Iphone kopen in China?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -qp-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-06-2016
Mijn schoonbroer gaat volgende week zaterdag naar china voor zijn werk. Een maand geleden was hij ook al naar China gemoeten. Hij had eens gekeken naar de prijs van een Iphone in de Apple Store. Die zou 200 euro goedkoper zijn dan in België.

Ik overweeg om een Iphone te laten meenemen. Mijn vraag is nu of de Iphone uit China wel op het belgische gsm netwerk kan? Als je die koopt in de Apple Store, is die dan simlock free of moet je dat nog laten doen daar? Indien de Iphone toch bruikbaar is in BE, kan ik die dan ook updaten?

Is het eigenlijk wel een goed idee om dit te doen, rekening houdend met de garantie die je dus niet hebt als hij van China komt?

Graag advies hierom. Op google kan ik er niet echt veel van vinden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:10

Perkouw

Moderator General Chat
Ik denk dat je heel goed moet uitkijken of je wel een echte iPhone geleverd krijgt en/of het wel een echte AppleStore is. :) Het lijkt me namelijk niet dat de prijs € 200,- lager kan liggen, please correct me if i'm wrong.

[ Voor 10% gewijzigd door Perkouw op 04-04-2012 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270507

200 euro goedkoper lijkt me onhaalbaar.

een simlock vrije iPhone (8gb) kost in Nederland €499,-
in de VS kost dezelfde iPhone €549,- exclusief eventuele tax. met een koers van 1.30 is dat €420,-
Ik zou toch wel mijn vraagtekens plaatsen bij een iPhone dus voor €120,- euro onder de Amerikaanse prijs verkocht wordt. 28% korting lijkt me onrealistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-06 19:42
hij zal waarschijnlijk hong kong bedoelen want daar is de iphone 4s 32GB idd 200 euro goedkoper. En in hong kong is het 100% te vertrouwen. Als je daar namaak of replica's koopt, zie je dat ook duidelijk. Duistere toestanden waarbij je moest opletten voor mensen die namaak-producten verkopen en voordien als echte producten heb ik eigenlijk nooit meegemaakt of is alleszins niet meer het geval nu.

[ Voor 61% gewijzigd door pina op 06-04-2012 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveHam
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

Hoe zit het m.b.t garantie?

Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:32
Garantie is wereldwijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:06
Helaas niet altijd: Garantie claimen iphone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:30

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Maar hier 2 jaar ipv 1.....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Zolang je hier koopt weet je dat het geen fake is:
http://www.apple.com/hk/retail/ifcmall/ (Hong Kong)
http://www.apple.com.cn/retail/hongkongplaza/ (Shanghai)

In Hong Kong liggen de prijzen van accessoires en mbps zo'n 30% lager dan in NL, iPhone heb ik niet naar gekeken. Shanghai weet ik niet wat de prijzen zijn, wel weet ik dat veel Chinezen speciaal naar HK gaan om te shoppen, ze kennen in HK namelijk geen BTW.

Verder moet je buiten de officiële Apple Store in China erg goed oppassen voor fakes, alles wat ze na kunnen maken wordt ook nagemaakt. In Hong Kong is er minder namaak, wel heb je (voornamelijk in Kowloon) een flink aantal winkeltjes die nog goedkoper zijn, echter soms wel met aparte voorwaarden als geen garantie en dergelijke.

Ook dacht ik dat de wereldwijde garantie van Apple officieel alleen geld als je het ook daadwerkelijk bij Apple zelf koopt. En ik weet niet zeker of de iPhone/iPad uitgesloten zijn van deze regeling, dat zou je op de Apple site na moeten kijken.

[ Voor 40% gewijzigd door Dipsausje op 07-04-2012 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 09:11
Als je een IQ hebt van boven de 45 en verder geen audiovisuele handicap hebt zal je binnen 2,4 seconden wel doorhebben of je een echte iPhone of een namaak iPhone in je handen hebt, dus dat is totaal geen issue.
Pagina: 1