NAS voor beginners

Pagina: 1
Acties:

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:18
Al eventjes ben ik aan het kijken voor een manier van het opslaan van data in het huis waarvan mijn vriendin en ik volgende week de sleutel krijgen. Omdat verschillende computers en mediaspelers media zullen gaan vragen, lijkt me een NAS een goede oplossing.

Ik zie echter door de NAS-bomen het bos niet echt meer, omdat er veel merken zijn die NASsen aanbieden en voor mij als leek reclame maken voor functies waarvan ik niet weet of ik ze wil gebruiken.

Is er een centrale plek waar ik me wat beter in kan lezen? En, wat zijn goede merken? Ik zoek een NAS met een capaciteit van minimaal 2TB (en eventueel verder uit te breiden) die streaming media ondersteunt en ook de functie heeft dat ik van buitenaf bij al m'n bestanden kan. Maar, hoe heet deze functie?

Alvast bedankt voor de info!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-01 14:51
kijk eens in de volgende topics:

Het grote Netgear NAS topic

Het grote QNAP topic - Deel 2

Het grote Synology topic - deel 4

in deze topics zijn alle antwoorden op je vragen te vinden.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-01 14:48
GoT ('Gathering of Tweakers') is een forum voor de gevorderde gebruiker m.a.w. geen helldesk. Kijk dus als 'absolute beginner' ook eens in de diverse tijdschriften: NASsen worden regelmatig getest, door redacties met vaak jarenlange ervaring en die geven daardoor goede achtergrond informatie. Doe er je voordeel mee.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:22

AvK

Ready Set Go

In de Computer Totaal van deze maand staat een uitgebreid artikel met een test.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome