Toon posts:

Nieuw Beeldscherm kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 452 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag mede Tweakers.

Ik ben op zoek naar een nieuw beeldscherm voor mijn systeem.
Nou komen er zoveel nieuwe termen voor bij zoals ghosting blurring en meer..
Nu heb ik me al een beetje ingelezen maar wil toch graag jullie advies hebben over het volgende scherm:
pricewatch: Samsung Syncmaster S23A700D

Voornamelijk ga ik het gebruiken om mee te gamen. Games zoals Counter-Strike Battlefield3 en Guildwars2 wanneer die uitkomt.

Zou dit scherm voldoen? of kan ik beter voor iets anders gaan kijken? Ook vroeg ik mij af of het nodig is om een extra pixel garantie af te sluiten.

De specs van mijn systeem staan in mijn signature, mochten er vragen zijn beantwoord ik ze graag.

Mvg,
Eternity

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:14

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Heb zelf die monitor en vind hem ge-wel-dig. Kleuren zijn echt heel erg goed (accuraat) en voor de rest zeker geen miskoop, maar dat zul je waarschijnlijk al weten na alle reviews. Extra garantie moet je zelf weten, want natuurlijk bestaat de kans altijd.

Kijkhoeken zijn ook erg goed, dunne rand (handig voor bijvoorbeeld eyefinity), lekker licht (makkelijk te verplaatsen), lekker dun (makkelijk overal en nergens neer te zetten), 1080p (misschien een nadeel, maar ik ben er blij mee), 120hz (lekker extra vloeiend tov 60hz), 3D (niets speciaals, maar het is er wel en compatibel met AMD kaarten). True story :P .

Grillmeister

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 15:36

Spockz

Live and Let Live

Waarschijnlijk voldoet dit scherm gewoon prima. Zolang je niet erg gesteld bent op correcte kleurweergave. Een IPS paneel heeft vaak een flink betere weergave dan een TN paneel.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Verwijderd

Topicstarter
RoofTurkey schreef op zondag 08 april 2012 @ 17:48:
Heb zelf die monitor en vind hem ge-wel-dig. Kleuren zijn echt heel erg goed (accuraat) en voor de rest zeker geen miskoop, maar dat zul je waarschijnlijk al weten na alle reviews. Extra garantie moet je zelf weten, want natuurlijk bestaat de kans altijd.

Kijkhoeken zijn ook erg goed, dunne rand (handig voor bijvoorbeeld eyefinity), lekker licht (makkelijk te verplaatsen), lekker dun (makkelijk overal en nergens neer te zetten), 1080p (misschien een nadeel, maar ik ben er blij mee), 120hz (lekker extra vloeiend tov 60hz), 3D (niets speciaals, maar het is er wel en compatibel met AMD kaarten). True story :P .
Kun je mij precies uitleggen wat er met die 1080p is? En waarom dat een nadeel is/zou kunnen zijn?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Spockz schreef op zondag 08 april 2012 @ 17:53:
Waarschijnlijk voldoet dit scherm gewoon prima. Zolang je niet erg gesteld bent op correcte kleurweergave. Een IPS paneel heeft vaak een flink betere weergave dan een TN paneel.
En IPS panelen hebben meestal een hoge reactietijd, wat je met gamen dus niet wil hebben.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 19:14:
[...]

Kun je mij precies uitleggen wat er met die 1080p is? En waarom dat een nadeel is/zou kunnen zijn?
Nou sommigen hebben liever 1920x1200 voor de verhouding van 16:10, maar persoonlijk vind ik 16:9 fijner voor gamen. Heb monitoren met 16:10 en 16:9 thuis en moet zeggen dat voor office en internetten 16:10 toch wel een voordeel kan zijn, maar de meesten zullen daar nooit echt winst bij hebben ;) . Daarom vermeld ik 1080p er ook eventjes bij :) .

BTW is de accurate kleurweergave bij dit scherm perfect, volgens samsung zelfs 100%:
Levensechte kleuren met Photo Accuracy 100%

Er gaat niets boven levensechte kleuren en helderheid. De Photo Accuracy 100%-technologie van Samsung geeft de opnames van uw digitale camera of camcorder precies zo weer zoals u het in het echt heeft beleefd. De Photo Accuracy 100% levert volledige dekking van de sRGB-kleurruimte, de standaard voor digitale apparatuur zoals monitoren, digitale camera's en scanners, zodat uw opnames levensecht worden weergegeven zonder storende vervorming. Dankzij de kleurenweergave van de 3D LED Monitor SA700 zijn de beelden uitzonderlijk helder en realistisch en worden uw mooie herinneringen perfect weergegeven.

[ Voor 39% gewijzigd door RoofTurkey op 08-04-2012 19:23 ]

Grillmeister

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06-2025
Samsung zal waarschijnlijk claimen dat de monitor de volledige RGB 'colo(u)r space' kan weergeven. Met een tn worden de kleuren nou niet bepaald accuraat weergegeven. Aangezien je deze monitor zelf hebt, kijk bijvoorbeeld maar eens op http://www.lagom.nl/lcd-test/viewing_angle.php

Wat betreft de extra pixel garantie vraag van de OP, normaal gesproken gaan pixels niet na verloop van tijd kapot (tenzij je teveel kracht op het scherm uitoefent) waardoor dit mijn inziens als je een monitor online koopt niet echt een voordeel is. Let er goed op bij het uitpakken, ben je er niet tevreden mee, stuur je de monitor terug onder de wet op koopafstand. De verzendkosten terug zijn voor jezelf, maar dat is bij dergelijke garanties meestal ook het geval.

Gezien je doeleinden zal het zeker geen miskoop zijn, hou er wel rekening mee dat dat 1 van de weinige glossy monitoren op de markt is. Als de zon recht op het scherm schijnt dus geen pretje maar als dat niet het geval is heb je er alleen maar voordeel van want de kleuren komen beter over.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Alsof je als een malloot van links naar rechts gaat bewegen, zo niet (dus wanneer je je hoofd gewoon normaal houdt) dan zijn de kleuren rete heel erg mooi. Dus viewing angle is misschien niet 'the best around', maar snelle respons en alle andere voordelen van TN zijn wel mooi meegenomen :) .

Grillmeister

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

PilatuS schreef op zondag 08 april 2012 @ 19:18:
[...]

En IPS panelen hebben meestal een hoge reactietijd, wat je met gamen dus niet wil hebben.
De reactie tijden van de huidige IPS panelen zijn ruim voldoende om fatsoenlijk op te gamen, dat is al even geen echte issue meer.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
Scherm besteld, ik laat jullie weten hoe die bevalt :)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 13:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.