ThePupD schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:18:
Hahaha nou nou wat heerlijk sarcastisch MrAnrgy.
Maar ik heb gelukkig het email adres van 1 collega en die zal het even rondvragen hoe de rest het doet, ik hoop dat er een mooie tip uitkomt. Wat het voor mij lastig maakt is dat ik totaal niet bekend ben in amsterdam, en dat ik dus ook niet weet wat een goede optie is.
Wijze les: zorg dat je ergens bekend bent voor je er een baan aanneemt, hoe leuk het ook moge lijken.
Vind het natuurlijk wel nice dat iedereen zijn mening geeft... maar sommige gaan voor mij gewoon niet op. Ik ga gewoon niet op een brommertje naar Utrecht centraal... ja door die optie weg te nemen maak ik het mijzelf misschien moeilijker, maar heb dat 2 jaar gedaan en was gewoon niks. En daarbij, op mijn leeftijd ga je gewoon niet met de brommer (vind ik dan zelf, ieder mag dat voor zich beslissen)
Ik zit achterin de dertig en zou het zo doen als het de meet praktische optie zou zijn. Maar goed, op mijn leeftijd (

) zet ik prioriteiten op een rij en neem ik geen werk waar ik meer dan een uur per dag onderweg ben.
Zelfde als ik met een idee kom van daar of daar parkeren, ik heb dan niet echt een concreet idee van hoe dat zit met ochtend/avond drukte, en dat misschien iets wat net wat verder is een betere optie is, ivm drukte binnenstad.
Binnenstad moet je gewoon niet met de auto willen komen, maar wederom, pak aub een kaart erbij, evt met de verkeersverwachting van de ANWB (
www.anwb.nl/verkeer), geen enkele parkeeroptie hier zit in de binnenstad. Alleen is A'dam ook ver buiten de binnenstad druk, vooral op de ring (A10). Vuistregel is simpel: 's ochtends naar Amsterdam toe is ellendig, 's middags van Amsterdam weg.
Ik wacht natuurlijk het bericht af van die nieuwe collega, maar als ik dit zo'n beetje lees, en kijk naar een aantal dingen die ik zelf wil en niet wil... is een (nog te vinden) betaalde parkeerplek de beste optie, indien deze te bereiken is zonder extreem de binnenstad/druk gedeelte rond te moeten rijden. Vanaf hier op een fietsje verder karren en dan klaar. Nu nog deze parkeerplek vinden denk ik:)
Zoals ik al eerder aangaf, kijk bij de A2 in de buurt om te voorkomen dat je nog een halfuur stilstaat op de A10. Buitenveldert zou een optie zijn, RAI ook. Maar verwacht niet dat dat gratis of zelfs goedkoop is! De kans dat je iets goedkopers vindt dan de P+R deals (EUR 8/dag incl OV naar binnenstad) is nihil.
Een fiets lijkt mij een goed idee, omdat als ik de auto parkeer, dan een tram naar CS moet pakken, en vanaf daar ook een tram naar Leidseplein moet pakken, het bij elkaar langer duurt dan een stuk fietsen vanaf een andere parkeerplek.
Wie zegt dat je eerst een tram naar CS moet pakken en pas daarvandaan eentje naar Leidseplein? Vanaf P+R Olympiaplein rijden bussen 142, 170, 172, 174 en 197 rechtstreeks naar Leidseplein, vanaf Buitenveldert ben je met lijn 5 op Leidseplein. Neem anders eens de moeite de site van GVB erbij te pakken voor je (foute) aannames blijft doen.
Maar dat gezegd, fiets is zeker een prima optie. En als je gewoon een goedkoop 2e handsje ("stationsfiets") neemt kost het je weinig en kun je het aan beide uiteindes prima onbetaald buiten stallen.
ThePupD schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:29:
[...]
Helemaal gelijk in. En het gaat natuurlijk niet alleen om die brommer.
Het gaat om het feit dat ik dan dus een brommer moet kopen, verzekering nemen, elke dag (weer of geen weer) een nog best pokke stuk naar utrecht moet rijden,
scooter moet stallen in een redelijk dure stal
Hoezo moet dat? Gewoon buiten laten staan. Het gaat in dit geval om een gebruiksvoertuig dat inderdaad weer of geen weer gebruikt zal worden.
Sowieso, het valt me op dat je uitermate kieskeurig bent over van alles en nogwat in de luxe/comfortsfeer, maar als ik het zo proef zo weinig gaat verdienen dat je de gevolgen daarvan niet kunt dragen.
Does not compute.
Hoe moeilijk is het om "Amstelveen parkeergarage" in de zoekvenster te toetsen

Eerste hit is nota bene site van de gemeente met adressen van de garages en links naar de tarieven
[
Voor 14% gewijzigd door
dion_b op 30-03-2012 12:51
]