Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben mij al enige tijd aan het oriënteren om een systeemcamera te gaan kopen.
Aangezien ik student ben is mijn budget niet zo groot, en is de keuze op een Nex 3 van sony gevallen aangezien die qua prijs redelijk gunstig is.
Nu kom ik zeer veel types tegen, nex c3, nex c3a, nex c3d, nex 3k, nex 3a enz.
Ik zie door de bomen het bos niet meer, wat is het verschil tussen deze camera's?
Tevens ter informatie: Ik ga deze camera vooral voor vakanties, vrijetijds fotos enz gebruiken, hiervoor vind ik een gewone digitale camera vaak te matige foto's leveren. En een spiegelreflex te groot om mee te nemen. Welke zouden jullie mij aanraden?

Alvast bedankt voor het beantwoorden/meedenken

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Er zijn twee type fysiek iets andere camera's. De Nex-3 en de Nex-c3. Waarbij de laatste de nieuwste is. De letter achteraan geven aan welke 'kit' het is. Dat wil zeggen, met welke lens deze geleverd wordt. Bij de ene zit alleen een 16mm lens, terwijl bij een andere de 18-55 en 55-200 lens worden geleverd.

In principe hoef je alleen te bedenken of je voor de goedkopere nex-3 gaat, of de nieuwere nex-c3. En dan welke lens je erbij wilt hebben. En uiteraard rekening houden met hoeveel je zelf uit wilt geven.

Lees eens goed dit topic door: Het grote Sony Alpha topic v2012 daar staat veel informatie over alle camera's van Sony met verwisselbare lenzen.

En als klein advies, de Nex-c3k is volgens mij de meest gangbare kit, dus die zou ik zonder problemen aan kunnen raden. Leuke camera met een standaard zoomlens, waar de meeste mensen prima mee uit de voeten kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Dankje voor het advies, deze c3k ligt qua prijs ook redelijk gunstig. Ik kwam hem al tegen voor prijzen die ongeveer rond het bedrag liggen van wat ik er maximaal voor uit wil geven.

Ik ga de gegeven link eens rustig doorlezen. Dit topic was ik nog niet tegen gekomen. Ik zocht op nex, niet op alpha dus vandaar waarschijnlijk.

Nogmaals bedankt voor de duidelijke uitleg!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 09:33 ]