Onkyo SR508 vaag geluid.

Pagina: 1
Acties:

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02:34
Ik heb sinds kort een onkyo tx-sr508 met de HKTS11.

Nu heb ik alles netjes aangesloten echter ondervind ik een probleem bij het afspelen van het geluid bij gebruik van de Humax IR fox c decoder. (Ik heb ook een samsung decoder geprobeerd, met hetzelfde resultaat)
Deze heb ik optisch aangesloten, ook geprobeerd heb ik via de TV/CD IN direct op de tv aan te sluiten)

In de modus PLII Movie lijkt het geluid prima echter als ik wat dichter bij de 2 surround boxen kom dan klinkt de spraak gedempt. (het lijkt net of er een alien aan het praten is)

Zet ik de modus op All Ch St dan klinkt het geluid super helder. ook als ik bv. het geluid afspeel via mijn acryan of dvd speler is het geluid ook super.Ik maak gebruik van audyssey settings.

Hoop dat iemand weet waar het aan kan liggen, ben namelijk al een paar dagen bezig met dit probleem.
Audio kabels heb ik ook al vervangen.

Verwijderd

Dat komt denk ik omdat er geen voice uit de surrounds -hoort- te komen, maar alleen uit de center, en de reverb een beetje over de fronts? (Dit alles geld natuurlijk niet als er in de film iemand 'achter' de camera spreekt)

In stereo klinkt het daarom wel goed, omdat hij dan een stereo track pakt, waar de voice gewoon op de fronts zit, en dat upsampled naar 5.1

Als je zo'n rare stem in de rears blijft horen moet je misschien even de afstelling controleren (misschien staan ze te hard). Probeer het ook eens met een andere film! Ik weet niet of er on-demand op die humax zit?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2010 15:46 ]

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-01 18:31

Twazerty

AVCHDCoder developer

Dit lijkt mij normaal. Zo is PLII nu eenmaal: bagger. Mijn Harman Kardon heeft hetzelfde. (Zou wat zijn als PLII Movie overal anders opgebouwd is :P ) Stereo is gewoon beter als DD2.0.

[ Voor 10% gewijzigd door Twazerty op 16-06-2010 15:47 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• harryvos
Als het normaal is vind ik dat wel jammer.
Tv uitzendingen klinken gewoon een stuk beter, als dat rare stem geluid er niet zou zijn.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Dat doet mijn Denon ook met PLII, net als de Pioneer die ik er voor had...

Maar dat weet ik ook alleen omdat ik er een keer bewust naar heb zitten luisteren. Normaal valt dat zachte alienachtige geluid in het niet bij het geluid uit de front- en centerspeakers? Moet haast tegen de rear-speakers aan gaan zitten om het te horen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:57

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Als je receiver ook een DTS NEO:6 stand heeft (of iets in die strekking) die gebruiken. Hetzelfde idee maar een stuk zuiverder (minder effect over de rears maar ook beduidend minder / geen aliengeluiden)

Life is not about specs, it is about joy!

• harryvos
bartvl schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:30:
Als je receiver ook een DTS NEO:6 stand heeft (of iets in die strekking) die gebruiken. Hetzelfde idee maar een stuk zuiverder (minder effect over de rears maar ook beduidend minder / geen aliengeluiden)
Geluid klinkt dan inderdaad beter, echter minder aliengeluid is er niet bij. Het is wel zo dat ik bij sommige zender echt mijn oor bij de rears moet houden om het te horen.

[ Voor 10% gewijzigd door harryvos op 16-06-2010 16:51 ]

Pagina: 1