Toon posts:

Oude hardware verkopen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers,

Ik weet niet of ik hier goed zit of dat dit onderwerp mag, maar ik kon het even zo snel niet vinden.
Ik heb al jaren niks gedaan met mijn pc behalve een kleine upgrade hier en daar. Heb jaren lang de computertjes in de buurt geupgrade en gerepareerd en zit met een hele berg oude hardware.
Heb stapeltjes geheugen, moederborden, proccesoren en harde schijven liggen die alleen beetje stof liggen te happen. Aan gezien het meeste wat er ligt al rond de 5/6 jaar oud is vraag ik mij af of het nog nut heeft dit op de V&A te gooien. Weet niet eens van alles of het nog helemaal 100% werkt want het ligt al heel erg lang in de kast. Denk dat het meest moderne wat er tussen zit een Nvidea 7900GTO is.

Heeft het nog nut om deze dingen op de V&A te gooien of is het beter om direct met de aanhanger richting een recycle punt ofzo te gaan?

Met vriendelijke groet,

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:10
Maak een advertentie aan en kijk wat er aan reacties binnenkomt? Heel vaak raak je nog wel aardig wat spul kwijt hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
Je zult er weinig voor krijgen en mensen moeten het maar net nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Precies, nooit geschoten is altijd mis. Wees alleen wel heel volledig in je advertentie. Plaats alle details van de artikelen, zodat iemand die specifiek op zoek is, hem ook kan vinden.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unimatrix zero
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-10 16:57
Maak een collage van je spullen, en fotografeer dat. Maak in je omschrijving een lijstje van je dingen :)
Je weet maar nooit of er iets is wat iemand nog goed kan gebruiken, of misschien kun je het weggeven aan een tweaker die wil knutselen met "vintage" spullen ;)

Voor een voorbeeldje: V&A aangeboden: Zolderopruiming

[ Voor 26% gewijzigd door unimatrix zero op 03-04-2012 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:03
Vijf a zes jaar oud valt binnen het windows xp en vista tijdperk. Dit soort hardware is meestal nog prima te verkopen voor een paar euro. Goeie grafische kaart of kast wil nog wel eens voor twee tientjes van eigenaar wissellen.

Best de moeite waard om een middagje foto's te shooten en op makrtplaats te knallen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:41
Inderdaad, ik heb op je vage beschrijving namelijk nu al interesse! Spaarzucht... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En neem Howto: prijsbepaling (oude) hardware eens door om een idee te krijgen wat het nog waard kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah toppie bedankt voor de reacties allemaal, zal morgen even fototjes maken dan en een groeps aanbod advertentie erop gooien. Had de howto al doorgenomen, maar bijna alles is al zo oud dat er geen bekende prijzen van zijn zodat dat ik echt geen idee heb wat ik er voor moet vragen XD

Zijn floppy drives trouwens nog zo in trek vandaag de dag? zag er nog een paar liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:09

Wildfire

Joy to the world!

Ach, uiteindelijk is er altijd nog wel een beetje vraag naar oud spul. Het duurt alleen wat langer om een koper te vinden dan bij meer courant spul. Zo heb ik zelf een AMD Athlon XP 2400+ en een Celeron D330 systeempje te koop staan, al een tijdje, via de V&A nog geen reacties helaas. Via Marktplaats wel, maar als ik dan reageer hoor ik vervolgens weer niets van die mensen, lekker handig...

Maar goed, als het echt wat ouder spul is kun je vaak gewoon proberen tegen elk aannemelijk bod te verkopen. Of zoek anders op de V&A iets soortgelijks op, als het er is tenminste, en ga dan rond dezelfde prijs zitten.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 23:00:
Ah toppie bedankt voor de reacties allemaal, zal morgen even fototjes maken dan en een groeps aanbod advertentie erop gooien. Had de howto al doorgenomen, maar bijna alles is al zo oud dat er geen bekende prijzen van zijn zodat dat ik echt geen idee heb wat ik er voor moet vragen XD

Zijn floppy drives trouwens nog zo in trek vandaag de dag? zag er nog een paar liggen!
Misschien voor een euro..
Ik raakte mijn dvd spelers niet eens kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinkenlights
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ze kunnen interessant zijn voor de hobbyist omdat er leuke stappenmotortjes in zitten. Rijk ga je er niet van worden, bijna elke kringloopwinkel heeft een bak van die dingen staan voor pak 'm beet een euro per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:12:
[...]

Misschien voor een euro..
Ik raakte mijn dvd spelers niet eens kwijt
Probleem is al dat DVD-spelers nieuw al bijna niks meer kosten. Ik bedoel wie gaat er nog 5 tot 10 euro betalen voor een vijf jaar oude DVD-speler die trager is dan een nieuwe. Eigenlijk is zo een ding gewoon afgeschreven.

Maar goed, ik vind de prijs van sommige tweedehands hardware sowieso nogal hoog. En in dit geval heb ik het dan over producten die nog geproduceerd worden en nog met de tijd mee kunnen komen. Je ziet bijvoorbeeld dat sommige speakersets die al twee jaar oud zijn voor 20 euro onder de nieuwprijs worden aangeboden. Dat is eigenlijk veel te duur naar mijn mening.
Pagina: 1