Ik heb al tijden dit probleem. Allemaal blokjes bij het inlogscherm van Windows 7. De blokjes verschijnen ook als ik een fullscreen 3d applicatie draai (bijv ut2k4), de blokjes verschijnen dan in mijn tweede monitor (ik draai dualscreen). Het ligt overigens niet aan de tweede monitor want het probleem had ik daarvoor ook al. Hetzelfde probleem had ik ook bij het inlogscherm van windows Vista (zelfde pc, zelfde hardware). Zodra ik het windows 7 basic thema selecteer bijven de blokjes permanent in het beeld staan en zorgen ervoor dat mijn pc onbruikbaar is. De pc is niet de snelste meer dus het zou nogal handig zijn om het aero gebeuren uit te kunnen schakelen maar dit kan nu dus niet.
specs:
cpu: core2duo E6420
mobo: asrock 4coredual vsta 2
graka: nvidia 7800GS (agp)
mem: 2Gb (DDR2 667)
voeding: zalman 400w
HD: WD caviar green 500gb (sata)
geluidskaart: creative x-fi xtreme gamer
verder zit er een cdbrander, floppydrive en sitecom usb2 kaartje in.
koeling en temps zijn in orde.
Gek genoeg heb ik al eerder een soortgelijk probleem gehad met dezelfde pc, al zat er toen deels andere hardware in. Het is van origine een appie heijn medion PC die ik in stappen heb geupgrade, het enige wat er nu nog in zit van toen is de 400w zalman voeding.
Ik kreeg toen ook een hoop artifacts maar dan in games zelf en dacht dat dit aan de graka lag omdat het probleem bijna opgelost was met een custom driver van guru3d. Ook met custom driver kon die kaart (leadtek 6800le) sommige effecten niet renderen zoals de watereffecten in farcry.
Iemand suggesties om dit op te lossen?
-edit
ik las ergens iets over memtest, heb 2 passes gehad maar geen errors.
Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)