UPC HD: Dolby Prologic?

Pagina: 1
Acties:

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag een raar probleem met mijn mediabox van UPC. Het is de versie met HDMI out. Ik heb de mediabox aangesloten via HDMI op mijn Marantz sr6006 en deze weer via HDMI op mijn tv. Als ik dan bijvoorbeeld Sport 1 in HD kijk dan lijkt het wel alsof er onderwater geluiden / schreeching geluiden vanaf komen op de achterste boxen (5.1 opstelling).. Dat is dan alleen bij bijvoorbeeld DTS of Dolby PL II. Met multi channel stereo, stereo of auto heb ik wel goed geluid.

Ligt dit aan dat UPC niet alle HD zenders voorziet van HD geluid of heb ik iets verkeerd staan in de receiver?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

PS: als ik via mijn HTPC een DVD afspeel lijk ik er geen last van te hebben met DTS of Prologic.

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:53

FeaR

In GoT we trust

DTS is wat anders dan Pro Logic, dus die vergelijking gaat niet op. Of je moet DTS Neo:6 bedoelen. Maar het klinkt gewoon als een niet lekkere uitwerking van dergelijke software op de audio. Heeft verder ook niets met HD geluid te maken. Puur dat het softwarematig omzetten van 2.0 naar 5.1 niet lekker gaat. Kan me ook voorstellingen dat zoiets bij sport niet echt goed uit pakt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-04 11:27
Dat probleem is wel vaker langs geweest, zie:

Onkyo SR508 vaag geluid.

Daarom gebruik ik die PL II liever niet. Bij zenders die echt in Dolby Digital uitzenden heb je het probleem niet.

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-04 02:46
UPC stuurt op de HD kanalen een Dolby Digital signaal mee. Als je op de 'info' knop van de afstandsbediening klikt en 1 keer naar rechts klikt selecteer je de Dolby Digital stream. Dit zal bete klinken dan de Dolby prologic stream.

Edit: zelf stel ik de receiver in op Neo 6 cinema, dat doet minder met de front links en rechts signalen. Dolby prologic concentreert zich meer op het center kanaal.

[ Voor 26% gewijzigd door j-phone op 01-04-2012 11:37 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:55

DjVe

Hatsaflats!

OP mijn receiver klinkt PLII best wel goed eigenlijk. Alleen omgevingsgeluid worden daarop weergegeven, maar inderdaad DD klinkt een stuk beter. UPC heeft inderdaad niet de mogelijkheid om geluid vast te zetten op DD voor alle zenders. Dus je moet handmatig elke keer op de info knop drukken en DD selecteren.

• eMKa
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties.

Ik ga deze week even stoeien met de instellingen van info op UPC en de surround modes op mijn SR6006. Tot nu toe ben ik erg tevreden met de receiver icm een Harman / Kardon HKTS 60 set.

Misschien dat als ik hem update via internet dat er nog wat aanpassingen meekomen.

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

DjVe schreef op zondag 01 april 2012 @ 11:56:
OP mijn receiver klinkt PLII best wel goed eigenlijk. Alleen omgevingsgeluid worden daarop weergegeven, maar inderdaad DD klinkt een stuk beter. UPC heeft inderdaad niet de mogelijkheid om geluid vast te zetten op DD voor alle zenders. Dus je moet handmatig elke keer op de info knop drukken en DD selecteren.
Dat komt doordat PL(II) een eigen interpretatie is van 5.1, een upmix van een stereo bron. Dit itt DTS/DD waar de 6 kanalen apart verzorgd worden.

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Exorcist schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:08:
[...]

Dat komt doordat PL(II) een eigen interpretatie is van 5.1, een upmix van een stereo bron. Dit itt DTS/DD waar de 6 kanalen apart verzorgd worden.
Voor de duidelijkheid: een eigen interpretatie van de reveiver!

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• eMKa
  • Niet online
Dat naar rechts gaan via info werkt inderdaad goed op de HD kanalen bij UPC. Bedankt voor de tip.

Helaas zijn ze er nog niet aan toe gekomen om daar een instelling van te maken zodat je dat niet steeds hoeft in te stellen. Denk toch wel dat genoeg mensen dat hebben laten weten aan UPC dat dit nou niet echt handig is...

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:55

DjVe

Hatsaflats!

eMKa schreef op woensdag 04 april 2012 @ 00:23:
Dat naar rechts gaan via info werkt inderdaad goed op de HD kanalen bij UPC. Bedankt voor de tip.

Helaas zijn ze er nog niet aan toe gekomen om daar een instelling van te maken zodat je dat niet steeds hoeft in te stellen. Denk toch wel dat genoeg mensen dat hebben laten weten aan UPC dat dit nou niet echt handig is...
Staat ook op de lijst voor als bug voor nieuwe firmware...echter had die Q4 van 11 al uit moeten komen :(
Exorcist schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:08:
[...]

I know 8)

[ Voor 21% gewijzigd door DjVe op 04-04-2012 08:58 ]

Pagina: 1