Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-09 23:10
Ik beschik al een paar maanden over de Samsung 46ES6100. Mooie tv met vele functies en goed beeld.
Nou ervaar ik de laatste tijd een klein probleempje, namelijk geluidshikjes.

Als ik draadloos via mijn pc videobestanden afspeel, via allshare, mezzmo of anderen, komt er een geluidshik om de 10 min of halverwege de film uit het niets. Dit gebeurt bij alle geluidsformaten: PCM, dolby digital en DTS. De mediaplayers werken via de TV en niet blu-ray.
Mijn TV is optisch aangesloten aan een versterker. Af en toe sluit het programma zich af bij het afspelen van een MKV file. In het begin heb ik dit nooit gehad.

Zou het kunnen dat een bepaalde (laatste 1023) update van de TV dit veroorzaakt? en met een reset dit probleem kan weghelpen?

alvast bedankt.

gr.
Tom

ps. een gelijk probleem zag ik ook hier.
MKV bestanden niet kunnen afspelen

[ Voor 9% gewijzigd door Toml83 op 22-08-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-04-2023
Zijn jullie er trouwens allemaal van gewaar dat de Micro Ultimate Dimming future van de ES8000 enkel werkt in de standaard mode ?

Bij de movie, natural en dynamic mode is deze future uitgeschakeld terwijl de consument hier niet van op de hoogte is. Samsung heeft dit nergens aangegeven in de gebruiksaanwijzing en heeft het ook niet publiekelijk bekend gemaakt. Een big topic op het AVS forum:

http://www.avsforum.com/t...thread/2970#post_22329622

[ Voor 0% gewijzigd door Stefanhvt op 22-08-2012 13:54 . Reden: Highlight ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Valt me op, dat met dit warme weer de clouding helemaal weg is, terwijl het eerder wel duidelijk zichtbaar was. Meer mensen die ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Rev! schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:00:
Valt me op, dat met dit warme weer de clouding helemaal weg is, terwijl het eerder wel duidelijk zichtbaar was. Meer mensen die ervaring?
yep... bij mij is het scherm een stuk uniformer geworden! ik d8 eigenlijk dat het kwam omdat ik hem nu een paar weken heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Bedankt voor je reply arcticwolf.
Nu moet ik alleen nog op een of andere manier die geluidstoringen wegwerken...

kun je trouwens met een HDMI arc aansluiting 5.1 geluid ontvangen/ afspelen?
Misschien ligt daar wel de bottleneck..

[ Voor 35% gewijzigd door Toml83 op 22-08-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-10 20:43
Timo002 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 12:31:
[...]

De 6140 is hetzelfde als de 6100, alleen het kleurverschil van de voet.

Zelf heb ik de 6100 sinds enkele weken. En ik ben er erg over te spreken, maar ik ben dan ook niet echt kritisch als het om beeld en audio gaat. Anders had ik mij ongetwijfeld een 7000 of 8000 serie gekocht. Echter heb ik daar het budget niet voor over.

Als ik naar prijs / kwaliteit kijk ben ik erg tevreden. Ik vind het beeld super strak, maar was ook niet zoveel gewend, omdat ik van een van de eerste LCD TV's kom welke HD ready was.

De features op de TV zijn leuk, vooral YouTube vind ik handig. De overige functies gebruik ik niet veel. Veel bijzondere apps zijn er niet, en internet content zoeken of dergelijke gaat met je smartphone sneller en makkelijker als via de TV. Maar dat is voor mijn gevoel een algemeen iets en niet specifiek voor deze telefoon.

Ook kun je via de beschikbare apps films huren. Nog niet geprobeerd omdat ik het te duur vind. Als je internet content streemt, dan raad ik je wel aan de TV hardwired aan te sluiten. Wifi werkt wel maar ik had daar toch nog wel een aantal keer mee dat hij moet bufferen terwijl de video al aan het afspelen was.

Probleem dat ik nu nog heb is dat mijn mediaserver door de TV gevonden wordt, maar dit werkt allemaal erg slecht en traag. Ik weet niet of dit aan de TV ligt of aan de mediaserver. Hoe dan ook, het beeld wordt er niet slechter van dus vind dit nog geen groot issue.

Over het geluid ben ik erg tevreden en stond versteld toen ik dit hoorde. Ik ben gewend dat LCD's maar mager geluid hebben. Deze TV heeft echter wel goed geluid. De boxen zitten aan de onderkant en de TV is daar ook een stuk dikker dan 2cm. Maar je krijgt er wel mooi geluid voor terug. Die dikte maakt eigenlijk ook niets uit, de voet is zo groot dat de TV toch al een cm of 15 van de muur af moet staan. Als je hem aan de muur hangt geeft het volgens mij ook nog geen probleem omdat je nog met je kabels zit aan de achterkant.

Samengevat, ik ben erg tevreden over deze TV en krijg je volgens mij veel voor weinig (gekocht voor € 699,=).
heb je ookal games gespeeld op de tv? ben namelijk wel erg nieuwschierig hoe dat gaat op de 6140 aangezien hij daar voor 80% voor gebruikt gaat worden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik moet zeggen dat de kleur nu beter is met de kalibratie waardes in de review van de ES6800 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil eigenlijk graag de 55ES8000 aanschaffen, maar twijfel nog. Misschien dat hier iemand een antwoord weet:
Ik stream nu vanaf mijn NAS Synology via mijn ACRyan mediaplayer. Mijn idee was om dat met deze smart TV rechtstreeks te doen via de interne mediaplayer. Ik hoor echter van een verkoper, dat het streamen van HD & 3D zelfs bedraad (wat ik nu ook doe) niet gaat lukken. Volgens hem is de interne mediaplayer te beperkt voor deze functie. "Je kunt alleen YouTube filmpjes probleemloos streamen". In dat geval moet mijn ACRyan toch nog aangesloten worden en dan is de toegevoegde waarde van deze TV voor mij onvoldoende. Ik wil juist géén randapparaten (player & Ziggobox) aansluiten. Iemand ervaring hierin? Klopt dit verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Mm??
Ik stream gewoon via m'n laptop via een switch naar de tv (100mbit netwerk). werkt gewoon goed? En 3d filmpjes afspelen via de samsung 3d promo app gaat ook gewoon goed en dat gaat via internet (80mbit max)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn abbo is 50MB van Ziggo met Ubee modem. Mijn hele netwerk is gigabit. Ik zag wel dat de Lan aansluiting van de Samsung géén gigabit ondersteund, vreemd moet ik zeggen. Maar volgens jou moet ik dus HD & 3D films vanaf mijn NAS probleemloos rechtstreeks kunne streamen op de TV? En dat zonder haperen?
Vreemd dat die verkoper (HOBO-geen dozenschuivers) zegt dat dit niet werkt. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04:05
Daarom moet je dit soort vragen ook hier stellen en niet bij een verkoper.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 19:19:
Mijn abbo is 50MB van Ziggo met Ubee modem. Mijn hele netwerk is gigabit. Ik zag wel dat de Lan aansluiting van de Samsung géén gigabit ondersteund, vreemd moet ik zeggen. Maar volgens jou moet ik dus HD & 3D films vanaf mijn NAS probleemloos rechtstreeks kunne streamen op de TV? En dat zonder haperen?
Vreemd dat die verkoper (HOBO-geen dozenschuivers) zegt dat dit niet werkt. :-(
yeah ik heb echt nergens problemen mee :? vage verkoper....
enige waar die wel moeite mee heeft is browsen door het smart TV menu, maar streamen met de media player werkt gewoon goed.

edit:
ff filmpje geupload om 3d streaming te laten zien :Y)
http://www.deadly-silence.org/temp/MOV_0312.mp4

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 22-08-2012 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was mij bij het testen in de winkel ook al opgevallen, maar kan hem ook bedienen via mijn Ipad, dat zal beter werken denk ik. :) Of de gratis Samsung TAB :P
Snap toch niet waarom die verkoper dit (negatieve) scenario schetst. Ik was meteen potentiele koper af :-(
Moet eerlijk zeggen, dat ik toch nog huiverig ben, ondanks dat ik hem heel graag wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf filmpje! En die is dus rechtstreeks vanaf je NAS (welke?) (bekabeld?) zonder tussenkomst van een externe mediaplayer gestreamed? Staat daar geen mediaplayer dan rechts naast de voet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 19:45:
Gaaf filmpje! En die is dus rechtstreeks vanaf je NAS (welke?) (bekabeld?) zonder tussenkomst van een externe mediaplayer gestreamed? Staat daar geen mediaplayer dan rechts naast de voet? ;)
haha, klopt staat een ps3 ;) maar nee dit is direct via internet gestreamed "explore 3d" app van samsung.
de achtergrond die je als eerste ziet is idd m'n laptop achtergrond verbonden dmv hdmi. Ik wilde eerste de HDMI verbinding weghalen en alles via de interne media speler spelen... maar de media player ondersteund alleen avc profielen die lager of gelijk aan 4.1 zijn.
Maar afspelen via LAN reduceert de load van laptop dramatisch, dus dat doe ik liever.

hier nog een filmpje maar dan via LAN (vanaf de laptop via Vuze)
http://www.deadly-silence.org/temp/MOV_0315.mp4 > nu wel de goede

(incl onze koreaanse super held _/-\o_ )

ps: de smalle hapering in het begin bij Burn Notice is niet van de tv maar zit in de serie zelf ;)

[ Voor 12% gewijzigd door ArcticWolf op 22-08-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovinomis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 14:49
na urenlang dit forum lezen ,reviews bekijken en de reacties hier. Over de streep (en een ondersteunende bankrekening) om aankomende vrijdag de 46ES8000 te halen bij Foka.. Is ie uitverkocht, hoe zuur is dat.. :-(

P2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:39
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 19:45:
Het streamen van 3d (half sbs / ou of hd content (mkv), werkt goed.
Bijna net zo goed als via mijn Dune Smart D1
Ik heb de 55es8000 nu een 2-tal weken in huis en stream via allshare.
Op mijn laptop (waar 3 usb schijven aan zijn gekoppeld), heb ik allshare voor windows geinstalleerd.
Middels dit stukje software kan je mappen delen voor de allshare app op de es8000.

[ Voor 4% gewijzigd door charleychui op 22-08-2012 21:04 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charleychui schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 21:00:
[...]

Het streamen van 3d (half sbs / ou of hd content (mkv), werkt goed.
Bijna net zo goed als via mijn Dune Smart D1
Ik heb de 55es8000 nu een 2-tal weken in huis en stream via allshare.
Op mijn laptop (waar 3 usb schijven aan zijn gekoppeld), heb ik allshare voor windows geinstalleerd.
Middels dit stukje software kan je mappen delen voor de allshare app op de es8000.
Ik ken allshare niet, maar dat draait niet op mijn Synology. Dan gaat het gewoon via DLNA, maar dat zal niets uitmaken, neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:58

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 18:53:
Ik wil eigenlijk graag de 55ES8000 aanschaffen, maar twijfel nog. Misschien dat hier iemand een antwoord weet:
Ik stream nu vanaf mijn NAS Synology via mijn ACRyan mediaplayer. Mijn idee was om dat met deze smart TV rechtstreeks te doen via de interne mediaplayer. Ik hoor echter van een verkoper, dat het streamen van HD & 3D zelfs bedraad (wat ik nu ook doe) niet gaat lukken. Volgens hem is de interne mediaplayer te beperkt voor deze functie. "Je kunt alleen YouTube filmpjes probleemloos streamen". In dat geval moet mijn ACRyan toch nog aangesloten worden en dan is de toegevoegde waarde van deze TV voor mij onvoldoende. Ik wil juist géén randapparaten (player & Ziggobox) aansluiten. Iemand ervaring hierin? Klopt dit verhaal?
Ik zal ook maar even inhaken: dat gaat allemaal prima werken. Er staat hier een Samsung UE46ES8000 die rechtstreeks vanaf een Synology NAS streamt. Gaat prima, zowel HD als 3D.

Aangezien dit dan ook jouw praktijksituatie gaat worden heb je dus bewijs uit de praktijk dat dat gewoon prima gaat werken.

Als ik jou was zou ik die verkoper nog eens aanspreken om aan te geven dat 'ie uit z'n nek aan het lullen was.

[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 22-08-2012 22:04 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:35

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 18:53:
De verkoper heeft zeker wel een punt. Zoals gezegd kun je meer streamen dan YouTube; ook HD en 3D MKVs werken zonder haperingen. Maar bepaalde bestandsformaten zoals bluray en iso kan de interne speler niet afspelen, wat een externe mediaspeler wel kan.

Zoek op internet even naar een lijstje met werkende bestandsformaten die de samsung tv af kan spelen. Als je niet meer nodig hebt dan in dat lijstje staat heb je voldoende aan de interne mediaspeler en kun je de ryan weg doen. Maar in mijn geval (ik download veel films en series) loop ik tegen teveel beperkingen aan en is de externe mediaplayer een must.

Edit: hier staat de lijst met ondersteunde bestandsformaten: http://www.samsung.com/us/pdf/codec/Codec-ES8000.pdf

[ Voor 3% gewijzigd door thisegzz op 22-08-2012 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-10 20:54
Allshare kan overweg met bv MKV, divx, mp3.
Maar video_ts, Bluray, iso kan hij niet afspelen.Een mediaplayer is een betere keus.
En daarbij komt nog eens dat allshare veel tijd nodig heeft om nieuwe bestanden toe te voegen.Ik ben er iig niet weg van.

[ Voor 32% gewijzigd door ozzykillbirdy op 22-08-2012 22:53 ]

Verwijderd

Dan ben ik dus weer terug bij af, want bijna alle films zijn TS & ISO :-(
Ik heb geen zin om alle films om te gaan zetten naar MKV etc.
Ik ben namelijk van nature nogal lui :) Downloaden-streamen en weggooien.
Vanwege de kwaliteit etc neem ik eigenlijk altijd video TS-VOB met 5.1 audio.
Ik heb nog een schijf volstaan met films, die ik dan allemaal om moet zetten, no way.
Dan wacht ik wel op een beter alternatief.

Edit: Ik zie trouwens TS er wel bij staan :) Dat is het leeuwendeel van mijn film bestanden. Die anderhalve ISO kan ik nog wel omzetten. Bij de audio zie geen 5.1 en DTS. Is dat ook nog belangrijk? Audio gaat via mijn Yamaha soundbar. Wat is wijsheid?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2012 07:45 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
TS en DTS werken gewoon goed 8)
TS is gewoon MPEG

[ Voor 22% gewijzigd door ArcticWolf op 23-08-2012 07:49 ]

Verwijderd

De enige restrictie is dus ISO & blue ray, welke hij niet ondersteunt? Kun je blue ray omzetten naar bv MKV? Ik weet niet hoe 3D films gestreamed worden, waarschijnlijk aleen ISO? Of is dit ook HD, die door de TV zelf omgezet worden naar 3D?

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 08:29:
De enige restrictie is dus ISO & blue ray, welke hij niet ondersteunt? Kun je blue ray omzetten naar bv MKV? Ik weet niet hoe 3D films gestreamed worden, waarschijnlijk aleen ISO? Of is dit ook HD, die door de TV zelf omgezet worden naar 3D?
blu-ray kan volgens mij alleen maar via een externe media player (bv: ps3)

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ArcticWolf schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:10:
[...]

yep... bij mij is het scherm een stuk uniformer geworden! ik d8 eigenlijk dat het kwam omdat ik hem nu een paar weken heb :D
Na enkele maanden zijn de vlekken bij mij beter geworden, maar nog niet helemaal weg. In ieder geval heb ik er nu geen last meer van (het valt niet meer op als er beeld is, zelfs heel donker beeld).

PS: Je MKV tip werkt prima :-D Ik codeer nu naar 4.1 en behoud originele DTS audio.

• Stefanhvt
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 08:29:
Bluray is toch helemaal geen restrictie? Al mijn blurays zijn in .ts formaat, dus wel afspeelbaar. De media player kan alleen niet omgaan met bluray's iso's, maar hij kan de bestanden in de stream folder wel afspelen.

Ook 3d films kan je gewoon in mkv of ts formaar afspelen. Je hebt dan alleen wel half-sbs.

En b.t.w. De mediaplayer werkt op zichzelf gewoon fantastisch. Geen irritante judder of out of sync issues, alles loopt volledig smooth. Iets wat bij de software gestuurde mediaplayers nog weleens anders is, zoals httpc's die xbmc draaien.

[ Voor 15% gewijzigd door Stefanhvt op 23-08-2012 09:54 ]

• marsclone
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-09 07:57
Is het mogelijk om een bluetooth koptelefoon aan te sluiten op je samsung smart tv. Misschien met behulp van een zender en een ontvanger?

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Zo, mijn 46ES6100 heb ik ook inmiddels aangesloten. Ziet er allemaal super uit, alleen nog even wat sleutelen met de instellingen.

Ik had ook even 3D geprobeerd en kwam een aantal filmpjes op youtube tegen, maar volgens mij is er ook een app wat heet "Youtube 3D app" en daarmee vind je alleen 3D filmpjes. Ik kon het alleen nergens vinden en nou vroeg ik mij af of dit ook beschikbaar is voor Europa? Ik kan hem namelijk niet vinden in de store.

Meer info: http://www.theverge.com/2...utube-video-app-smart-tvs

motabeatz.com

• ozzykillbirdy
ArcticWolf schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 07:48:
TS en DTS werken gewoon goed 8)
TS is gewoon MPEG
Allshare kan de video-ts bestanden wel zien, maar speelt ze niet altijd af achter mekaar, sommige falen.Ook het hoofdmenu van een dvd lukt niet.

Verwijderd

ozzykillbirdy schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:54:
[...]

Allshare kan de video-ts bestanden wel zien, maar speelt ze niet altijd af achter mekaar, sommige falen.Ook het hoofdmenu van een dvd lukt niet.
Kortom, de meningen zijn verdeeld :)

• ArcticWolf
  • Niet online
ozzykillbirdy schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:54:
[...]

Allshare misschien niet? Maar de tv zelf kan ze gewoon afspelen

• ozzykillbirdy
ArcticWolf schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:30:
[...]

Allshare misschien niet? Maar de tv zelf kan ze gewoon afspelen
De tv gebruikt allshare als mediaplayer, hoe bedoel je dan?
Ps Ik heb de ES8000

[ Voor 3% gewijzigd door ozzykillbirdy op 23-08-2012 11:35 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
ozzykillbirdy schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:34:
[...]

De tv gebruikt allshare als mediaplayer, hoe bedoel je dan?
Ps Ik heb de ES8000
huh? Je shared gewoon bestanden via je netwerk met WMP/Vuze ofzo... en browst dan naar het bestand en "click & play"

http://deadly-silence.org/temp/MOV_0315.mp4

zoals ik hier doe @ filmpje
ES6800 hier

• ozzykillbirdy
Zo doe ik het ook, mr met de ES8000 moet je eerst naar allshare gaan, komt op hetzelfde neer.
Probeer maar eens op een dvd naar het hoofdmenu te gaan en vanuit daar de film af te spelen met de geselecteerde subs.

[ Voor 39% gewijzigd door ozzykillbirdy op 23-08-2012 11:41 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
ozzykillbirdy schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:39:
Zo doe ik het ook, mr met de ES8000 moet je eerst naar allshare gaan, komt op hetzelfde neer.
Probeer maar eens op een dvd naar het hoofdmenu te gaan en vanuit daar de film af te spelen met de geselecteerde subs.
je kan mij niet wijs maken dat je met de ES8000 alleen kan afspelen met Allshare... Allshare is echt een onding die je pc vervuild.

ik selecteer de subs altijd pas als de film speelt met de "tools" knop op je afstandsbediening.

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 23-08-2012 11:42 ]

• ozzykillbirdy
WMP had ik ook geprobeerd, mr die speelde ook niet alles af.Vuze ken ik niet, zal eens proberen.

• Stefanhvt
ArcticWolf schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:42:
[...]

je kan mij niet wijs maken dat je met de ES8000 alleen kan afspelen met Allshare... Allshare is echt een onding die je pc vervuild.

ik selecteer de subs altijd pas als de film speelt met de "tools" knop op je afstandsbediening.
Dat kan ik jou wel wijs maken .. Kijk maar eens goed wat er links boven in beeld staat in je eigen filmpje ;)

• ozzykillbirdy
Idd, zoals ik al zij:: de tv gebruikt allshare als mediaplayer en daardoor ook zn beperkingen qua mediaformaten.Geef mij maar xbmc, die speelt alles af en veel meer mogelijkheden.

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:10
Denk dat er wat zaken door elkaar lopen hier. Je hebt allshare de media player in de tv en je hebt all share de pc applicatie voor media streamen. Wat die laatste betreft zijn er betere pakketten te vinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 07:29:
Dan ben ik dus weer terug bij af, want bijna alle films zijn TS & ISO :-(
Ik heb geen zin om alle films om te gaan zetten naar MKV etc.
....
Grapje zeker, alles is tegenwoordig BR-rip in mkv als je maar in de juiste bibliotheek kijkt ;)

• Stefanhvt
ozzykillbirdy schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:18:
Idd, zoals ik al zij:: de tv gebruikt allshare als mediaplayer en daardoor ook zn beperkingen qua mediaformaten.Geef mij maar xbmc, die speelt alles af en veel meer mogelijkheden.
Ja maar de op software gebaseerde media spelers hebben incacurate timings, waardoor audio out of sync issues onstaan. Het is het enige nadeel aan xbmc wat ik nooit op heb kunnen lossen. Erg jammer, want verder is het fantastische software.

• ArcticWolf
  • Niet online
kun je xbmc op de tv installeren dan??

• Stefanhvt
Nog niet, waarschijnlijk nooit. Je kan echter wel een externe media player via hdmi aansluiten.

• ArcticWolf
  • Niet online
Stefanhvt schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:10:
Nog niet, waarschijnlijk nooit. Je kan echter wel een externe media player via hdmi aansluiten.
nja ik heb m'n laptop met een hdmi kabel verbonden aan de tv, plug de kabel in m'n laptop wanneer ik wat wil kijken @ tv.
en heb een ps3 voor blu-rays.

• Stefanhvt
Is ook een optie. Ik heb hier ook een krachtige laptop staan. Binnenkort maar eens proberen om een 3d bluray iso af te spelen. Ik vind het toch vaak zonde om al mijn films in half-sbs te kijken terwijl ik weet dat het ook in full hd resolutie afgespeeld kan worden.

• ArcticWolf
  • Niet online
Stefanhvt schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:15:
Is ook een optie. Ik heb hier ook een krachtige laptop staan. Binnenkort maar eens proberen om een 3d bluray iso af te spelen. Ik vind het toch vaak zonde om al mijn films in half-sbs te kijken terwijl ik weet dat het ook in full hd resolutie afgespeeld kan worden.
ik weet niet hoe ik 3d blu-ray iso's afspeel in 3d op de tv... :s
ik heb cyberlink en TMT geprobeerd... maar het beeld klopt gewoon niet... :/

• Stefanhvt
Je moet met powerdvd als het goed is gewoon het bluray menu kunnen starten en daar voor 3d kunnen kiezen.

• ozzykillbirdy
ArcticWolf schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:20:
[...]

ik weet niet hoe ik 3d blu-ray iso's afspeel in 3d op de tv... :s
ik heb cyberlink en TMT geprobeerd... maar het beeld klopt gewoon niet... :/
Je moet als je je laptop/desktop via HDMI hebt aangesloten op je tv, het scherm van de tv instellen als hoofdscherm.Anders werkt het niet.Heb ook ffe moeten zoeken.

• ArcticWolf
  • Niet online
Stefanhvt schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:24:
Je moet met powerdvd als het goed is gewoon het bluray menu kunnen starten en daar voor 3d kunnen kiezen.
ja dat werkt dus niet goed... cyberlink powerdvd vaak niet.
TMT herkent de blu ray wel en soms ook het 3d gedeelte.. maar meest van de tijd niet :s

edit:
thanks! dat wist ik dus niet ^^

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 23-08-2012 13:28 ]

• Stefanhvt
Welke versie heb je ?

Verwijderd

Haha, de discussie gaat inmiddels ver boven mijn pet.
Ik wil enkel rechtstreeks van mijn Synology zonder mediaplayer of externe PC software naar mijn TV met ISO's, Video TS HD bestanden etc.
Heb inmiddels contact gehad met vertegenwoordiger van Samsung: Volgens hem gaat het bovenstaande verhaal prima, mits je netwerk (liefst bedraad) oké is. Video_TS - ISO - HD etc. De enige "maar "is volgens hem weleens de ondertiteling als die niet "ingebakken" is, wat dat dan ook in mag houden?

Of toch maar naar Sony/google TV overstappen ;) 8)

• marsclone
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-09 07:57
marsclone schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:29:
Is het mogelijk om een bluetooth koptelefoon aan te sluiten op je samsung smart tv. Misschien met behulp van een zender en een ontvanger?
Is dit mogelijk met behulp van deze adapter?

http://www.digitalstreet....nfo.php?products_id=17034

• Stefanhvt
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:16:
Haha, de discussie gaat inmiddels ver boven mijn pet.
Ik wil enkel rechtstreeks van mijn Synology zonder mediaplayer of externe PC software naar mijn TV met ISO's, Video TS HD bestanden etc.
Heb inmiddels contact gehad met vertegenwoordiger van Samsung: Volgens hem gaat het bovenstaande verhaal prima, mits je netwerk (liefst bedraad) oké is. Video_TS - ISO - HD etc. De enige "maar "is volgens hem weleens de ondertiteling als die niet "ingebakken" is, wat dat dan ook in mag houden?

Of toch maar naar Sony/google TV overstappen ;) 8)
Dus die vertegenwoordiger beweert dat de tv iso bestanden kan afspelen ?

• ArcticWolf
  • Niet online
8)7 dat gaat wel heel ver, ding speelt wel extracted iso's af, maar kan ze niet mounten of coz.

http://downloadcenter.sam.../01-XTDVBEUE-ENG-0327.pdf
bladzijde 752 :>

[ Voor 19% gewijzigd door ArcticWolf op 23-08-2012 14:42 ]

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:39
wortelsoft schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:35:
Denk dat er wat zaken door elkaar lopen hier. Je hebt allshare de media player in de tv en je hebt all share de pc applicatie voor media streamen. Wat die laatste betreft zijn er betere pakketten te vinden.
Ik ben momenteel met Mezzmo bezig.
Wat een verademing t.a.v. de allshare software..
Installeren op de laptop, map toevoegen en progr. gaat zoeken naar thumbnails, dit gaat erg snel.
Ook muziek en foto's gaat aanzienlijk sneller.
Daarna kan je gewoon met de allshare app op de tv, of via de source keuze allshare de mediaserver benaderen
Check anders de volgende link voor nog meer DNLA software keuzes

http://www.rbgrn.net/cont...windows-mac-os-x-or-linux

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Ik heb zelf ook mezzmo. Maar bij een divx bestand van een serie (44 min) geeft ie telkens een hapering in het geluid rond de 26 minuten. Daarna niet meer. Doe ik wat fout, of zit het in het bestand, modem?

Ik stream draadloos van pc naar TV. Onlangs laatste samsung update online geinstalleerd (1023 dacht ik).
model TV: 46es6100. Vervolgens van TV via optische kabel naar Yamaha versterker.

Het rare is dat ik hiervoor samsung pc share manager gebruikte en deze hapering niet plaatsvond.
Echter door het opeens geven van een foutmelding tijdens afspelen van MKV bestanden, overgestapt naar mezzmo en allshare..

[ Voor 22% gewijzigd door Toml83 op 24-08-2012 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
NickySantoro schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:53:
Zo, mijn 46ES6100 heb ik ook inmiddels aangesloten. Ziet er allemaal super uit, alleen nog even wat sleutelen met de instellingen.

Ik had ook even 3D geprobeerd en kwam een aantal filmpjes op youtube tegen, maar volgens mij is er ook een app wat heet "Youtube 3D app" en daarmee vind je alleen 3D filmpjes. Ik kon het alleen nergens vinden en nou vroeg ik mij af of dit ook beschikbaar is voor Europa? Ik kan hem namelijk niet vinden in de store.

Meer info: http://www.theverge.com/2...utube-video-app-smart-tvs
Iemand?

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender83
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 09:47
EciRuam schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:59:
[...]

Ik heb rond 16 Juni een Samsung bij de MM gekocht en de papieren opgestuurd en heb vorige week de 100 euro gestort gekregen. Er zouden ook extra 3D brillen geleverd worden en nog iets, maar daar heb ik nog niks van gezien.
Korte update, wellicht interessant voor anderen die problemen hebben met de cashback actie.
Het oplossen via dat promotions bureau (bedrijf Buspro) is hopeloos, wat een k-bedrijf is dat. Heb inmiddels met Samsung zelf contact gehad (0900-7267864), en het probleem uitgelegd.
De medewerker kon in 'het systeem' terugvinden dat ik 2 aanvragen had gedaan, blijkbaar kunnen ze dat wel dus. De call is nu doorgezet naar de 2e lijn, hopelijk dat t alsnog wordt geregeld binnenkort..

Tbc.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Knap waardeloos inderdaad. Ik zit nu op m'n achtste week wachten, maar zal ook niet zo snel meer in een dergelijke cashbackactie meedoen. Een termijn van 6-8 weken en het opsturen van een streepjescode is achteraf gezien ook niet meer van deze tijd en kan eigenlijk alleen maar als een soort pesterij bedoeld zijn. Waarschijnlijk in de hoop dat lui het vergeten of dat er spullen onderweg kwijtraken.

* Positron houdt hoop en blijft dagelijks banksaldo checken...

Overigens ga ik zometeen na twee maanden mijn extra pakketje van twee brillen en een toetsenbordje bij de MAKRO ophalen. Door MAKRO overigens wel netjes geregeld hoor, want ze hadden ook gewoon OP=OP kunnen hanteren. Alleen had Samsung blijkbaar moeite met het leveren van het toetsenbordje..

[ Voor 23% gewijzigd door Positron op 24-08-2012 17:23 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1bit
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-04-2018
fender83 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:57:
[...]

Korte update, wellicht interessant voor anderen die problemen hebben met de cashback actie.
Het oplossen via dat promotions bureau (bedrijf Buspro) is hopeloos, wat een k-bedrijf is dat. Heb inmiddels met Samsung zelf contact gehad (0900-7267864), en het probleem uitgelegd.
De medewerker kon in 'het systeem' terugvinden dat ik 2 aanvragen had gedaan, blijkbaar kunnen ze dat wel dus. De call is nu doorgezet naar de 2e lijn, hopelijk dat t alsnog wordt geregeld binnenkort..

Tbc.. :)
succes ben al 13 weken bezig mijn galaxy tab te krijgen. Ook doorgezet naar 2de lijn en naar de chef. 2 weken geleden te horen gekregen dat ik de tab alsnog krijg. Men dacht een paar dagen. Nu 2weken verder van buspro te horen gekregen dat ik af moest wachten..........ja dat doe ik al 13 weken.... Ik hoop vooralsnog dat het goed komt.......ooit. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 15:12
weet iemand welke 3d brillen er voor de es7000 worden bijgeleverd ?

Ik wil er nog een 3-tal bij kopen maar weet niet wat voor type deze moeten zijn.
Of zijn er meerdere type brillen te tgebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
Hoeven niet dezelfde te zijn inderdaad.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:52
Bij mijn ES8000 zaten de 3050 brillen. Toen een vriend van me een week later de zelfde TV bij de zelfde winkel kocht zaten de 4100 brillen er bij. Ik merk zelf weinig verschil, maar toch is het wel jammer.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 15:12
bedankt voor de info.

Wat zijn jullie ervaringen met dergelijke brillen ?

Als ik de afbeeldingen bekijk lijken het met niet al te fijne brillen om op te hebben.
zijn er ook nog andere modellen die mogelijk beter zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ondervind erg veel lipsync issues sinds de laatste update vd UE40ES6710.

Zowel op TV als via bron PS3. Anderen die dit euvel onderkennen? Op TV moet ik MPEG instellen ipv dolby, anders is het bar en boos..

Iemand? Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Piet400 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 00:28:
bedankt voor de info.

Wat zijn jullie ervaringen met dergelijke brillen ?

Als ik de afbeeldingen bekijk lijken het met niet al te fijne brillen om op te hebben.
zijn er ook nog andere modellen die mogelijk beter zitten ?
ik kreeg de 4100 brillen bij m'n ES6800 en ik moet zeggen dat ze net zo goed extra korting hadden kunnen geven dan deze brillen meeleveren. Je kan alleen goed kijken als het echt donker is, anders heb je steeds een wazig beeld vanwege de reflectie.
Als ik weer eens geld over heb ga ik op zoek naar brillen die wel afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:00:
Ik ondervind erg veel lipsync issues sinds de laatste update vd UE40ES6710.

Zowel op TV als via bron PS3. Anderen die dit euvel onderkennen? Op TV moet ik MPEG instellen ipv dolby, anders is het bar en boos..

Iemand? Bij voorbaat dank.
Indien je dit ervaart met 24p bestanden, probeer dan eens een pal dvd af te spelen.

Als de sync issues dan weg zijn dan ligt het waarschijnlijk aan de hz mode van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de ES8000 aangesloten :)
Maar de installatie gaat niet goed: Eerst kanalen in laten stellen - updates gedraaid - toe Quantis CI module geplaatst, werd netjes geïnstalleerd - smartkaart gepoetst en erin, maar hij herkend hem niet. Ziggo gebeld: smartcard is goed/geactiveerd (komt uit Humax), dus volgens hun CI module niet goed? Iemand een idee? Moet ik de Samsung nogmaals installeren/resetten, of heeft dat weinig zin? Hoe reset ik hem trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
De module is heel gevoelig .. Even een paar keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
TV uit, Quantis er in, TV aan, proberen. Eventueel Quantis er uit en er in terwijl de TV aan staat. Verificatieproces wordt gestart en daarna blijft 'ie werken.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 19:11:
Vandaag de ES8000 aangesloten :)
Maar de installatie gaat niet goed: Eerst kanalen in laten stellen - updates gedraaid - toe Quantis CI module geplaatst, werd netjes geïnstalleerd - smartkaart gepoetst en erin, maar hij herkend hem niet. Ziggo gebeld: smartcard is goed/geactiveerd (komt uit Humax), dus volgens hun CI module niet goed? Iemand een idee? Moet ik de Samsung nogmaals installeren/resetten, of heeft dat weinig zin? Hoe reset ik hem trouwens?
Wie herkent wie niet? De module is geïnstalleerd, en de smartcard geactiveerd, schrijf je.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar hij geeft aan: Geen smartcard gevonden, terwijl hij in de Humax wel werkt.
Het TV model is UE55ES8000SXXN. Dit is toch een Ziggo gecertificeerd model?
Ik heb hem gereset, module weer ingezet, die installeert hij weer goed, maar geeft dan aan: geen smartcard.
Wat trouwens ook vreemd is: Ik lees zowel analoog als digitaal alle zenders in, maar hij geeft alleen NED1 weer. De rest van de zenders is gecodeerd. Waarom schakelt hij niet over naar analoog?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2012 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Vraagje.. Ik heb een factory reset op mijn tv gedaan middels de info+menu+mute+power knop.
Echter blijft de software versie van de TV ongewijzigd, terwijl ik juist die terug wil zetten naar de fabriekinstelling.

Nou zie ik in het service menu van de TV (info+menu+mute+power knop) ook een kopje SVC met daarin de SVC reset. Eerst even googlen wat het is, maar daar niets wijzer uit geworden.
Mijn vraag is of de SVC reset de software teruggezet naar fabriek, of dat dit nog meer consequenties met zich meebrengt..

alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
Factory reset zet alleen alle instellingen terug, je kan niet op een magische manier de software naar eerdere versies brengen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Dat is jammer.. Ik wacht dan wel een nieuwe update af..
Iig bedankt voor je snelle respons..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 10:14:
Klopt, maar hij geeft aan: Geen smartcard gevonden, terwijl hij in de Humax wel werkt.
Het TV model is UE55ES8000SXXN. Dit is toch een Ziggo gecertificeerd model?
Ik heb hem gereset, module weer ingezet, die installeert hij weer goed, maar geeft dan aan: geen smartcard.
Wat trouwens ook vreemd is: Ik lees zowel analoog als digitaal alle zenders in, maar hij geeft alleen NED1 weer. De rest van de zenders is gecodeerd. Waarom schakelt hij niet over naar analoog?
Ik heb zowel de module als de smartcard tegelijk geplaatst. Probeer dit terwijl de tv aan staat.

Zoek eerst de zenders, digitaal en anoloog, en plaats dan de smartcard.

Gebeurt er niks probeer dan de module heel licht aan te raken en wacht ongeveer 10 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
Ik heb dit al eerder gezegd en ik zal het nog maar een keer zeggen:

De Micro Ultimate Dimming future werkt enkel in de standard mode.

Mocht je de tv kalibreren zorg dan dat je dit doet in de standard mode voor de beste beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stefanhvt schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 15:26:
[...]

Ik heb zowel de module als de smartcard tegelijk geplaatst. Probeer dit terwijl de tv aan staat.

Zoek eerst de zenders, digitaal en anoloog, en plaats dan de smartcard.

Gebeurt er niks probeer dan de module heel licht aan te raken en wacht ongeveer 10 sec.
Dat heb ik al diverse malen geprobeerd, maar geen resultaat.
Welke merken CI modules gebruiken jullie? Wellicht moet ik een ander merk proberen?
Dan nog een vraag: Volgens mij moet hij ook op USB stick op kunnen nemen. Als ik er een plaats, zegt hij: ongeschikt na formattering. Zou te langzaam zijn? Dus alleen een externe HD drive? Er zitten trouwens 3 USB poorten, 1 met vermelding HHD, waar zijn die andere twee voor?
En ik snap nog steeds niet waarom hij alleen NED1 weergeeft en verder geen enkel analoog kanaal. Hij heeft ze wel ingelezen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2012 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 15:51:
[...]

Dat heb ik al diverse malen geprobeerd, maar geen resultaat.
Welke merken CI modules gebruiken jullie? Wellicht moet ik een ander merk proberen?
Dan nog een vraag: Volgens mij moet hij ook op USB stick op kunnen nemen. Als ik er een plaats, zegt hij: ongeschikt na formattering. Zou te langzaam zijn? Dus alleen een externe HD drive? Er zitten trouwens 3 USB poorten, 1 met vermelding HHD, waar zijn die andere twee voor?
En ik snap nog steeds niet waarom hij alleen NED1 weergeeft en verder geen enkel analoog kanaal. Hij heeft ze wel ingelezen.
de smartcard wel geregistreerd @ mijn ziggo?
NED1 is de enige die ongecodeerd wordt doorgegeven.

usb moet fat32 geformateerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 16:27:
[...]

de smartcard wel geregistreerd @ mijn ziggo?
NED1 is de enige die ongecodeerd wordt doorgegeven.

usb moet fat32 geformateerd zijn.
Ja, smartcard werkt gewoon in Humax decoder.
Maar los van dat, zou analoog toch gewoon moeten werken, niet dus.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2012 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 16:33:
[...]

Ja, smartcard werkt gewoon in Humax decoder.
Maar los van dat, zou analoog toch gewoon moeten werken, niet dus.
heb je analoog wel laten scannen? ik heb expres alle analoge zenders overgeslagen, dus die doen het niet... XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, het lek is boven :-(
Na voor de honderdste keer de smartcard bewogen te hebben, heb ik nu wel beeld.
Hij valt alleen af en toe nog uit. Dus het ligt waarschijnlijk aan de module die geen goed contact maakt met de smartcard. Morgen de module omruilen, kijken wat dat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
Probeer de modulehouder eens opnieuw te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 17:49:
Oké, het lek is boven :-(
Na voor de honderdste keer de smartcard bewogen te hebben, heb ik nu wel beeld.
Hij valt alleen af en toe nog uit. Dus het ligt waarschijnlijk aan de module die geen goed contact maakt met de smartcard. Morgen de module omruilen, kijken wat dat oplevert.
Ruil dan maar om voor een SMIT of Neotion.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 09:14:
[...]

Ruil dan maar om voor een SMIT of Neotion.....
Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1bit
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-04-2018
Ohhhh myyyyyyyy god, vandaag toch maar weer contact gezocht mbt mijn galaxy tab waar ik ondertussen nog maar 14 weken op wacht. Er is iets fout gegaan met de verzending..........neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee morgen word ie alsnog verstuurt zegt men...............Hij zal toch wel kwijtraken bij de tnt want anders kan ik de tab woensdag hebben..... Ik ben benieuwd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Nee, laat maar. Iets terug in dit topic staat hetzelfde probleem met een UPC module. Jouw Quantis CI module is, als ik ziggogebruikers lees, een Neotion, maar dan een snellere versie en krijg je niet dat vervelende autenticatiegezeur in beeld. Ik denk nu dat het aan jouw Tv zelf ligt. De een vindt de SMIT het beste, de ander weer de Neotion .... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Bij mij werkt de 'oude' Neotion van 39 euro bij FOKA in ieder geval prima. Niet de snelste, wel prima beeld. Heb er twee, in zowel een 46ES8000 als een 22ES5410.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2012 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2012 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren

Ik zou graag zown es7000 of es8000 55 inch willen
Maar nou twijfel ik aan iets wat ik heel belangrijk vind
Ik zou (full) HD films met ondertiteling willen afspelen vanaf een externe hdd of grote USB stick
En dat dit niet hapert op geluid en beeld en mooi beeld hou

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Vooral ook met ondertiteling en wat is het probleem met de iso?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2012 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update: CI module omgeruild voor een Smit module. Geactiveerd - smartcard erin en gaan met die banaan. Helemaal goed :)
Nog even een andere vraag: Kan een USB stick worden gebruikt voor opname? Zo, ja welke gebruiken jullie? Welke USB poort v.d. 3 aanwezig is hiervoor, alleen degene met HHD vermelding? Of dien ik gewoon een externe HDD aan te sluiten?
Moet dit een USB HDD zijn, of kun je ook een HDD met externe voeding gebruiken?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2012 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik heb net de avengers blu ray 3d geprobeerd af te spelen met TMT naar de tv... maar zelfs als ik m'n tv op main zet, herkent hij het 3d wel maar zet ie hem in blu/red 3d en niet in full sbs :s
half sbs werkt wel gewoon goed, maar dat herkent de tv zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10 12:24
Heeft een dual core processor nog invloed op het afspelen van multimedia bestanden, bijv via dlna (twonky) of rechtstreeks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 20:28:
Update: CI module omgeruild voor een Smit module. Geactiveerd - smartcard erin en gaan met die banaan. Helemaal goed :)
Nog even een andere vraag: Kan een USB stick worden gebruikt voor opname? Zo, ja welke gebruiken jullie? Welke USB poort v.d. 3 aanwezig is hiervoor, alleen degene met HHD vermelding? Of dien ik gewoon een externe HDD aan te sluiten?
Moet dit een USB HDD zijn, of kun je ook een HDD met externe voeding gebruiken?
Dat heb je met nieuwe Tv's, en hun prille eigenaren. In principe kun je een USB-stick gebruiken om op te nemen. Heb er zelf ook 1, een traveler o.i.d. van 4 GB. Maakt ook niet uit want ..... bijna geen enkele USB stick is geschikt en in principe veel te duur. Dus; koop gewoon een Samsung USB-HDD, niet groter dan 1TB en zonder eigen voeding. Die 'hang' je achter de Tv en je ziet er niks van. Volgens mij maakt het geen fluit uit in welke USB poort je de HDD aansluit. Op mijn Tv maakt het in ieder geval niks uit.

En je kunt ook een USB-HDD met eigen voeding gebruiken, wie weet werkt dat ook prima, maar Samsung adviseert een USB-HDD zonder externe voeding, dus bij problemen zullen ze je dat vertellen, en daar kun je dan mee doen. Ze adviseren trouwens ook, geen USB stick te gebruiken. Een beetje HD film van 1 uur is al zo'n 6 GB.

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 28-08-2012 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:08
Kan het kloppen dat ik de UE55ES6570 niet meer terug kan vinden in de price watch en zo ja wat is de reden hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdwarfx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-09 05:25
Weet iemand waarom ik de 1016 update niet via internet kan binnenslurpen maar enkel via USB kan upgraden? Is er iets met de 1016 waarom ik beter even kan wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 16:32
ArcticWolf schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 21:35:
ik heb net de avengers blu ray 3d geprobeerd af te spelen met TMT naar de tv... maar zelfs als ik m'n tv op main zet, herkent hij het 3d wel maar zet ie hem in blu/red 3d en niet in full sbs :s
half sbs werkt wel gewoon goed, maar dat herkent de tv zelf ook.
Misschien kan je videokaart geen full SBS resolutie uitsturen? Full SBS MKV doet TMT in ieder geval niet Waarschijnlijk doet TMT dan ook de full SBS BR niet. Gezien de resolutie per oog hetzelfde is. Downscaled het dan naar half SBS

[ Voor 27% gewijzigd door keepitfrosty op 28-08-2012 10:58 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 62 Laatste