Toon posts:

Samsung D5000 smearing/ghosting-gevoel

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik heb een tijdje geleden al eens een topic gemaakt over de D5000, maar toen leek het erop dat het probleem motion blur of zelfs ghosting was. Na wat meer opzoekwerk ben ik te weten gekomen dat het probleem eerder "smearing" is.

Tijdens het gamen (720p/1080p) zul je namelijk merken dat kleuren uit hun originele positie komen wanneer je ronddraait. Een goed voorbeeld is Jak & Daxter HD op de PS3. Rondom de wereld liggen er verscheidene precursos orbs (donkerbruin). Wanneer je de camera draait zal die bruine kleur uit het eitje komen en voor een korte tijd meedraaien. Ik heb samsung hierover gemailed en zij vertelden mij dat ik mijn firmware moet updaten, wat ik een vreemde suggestie vind. Ik heb ook al gehoord van mensen dat een firmware soms het probleem verergert dus ik sta daar nogal sceptisch over.

Mocht dat niet helpen, dan moet ik contact opnemen met mijn dealer volgens Samsung.

• RuudBoek
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-02-2022

RuudBoek

RuudBoek

Ik ben zelf ook van plan om de D5000 te kopen en dan aan te sluiten op de pc, o.a. voor gaming.
Ik ben benieuwd of de firmware update het probleem oplost.

Heb je trouwens al geprobeerd om alle processing uit te schakelen door je HDMI 1 het label PC mode te geven?
Als het goed is staat dit ook in je handleiding.

[ Voor 34% gewijzigd door RuudBoek op 04-04-2012 22:35 ]

Ruudboek

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 20:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dan mag je ook daarin verder aangzien het hetzelfde probleem/toestel betreft. Daar is geen nieuw topic voor nodig. Pas eventueel je topicstart wat aan om niuewe bevindingen te vermelden.

Samsung UE37D5000 ghosting? motion blur?

[ Voor 16% gewijzigd door Michael Knight op 05-04-2012 01:37 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Dit topic is gesloten.