[PW] Hi leasecontracten

Pagina: 1
Acties:
  • 475 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Natuurlijk erg vers allemaal, die nieuwe Hi Lease abo's, en als ik me niet vergis weet Hi zélf nog niet eens precies wat toestellen nou precies gaan kosten om af te kopen, maar één ding hebben ze al wel voor elkaar; topposities in de PW.

Een voorbeeldje; http://tweakers.net/price...Xk24VXkkM2Kql_xl41f9W6fgA

Omdat onbekend is wat je voor je toestel mag gaan betalen na het eerste jaar, wordt hij met 0,- ingevuld. Resultaat: de HTC One X heb je met een éénjarig contract voor 239,95 volgens de PW.

Lijkt met niet de bedoeling. Ik denk dat tot Hi de correcte prijzen door gaat geven, ze zeker niet beloond zouden mogen worden met een prominente plek in de PW.

Misschien was het jullie al opgevallen maar is het lastig om de PW aan te passen op hun nieuwe abovormen, maar ik kwam er zo geen topic over tegen en dacht ach, ik meld het even :).

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 21:50
Obiter dictum schreef op zondag 01 april 2012 @ 00:40:
Natuurlijk erg vers allemaal, die nieuwe Hi Lease abo's, en als ik me niet vergis weet Hi zélf nog niet eens precies wat toestellen nou precies gaan kosten om af te kopen, maar één ding hebben ze al wel voor elkaar; topposities in de PW.
Een telefonische verkoper van Hi vertelde mij van de week dat afkopen van de toestellen 15% van de dagwaarde van het toestel aan het einde van de abonnementstermijn zou kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:38
ParaNoiMia schreef op zondag 01 april 2012 @ 05:06:
Een telefonische verkoper van Hi vertelde mij van de week dat afkopen van de toestellen 15% van de dagwaarde van het toestel aan het einde van de abonnementstermijn zou kosten.
En is dat zowel bij een- als tweejarige abonnementen?
Lijkt mij uitdagend om in de PriceWatch te verwerken - 'dagwaarde van het toestel', en dan nu voorspellen wat die aan het eind van de termijn zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
vanaalten schreef op zondag 01 april 2012 @ 10:55:
[...]

En is dat zowel bij een- als tweejarige abonnementen?
Lijkt mij uitdagend om in de PriceWatch te verwerken - 'dagwaarde van het toestel', en dan nu voorspellen wat die aan het eind van de termijn zal zijn.
Nee, bij tweejarig is het 15%, bij eenjarig 35%.
Zie ook http://www.hi.nl/Abonneme...obiel/Hi-ToestelLease.htm.

Overigens zijn die percentages een schatting, het kan compleet anders uitvallen afhankelijk van het toestel dat je kiest. Uiteindelijk zul je er de marktwaarde wel voor moeten betalen.

/Edit
Citaat:
Wil je het toestel overnemen aan het einde van je contract, dan kun je je toestel overnemen. De prijs voor het toestel ligt gelijk aan de dan geldende marktprijs van het gebruikte toestel. Onze ervaring is dat dit 35% is van de oorspronkelijke nieuwwaarde voor een 1 jaar oud toestel en 15% is voor een 2 jaar oud toestel. Omdat we natuurlijk niet kunnen voorspellen hoe de marktwaardes liggen van alle toestellen, kunnen we dit niet helemaal garanderen.

[ Voor 44% gewijzigd door BastiaanN op 01-04-2012 11:05 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-09 18:43

Ch3cker

Testlab Teamlead
BastiaanN schreef op zondag 01 april 2012 @ 11:02:
[...]

Nee, bij tweejarig is het 15%, bij eenjarig 35%.
Zie ook http://www.hi.nl/Abonneme...obiel/Hi-ToestelLease.htm.

Overigens zijn die percentages een schatting, het kan compleet anders uitvallen afhankelijk van het toestel dat je kiest. Uiteindelijk zul je er de marktwaarde wel voor moeten betalen.

/Edit
Citaat:

[...]
Met andere woorden, je betaald 2 jaar lang een godsvermogen voor die telefoon, en dan moet je er vervolgens ook nog eens extra voor gaan betalen. Inderdaad veel voordeliger.. :+

Even inhoudelijk op de TS : Uiteraard is dit niet de bedoeling. Echter, in de huidigde Pricewatch abo vergelijker kunnen we niet zoiets toevoegen als een 'leaseprijs', gezien dit voor elk toestel anders is. De abonnementen en toestellen worden nu handmatig gekoppeld. Ik neem aan dat je je kan voorstellen dat we het niet zo zien zitten om voor alle toestellen in de PW uit te gaan zoeken in welke leasecategorie de toestellen bij Hi vallen.

Dat Hi hierdoor een hoge positie krijgt in dit overzicht is uiteraard niet de bedoeling. Ik vrees echter dat dit niet makkelijk verholpen kan worden. We zullen hier naar gaan kijken en zullen dan een terugkoppeling geven via dit topic. In ieder geval bedankt voor de melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Telfort gaat vanaf 16 april ook met deze constructie werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.