Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Opzetten van NAS, Streamers en Tablet netwerk thuis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi All,

Ik heb net een nieuwe woning en ben bezig om mijn entertainment netwerk op te zetten. Op dit moment heb ik een HD TV en een 5.1 Home Theatre System (HTS) in de woonkamer en een Wi-Fi router in de meterkast zitten. De TV is verbonden met het HTS via een optische kabel en de DVD speler in het HTS loopt via HDMI naar de TV.

To zo ver de basics.

Ik zou nu graag een NAS in de meterkast neerzetten met daarop al mijn muziek en films en deze muziek naar mijn HTS streamen en de films naar mijn TV. Zo hoef ik dus niet de TV aan te zetten om muziek te luisteren. Via een Tablet zou ik dit dan graag aan willen sturen.

Is dit uberhaupt mogelijk en zo ja, wat heb ik voor spullen nodig?

Thanks!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:02

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wat heb je nodig:

TV / versterker met netwerkaansluiting, of een media speler.
Die moeten DLNA ondersteunen.

En dan een app als twonky.

klaar.

Wise enough to play the fool

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Hier ben ik ook geïnteresseerd in. Zelfde verhaal, alleen heb ik ook een nieuwe Wifi router nodig. Wat is dan de opstelling? TV + mediaspeler en router + NAS?

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Niemand?

Er is ook een tablet (iPad 2) aanwezig, wellicht ook handig bij de bediening of moet dan sowieso voor de Apple TV gaan?

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:32

Typhone

Who Dares Wins

@ MrJappe,

Router link je aan mediaspeler, NAS, en TV. Of je dat draadloos doet is volledig aan jou in verband met de bitrate die je kan halen en het type mediaspeler wat je hebt. Presteren niet allemaal even goed draadloos namelijk.

Ik zou een kabeltje doortrekken buiten de meterkast (tenzij hij heel centraal zit) en de router op een iets openere plek neerzetten.

Bekabeld aansluiten op de router als het mogelijk is de mediaplayer. TV kan makkelijk via WiFi, internet kan in principe ook via WiFi. NAS bekabeld aansluiten lijkt me ook een verstandige optie.

Alleen volgens mij denk ik iets verder in het denkproces dan wat hier bedoeld wordt.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:13

CeesKees

I rest my Kees

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Pagina: 1