Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwghost
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-03 19:57
hallo allemaal,

ik heb wat rondgekeken op tweakers en internet en het grote ssd topic doorgelezen.
nu wil ik graag een ssd in de eerste laptop voor internetten office etc geen zware applicaties.,
het gaat hierbij erom dat het betrouwbaar is !! ik zat zelf te denken aan een crucial m4 64gb.
deze komt goed uit de bus volgensmij. maar is de garantieregeling ook goed daar ? en is dit inderdaad een goede keuze.

voor mijn eigen laptop waar ik solidworks/photoshop/20sim/labview/matlab op draai dacht ik aan een samsung 830 128gb omdat deze als zeer betrouwbaar word beschouwd ( is dit inderdaad zo ?) en een erg snelle ssd is.
maar hoe zit het bij samsung met de garantie ? of is toch de crucial m4 128gb beter ? of zijn er nog andere ssds die meer bang voor je buck kunnen die voornamelijk betrouwbaar/lange levensduur ?

mvg
peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:55

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Bij de eerste laptop loop je er wel tegenaan dat je met enkel de SSD wel erg snel vol zit. Als het niet mogelijk is om een tweede HDD in de laptop te zetten zou ik voor groter dan 64 GB gaan.

Daarnaast: [BBG aanschaf] SSD

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwghost
bartvl schreef op zondag 08 april 2012 @ 20:33:
Bij de eerste laptop loop je er wel tegenaan dat je met enkel de SSD wel erg snel vol zit. Als het niet mogelijk is om een tweede HDD in de laptop te zetten zou ik voor groter dan 64 GB gaan.

Daarnaast: [BBG aanschaf] SSD
weet ik maar omdat het 2 verschillende gebruikers toestanden zijn dacht ik dat het handiger was om gewoon een topic te openen.

voor data heb ik aparte backup oplossing . maar zijn de bovenstaande leuze goede of zijn er betere ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je hebt het een paar keer over betrouwbaarheid en garantie, dus waarom niet de Intel 320-serie meenemen in je vergelijking? Intel geeft 5 jaar garantie en die 320-serie is ook erg goed.

Let wel op dat de firmware up to date is, bij oudere exemplaren (van vóór september 2011) zat er een bug in, zie
nieuws: Intel geeft herstelfirmware voor 320-ssd's vrij

Sowieso is het bij welke SSD dan ook aan te raden de meest recente firmware te installeren voordat je 'm in gebruik neemt (de Samsung 830-serie had geloof ik ook wat issues met een oudere versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwghost
Iva_Bigone schreef op zondag 08 april 2012 @ 21:13:
Je hebt het een paar keer over betrouwbaarheid en garantie, dus waarom niet de Intel 320-serie meenemen in je vergelijking? Intel geeft 5 jaar garantie en die 320-serie is ook erg goed.

Let wel op dat de firmware up to date is, bij oudere exemplaren (van vóór september 2011) zat er een bug in, zie
nieuws: Intel geeft herstelfirmware voor 320-ssd's vrij

Sowieso is het bij welke SSD dan ook aan te raden de meest recente firmware te installeren voordat je 'm in gebruik neemt (de Samsung 830-serie had geloof ik ook wat issues met een oudere versie).
bedankt voor uw reactie, ik ga nu dan even kijken naar de intel 320 serie.
ik had alleen wel gehoord dat weel ssds al niet werken op het moment dat ze uitgeleverd worden bij intel klopt dit ? garantie moet top zijn heb ik wel weer gehoord .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
pwghost schreef op zondag 08 april 2012 @ 21:44:
[...]

bedankt voor uw reactie, ik ga nu dan even kijken naar de intel 320 serie.
ik had alleen wel gehoord dat weel ssds al niet werken op het moment dat ze uitgeleverd worden bij intel klopt dit ?
Ik denk dat je daarmee doelt op het firmware-probleem. Mocht je er 1 gaan aanschaffen, kijk gewoon naar de fabricage-datum.
Het updaten van die drives is ook maar een paar minuten werk, gewoon een boot-cd'tje met de nieuwste firmware maken en daarvan opstarten (met alleen die SSD aangesloten), rest wijst zich vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwghost
Iva_Bigone schreef op zondag 08 april 2012 @ 22:14:
[...]

Ik denk dat je daarmee doelt op het firmware-probleem. Mocht je er 1 gaan aanschaffen, kijk gewoon naar de fabricage-datum.
Het updaten van die drives is ook maar een paar minuten werk, gewoon een boot-cd'tje met de nieuwste firmware maken en daarvan opstarten (met alleen die SSD aangesloten), rest wijst zich vanzelf.
das inderdaad niet zo moeilijk.

ik denk dat ik toch ga voor de samsung 830 voor het ''zware'' werk.
want heb op diverse sites gelezen dat de samsung minder snel degratie in de prestatie ondervind dan de crucial. alleen mijn enige probleem hoe is de garantie bij samsung ?

en voor de andere laptop moet ik een budget ssd hebben van ~64gb.
iemand hier een suggestie voor of een mooie review die ik hier over het hoofd heb gezien ?

mvg
peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwghost
bedankt allemaal voor de reacties

ik heb een samsung 830 128gb en een crucial m4 64gb bij mycom bestelt nu maar afwachten :D

groeten peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Beste pwghost, Afgezien dat je volgens mij geen slechte keuze hebt gemaakt, had je al jouw vragen kunnen beantwoorden in dit topic: [BBG aanschaf] SSD , door het alleen maar door te lezen. Ook is het mij opgevallen dat je dezelfde vragen daar ook reeds gesteld hebt, dit is eigenlijk min of meer crossposting wat niet de bedoeling is. Daarom gaat dit topic als nog op slot.

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 09-04-2012 13:35 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.