Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:50

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Al sinds geruime tijd doet mijn home button het slecht. Nu had Apple voorheen 1 jaar garantie. Dit communiceerde ze ook op deze manier naar klanten toe en ik kon met geen mogelijkheid mijn garantie claimen.

Na de bekendmaking dat de garantie 2 jaar is besloot ik opnieuw te bellen naar Apple, maar ze hebben nu weer een nieuwe smoes bedacht. De iphone moet teruggebracht worden naar de Apple store in land van herkomst.

Oftewel ik kan fluiten naar mijn garantie en blijf met een apparaat van destijds 800 euro zitten met een slecht werkende knop.

Weet iemand of ik in mijn recht sta? En hem gewoon in Nederland kan laten maken? Volgens iphoneclub moet dit namelijk gewoon kunnen: http://www.iphoneclub.nl/...phone-officieel-geregeld/

En dan de hamvraag, hoe krijg ik mijn recht? Moet ik naar de Apple store gaan in Amsterdam? Aan de telefoon willen ze in elk geval niet helpen.

Mijn iphone 4 heb ik overigens destijds in Engeland aangeschaft.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:29

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

http://www.consumentenbon...ternetaankoop-buitenland/

Als je Apple belt in Engeland heb je best kans dat ze je door verwijzen naar Nederlandse reparatie centrum.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties horen in het Shopping Forum, dus een move die kant op.

3i > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 11:25
Jouw leverancier is verantwoordelijk voor garantie kwesties (binnen de EU), dus als je je telefoon niet in NL gekocht hebt maar bij een winkel/keten in een ander land (binnen de EU) moet je daar zijn voor garantie. Apple Store Nederland is een lokale winkel wat ik zo snel zie/kan vinden, en een winkel in Engeland zal dat denk ik ook zijn. Wil je iets met garantie kunnen claimen zal je denk ik richting Engeland/de winkel moeten gaan.

Reparatie daarentegen kan je gewoon in NL aanvragen en hier zal de naar grote waarschijnlijkheid netjes een factuur voor krijgen, aangezien zij geen verantwoordelijkheid hebben voor de werking van het product en dit dus gewoon een reparatie is en geen garantie. Dit is niets vreemd en zal je weinig aan kunnen doen.

Je 'recht' kan je denk ik prima halen, maar dan wel bij je leverancier! ;)

[ Voor 8% gewijzigd door N3oC op 03-04-2012 13:51 ]

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-09 19:08
Ik zou de Apple Store in Amsterdam even bellen. Ik had een tijdje geleden hetzelfde probleem met mijn home button, ben toen naar Oberhausen gereden en hij is direct omgeruild. Ik zat nog wel binnen het jaar garantie, maar aangezien ze dit dus net officieel hebben veranderd lijkt het me dat je je toestel gewoon in Amsterdam om kunt ruilen.
Indien je een beetje in de buurt woont van Amsterdam zou ik gewoon een afspraak maken bij de Genuis bar, dan kan je het face to face bespreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
N3oC schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:49:
Jouw leverancier is verantwoordelijk voor garantie kwesties (binnen de EU), dus als je je telefoon niet in NL gekocht hebt maar bij een winkel/keten in een ander land (binnen de EU) moet je daar zijn voor garantie. Apple Store Nederland is een lokale winkel wat ik zo snel zie/kan vinden, en een winkel in Engeland zal dat denk ik ook zijn. Wil je iets met garantie kunnen claimen zal je denk ik richting Engeland/de winkel moeten gaan.

Reparatie daarentegen kan je gewoon in NL aanvragen en hier zal de naar grote waarschijnlijkheid netjes een factuur voor krijgen, aangezien zij geen verantwoordelijkheid hebben voor de werking van het product en dit dus gewoon een reparatie is en geen garantie. Dit is niets vreemd en zal je weinig aan kunnen doen.

Je 'recht' kan je denk ik prima halen, maar dan wel bij je leverancier! ;)
Leverancier is toch gewoon Apple? Ik heb hem gekocht bij de Apple store in Engeland. Ga van de week wel even langs die in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 11:25
De leverancier is (zoals ik het van je lees) de "een Apple store Engeland". Dit kan een los bedrijf zijn (dat kan ik zo niet zien) en dan dien je bij dat bedrijf je garantieaanvraag te doen en is Apple zelf alleen producent en geen leverancier van/voor jou.

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-10 18:20

Perkouw

Moderator General Chat
Een vriend van mij had dit laatst ook en na opsturen kreeg deze te horen dat er zogezegd waterschade had plaatsgevonden. Gezien hij zijn telefoon al een aantal weken kwijt was en men de reparatie wilde uitvoeren voor net geen € 160,- had hij zoiets van laat ik maar ik regel het wel op een andere manier. Hij heeft het toch ergens anders laten maken voor nog geen 50 euro.

En om toch wat meer ontopic te reageren, je hebt in Nederland geen recht op reparatie. In Engeland waar je het toestel gekocht hebt dus wel. ;)

Een stom voorbeeld, toen ik in Amerika een laptop kocht kreeg ik nadrukkelijk de vraag of ik een EU garantieplan wilde afsluiten. Dat wilde ik niet en heb ik gelukkig nooit nodig gehad maar als ik garantie had willen verhalen had ik dit gewoon netjes in Amerika moeten doen, in Nederland had ik daar naar kunnen fluiten.

[ Voor 23% gewijzigd door Perkouw op 03-04-2012 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-10 15:51

Releases

Ja maar!

Boek een 3 daagje cruise naar New-Castle daar zit een grote Apple Store.
Die tripjes kosten geen drol meer tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:39

DancePlaza

ninja

Ben vanavond nog geweest bij de applestore met een iphone van vodafone, apple store meldt doodleuk dat ik bij de verkopende partij moet zijn voor garantie

Alleen spullen die gekocht zijn via de apple store hebben recht op de de 2 jaar garantie via de apple store

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
DancePlaza schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 22:53:
Ben vanavond nog geweest bij de applestore met een iphone van vodafone, apple store meldt doodleuk dat ik bij de verkopende partij moet zijn voor garantie

Alleen spullen die gekocht zijn via de apple store hebben recht op de de 2 jaar garantie via de apple store
En een Apple store in Engeland is dus weer anders dan een Apple store in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-10 18:40
Snippertje schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 15:58:
[...]

Leverancier is toch gewoon Apple? Ik heb hem gekocht bij de Apple store in Engeland. Ga van de week wel even langs die in Amsterdam.
Nee, de leverancier is de winkel waar je de telefoon gekocht hebt.
En die winkel is verantwoordelijk voor de garantie, niet Apple. Apple is de fabrikant.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:31
De Apple Store is een winkelketen die eigendom is van Apple, die handelt in computers en consumentenelektronica. Op dit moment heeft Apple 359 winkels over de hele wereld.[1]
Wikipedia: Apple Retail Store

het argument dat je dus eigenlijk teruggestuurd wordt naar Engeland vind ik dus lariekoek. Als jij hem in een Apple Store waar ter wereld hebt gekocht moet je natuurlijk gewoon in NL terecht kunnen. Jij hebt je Iphone namelijk gewoon direct bij Apple gekocht. Ik lees nergens dat het losse ondernemers zijn, en gezien de strenge regels lijkt me dit ook onwaarschijnlijk.

Ik moet toegeven dat ik steeds vermoeider raakt van dit bedrijf, 560 miljard waard en dan nog zo moeilijk lopen doen. Ik kocht laatst schoenen bij een Avance in Antwerpen, deze gingen na 1x stuk. Na 1 belletje met de importeur kon ik naar een Avance in Schiedam, kreeg ik nieuwe schoenen en een waardebon van 15 euro. Zo kan het dus ook.

Apple maakt mooie producten, maar dit getuigt maar weer eens dat de aftersales gewoon ruk is en men daar doet wat ze zelf willen...

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Pagina: 1