WK 2026: Scoor de beste elektronica deals met ons advies. Scoor jouw winnende opstelling tijdens dit WK!

Newsservers met binaries [Deel 12] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2
Acties:
  • 623.163 views

Verwijderd

Matched: sunnyusenet
Voor de mensen die het sharen van een abonnement bij een usenet provider erg belangrijk vinden: ik heb sinds afgelopen weekend een gratis week-proef-abonnement bij SunnyUsenet. Daar ga ik zeker weten 100% mee door (dus mijn oude abo bij Easynews ga ik stoppen). Naast de lage prijs, het ongelimiteerde downloaden, de tot nu toe goede snelheid en het feit dat je, als je wilt, er steeds maar een maand aan vastzit, blijkt het sharen ook makkelijk geregeld te zijn.

Het geval is: ik heb twee zoons die toen ze nog thuis woonden (natuurlijk) ook gebruikt maakten van Easynews. Zij zijn echter het huis uit en dus wordt het sharen van een account een wat ander verhaal. Vooral omdat één van de twee aan de andere kant van de wereld is gaan wonen... ;)

Op de site van SunnyUsenet staat 'Mogelijkheid om je pakket te delen met een vriend of kennis' dus heb ik gewoon maar even de helpdesk gemailed wat dat nou precies inhoudt. Het antwoord (dat trouwens de eerste de beste werkdag binnenkwam, dus dat is ook mooi!) luidde:

'Wij beperken het delen van het pakket niet op veel punten, de enige regel die wij hebben is dat je niet over het maximum aantal verbindingen heen gaat.
Voor de rest mogen zoveel mensen gebruik maken van je pakket als je zelf wilt.'

Duidelijke taal. Ik vind SunnyUsenet helemaal TOP! :) Ik ga vanavond ff testen hoe de snelheid is als ik slechts 8 van de 15 mogelijke verbindingen gebruik (ik heb een 60 Mb/s abo): als dat okay is, dan mogen mijn zoons de andere 7 delen. ;) Als de verbinding te traag wordt, moet ik ff verzinnen hoe we kunnen voorkomen dat we tegelijkertijd proberen alle 15 verbindingen te gebruiken... Maar goed, voor dit geld en met de mogelijkheden die SunnyUsenet biedt, zou ik gestoord zijn als ik bij Easynews bleef, natuurlijk.

Als het over een maand of twee allemaal nog steeds goed bevalt, neem ik een drie maanden abo en als dat ook goed bevalt wellicht een jaar abo. De grote keuze in mogelijke abonnementen is ook een groot pluspunt!

Tot zover deze vrijwillige reclame voor SunnyUsenet, hahaha! ;)

Ff wat anders nog: ik gebruik nu Spotnet maar laat het downloaden doen door SABnzbd (ik heb Spotnet dus zo ingesteld dat het klikken op de pijl resulteert in een nzb bestand dat ik dan met 1 klik open met SABnzbd). Ik vraag me nu af of ik dan niet beter Spotlite kan gebruiken... Ik meen ergens gelezen te hebben dat Spotnet de spots ergens anders vandaan haalt dan Spotlite...? Wat is er nou precies zwaarder aan Spotnet? Wat gebruiken jullie hier het meest?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2013 10:49 ]

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:36
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:34:
Duidelijke taal. Ik vind SunnyUsenet helemaal TOP! :) Ik ga vanavond ff testen hoe de snelheid is als ik slechts 8 van de 15 mogelijke verbindingen gebruik (ik heb een 60 Mb/s abo): als dat okay is, dan mogen mijn zoons de andere 7 delen. ;) Als de verbinding te traag wordt, moet ik ff verzinnen hoe we kunnen voorkomen dat we tegelijkertijd proberen alle 15 verbindingen te gebruiken... Maar goed, voor dit geld en met de mogelijkheden die SunnyUsenet biedt, zou ik gestoord zijn als ik bij Easynews bleef, natuurlijk.
Voor het gecapte 60Mbps abo heb je naar ik me herinner wel het overgrote deel van je connecties nodig om op de 60Mbps te komen. Neem je het unlimited abo dan heb je slechts 4-6 threads nodig om de volledige snelheid te halen (is mijn ervaring tenminste, op 100Mbps)

Verwijderd

Wow, super! Ik zag net dat ik mijn GRATIS week bij SunnyUsenet GRATIS kan upgraden naar Unlimited (voor de rest van de week)! Ik heb dat dus meteen gedaan en getest hoe snel de download gaat met 6 unlimited verbindingen: dat gaat inderdaad een stuk beter dan met het 60 Mbps abonnement op 8 verbindingen! De snelheid is nu tussen de 5,5 en soms 7.0. Als ik het aantal verbindingen zet op 10, haal ik constant de 7,1 en soms 7,2 (al met al een fractie beter dan het 60 Mbps abonnement op 15 verbindingen).

Super!

Ik heb nu afgesproken met mijn zoon dat hij 10 verbindingen mag gebruiken en ik ook 10: ik kan dan OF 4 instellen in Spotnet en 6 in SABnzbd (zodat ik tijdens het download ook nog in Spotnet kan zoeken etc.) of gewoon 10 in Spotnet en 10 In SABnzbd maar dan moet er dus niet iets geupdate worden in Spotnet tijdens het downloaden! (Dit dus om te voorkomen dat we samen op een bepaald moment het maximum aantal verbindingen overschreiden). Nogmaals bedankt voor de tip! Nu kunnen we beiden doen wat we willen zonder te overleggen. ;) Dit is me de extra 2 euro per maand wel waard. (Ik ben nu even duur uit als met Easynews maar met VEEL meer mogelijkheden!)

Verwijderd

yannickie111 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:03:
[...]

Moet je dat zelf in de gaten houden?
Is het niet gewoon zo dat je niet meer verbindingen KUNT gebruiken?
Dus als je zoon alle verbindingen in gebruik heeft, dat jij gewoon niks meer kunt?
Zo werkt het (natuurlijk) wel op 1 PC (als ik met alle verbindingen via SABnzbd wat download en ik probeer Spotnet te updaten, krijg ik een melding dat alle lijnen bezet zijn). Maar ik denk dat dat anders is als je op verschillende plekken werkt: anders zou de helpdesk van SunnyUsenet daar ook niet voor waarschuwen... Maar zeker weten doe ik het niet.
SmiGueL schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:19:
[...]

Spotnet gebruikt van de 4 ingestelde lijnen maar 2 voor de headers (dus het 'updaten' van Spotnet) en 2 voor downloaden. Indien je er 8 instelt worden er 2 gebruikt voor headers en 6 voor de downloads.
Ik zou gewoon je Spotnet aan je ?losse? SABnzbd installatie linken, waardoor je achterliggend veel meer mogelijkheden hebt voor Spotnet (speed limit, backup servers, categorieen)

Stel dan vervolgens 4 lijnen in bij Spotnet (wat effectief maar 2 worden omdat je alleen headers ophaalt en niet download) en 8 in SABnzbd :)
Hierdoor kom je nooit over je max heen en kun je met 8 lijnen bijna van je maximale snelheid gebruikmaken.

Zie onderaan deze post voor de veranderingen in de settings file onder C:\ProgramData\Spotnet\Settings.xml.
Ah, heel interessante informatie, dank!!! Ik raak je alleen even kwijt als je het hebt over het 'linken' van Spotnet aan SABnzbd... Werkt het instellen van 4 bij Spotnet en 8 bij SABnzbd sowieso niet nu al...? Wat moet er dan eerst gelinkt worden...?
Rebbelx schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 08:05:
[...]

Welke manier bedoel je hiermee ? Als je dit niet in deze topic mag posten, mag je altijd PM sturen
Lijkt me dat die info PRIMA past in dit topic... daar gaat het toch juist over...?!? (Correct me if I am wrong!) Ik zou ook graag wel een soort van tutorial willen zien hier. ;) Ik heb vroeger (maar dan ook HEEL vroeger) wel op de ouderwetse manier dingen van Usenet geplukt, gewoon via een newsreader en dan alle losse files opzoeken, selecteren, downloaden, repareren en samenvoegen etc. maar als er nog een andere oudere manier is die ietsje makkelijker is, dan hoor ik het graag. ;) Ik vond het nooit echt geslaagd om een paar honderd losse files te moeten selecteren etc. etc. etc. Het zoeken was ook altijd een crime. En dat zal nu helemaal zo zijn nu men de dingen onder encrypted namen upload...

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Ceejay schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 01:38:
[...]

Sunny vind ik wel fijn. (Nog) geen problemen gezien met onbereikbare content cq takedowns. Echt 0,0. En ze zijn goedkoop, linesharing mogelijk, retentie is redelijk iets van 520 dagen momenteel. Altijd volle bak downloaden 5,5 MB/sec op hun 60 Mbit deal, gaat goed
Volgens mij is de retentie 900 dagen bij Sunny Usenet: http://www.sunnyusenet.com/pakketten
Ik heb wel veel last van de takedowns gehad, maar die dingen downloaden ik dan weer op een andere manier.

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-05 17:42
zijn er nog aanbieders waar je zonder je creditcard details / automatische verlening een bepaalde periode gratis kan testen? Zoals sunnyusenet.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-06 04:23

Mentalist

[avdD]

coase schreef op zondag 07 april 2013 @ 17:43:
zijn er nog aanbieders waar je zonder je creditcard details / automatische verlening een bepaalde periode gratis kan testen? Zoals sunnyusenet.
Cheapnews, wel SMS-verificatie.

Hitnews, hoef je ook geen betaalgegevens op te geven. Ik heb wel eens gehoord dat je de 3-dagen trial steeds zou kunnen vernieuwen, maar heb dat (nog) niet getest.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• maikel
  • Laatst online: 17:08
coase schreef op zondag 07 april 2013 @ 17:43:
Volgens mij kan dat bij TweakNews.

[edit]
Oeps, ik zat nog op de vorige pagina. Maar wellicht is de info nog relevant.

[ Voor 71% gewijzigd door maikel op 09-04-2013 14:34 ]

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:01
Tsurany schreef op woensdag 17 april 2013 @ 23:36:
Ik heb gewoon voor al m'n series een automatische torrent backup. Ben dat gezeik met passwords en uitvallen zo zat dat ik het op deze manier op los.
Als backup echt? Hoe fixt men dat?

Vooral knip falen bijzonder vaak (om niet te zeggen altijd tegenwoordig) bij mij... Voor de rest zijn er niet zo veel actieve series meer bij mij dus ik kan dat moeilijk schetsen voor die andere...

Ik heb ondertussen 5 (!) Usenetproviders en toch nog steeds failed downloads:
SunnyUsenet
Eweka
een gratis usenetprovider
BlockNews
AstraWeb

En nog altijd failed downloads. Je moet het ze nageven, slecht doen ze het niet :+

[ Voor 49% gewijzigd door Equator op 18-04-2013 10:30 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:07

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:31:
Ik zit bij Sunny, maar bijv.knip is nu al zeer lastig binnen te hengelen. Te begrijpen, maar 't is wel jammer :) Verder bevalt Sunny me prima, snelheden zijn nog altijd erg netjes te noemen.
HyperBart schreef op donderdag 18 april 2013 @ 00:03:
[...]

Als backup echt? Hoe fixt men dat?

Vooral knip falen bijzonder vaak (om niet te zeggen altijd tegenwoordig) bij mij... Voor de rest zijn er niet zo veel actieve series meer bij mij dus ik kan dat moeilijk schetsen voor die andere...

Ik heb ondertussen 5 (!) Usenetproviders en toch nog steeds failed downloads:
SunnyUsenet
Eweka
een gratis usenetprovider
BlockNews
AstraWeb

En nog altijd failed downloads. Je moet het ze nageven, slecht doen ze het niet :+
Modbreak:Heren, ik heb even de namen van de content verwijderd. Zoals ook duidelijkte lezen is in de topic waarschuwing, GEEN discussies over content, serienamen of wat dan ook.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Goede ervaringen met Hitnews en Sunnyusenet, wel aardig wat zaken incomplete tijdens de DMCA-takedowns van 2 maanden geleden.
Daarom overgestapt op tweaknews, scheelt een paar euro, maar ook oudere posts zijn goed te vinden nu.

Het lijkt erop dat het weer wat geluwd is nu ... meer en meer completes, op eerder genoemde servers, maar het meeste komt via tweaknews binnen
( shared accounts met een hitnews & sunnyusenet gebruiker )

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Tip tweakers die ik jullie niet wil onthouden: Een goedkope Usenet provider gevonden met onbeperkt downloaden. Had SunnyUsenet maar die had voor 5 euro maar 40 mbit.

Nu Frugal Usenet gevonden. Voor 4 euro per maand onbeperkte snelheid, 1 nadeel en dat is dat de provider maar 1 jaar retentie heeft. Voor mij geen probleem. Zie
http://www.frugalusenet.com

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
alwaysleft schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:25:
Tip tweakers die ik jullie niet wil onthouden: Een goedkope Usenet provider gevonden met onbeperkt downloaden. Had SunnyUsenet maar die had voor 5 euro maar 40 mbit.

Nu Frugal Usenet gevonden. Voor 4 euro per maand onbeperkte snelheid, 1 nadeel en dat is dat de provider maar 1 jaar retentie heeft. Voor mij geen probleem. Zie
Als ze wat onbekender zijn is dat misschien wel erg interessant om als backup te hebben.

M.b.t. dat google docs overzicht. Sunny Usenet zou daar niet mistaan. ~7 euro voor unlimted speed + AS.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

xxxneoxxx schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:58:
Iemand nog werkende coupons voor cheapnews? Abo (3 mnd, 20 Mbit) is weer afgelopen en wil verlengen. Tot nu toe zijn er elke keer coupons geweest net nadat ik verlengd had. Dus ik dacht; laat ik hier eens een balletje op gooien om eerst te kijken of er nog korting te scoren is. ;)
Kijk even op de homepage. Flat ultimate 1 jaar voor €59 en 500GB block voor €17,95.

Je kan ook altijd even https://twitter.com/Cheapnews checken. Oude codes werken naar mijn ervaring ook, er staan ook codes voor 5mb flat en 20mb flat.

Goed alternatief voor budgetnews. Iets duurder, maar ruim 7x zoveel retentie, alternatieve poorten en SSL. Goede!
Freakster86 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:52:
[...]

Dat kun je naar mijn weten bij bijna elke provider wel inzien. Waarvoor gebruiken jullie die blockaccount eigenlijk? Enkel om dingen aan te vullen?
Ik heb bij Ziggo al 100 dagen retentie met volle snelheid, maar completion is slecht. Met een xsusenet free account erbij maak ik normaal alles van <10d oud wel compleet. Voor al het andere en oudere zaken kan ik mijn Cheapnews 500GB block gebruiken. Dat heb ik dus niet zo heel vaak nodig.
alwaysleft schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:06:
[...]

Och, ik download ook niet te veel maar wat is nu 4 euro per maand voor een unlimited abbo wat Frugal Usenet me doet bieden. Die moeten ook leven ;)
Met een blockaccount download je ook op maximale snelheid. Ik denk wel dat veel mensen alleen maar een unlimited account nemen omdat dat gewoon psychologisch lekkerder zit.

Maar met een blockaccount heb je wel een veel hogere retentie dan met een provider als frugal of budgetnews. Wil je dezelfde retentie èn unlimited dan ben je toch zeker een aantal euro's meer kwijt per maand.

En met een blockaccount heb je alleen je gemiddelde gebruik. Ben je op vakantie of heb je even geen tijd om dingen te downloaden, betaal je ook niks.
Sempy schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:43:
Kan iemand bevestigen of ~20mbit bij een Cheapnews block-account in de praktijk geen probleem is? Zelf proberen met een test-account is helaas niet mogelijk aangezien Ziggo pas per 1 juli mijn snelheid verhoogt en ik deze week moet kiezen tussen Sunny verlengen of een andere usenetprovider.
Block bij cheapnews is onbeperkt qua snelheid.

Aan de hand van dingen die ik heb gelezen over de snelheid van de threads gok ik dat je 100mbit kan halen - net als bij Tweaknews.
yannickie111 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:27:
[...]

Ik zal na mijn examens de nieuwe USP in de TS verwerken.

Nog even een vraag (lichtelijk offtopic):
Ik onderhoud al een tijd dit topic, en ben inmiddels dus best thuis in de wereld van USP's.
Ik heb over een kleine week veel te lang vakantie, en zou het dan leuk vinden om als een project (wie weet wat het nog op kan leveren), een website te maken. Ik zat te denken aan iets als http://www.hostingwijzer.nl/, maar dan voor nieuwsservers.
Wie heeft er zin om hier aan mee te werken (en dan vooral de technische/script kant)?
Een vergelijkingssite die wel werkt dus? Dan is mijn spreadsheet overbodig, scheelt mij weer werk. :P

• alwaysleft
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 23:13:
De drukste uren zijn waarschijnlijk van 17:00 tot ~01:00. Nighttime accounts van usenetproviders (de paar providers die ze nog hebben) zijn meestal namelijk niet beschikbaar of gecapped in die periode.

Kan me dus niet echt verbazen als een provider als frugal in die periode wat trager is.
Bij SunnyUsenet had ik in de avond gewoon netjes 3MB/S met een 40 mbit verbinding in de avonduren, haal nu maar 1,5MB/S met Frugal.

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

Hoe betaal je precies, kan dat met paypal of zoals supernews via bankafschrijving per maand? Ik heb supernews maar de laatste tijd krijg ik veel dingen incomplete binnen, missing blocks die niet te vinden zijn. Zelfs nieuw geposte dingen, de rars zijn allemaal van verschillende grootte en niet te fixen met quickpar.

Dus ik ben benieuwd wie een payserver heeft waar je incomplete files weinig of haast nooit tegenkomt, suggesties zijn welkom.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:32
W3ird_N3rd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 00:30:
Hoe werkt het accountsharen bij Sunny eigenlijk?
Werkt uitstekend!
Kan iedereen met wie je shared het account dan wijzigen, of staat je login om accountgegevens te wijzigen los van de nntp-login?
Gebruikersnaam en wachtwoord staan gelijk aan de inloggegevens op sunnyusenet.com, dus inzien en wijzigen is mogelijk door andere gebruikers.
Moet je goede afspraken maken, of kan je iemand b.v. specifiek 2 threads geven?
Ja, ik zou altijd alleen delen met mensen die je goed kent, want je kan niet inzien hoeveel threads iemand gebruikt.
Kan je zien wat een ander heeft gedownload?
Nee. Je kan alleen het totaal van de maand bekijken.

[ Voor 15% gewijzigd door Untouchablezz20 op 09-06-2013 00:37 ]

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Untouchablezz20 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 00:36:
[...]

Gebruikersnaam en wachtwoord staan gelijk aan de inloggegevens op sunnyusenet.com, dus inzien en wijzigen is mogelijk door andere gebruikers.
Hmm, da's wel oppassen dus. Iedereen kan dus ook gewoon het wachtwoord/mailadres aanpassen of zelfs het pakket upgraden? Of zit dat dan nog achter mailverificatie.
[...]

Nee. Je kan alleen het totaal van de maand bekijken.
Gelukkig. :)
Ja, ik zou altijd alleen delen met mensen die je goed kent, want je kan niet inzien hoeveel threads iemand gebruikt.
Okay dan. Wel, als iemand mij voor €4/jaar een enkele thread wil geven (ik beloof dat ik er niet meer zal gebruiken, het schijnt dat ik te vertrouwen ben :P) dan kan diegene me misschien een DM sturen. :)

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:14
Richub schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 14:46:
[...]

Nah, dat is niet mijn ding, ik wil relaxed achter mijn PC zitten, en niet tig progjes enzo hebben draaien die 'alles meteen nu' moeten binnenhalen. Ik heb daar gewoon de moeite niet voor over.

Als ik zie dat anderen hier meerdere usenetprovider-abbo's hebben en tig verschillende programma's als sickbeard of couchpotato of wat meer hebben draaien om hopelijk binnen te krijgen wat we tot 7 maanden terug ook gewoon relaxed 1x per week met een enkel usenetabbo konden binnenhalen, dan heb ik daar gewoon de moeite niet meer voor over.

Mijn eerste post 'n week terug was eigenlijk meer een WTFpost dat usenet zo snel 'afgebroken' wordt, dan dat het een klaagzang was. Zo was het iig niet bedoeld.
Afgebroken? ik heb geen byte gemist hoor. sunnyusenet doet het erg goed. sickbeard draait al bijna 2 jaar headless. Geen probleem hier. Ik merk niks van de takedowns.

• Dacuuu
Meerdere mensen die problemen hebben met de headers van sunnyusenet? Vanaf rond het middaguur komen er geen nieuwe headers meer binnen via spotnet.

• sverzijl
Dacuuu schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:11:
Meerdere mensen die problemen hebben met de headers van sunnyusenet? Vanaf rond het middaguur komen er geen nieuwe headers meer binnen via spotnet.
Net even gekeken, maar ieder uur gewoon nieuwe headers in m'n spotweb via Sunny.

Verwijderd

Ik heb al een tijd Sunnyusenet, maar de laatste weken is de downloadsnelheid van het UNL. abo bij mij erg naar beneden gegaan.
Mijn internetverbinding is een 300/300 Mbit van Caiway
Temp downloads van SABnzbd worden op een Samsung 840 PRO SSD schijf gedownload.

Toevallig meer mensen met dit probleem?

EDIT: gebruik geen SSL verbinding!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2013 16:47 ]

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-12-2025

Ultimation

Het is als Appels en peren

Ik kan mogelijk de betaling wel terug halen via Paypal. Maar in de voorwaarden staat inderdaad dat deze stilzwijgend verlengd wordt, waar ik de eerste keer meer akkoord ben gegaan. Ik ga nu mijn account opzeggen en dit jaar nog vol maken een daarna stap ik, denk ik, over naar het -veel goedkopere- SunnyUsenet.

Iemand ervaringen met deze partij?

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

SunnyUsenet is prima. Pak wel een abonnement hoger dan je verbinding, anders haal je de snelheid niet, althans ik niet. Heb 60Mbit van Ziggo, met UNL haal ik het maximale eruit (+-7500), met 60Mbit zou ik dat ook moeten halen, maar haal maar max. +-6500 daarmee. Volgens de Sunny support ligt het aan mijn software/verbinding, maar dat lijkt mij een beetje onzin, als een ander pakket wel prima werkt (gebruik alleen grabit icm spotnet, die tijdens downloaden uitstaat).

Lang verhaal kort, lees mijn eerste 2 zinnen :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:23
Sp33dFr34k schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:27:
SunnyUsenet is prima. Pak wel een abonnement hoger dan je verbinding, anders haal je de snelheid niet, althans ik niet. Heb 60Mbit van Ziggo, met UNL haal ik het maximale eruit (+-7500), met 60Mbit zou ik dat ook moeten halen, maar haal maar max. +-6500 daarmee.
Hmmm die ervaring deel ik niet helemaal. Heb ook Sunny 60 en haal met 14 lijntjes deze snelheid...:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/sunny.png

Nickname does not reflect reality

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:25

JB

Cédric roelt!

Dzine schreef op zondag 01 september 2013 @ 18:14:
Ik wilde vragen of ik de enige was met Sunny problemen mbt take-downs maar het lijkt er hier op dat alle providers er last van hebben.. :(

Snelheid is prima, maar ja daar heb ik weinig aan.
Hier ben ik ook benieuwd naar. Vooral met series ondervind ik problemen bij Sunnyusenet. Is dit ook bij andere newsservers? Ben er een beetje klaar mee, telkens could not fetch, daar ga ik niet voor betalen.

Mijn boefje is liev!

• kimahri
  • Laatst online: 15-07-2025
JB schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:23:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar. Vooral met series ondervind ik problemen bij Sunnyusenet. Is dit ook bij andere newsservers? Ben er een beetje klaar mee, telkens could not fetch, daar ga ik niet voor betalen.
bij tweaknews nooit last va gehad wel bij eweka destijds
het is dat ik niet meer met ideal kan betalen anders had ik geen enkele reden om weg te gaan

Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...

• kimahri
  • Laatst online: 15-07-2025

Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...

• JB

JB

Cédric roelt!

Die rammelt hier ook van de takedowns. Sunnyusenet ga ik niet meer verlengen... Met mijn "gratis" Ziggo newsserver accountje krijg ik mijn series wel binnen en met Sunnyusenet niet :z

Mijn boefje is liev!

• sverzijl
JB schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 23:10:
[...]

Die rammelt hier ook van de takedowns. Sunnyusenet ga ik niet meer verlengen... Met mijn gratis Ziggo newsserver accountje krijg ik mijn series wel binnen en met Sunnyusenet niet :z
Vreemd, hier komen al m'n series nog steeds gewoon binnen via Sunny. Eerlijk gezegd alleen even problemen gehad met 1 serie die nu wacht op nieuw seizoen per volgende maand. Maar verder komt alles gewoon binnen.

[ Voor 9% gewijzigd door sverzijl op 24-09-2013 23:17 ]

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:58
Waarom heeft Cheapnews een mobiel nummer nodig?? Daar hou ik dus niet van dat soort grappen
btw bij mij ligt sunnyusenet erop eens uit :(

[ Voor 20% gewijzigd door Harribo op 26-09-2013 20:46 ]

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:58
Ik gebruik sunnyusenet.com als news server, maar krijg sinds een uurtje de volgende melding:
[Errno 111] Failed to connect: (110, 'timed out') -1@news.sunnyusenet.com:563
Iemand het zelfde probleem?

Lijkt erop dat de server gewoon niet beschikbaar is, pingen werkt niet en telnetten ook niet.

Update2: Inmiddels werkt alles weer.

[ Voor 25% gewijzigd door ge-flopt op 12-10-2013 00:54 . Reden: Update ]

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:02
news.sunnyusenet.com werkt bij mij weer niet, ik heb de laatste weken al vaker problemen met sunny usenet. Werkt nog steeds niet!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-05 00:25
JB schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 23:10:
[...]

Die rammelt hier ook van de takedowns. Sunnyusenet ga ik niet meer verlengen... Met mijn "gratis" Ziggo newsserver accountje krijg ik mijn series wel binnen en met Sunnyusenet niet :z
Dit heb ik dus ook. Ben nu op zoek naar een Payserver met weinig Takedowns, maar ja wie niet :+ . Ik hoef overigens geen 50mbit, aangezien ik maar max 18mbit kan halen bij mij thuis :F.
Iemand tips of mensen die weinig/minder last van takedowns hebben? Het is toch raar als de standaard Ziggo server hier geen tot weinig last van heeft (ook al is de retentie maar 2 a 3 weken ofzo)

• Binnetie
Tot nu toe heb ik nog geen incomplete gehad met Sunnyusenet, maar ik download momenteel ook niet zo heel veel. Begin dit jaar en eind vorig jaar had ik er veel meer last van.

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 08:52
Misschien handig om daar een apart topic voor te maken? Wat betreft Sunnyusenet, corrupte/halve downloads ook hier.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:11
Ik ben ook opzoek naar nieuwe payserver, ik maak nu nog gebruik van sunnyusenet.

Hierboven gaf iemand aan te kijken naare pure usenet ik vond de website al erg veel op die van sunny usenet lijken en het blijkwn inderdaad dezelfde bedrijven op curacao te zijn.

Heeft iemand nog tips voor een goede provider met minimaal 2 jaar retentie?

• Binnetie
Ik heb met Sunnyusenet ook geen problemen met incomplete bestanden, pakken jullie wel post met de encrypted nzb's?

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:44

Damian

Insane Obtrusion

Hmm leuk, heb nu UPC 200mbit, maar volgens mij is er geen provider die dat een beetje ondersteund. XsNews zou unlimited moeten zij, maar komt maar tot 120mbit ongeveer, SunnyUsenet zelfde verhaal.

Iemand een idee welke dat wel zou moeten doen of gaat er iets anders mis?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:21
Damian schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:26:
Hmm leuk, heb nu UPC 200mbit, maar volgens mij is er geen provider die dat een beetje ondersteund. XsNews zou unlimited moeten zij, maar komt maar tot 120mbit ongeveer, SunnyUsenet zelfde verhaal.

2 verschillende usenet providers nemen?
of zoals ik je abbo terugzetten en minder betalen :)

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Damian schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:26:

Bij Sunny haal ik wel de 200mbit die ik van UPC krijg, geen problemen

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05 13:19
Ik heb een abbo bij sunnyusenet die ik deel met mijn neef, kan ik die met nog iemand delen?

Bij alle pakketten staat dat ik het mag delen maar niet met hoeveel personen.

• afarensis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09-2025
Tsja, discussie is op zich interessant, maar probeer maar eens een rode lijn te ontdekken in die honderden berichten. Maar misschien zie ik het verkeerd.

Ik doe ook maar een 'duit in het zakje'.Gebruik inmiddels zo'n 7 jaar een betaalde newsserver. Met Eweka en XLNed minder goede ervaringen; technisch op zich ok, maar beiden communicatief erg matig, Eweka stelt zich vaak arrogant op, en XLned heeft een lastige interface en is erg rommelig/onduidelijk met wachtwoorden e.d.

Sinds korte tijd SunnyUsenet, Bevalt prima op alle fronten.

• Exocet
  • Niet online
Wel een mooie aanbieding hoor, alleen jammer dat account sharing niet kan. Deel nu mijn sunnyusenet verbinding met iemand anders , maar misschien kan ik dan beter twee keer deze aanbieding doen.

Verwijderd

Na 2 jaar gebruik eindigt overmorgen mijn SunnyUsenet account en ik ga hem niet meer verlengen: het platform lijkt dood te gaan door te veel corrupte downloads. Dat Bierdopje er mee stopt zal het nog meer in een stroomversnelling steken.

Ik ben eigenlijk teruggegaan naar vroeger: de Torrent client. Tal van voordelen vergeleken met Usenet:
  • Releases staan er 24 tot 48+u eerder op dan Usenet. Nochtans was dat vroeger niet het geval.
  • Geen corrupte downloads
  • In theorie ongelimiteerde retentie
  • Gratis
Goodbye Sabnzbd

• Dacuuu
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:37:
Na 2 jaar gebruik eindigt overmorgen mijn SunnyUsenet account en ik ga hem niet meer verlengen: het platform lijkt dood te gaan door te veel corrupte downloads. Dat Bierdopje er mee stopt zal het nog meer in een stroomversnelling steken.

Ik ben eigenlijk teruggegaan naar vroeger: de Torrent client. Tal van voordelen vergeleken met Usenet:
  • Releases staan er 24 tot 48+u eerder op dan Usenet. Nochtans was dat vroeger niet het geval.
  • Gratis
Goodbye Sabnzbd
Leuk dat meningen zo verschillend zijn. 24/48 uur eerder is ver overtrokken.
Zelf ervaar ik geen corrupte downloads. (sunny usenet)

Sickbeard trekt elke serie netjes binnen + films pak ik van QoQ etc. perfect.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:37:

• Gratis
Goodbye Sabnzbd
Tja, hoewel het voor diverse users mogelijk niets uit zal maken is het downloaden uit Usenet (nog) niet illegaal. Bij het gebruik van Torrents gaan er meestal toch ook enkele bitjes retour en dat mag dan helaas dan weer niet. Maar ik kan me voorstellen dat er toch op Torrent verkeer wordt teruggevallen indien men het aanbod niet (compleet) kan vinden op de een of andere Usenet server.

Testing, one, two ...

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
iemand advies voor een shared provider. 2*60 dus 100 of 120 is ideaal. Als ik het lijstje afloop zijn sunnyusenet en xlned de goedkope keuzes. Is 1 van deze beter qua dmc of header retentie (ik wil nog wel eens oudere muziek zoeken).

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ik zou ook graag een overzicht willen over welke usenet provider hoe lang doet over een DMCA. Zoiets bestaat vast niet. meeste gaat goed, maar soms tref je een nieuwe release die sickbeard al met 1 uur zoektijd niet binnen krijgt..(Oznzb indexer, sunnyusenet/zeelandnet provider).

Je post zet me aan het denken dat de indexer daar inderdaad waarschijnlijk ook invloed op heeft...

• Viper®
  • Niet online
Volgens mij ligt sunnyusenet er net uit
no database connection

fixed

[ Voor 11% gewijzigd door Viper® op 09-03-2014 18:17 ]

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik heb sinds enkele dagen last van wegvallende verbindingen met SunnyUsenet.

Downloaden gaat goed (snelheid fluctueert wel erg veel imo), maar zo nu en dan gaat de snelheid geheel naar 0 kb/s, terwijl er gewoon een verbinding is en het bestand onbeschadigd is. Hiervoor werkte alles super.

- Meerdere netwerken
- Zelfde instellingen als altijd

Snelheid blijft nu 0 kb/s en heb het logboek maar eens geopend van Sabnzbd
Failed to connect: (10060, "(10061, 'Connection refused')") 2@news.sunnyusenet.com:563
Kan hier niet veel over vinden, behalve dat ze bij Usenetserver hierover het volgende zeggen:
5. Waarom ontvang ik de fout "10061 Connection Refused"?
Deze fout wijst erop dat de server waarmee je verbinding zoekt tijdelijk zijn verbindingslimiet heeft bereikt. Na een korte pauze kun je opnieuw proberen verbinden; onze load balancing hardware verbindt je met een beschikbare server.
Hebben jullie hier ook last van?

Edit:
Dit site ligt plat, dus er zal wel een grote storing zijn. Great...

[ Voor 3% gewijzigd door Freakster86 op 22-03-2014 14:46 ]

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:17

Kraz

Saving the world

Freakster86 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 14:39:
Ik heb sinds enkele dagen last van wegvallende verbindingen met SunnyUsenet.

Downloaden gaat goed (snelheid fluctueert wel erg veel imo), maar zo nu en dan gaat de snelheid geheel naar 0 kb/s, terwijl er gewoon een verbinding is en het bestand onbeschadigd is. Hiervoor werkte alles super.

- Meerdere netwerken
- Zelfde instellingen als altijd

Snelheid blijft nu 0 kb/s en heb het logboek maar eens geopend van Sabnzbd

[...]

Kan hier niet veel over vinden, behalve dat ze bij Usenetserver hierover het volgende zeggen:

[...]

Hebben jullie hier ook last van?

Edit:
Dit site ligt plat, dus er zal wel een grote storing zijn. Great...
Ik heb een half uur geleden nog wat gedownload, maar krijg nu een foutmelding dat hij niet kan verbinden.
Voorheen geen last van gehad.

De website zelf ligt er ook uit zie ik.; Uiteindelijk komt de melding; "No Database Connection"
Momenteel hebben ze dus wel degelijk een storing. :/

• mesa57
  • Laatst online: 31-05 13:58
Ik heb wat problemen met het ophalen van headers bij sunnyusenet. Soms missen er hele stukken (Spotnet). Uit een eigen testje blijkt dat de XOVER soms een lege response geeft. Bij herhaling van dezelfde XOVER gaat het meestal dan weer wel goed. E.e.a. verklaart ook waarom ik op sommige dagen weinig spots zie in spotnet.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05 19:19

lordsnow

I know nothing

Weet iemand ergens een huidig overzicht te vinden van Usenet Providers en hun Resellers? Het plaatje in de introductie lijkt oud en/of incompleet. Zo zie ik daar bijvoorbeeld Eweka en SunnyUsenet niet staan. (Nieuwe bril is besteld).

http://tweakers.net/ext/f/keoRi3juR8W0DCBUG6hldAJd/full.png

[ Voor 10% gewijzigd door lordsnow op 11-04-2014 16:25 ]

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

lordsnow schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 15:55:
Weet iemand ergens een huidig overzicht te vinden van Usenet Providers en hun Resellers? Het plaatje in de introductie lijkt oud en/of incompleet. Zo zie ik daar bijvoorbeeld Eweka en SunnyUsenet niet staan.

http://tweakers.net/ext/f/keoRi3juR8W0DCBUG6hldAJd/full.png
Ik zie Eweka ook gewoon staan, goed kijken. ;)
tijd voor een nieuwe bril
We worden allemaal ouder... :D

[ Voor 11% gewijzigd door bitshape op 11-04-2014 16:08 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• alwaysleft
Delph1900 schreef op zondag 20 april 2014 @ 17:57:
[...]

Ga deze eens proberen, kom van i-telligent 60Mbit die wat mij betreft goed is maar newsdemon is:
- goedkoper, met deze actie;
- grotere retentie;
- Unlimited Speed en dat is mooi met de komende Ziggo snelheidverhoging.
En wat betreft notice and takedown daar hebben ze allemaal last van ook bij i-telligent.
Zal je geen spijt van krijgen, heb het nu kleine maand Newsdemon en komende van SunnyUsenet is het erg fijn dat Newsdemon.

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-06 20:19

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Met SunnyUsenet is toch niks mis? Ik gebruik nu een aantal maanden Sunny, dat werkt prima.
Ik moet nu wel weer verlengen, dus ik ben wel even aan het rond kijken.

• alwaysleft
Coenen schreef op maandag 21 april 2014 @ 09:13:
Met SunnyUsenet is toch niks mis? Ik gebruik nu een aantal maanden Sunny, dat werkt prima.
Ik moet nu wel weer verlengen, dus ik ben wel even aan het rond kijken.
Met Sunny haalde ik met SSL nooit de maximale snelheid. Met Newsdemon en SSL aan wel.

• underworld202
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2023
Meulendijks89 schreef op maandag 28 april 2014 @ 21:07:
Wat is tegenwoordig een goede aanbieder met snelheid van 120mbit?

Zit al lange tijd bij eweka maar die gaan niet sneller dan 100mbit
www.sunnyusenet.com
€ 7,79 bij Unlimited

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:21
EWK schreef op maandag 28 april 2014 @ 21:15:
Lang antwoord: TS
Kort antwoord: nee
Ik zie het net :P bij sunnyusenet staat van wel. Is XLned wat?

Twijfel tussen XLned en sunnyusenet

[ Voor 9% gewijzigd door DM89 op 28-04-2014 21:18 ]

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:50
Ja las het al, probleem is dat ik niet zo lang geleden een jaarabbo heb besteld bij sunnyusenet

• mesa57
  • Laatst online: 31-05 13:58
Bij de bouw van een usenet client kwam ik er achter dat sunnyusenet niet altijd nieuwe berichten volledig teruggeeft. Een klein testprogramma dat headers ophaalt uit free.usenet (spotnet reacties) geeft b.v. :

code:
1
2
3
4
5
6
2014-06-13 08:55:10.468 *** Start test 4 high water mark :10802406
2014-06-13 08:55:10.499 XOVER :10802307 - 10802406 Excpected # messages : 100 received : 69
2014-06-13 08:55:10.499 Missing articles 10802368 - 10802374 [7]
2014-06-13 08:55:10.499 Missing articles 10802381 - 10802404 [24]
2014-06-13 08:55:10.546 XOVER :10802207 - 10802306 Excpected # messages : 100 received : 100
2014-06-13 08:55:10.546 Einde test 4

Het lijkt erop dat het high water mark (laatste bericht) al geupdate is voordat de headers via XOVER of XHDR ter beschikking staan. Enkele minuten later (zeg 5 minuten) is dezelfde reeks wel compleet.

Nu zegt sunny usenet support dat dit bij hun niet gebeurt en het dus aan mij ligt.
Ik zoek nu enkele andere sunnyusenet gebruikers die bereid zijn een kleine test uit te voeren om dat te verifieeren. De test bestaat uit het uitvoeren van een kleine .exe die ik ter beschikking zal stellen. PM me als je bereid bent om te helpen.

[ Voor 9% gewijzigd door mesa57 op 14-06-2014 09:58 ]

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:50
sunnyusenet werkt bij mij ook altijd perfect ja, deel het met een maat waardoor de kosten al helemaal laag zijn.

Beiden 90mbit dus als je al toevallig tegelijkertijd download dan is het een kwestie van 5-10 min wachten.

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:04
Sunnyusenet is hier iig stukken relaxter met takedows dan supernews want die laatste was echt drama. Ik heb ze nu allebei draaien en Sunny is beduidend completer :).

If it aint broke, fix it till it is!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik ben begonnen met Eweka maar na een upgrade naar 120/10 mbit en Eweka maar 50 max kon leveren overgegaan naar extremeusenet. Na een tijdje weer teruggegaan naar 60 mbit en aangezien er toen op dat moment veel meer aanbieders waren die ook nog eens goedkoper waren overgestapt naar sunnyusenet.
Hier heb ik op zich goede ervaringen mee maar de laatste tijd veel last van N&T. Ben ook net van pakket veranderd omdat m'n internet snelheid naar 90mbit is gegaan en krijg dit met geen mogelijkheid stabiel. Blijft schommelen tussen de (soms) 5000kbps en 8800 kbps terwijl soms ook alles wegvalt en dus een fractie alles op 0.0 staat. Haal alleen de beloofde 11250 kbps bij opstarten grabit.
Misschien dat het wel aan grabit ligt hoewel ik nooit wat anders gebruikt heb. Iemand anders een alternatief wat ik kan proberen?

• Dacuuu
NeFoRcE schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:16:
Ik word er nu een partij SPUUG en SPUUGZAT van. Ongelooflijk wat zijn Nieuwsgroepen k*t geworden zeg. Dan een hele poos dat gezeik met rechten, dat je alleen maar txt's binnenhaalt. En nu, bij een film die al een tijdje uit is, alleen maar *.wmv, en een codec wat een virus is + 'if_you_get_error'.txt met: "
If you get the error: Can't play the file.

Install the codecs from the /Codec/ Directory.

Enjoy the movie!!"

Ga toch een eind weg man, ik betaal me scheel aan nieuwsgroepen, en wat krijg je er voor terug? Pauperbende!
Epic dit, jij bent toe aan vakantie :o

Ik ben blij:
  1. Deel een Sunnyusenet account, dit kost me 1 biertje per maand.
  2. Krijg elke serie die ik wil binnen met sickbeard.
  3. Krijg elke film binnen (QoQ etc)

[ Voor 12% gewijzigd door Dacuuu op 03-07-2014 18:01 ]

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Dacuuu schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:59:
[...]

Epic dit, jij bent toe aan vakantie :o

Ik ben blij:
  1. Deel een Sunnyusenet account, dit kost me 1 biertje per maand.
  2. Krijg elke serie die ik wil binnen met sickbeard.
  3. Krijg elke film binnen (QoQ etc)
Ik heb anders nog nooit zoveel failed downloads gezien in mijn sabnzb als de laatste week. Er is iets veranderd bij Sunny, dat is mij duidelijk.

• alwaysleft
Bobo221 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:01:
Ik ben hartstikke tevreden met Pureusenet. Haal gemiddelde snelheden van 10,4MB/s (ziggo 120mbit)
Het duurste pakket kost nog geen 9 euro per maand en die delen we met zn 4en. kosten me nog geen 2 euro per maand.
SunnyUsenet is dezelfde maatschappij, alleen dan goedkoper....Tip.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-06 09:47

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Fire69 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:11:
Zo, ook maar een 1TB block gekocht bij Astraweb.
Die takedowns bij Sunny zijn echt niet normaal meer zeg... :'(
Is het bij Astraweb beter? Volgens mij zit Sunnyusenet namelijk op de servers van Astraweb.
Ik krijg op het moment echt helemaal niks compleet binnen. Zelf niet iets wat er net 2-3 uur opstaat.

Behoorlijk frustrerend ! :(

Edit: Account bij Cheapnews aangemaakt en krijg daar wel files binnen. Echter... had ik bij Sunny usenet 170mbit en nu kom ik niet boven 35-40 uit.

[ Voor 14% gewijzigd door AndereKoekoek op 06-07-2014 21:41 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 21:58
Floris-K schreef op zondag 06 juli 2014 @ 21:28:
[...]

Is het bij Astraweb beter? Volgens mij zit Sunnyusenet namelijk op de servers van Astraweb.
Ik krijg op het moment echt helemaal niks compleet binnen. Zelf niet iets wat er net 2-3 uur opstaat.

Behoorlijk frustrerend ! :(

Edit: Account bij Cheapnews aangemaakt en krijg daar wel files binnen. Echter... had ik bij Sunny usenet 170mbit en nu kom ik niet boven 35-40 uit.
Volgens het schema in de startpost staat Astraweb helemaal afgezonderd.
Het werk iig perfect. Nieuwe series die niet compleet meer waren na enkele uren bij Sunny komen nu met Astraweb als backup-server perfect binnen.
Ook (heel) oude dingen (2012) die niet meer bij Sunny staan, kan ik nu terug afhalen :)
CptChaos schreef op zondag 06 juli 2014 @ 01:42:

[...]
Dat is vreemd, heb ik hier nog geen last van? ;)
Under The Dome, John Oliver, ... kreeg ik allemaal niet meer binnen enkele uren nadat ze gepost waren. :(

[ Voor 14% gewijzigd door Fire69 op 06-07-2014 22:39 ]

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-05 20:05
ben van plan weer terug te gaan naar supernews iemand die ervaring kan delen van afgelopen weken/maanden? zoek namelijk een vervanger voor sunnyusenet.

• CallmeGod
Super , bedankt voor jullie ervaringen ik ga een extra payserver nemen op cheapnews met combo sunnyusenet. Want sunny loopt nog een maandje door.

• CallmeGod
Coenen schreef op maandag 14 juli 2014 @ 07:29:
Vannacht met Easyusenet 60 Mbit, ook met SSL een prima speed: 5,7MB/s volgens Sabnzdb.

Bij de eerste keer bestellen, wou ik met credit card betalen, het secure code scherm wat ik kreeg vond ik er wat vaag uitzien, dus afgebroken. Ik had toen een account, maar inloggen ging niet. Of eigenlijk beperkt.
Ik kon iniedergeval niet verder. Dus uiteindelijk maar een nieuwe user ID en email gebruikt.
Klopt eenmaal aangemaakt dan kan je niet meer verder . Ik had dus het probleem om mijn account te activeren alleen pakte hij de code niet waardoor ik op annuleren moest drukken helaas was mijn account dus al gemaakt. Maar via de support chat is mijn account geactiveerd.

Prima snelheden en haal series die ik via sunnyusenet binnen wou halen nu wel binnen

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-05 18:42
alwaysleft schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:20:
[...]

Gewoon back-up links gebruiken is heel handig en werkt altijd hier...
Hoe doe je dat dan? Gewoon een gratis provider gebruiken naast je betaalde usenet provider?
Sunnyusenet is idd erg vaak raak, ik wil er ook wat aan gaan doen. 90% wat ik binnen trek is niet compleet.

• Redondo1982
  • Laatst online: 01-06 22:47
Ik volg al een tijdje dit topic, omdat ik wat actiever ben geworden met nieuwsgroepen. Ik ben gestart met Eweka en dat liep altijd wel goed, maar ik had het ook maar sporadisch nodig. Nu ga ik er steeds vaker gebruik van maken en ben nu actief bij Sunnyusenet. Ook dit ging goed, maar de laatste week komt alles beschadigd binnen, ook als ik er op tijd bij ben. Mensen met een andere payserver hebben namelijk geen problemen, dus wordt het tijd voor een andere payserver. Nou heb ik mezelf ingelezen en is het dus verstandig om een standaard payserver te hebben i.cm. een blockaccount. Echter ik zie door de bomen het bos niet meer. Cheapnews heeft een mooie aanbieding voor een geheel jaar, maar na het inlezen in verschillende topics lijkt het verstandig jezelf niet te binden voor een geheel jaar. Bovendien heeft Cheapnews een korte headerretentie. Supernews heeft ook een mooie aanbieding, maar ook weer voor een geheel jaar. En ik ben best bereid daartoe, maar het lijkt me niet verstandig met alle ontwikkelingen. Kunnen jullie mij eens aangeven wat voor jullie het beste werkt en dan ga ik daar eens een poging mee wagen.

I don't have dreams, I have goals!!

• alwaysleft
ThatsHollywood schreef op maandag 28 juli 2014 @ 08:09:
[...]

Zelfde probleem hier met ziggo en tweaknews server. Sinds twee weken kom ik niet boven de 2.5 mb/s terwijl dit voorheen +5mb/s was!

iemand een idee?
Zelfde probleem, haalde met Sunnyusenet eerst altijd 90 mbit ( is mijn snelheid) en nu alleen nog maar 50 mbit. Ook Ziggo. :| :/

• JB

JB

Cédric roelt!

JeroenV_ schreef op maandag 28 juli 2014 @ 18:30:
Het enige probleem wat ik met Sunny heb, zijn die @%!#$ takedows.
Zodra m'n abo klaar is begin september, ben ik er weg als het zo doorgaat
Jup hier ook, niks is meer binnen te halen. Sunnyusenet :w

Kan het zo snel niet vinden maar kun je die 15$/2maanden delen bij Astraweb :? Ben dat gezeur moe dat ik binnen een dag dingen moet downloaden omdat ze anders al een takedown hebben.

edit:
Zie het al, kan maar met 1 IP adres tegelijk connecten

Welke newsreaders hebben amper/geen last van takedowns?

[ Voor 38% gewijzigd door JB op 29-07-2014 19:12 ]

Mijn boefje is liev!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

JB schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 18:10:
[...]

Kan het zo snel niet vinden maar kun je die 15$/2maanden delen bij Astraweb :? Ben dat gezeur moe dat ik binnen een dag dingen moet downloaden omdat ze anders al een takedown hebben.

edit:

Het is al vaker gezegd in het draadje, nogmaals:
Verschillende newsserver's combineren, 1 vaste unlimited met daarachter dan 1 of 2 fill-server's (block-account). Je downloadsoftware doet dan eigenlijk het werk mits deze juist is ingesteld qua server-prioriteit. Je zal dan ook zien dat je nog nauwelijks iets hoeft te repareren dmv par2.

ps. Ik heb geen Sunny btw

[Trap For Youngplayers :P ] Let op dat je bij verschillende First Tier cq. Backbone-providers shopt, anders werkt het niet. ;)
[Uit de Startpost:] Overzicht van alle first tier en reseller providers:
Usenet Reseller Topologie
& Usenet Providers: List of Resellers

[ Voor 23% gewijzigd door bitshape op 29-07-2014 21:02 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-05 16:33
JB schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 18:10:
[...]

edit:

Vreemd, Ik heb hem de vorige maand maar weer een jaar verlengd.
Nooit last van takedowns of dergelijke.

• JB

JB

Cédric roelt!

blackspeedy schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 00:06:
[...]

Vreemd, Ik heb hem de vorige maand maar weer een jaar verlengd.
Nooit last van takedowns of dergelijke.
Bij sunnyusenet?
bitshape schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 20:22:
[...]

Het is al vaker gezegd in het draadje, nogmaals:
Verschillende newsserver's combineren, 1 vaste unlimited met daarachter dan 1 of 2 fill-server's (block-account). Je downloadsoftware doet dan eigenlijk het werk mits deze juist is ingesteld qua server-prioriteit. Je zal dan ook zien dat je nog nauwelijks iets hoeft te repareren dmv par2.

ps. Ik heb geen Sunny btw

[Trap For Youngplayers :P ] Let op dat je bij verschillende First Tier cq. Backbone-providers shopt, anders werkt het niet. ;)
[Uit de Startpost:] Overzicht van alle first tier en reseller providers:
[afbeelding]
& Usenet Providers: List of Resellers
Dat ik moet repareren boeit me niet. Bij een takedown lukt dat alleen niet ;)

[ Voor 66% gewijzigd door JB op 30-07-2014 13:02 ]

Mijn boefje is liev!

• capmans
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-02 16:41
MegaTronics schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 07:51:
Gisterenavond een account bij Astraweb genomen (60 dagen unlimited voor $15) en zie hier het resultaat van de downloads van de series vanmorgen:

Gewoon 99,96% was aanwezig bij Astraweb, de missende 774 KB zijn bij Frugal opgehaald. *O*

Astraweb in combinatie met een 500GB block bij Cheapnews (€ 17,95 met promocode cheapdeal13) lijkt mij wel een aardige combinatie.

De snelheid van Astraweb is ook prima in orde, ik trek mijn ADSL lijntje nu dicht met 1.6 MB/s.
Heb net een account bij Astraweb genomen (daarvoor sunnyusenet). Maar wat nu? Ik heb mijn email niet moeten opgeven. Ik werd direct doorgestuurd naar mijn paypal.
Dus welke gegevens moet ik nu invoeren in mijn sabnzbd server instellingen , want ik heb geen login naam of wachtwoord ? En mijn mail adres hebben ze ook niet omdat er niet naar gevraagd werd.
Hoe werkte dit bij jou ?

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:44
capmans schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 12:16:
Heb net een account bij Astraweb genomen (daarvoor sunnyusenet). Maar wat nu? Ik heb mijn email niet moeten opgeven.
Wat is 'net', een paar minuten geleden? Dan krijg je nog wel een mailtje. Dat mailadres hebben ze omdat je met paypal betaald hebt. Als het je te lang duurt kun je ook naar de members pagina gaan op astraweb.com, en dan klikken op forget my login/password onderaan. Daar hetzelfde mailadres invoeren als van je paypal account.

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
capmans schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 12:16:
[...]

Heb net een account bij Astraweb genomen (daarvoor sunnyusenet). Maar wat nu? Ik heb mijn email niet moeten opgeven. Ik werd direct doorgestuurd naar mijn paypal.
Dus welke gegevens moet ik nu invoeren in mijn sabnzbd server instellingen , want ik heb geen login naam of wachtwoord ? En mijn mail adres hebben ze ook niet omdat er niet naar gevraagd werd.
Hoe werkte dit bij jou ?

Dat is wel vreemd want ik heb net een 1 Tb block genomen, voor slechts 50 USD (zo'n 37 euri omgerekend), en ik heb met mijn 3V debit card betaald zonder dat ik iets van PayPal voorbij zag komen. Ik kreeg, na betaling, direct een site waarin ik mijn account naam en passwd moest invullen. Niets van Paypal gezien dus.

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-05 16:33
sorry voor de late reactie, maar je bij sunnyusenet ;)

Verwijderd

Zijn er ook mensen met problemen nu bij Sunnyusenet?
Ik krijg steeds de melding Authentication failed, terwijl mijn gegevens toch echt kloppen.

• Supersymmetry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:37
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:20:
Zijn er ook mensen met problemen nu bij Sunnyusenet?
Ik krijg steeds de melding Authentication failed, terwijl mijn gegevens toch echt kloppen.
Klopt, ik heb hetzelfde probleem, zal wel een storing zijn.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 13:33

job

bitshape schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:26:
Sunny is reseller van XLned.com. Beide adverteren ook met 900+ dagen retentie.
Ik heb begrepen dat xlned overgenomen is door highwinds. Grote Amerikaanse usenet hoster die razendsnel takedowns afhandelt. Dat komt komt ook overeen met mijn ervaringen, vroeger kon ik alles vinden met sunny maar de laatste maanden zijn populaire film/series binnen 2 dagen incompleet. Helaas had ik dat te laat door (download meestal geen oud materiaal) en heb ik sunnyusenet nog betaalt t/m maart 2015.
TRaSH schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 19:44:
binsearch is niet meer wat het geweest is,
tegenwoordig gebruik ik meestal nzbclub
nzbindex is ook een goede site.

[ Voor 28% gewijzigd door job op 05-08-2014 20:07 ]

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:15
job schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 20:04:
Ik heb begrepen dat xlned overgenomen is door highwinds. Grote Amerikaanse usenet hoster die razendsnel takedowns afhandelt. Dat komt komt ook overeen met mijn ervaringen, vroeger kon ik alles vinden met sunny maar de laatste maanden zijn populaire film/series binnen 2 dagen incompleet. Helaas had ik dat te laat door (download meestal geen oud materiaal) en heb ik sunnyusenet nog betaalt t/m maart 2015.
Ik kan er gelukkig eerder vanaf, begin september al.
Heb na zoeken inderdaad ook gevonden dat xlned is overgenomen, wat de achteruitgang bij Sunny wel kan verklaren.

Helaas klopt de tekening in de TS dan dus ook niet meer helemaal, heeft iemand een nieuw overzicht hoe nu eea in elkaar steekt om zo een goede keuze te maken? Kan zelf niet echt direct iets dergelijks vinden.

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

TRaSH schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 09:49:
de enigste lijst die ik gezien heb ik de volgende maar die is ook voor het laatst in april geupdated
Thanks, ik zal hem hier als afbeelding (.png) even delen:
[clickable]
Usenet Map - 8 April 2014

Ook zie ik op dit overzicht dat Cheapnews een eigen NL-serverpark heeft met een koppeling naar XS4ALL?? :+

Iemand hier al ervaring gehad met de Duitse usenetserver van Elbracht? (resellers: Premiumnews / United-newsserver)
job schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 20:04:
[...]
Thanks, dat nieuws was mij ontgaan. En ja, Highwinds USA (UNS Holdings) is nog erger, daar zou ik nooit willen afnemen.
Overigens zie ik op dat plaatje wat ik net postte dat de boel onder EuroAccess (NL) valt, is dus EuroAccess overgenomen door UNS Holdings ?? :o

[ Voor 6% gewijzigd door bitshape op 06-08-2014 11:47 ]

Verwijderd

De eerder genoemde SSL problemen lijken toch echt aan de kant van Sunnyusenet te zitten.
Daar zowel bij 443 en 563 geen verbinding met Ziggo als provider en met Vodafone als provider.
Net probeer ik het met mijn Frugal server en dat werkt wel.
Accountsharing wordt dan wel erg lastig.

• JB

JB

Cédric roelt!

Klinkt interessant. Sunnyusenet verloopt morgen...

Mijn boefje is liev!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 14:00

immetjes

HIER is BERN-E

JB schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:00:
[...]

Klinkt interessant. Sunnyusenet verloopt morgen...
NGD doet prima, goede snelheid etc. Alleen ook gewoon last van N&TD. onder het koepeltje kan je vergeten en het nucleare reuze zeemonster van QoQ is er ook binnen 20u vanaf (staat ook niet op XSNews). Met Cheapnews als back-up gaat het zeemonster goed, en onder het koepeltje net aan.

[ Voor 19% gewijzigd door immetjes op 23-08-2014 12:13 ]

Verwijderd

Na enkele maanden dat alles plat lag, en ik alles manueel deed nu toch maar weer eens de tijd genomen om m'n Sickbeard en Couchpotato install terug aan het werk te zetten.

Viel me gelijk op hoe weinig er binnenkwam via m'n Sunnyusenet account. De meeste dingen die compleet niet lukken via Sunny komen echter wel repareerbaar binnen via de gratis 1mb XSusnet backup. (Denk dan aan de serie over mannen en vrouwen in pakken, of diegenen die vastzitten onder een gigantische kaasstolp.)

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:27
Mijn SunnyUseNet is nu afgelopen wat ik ook helemaal niet erg vind.
Had de afgelopen tijd met series dat ik ze binnen een dag niet meer binnen kon halen.

Ik zie Astraweb vaak voorbij komen, is deze aan te raden?
Die prijs is jammer genoeg wel hoger dan van Sunny.

Verwijderd

larsiey schreef op zondag 07 september 2014 @ 13:16:
Mijn SunnyUseNet is nu afgelopen wat ik ook helemaal niet erg vind.
Had de afgelopen tijd met series dat ik ze binnen een dag niet meer binnen kon halen.

Ik zie Astraweb vaak voorbij komen, is deze aan te raden?
Die prijs is jammer genoeg wel hoger dan van Sunny.
Zie mijn eerder post. Gebruik Astraweb in combo met Sunny als fill-in server. 99% van wat ik zoek komt netjes binnen.

Die Astraweb 2 maanden recuring voor 15 dollar is een nette aanbieding. Niet super veel duurder dan Sunny

• Brainscrewer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-10-2025
Zijn er meer mensen die SunnyUsenet gebruiken en problemen hebben met het downloaden? Krijg tegenwoordig bijna altijd 'te weinig herstelblokken' als foutmelding, terwijl ik wel bij een premium indexer zit.

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Brainscrewer schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:09:
Zijn er meer mensen die SunnyUsenet gebruiken en problemen hebben met het downloaden? Krijg tegenwoordig bijna altijd 'te weinig herstelblokken' als foutmelding, terwijl ik wel bij een premium indexer zit.
Hier ook last van, ook telkens problemen met authenticatie.

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

Lurkin in the shadows

Brainscrewer schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:09:
Ja. hier ook helaas.
Ook nog jaar vooruit betaald en nog 7 maand te gaan :(

• Viper®
  • Niet online
Laatste tijd veel problemen met sunnyusenet, altijd 12 draadjes gehad (90 mbit abbo) maar vaak dat er nu een paar authentication failed geven of connection rejected.
Pagina: 1 2

Dit topic is gesloten.

Let op:
VERPLICHT LEESVOER

Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke. Kap er gewoon mee, anders gaan we harder optreden.

Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!