Voor de mensen die het sharen van een abonnement bij een usenet provider erg belangrijk vinden: ik heb sinds afgelopen weekend een gratis week-proef-abonnement bij SunnyUsenet. Daar ga ik zeker weten 100% mee door (dus mijn oude abo bij Easynews ga ik stoppen). Naast de lage prijs, het ongelimiteerde downloaden, de tot nu toe goede snelheid en het feit dat je, als je wilt, er steeds maar een maand aan vastzit, blijkt het sharen ook makkelijk geregeld te zijn.
Het geval is: ik heb twee zoons die toen ze nog thuis woonden (natuurlijk) ook gebruikt maakten van Easynews. Zij zijn echter het huis uit en dus wordt het sharen van een account een wat ander verhaal. Vooral omdat één van de twee aan de andere kant van de wereld is gaan wonen...
Op de site van SunnyUsenet staat 'Mogelijkheid om je pakket te delen met een vriend of kennis' dus heb ik gewoon maar even de helpdesk gemailed wat dat nou precies inhoudt. Het antwoord (dat trouwens de eerste de beste werkdag binnenkwam, dus dat is ook mooi!) luidde:
'Wij beperken het delen van het pakket niet op veel punten, de enige regel die wij hebben is dat je niet over het maximum aantal verbindingen heen gaat.
Voor de rest mogen zoveel mensen gebruik maken van je pakket als je zelf wilt.'
Duidelijke taal. Ik vind SunnyUsenet helemaal TOP!
Ik ga vanavond ff testen hoe de snelheid is als ik slechts 8 van de 15 mogelijke verbindingen gebruik (ik heb een 60 Mb/s abo): als dat okay is, dan mogen mijn zoons de andere 7 delen.
Als de verbinding te traag wordt, moet ik ff verzinnen hoe we kunnen voorkomen dat we tegelijkertijd proberen alle 15 verbindingen te gebruiken... Maar goed, voor dit geld en met de mogelijkheden die SunnyUsenet biedt, zou ik gestoord zijn als ik bij Easynews bleef, natuurlijk.
Als het over een maand of twee allemaal nog steeds goed bevalt, neem ik een drie maanden abo en als dat ook goed bevalt wellicht een jaar abo. De grote keuze in mogelijke abonnementen is ook een groot pluspunt!
Tot zover deze vrijwillige reclame voor SunnyUsenet, hahaha!
Ff wat anders nog: ik gebruik nu Spotnet maar laat het downloaden doen door SABnzbd (ik heb Spotnet dus zo ingesteld dat het klikken op de pijl resulteert in een nzb bestand dat ik dan met 1 klik open met SABnzbd). Ik vraag me nu af of ik dan niet beter Spotlite kan gebruiken... Ik meen ergens gelezen te hebben dat Spotnet de spots ergens anders vandaan haalt dan Spotlite...? Wat is er nou precies zwaarder aan Spotnet? Wat gebruiken jullie hier het meest?
Het geval is: ik heb twee zoons die toen ze nog thuis woonden (natuurlijk) ook gebruikt maakten van Easynews. Zij zijn echter het huis uit en dus wordt het sharen van een account een wat ander verhaal. Vooral omdat één van de twee aan de andere kant van de wereld is gaan wonen...
Op de site van SunnyUsenet staat 'Mogelijkheid om je pakket te delen met een vriend of kennis' dus heb ik gewoon maar even de helpdesk gemailed wat dat nou precies inhoudt. Het antwoord (dat trouwens de eerste de beste werkdag binnenkwam, dus dat is ook mooi!) luidde:
'Wij beperken het delen van het pakket niet op veel punten, de enige regel die wij hebben is dat je niet over het maximum aantal verbindingen heen gaat.
Voor de rest mogen zoveel mensen gebruik maken van je pakket als je zelf wilt.'
Duidelijke taal. Ik vind SunnyUsenet helemaal TOP!
Als het over een maand of twee allemaal nog steeds goed bevalt, neem ik een drie maanden abo en als dat ook goed bevalt wellicht een jaar abo. De grote keuze in mogelijke abonnementen is ook een groot pluspunt!
Tot zover deze vrijwillige reclame voor SunnyUsenet, hahaha!
Ff wat anders nog: ik gebruik nu Spotnet maar laat het downloaden doen door SABnzbd (ik heb Spotnet dus zo ingesteld dat het klikken op de pijl resulteert in een nzb bestand dat ik dan met 1 klik open met SABnzbd). Ik vraag me nu af of ik dan niet beter Spotlite kan gebruiken... Ik meen ergens gelezen te hebben dat Spotnet de spots ergens anders vandaan haalt dan Spotlite...? Wat is er nou precies zwaarder aan Spotnet? Wat gebruiken jullie hier het meest?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2013 10:49 ]