen is. U heeft zojuist de 2812HNU-F1 aangelsloten zie ik, die zou ik tot die tijd even blijven gebruiken.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
Inmiddels heb ik al een downgrade gedaan, want de verbinding viel opeens helemaal weg. Het was wel even zoeken, maar gelukkig kon ik de voorgaande firmware versie downloaden met de nieuwe Zyxel van Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
Ik heb nog een vraag:. Is het nog aan te bevelen om het mac-adres van de Zyxel te klonen naar de Fritzbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Als je iets wilt toevoegen of veranderen aan je bericht, moet je op de EDIT knopje bovenaan je bericht klikken.
Zo voorkom je dat je meerdere berichten achter elkaar zet van jezelf.

Antwoord: Nee, niet nodig, want je hebt geen kabelverbinding maar ADSL.
Je krijgt gewoon een vers ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shokupan
  • Laatst online: 30-08 23:33
@Rocketman hoe ervaar je de omzetting nu enkele weken later? Traint de modem nog steeds in op hogere waarden?

Ik zit zelf ook in een zelfde situatie, ADSL over ISDN (annexB) verbinding en ben benieuwd of zo'n omzetting mijn situatie zou verbeteren (traint ook laag in: 5953).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53
Omzetting naar WBA-E lijkt me de makkelijkste en snelste optie, net zoals bij TS gebeurd is. Zoiezo zal dat *moeten* gebeuren als je nu nog op WBA-A zit. En een analoge lijn nieuw aanvragen is niet meer mogelijk...

- KPN stopt met ATM, dus alle WBA-A lijnen worden opgeheven. (dit zijn nu nog vnl de kleine plaatsen, de rest is al ethernet (WBA-E). Naar verwachting wordt WBA-A per 31-12-2012 beeindigd.
- KPN levert geen nieuwe analoge lijnen meer. (huidige blijven tot 2015 ondersteunt)

Je kan nog wel een DSL-only op een 2e aderpaar laten aanvragen, maar migratie naar WBA-E lijkt me het makkelijkst,want dat moet zoiezo dit jaar gebeuren....

overigens kom ik ook andere data tegen voor de uitfasering van wba-a ( http://www.kpn-wholesale....m-ethernet%20migratie.pdf ), maar van eigen leveranciers heb ik 31 dec 2012 gehoord.. Iig, ATM gaat eruit, dat is zeker, en WBA-A naar WBA-E kan softwarematig (dus korte downtime, hoeft geen patching enz aangepast te worden)

[ Voor 21% gewijzigd door DJSmiley op 03-06-2012 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis_65
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-01-2022
Ik zit ook met de vraag hoe ik van ISDN-1 afkom.

Heb mijn Telfort internet omgezet naar internet+bellen van hun.
Nu blijkt dat de ISDN lijn actief blijft. Maar ik kreeg het idee in de winkel dat
alles geregeld was.

Blijf ik nu toch met een KPN abbo zitten vanwege de ISDN lijn?
Word mijn ISDN omgezet naar een PSTN lijn?

Moet ik enige actie ondernemen, van de klantenservice kreeg ik het idee dat die het ook niet weten.

Heb nu niet de modem waar ze reclame mee maken en dat was wel een reden om over te stappen

Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Laatst online: 21:06
Dat kun je beter even in het Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 vragen.
Stuur dan meteen even een DM naar Telfort Webcare met je postcode+huisnummer
Pagina: 1