Werken in Amsterdam, gratis parkeren Amstelveen (?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Topicstarter
Ik weet niet of ik nou echt in het goede gedeelte ben van Tweakers om deze vraag te stellen, maar dan toch:

Ik begin 1 mei met een nieuwe baan in Amsterdam.
Nu ga ik zoiezo niet met het openbaar vervoer (4,5 uur op een dag)
Dus ik wil met de auto... A'dam parkeren is natuurlijk niet te doen, en ik hoorde dat het volgende mogelijk is:
Je kan gratis parkeren bij Amstelveen Centraal... en dan ben je in 15 min op Leidseplein met tram 5.

Iemand hier ervaringen mee? Ik ben totaal niet bekend, dus weet niet of die parkeerplek in amstelveen gewoon precies bij het centraal is, of dat het om een bepaalde parkeerplek gaat.

Iemand die info heeft, graag:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Ah ik woon in de buurt van Amstelveen en hier was het parkeren eerst ook gratis, maar dat is sinds kort niet meer zo. Ik zag eerst veel mensen zoals jijzelf hier voor de deur parkeren en dan met een vouwfietsje of OV naar het centrum toe, goed te doen. Ook met de bus/metro/tram zijn goed te doen, maar reken eerder op 30 - 45 min reistijd naar het centrum dan 15 min. Alleen weet ik dus niet hoe het zit met het gratis parkeren, of er nog veel plekken zijn waar dat kan in Amstelveen. In buitenveldert zijn de meeste plekken betaald parkeren geworden, en waar dat niet zo is staat het bomvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-05 17:17
Een hele goede optie is Amsterdam-Noord. Vouwfietsje of oude brik, even met 't pondje (gratis) en je staat zo in het centrum. Als ik naar m'n broer ga (die in de Jordaan woont), doe ik het altijd zo.

[ Voor 22% gewijzigd door havana op 29-03-2012 14:46 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:50
havana schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 14:45:
Een hele goede optie is Amsterdam-Noord. Vouwfietsje of oude brik, even met 't pondje (gratis) en je staat zo in het centrum. Als ik naar m'n broer ga (die in de Jordaan woont), doe ik het altijd zo.
Er zijn alleen 10000 man die voor je zijn? Begreep dat de parkeerplaatsen daar snel vol zijn.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
P+R inclusief gratis OV? De laatste keer dat ik met een groepje studenten in Amsterdam moest zijn hebben we onze auto op Zeeburg gezet en voor een paar euro (6?) met z'n 4en de metro gepakt naar Centraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-05 10:56

Reneger

Wie? IK?

Ik zit op een kantoor te werken vlakbij halte Kronenburg. Daar is het parkeren gratis, lijn 5 komt er langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05 06:36

TrailBlazer

Karnemelk FTW

15 minuten Amstelveen leidseplein is al niet realistisch vanaf kronenburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik wou net zeggen, volgens mij is het vanaf de Kinkerstraat al 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:25
Parkeren in Amsterdam heb ik gelukkig weinig ervaring mee, maar is Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 geen idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368306

Misschien is het handig om te vertellen vanuit welke kant je komt en ik begrijp dat je op in de buurt wil komen van het leidseplein , woon zelf aan de rand van oud zuid en hier in de buurt kan je op een bedrijfsterrein dacht ik al voor 2 a 3 euro parkeren en als je dan daar een fiets dropt ben je in 10 minuten op het leidseplein. Je kan ook even verder naar osdorp of slotervaart je auto droppen en daar een tram c.q. fiets pakken oid. Wil best even kijken als je meer info kwa kosten wat betreft parkeren op dat terrein als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Rukapul schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:34:
Parkeren in Amsterdam heb ik gelukkig weinig ervaring mee, maar is Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 geen idee?
Eens :Y
Een van de redenen dat ik m'n motorrijbewijs gehaald heb (naast dat het gewoon super leuk is natuurlijk) is dat ik dan niet meer afhankelijk ben van die klote treinen als ik weer eens naar een klant in Amsterdam moet. Gewoon neerzetten waar je hem goed vind staan (niet in een parkeervak though, wel op de stoep waar niet in de weg) en de hele dag gratis parkeren aan de gracht, probeer dat maar eens met de auto ;)

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05 09:07

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ook in Amsterdam Noord moet je op veel plekken betaald parkeren, al is het maar 30 cent per uur.

Je kan beter P+R overwegen, is 6 euro per dag incl OV-kaartje...

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Oke veel reacties... maar als ik het goed lees, is Amstelveen parkeren, daar direct op tram stappen en dan 15 min later op Leidseplein zijn niet meer juist?

Maar een heldere omschrijving:

Ik woon in Vianen (Utrecht) en begin over een maand met een nieuwe baan op het Leidseplein.
Ik wil NIET reizen met het openbaar vervoer en wil daarom een auto kopen. Ik heb het 3 keer geprobeerd en was elke keer in totaal 4,5 uur kwijt op een dag, dat doe ik dus niet.

Aangezien de snelweg nu een groot stuk 5 banen heeft wil ik lekker met de auto naar het werk. Maar ik wil niet het hele drama aangaan van bv neerzetten bij Arena, OV kaart halen, dan metro naar centraal dan tram naar leidseplein. Liefst wil ik ook geen vouwfiets of dergelijke aangezien maar daar is over te denken.
10 euro of dergelijke per dag parkeren, en dan ook nog een tramkaartje en ook mijn benzine vind ik ook ver gaan, aangezien ik net ga rondkomen.

Ik wil dus zover mogelijk eigenlijk ergens gratis parkeren en dan enkel de tram betalen, en het liefst ook vanaf waar ik de auto neerzet binnen 15-20 min op het Leidseplein zijn. Dit is een beetje waar ik naar opzoek ben, ik hoop dat dit (enigzins) realistisch is. Maar het idee van auto neerzetten, stuk lopen, metro pakken, centraal station en dan nog een tram vind ik net wat te veel. Dan ben ik alsnog 3,5 uur op een dag bezig en worden de kosten te veel.

Dus dit is een beetje het idee... ik dacht dat Amstelveen centraal, trammetje pakken en 15 min later op Leidseplein zijn ideaal was. Maar dit klopt dus misschien niet helemaal?

Zoiezo bedankt voor alle reacties, alleen ben niet echt bekend in Adam en omstreken. En nee ik ga geen motorrijbewijs halen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Heb je ook een reden om niet met het openbaar vervoer te willen want vianen Amsterdam kan echt niet zo'n drama zijn.

Hoe krijg je het voor elkaar om meer dan 2 uur te doen over dat stuk.

[ Voor 23% gewijzigd door TrailBlazer op 29-03-2012 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
TrailBlazer schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 19:00:
Heb je ook een reden om niet met het openbaar vervoer te willen want vianen Amsterdam kan echt niet zo'n drama zijn.

Hoe krijg je het voor elkaar om meer dan 2 uur te doen over dat stuk.
Iedereen denkt dat dat veel sneller is...

De bus vertrekt vanaf Vianen lekbrug, ik moet 20 minuten van te voren vertrekken omdie op tijd te pakken.
20 min

De bus naar Utrecht centraal kan het best snel doen, maar uit mijn ervaring rond die tijd 25 min.

20+25=45 (indien geen file of een bus die niet komt opdagen)

Dan hoop ik dat ik binnen 10 min de trein kan pakken

45+10 55 min

Dan is het 25 min naar centraal, indien geen vertraging

1 uur en 20 min

dan binnen 5 min hoop je een tram te hebben

1 uur en 25 min

dan 15 min met tram

1 uur en 40 minuten.

Dus indien ALLES meezit, en ik van bus naar trein naar tram kan hoppen, zonder dat er in vianen, of de snelweg, of bij de trein, of in adam vertraging is 1 uur en 40 minuten.
Nu kan ik je vertellen dat ik vorige week alles meehad, en er alsnog 1 uur en 55 minuten over deed, en ik kon letterlijk van de bus naar de trein, naar de tram rennen.

Plus ik heb tijdens mijn studie al eerder 3 uur per dag gereisd, en dat nooit meer. In Vianen is er veel vertraging.

EN erg belangrijk, 's avonds gaan er naar Vianen weinig bussen, en heb vaak gehad dat ik net een bus niet kon pakken en vrolijk 20 minuten moest wachten. Dan is het al snel 2,5 uur zonder erge vertraging.
En ik vertrouw het openbaar vervoer niet zo, zeker de bussen hier vertrekken soms 10 minuten te vroeg of te laat. En voordat ik bij Vianen lekbrug ben kan ik al halverwege A'dam zijn.

Dus nee, geen openbaar vervoer.
bartbh schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 14:51:
P+R inclusief gratis OV? De laatste keer dat ik met een groepje studenten in Amsterdam moest zijn hebben we onze auto op Zeeburg gezet en voor een paar euro (6?) met z'n 4en de metro gepakt naar Centraal.
Dit is dus bijvoorbeeld geen optie (of liever niet)

Met de auto naar Adam, dan 6 euro parkeren, dan de tram naar centraal en dan ook nog eens de tram naar leidseplein. Benzine, parkeren, tramkaartje vanaf CS naar leidseplein bij elkaar is echt te veel als je geen reiskostenvergoeding krijgt en weet ook niet of dit alles bij elkaar nou zo snel is.

[ Voor 20% gewijzigd door ThePupD op 29-03-2012 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-04 15:36
Even offtopic maar waarom neem je een baan in Amsterdam als je niet met het OV wilt gaan en ook gratis wilt parkeren? Dat gaat gewoon niet in Amsterdam, die hele stad zit al overvol met auto's, kan je nagaan als parkeren er gratis was. Of je moet met de motor gaan.

Ontopic: ik zou met P&R parkeren als ik jou was, dat is de optie met de beste prijs/reistijd verhouding.
http://www.amsterdam.nl/p...keer/parkeren/item-/penr/

[ Voor 41% gewijzigd door Widow op 29-03-2012 19:20 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Widow schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 19:18:
Even offtopic maar waarom neem je een baan in Amsterdam als je niet met het OV wilt gaan en ook gratis wilt parkeren? Dat gaat gewoon niet in Amsterdam, die hele stad zit al overvol met auto's, kan je nagaan als parkeren er gratis was. Of je moet met de motor gaan.

Ontopic: ik zou met P&R parkeren als ik jou was, dat is de optie met de beste prijs/reistijd verhouding.
http://www.amsterdam.nl/p...keer/parkeren/item-/penr/
Leuke baan:)

En ik was ervan overtuigd dat het hele amstelveel adam idee nog kon:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:07

Fiber

Beaches are for storming.

Vianen (Utr.) heeft geen station. Naar station Utrecht CS kost al gauw een half uur, Utrecht CS - Amsterdam CS is een half uurtje, van CS naar Leidseplein kost ook een klein half uurtje. Dus minimaal anderhalf uur enkele reis ben je wel kwijt met het OV en dan moet echt alles meezitten. Twee uur enkele reis is realistischer.
http://9292.nl/reisadvies...t/2012-03-30T0829#content

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Overstappen is altijd killig dus dat moet je zien te voorkomen. Tram in Amsterdam is leuk als je 60 + bent maar fietsen is veel sneller. Er zijn helaas geen intercity stations waar je gratis kan parkeren dus dat schiet niet zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Fiber schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 19:22:
Vianen (Utr.) heeft geen station. Naar station Utrecht CS kost al gauw een half uur, Utrecht CS - Amsterdam CS is een half uurtje, van CS naar Leidseplein kost ook een klein half uurtje. Dus minimaal anderhalf uur enkele reis ben je wel kwijt met het OV en dan moet echt alles meezitten. Twee uur enkele reis is realistischer.
http://9292.nl/reisadvies...t/2012-03-30T0829#content
Ja waarom vertel je mij dit? Dat zeg ik toch net zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Als je en niet moeilijk wel doen, en toch gratis wil parkeren dan heb je inderdaad weinig keus met Amsterdam. Het OV is niet leuk, met de auto is ook niet leuk. Ik heb zelf ook 2 jaar in Amsterdam gewerkt met een reistijd van 4 uur per dag maar daarbij werkte ik in de trein ook 1 a 1,5 uur waardoor m'n dagen minder lang waren en het reizen nog te doen was. Nadeel blijft de drukte in de trein tijdens de spits en het constante falen van de NS. Misschien kan je een paar dagen per week vanuit huis werken? Ik doe het in ieder geval niet meer, een baan nemen in Amsterdam...

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

ThePupD schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 19:22:
[...]
Ja waarom vertel je mij dit? Dat zeg ik toch net zelf?
Had ik nog niet gezien en ik geef je gelijk... :)

Andere optie, die wellicht sneller is: Een vouwfiets mee de trein in. Dan vermijdt je de twee rotste stukken OV en het overstappen en het bus missen. De trein tussen Utrecht en A'dam is op zich goed te doen natuurlijk.

Heeft jullie bedrijf geen eigen parkeerplaatsen? O-)

In Diemen Zuid parkeer je geloof ik nog gratis...
http://www.parkerenindest...n/parkeren-amsterdam.html

[ Voor 17% gewijzigd door Fiber op 29-03-2012 19:42 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
D4V3 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 19:23:
Als je en niet moeilijk wel doen, en toch gratis wil parkeren dan heb je inderdaad weinig keus met Amsterdam. Het OV is niet leuk, met de auto is ook niet leuk. Ik heb zelf ook 2 jaar in Amsterdam gewerkt met een reistijd van 4 uur per dag maar daarbij werkte ik in de trein ook 1 a 1,5 uur waardoor m'n dagen minder lang waren en het reizen nog te doen was. Nadeel blijft de drukte in de trein tijdens de spits en het constante falen van de NS. Misschien kan je een paar dagen per week vanuit huis werken? Ik doe het in ieder geval niet meer, een baan nemen in Amsterdam...
Thuis werken is 100% geen optie. Maar het is erg lastig. Eventueel een verhuizing naar Utrecht is een optie, maar liever niet. Maar ik wist wel dat het lastig zou zijn maar ik zoek een oplossing die begint met een auto... Niet met een bus. Dat ga ik niet trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 16-05 19:08
Op de bosbaan, tussen amstelveen , amstel-zuid en het amsterdamse bos, is een enorm gratis parkeerterein.
2 min lopen en 18 min met de bus en je staat op Leidseplein voor €1,53
http://g.co/maps/nja6n

[ Voor 10% gewijzigd door RocketKoen op 29-03-2012 20:21 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
RocketKoen schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 20:15:
Op de bosbaan, tussen amstelveen , amstel-zuid en het amsterdamse bos, is een enorm gratis parkeerterein.
2 min lopen en 18 min met de bus en je staat op Leidseplein voor €1,53
De Bosbaan staat tegenwoordig bomvol sinds het grootste gedeelte van Buitenveldert betaald parkeren is geworden. Ik zie het parkeren daar elke dag creatiever worden dus ik gok dat het niet lang zo blijft..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Nedra schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 20:20:
[...]

De Bosbaan staat tegenwoordig bomvol sinds het grootste gedeelte van Buitenveldert betaald parkeren is geworden. Ik zie het parkeren daar elke dag creatiever worden dus ik gok dat het niet lang zo blijft..!
vroeg opstaan dan ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Lekker asociaal!!!!!

Geen rekening houden met bewoners van Amstelveen? Oudjes die naar het ziekenhuis moeten voor controle en bij terugkomst nergens een plek kunnen vinden!

Je wil auto rijden, dan ook gewoon betalen om te parkeren! Geen gezeur aub!

}:| }:| }:| }:| }:| }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 10:38
Misschien kan je je bedrijf zo gek krijgen om een q-park abbo voor je af te sluiten? Dan is het maar een klein stukje lopen naar het leidsche. Vouwfiets is trouwens ook een optie Leidscheplein vanaf zuid of centraal is goed te doen), maar dan zit je nog met dat klote eind vanaf Utrecht Centraal naar huis.

Ik zou eerlijk gezegd gewoon verhuizen, maar ik zit dan ook niet vast aan koters of vrouw.

e; Pak bv deze Q-park: tien minuten tram of fietsen naar leidsche en 160 ekkies p/m
Wat hij bedoelt is dat - zoals overal waar ze betaald parkeren invoeren - de overlast verplaatst en de enige oplossing is om nog meer betaald parkeren in te voeren.

[ Voor 38% gewijzigd door MrAngry op 29-03-2012 20:34 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Laatst online: 13:42
En een klein stukje met de auto naar een sneltram station in Nieuwegein. Daarna sneltram naar Utrecht CS, daarna intercity A'dam CS en tenslotte de tram. De sneltram rijdt tot middernacht en Nieuwegein is nog niet overal betaald parkeren.

Als je een vouwfiets meeneemt in de auto kun je zelfs de tram in Amsterdam (en de mogelijke wachttijd) skippen. OV is wel vergoed mag ik hopen?

[ Voor 3% gewijzigd door mekkieboek op 29-03-2012 20:58 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
*knip op de persoon*
mekkieboek schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 20:58:
En een klein stukje met de auto naar een sneltram station in Nieuwegein. Daarna sneltram naar Utrecht CS, daarna intercity A'dam CS en tenslotte de tram. De sneltram rijdt tot middernacht en Nieuwegein is nog niet overal betaald parkeren.

Als je een vouwfiets meeneemt in de auto kun je zelfs de tram in Amsterdam (en de mogelijke wachttijd) skippen. OV is wel vergoed mag ik hopen?
OV niet vergoed. De situatie die je voorstelt kan wel 30 minuten schelen per dag. Maar alsnog afhankelijk van 3 keer openbaar vervoer. Hoewel ik het grootste probleem VianenUtrecht enigzins weghaal. Maar de aanschaf van een auto plus deze vaste lasten en dan nog flink reizen met openbaar vervoer en de kosten die ik hiermee maak, maken dit voorstel voor mij niet de juiste.
MrAngry schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 20:30:
Misschien kan je je bedrijf zo gek krijgen om een q-park abbo voor je af te sluiten? Dan is het maar een klein stukje lopen naar het leidsche. Vouwfiets is trouwens ook een optie Leidscheplein vanaf zuid of centraal is goed te doen), maar dan zit je nog met dat klote eind vanaf Utrecht Centraal naar huis.

Ik zou eerlijk gezegd gewoon verhuizen, maar ik zit dan ook niet vast aan koters of vrouw.

e; Pak bv deze Q-park: tien minuten tram of fietsen naar leidsche en 160 ekkies p/m

[...]

Wat hij bedoelt is dat - zoals overal waar ze betaald parkeren invoeren - de overlast verplaatst en de enige oplossing is om nog meer betaald parkeren in te voeren.
Thanks voor het voorstel. Maar ik weet nu al dat de baas deze niet gaan vergoeden. En ze waren daar bij mijn sollicitatie heel eerlijk over. Dus 160 euro per maand parkeren is misschien niet heel duur. Maar ik denk wel net te duur voor mij. Misschien als ik nog een keer mijn financien na ga kunnen deze 160 euro per maand plus een fiet er wel vanaf. Maar ik denk dat het toch net te krap wordt. Moet wel zeggen dat ik het wel een goed idee vind en zeker in gedachten houdt.

[ Voor 75% gewijzigd door Rukapul op 29-03-2012 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Misschien kan je autoruilen met iemand die een parkeervergunning heeft in Amstrerdam en hetzelfde probleem maar dan in Utrecht heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
hendrikjan schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:38:
Misschien kan je autoruilen met iemand die een parkeervergunning heeft in Amstrerdam en hetzelfde probleem maar dan in Utrecht heeft :)
haha ik woon in Vianen dus nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Met de fiets naar Nieuwegein-Zuid > sneltram is geen optie? Hangt er een beetje vanaf waar je in Vianen woont. Of met de auto naar Zuilenstein, bij de Blokhoeve parkeren en dan de sneltram pakken. Maar inderdaad, dit kost je veel tijd per dag. Weg uit Vianen, zou ik zeggen, ik ben toen in Nieuwegein-Noord gaan wonen bij de tramhalte en dat scheelde lekker veel tijd.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:46:
Met de fiets naar Nieuwegein-Zuid > sneltram is geen optie? Hangt er een beetje vanaf waar je in Vianen woont. Of met de auto naar Zuilenstein, bij de Blokhoeve parkeren en dan de sneltram pakken. Maar inderdaad, dit kost je veel tijd per dag. Weg uit Vianen, zou ik zeggen, ik ben toen in Nieuwegein-Noord gaan wonen bij de tramhalte en dat scheelde lekker veel tijd.
Thanks voor het advies. Maar er zijn twee steden in Nederland die ik niet wil betreden; Rotterdam en Nieuwegein. hahaha ik kan er niks aandoen, maar in Nieuwegein wonen zal ik nooit doen.

Maar de door jou voorgestelde optie is zoals je zelf al aangaf niet te doen. Ik ga zoiezo niet fietsen van Vianen naar de sneltram in Nieuwegein, klote brug op en af elke dag twee keer, alleen dat idee staat mij al tegen. En dan moet ik alsnog de sneltram pakken, bij CS de trein pakken en dan alsnog een tram in. En dan 's avonds als ik in Nieuwegein ben ook nog op de fiets stappen. Dat gaat echt niet gebeuren haha. Dan ga ik nog liever met de bus vanuit vianen dan met de fiets via Nieuwegein. En het scheelt geen tijd en bijna geen geld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Opmerkingen over moderaties mogen aan de mod direct worden gericht per DM

[ Voor 101% gewijzigd door PWM op 30-03-2012 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
MrAngry schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 20:30:

[...]

Van die parkeerplaats naar Leidseplein is toch wel langer dan 10 minuten fietsen toch? 15-20 min op matig tempo of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Waar parkeren je collega's eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-03 23:58
ThePupD schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 19:21:
[...]

Leuke baan:)

En ik was ervan overtuigd dat het hele amstelveel adam idee nog kon:)
Verhuizen naar een plek dichter bij Amsterdam (zoals Diemen, Sassenheim, Zaanstad) een optie? Het scheelt je veel reistijd per dag. Zeker als je 5 dagen per week op en neer moet kan ik me voorstellen dat 2,5 uur reistijd per dag je op een bepaald moment gaat opbreken.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die brug is inderdaad niet echt lekker om te fietsen. Maar je hebt het over een auto kopen voor je werk, zou je ook een brommertje kunnen overwegen. Met de brommer ben je denk ik ook nog eens eerder op Utrecht CS gok ik zo. Scheelt je 1 overstap.

De tram pakken op Hoogzandveld lijkt me ook verre van ideaal, die gaat om de 15 minuten. Dan is richting de Zuilenstein/Blokhoeve slimmer, daar gaan ze dan om de 7 minuten. Heb je ook eventueel de spitstram nog.

Al om al denk ik wel dat je de grootste winst in kosten en tijd kan pakken door zelf zo dicht mogelijk zelfstandig bij je eindpunt te komen, en het laatste stukje met het OV te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Fiber schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:13:
Waar parkeren je collega's eigenlijk?
geen idee nog niet ontmoet...
Alex) schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:15:
[...]

Verhuizen naar een plek dichter bij Amsterdam (zoals Diemen, Sassenheim, Zaanstad) een optie? Het scheelt je veel reistijd per dag. Zeker als je 5 dagen per week op en neer moet kan ik me voorstellen dat 2,5 uur reistijd per dag je op een bepaald moment gaat opbreken.
Voordat ik verhuis wil ik eerst een vast contract. En wil zoiezo niet in Adam of omstreken wonen, vianen bevalt me uitstekend. En alleen als ik echt verliefd raak op adam zou verhuizen een optie zijn. Maar dat weet ik nog niet (ja ik maak het mijzelf natuurlijk moeilijk door in Vianen te blijven, maar eerst ff contract afwachten)
RaZ schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:16:
Die brug is inderdaad niet echt lekker om te fietsen. Maar je hebt het over een auto kopen voor je werk, zou je ook een brommertje kunnen overwegen. Met de brommer ben je denk ik ook nog eens eerder op Utrecht CS gok ik zo. Scheelt je 1 overstap.

De tram pakken op Hoogzandveld lijkt me ook verre van ideaal, die gaat om de 15 minuten. Dan is richting de Zuilenstein/Blokhoeve slimmer, daar gaan ze dan om de 7 minuten. Heb je ook eventueel de spitstram nog.

Al om al denk ik wel dat je de grootste winst in kosten en tijd kan pakken door zelf zo dicht mogelijk zelfstandig bij je eindpunt te komen, en het laatste stukje met het OV te doen.
Dat laatste mee eens. Maar een brommer kopen gaat niet gebeuren. Lekker in de winter op een brommer naar Utrecht CS. Heb ik al gedaan toen ik 16-17 was en was echt kut. Plus ik ben veel te groot voor een brommer. En wil zoiezo geen brommer.

---------------------

[ Voor 111% gewijzigd door ThePupD op 29-03-2012 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RaZ schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:16:
Klopt, ik kom uit NIeuwegein-Zuid maar ben toendertijd daarom ook in Noord gaan wonen, bij halte Zuilenstein ;)
Uiteindelijk wel. Ik heb 2 jaar N'gein-Amsterdam en bijna 7 jaar N'gein-Rotterdam gedaan, en heb toen besloten bij nieuwe banen altijd dichtbij te gaan wonen. Nu is het 10 minuten fietsen :p

De TS moet inderdaad maar eens met collega's gaan praten :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Het beste idee tot nu toe, lijkt mij met de auto naar zo'n Q-park, en dan 160 euro betalen/
Lijkt mij het meest comfortabel, het snelste en niet extreem duur.
Vouwfiets achterin gooien en dan 15 min fietsen naar leidseplein.

Als ik op zo'n fiets pas:) lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ThePupD schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:23:
Het beste idee tot nu toe, lijkt mij met de auto naar zo'n Q-park, en dan 160 euro betalen/
Lijkt mij het meest comfortabel, het snelste en niet extreem duur.
Vouwfiets achterin gooien en dan 15 min fietsen naar leidseplein.

Als ik op zo'n fiets pas:) lol
Als je te groot bent voor een brommer, dan is een vouwfiets ook niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Even kijken:
- alle goedkopere oplossingen met ov duren te lang / wil je niet
- parkeren icm met benzine etc is te duur
Weet je zeker dat je deze baan echt wil?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je met de auto toch richting A'dam gaat, heb je helemaal geen vouwfiets nodig. Koop dan een auto met trekhaak, waar je een fietsendrager op kan klemmen. Dingen zijn heel zo duur niet. Voordeel is dat je gewoon een normale fiets, met normaal comfort kan meenemen.

Je hebt een fiets sneller van een drager af, en de drager ook weer in je auto dan je een vouwfiets uitgeklapt heb gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

sig69 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:25:
Even kijken:
- alle goedkopere oplossingen met ov duren te lang / wil je niet
- parkeren icm met benzine etc is te duur
Weet je zeker dat je deze baan echt wil?
De realiteit zal wel een beslissing afdwingen, maar die zal inderdaad een compromis zijn. Wel verstandig voor de toekomst om dit soort dingen te bedenken voor het accepteren van een baan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nogal ja.

Leidseplein is een klotelocatie voor vrijwel iedere vorm van vervoer. Kan uit ervaring melden dat ook op de motor daarheen geen pretje is - vanaf S112 doe je er vanaf de ring A10 een kwartier over tenzij er geen hond rijdt, vanaf S106 iets vergelijkbaars. Met de auto kun je daar 5 minuten bij optellen buiten de spits, zeker 10 min meer in de spits. Alleen al binnen Amsterdam ben je een uur per dag kwijt met er te komen dus :o

Komt bij dat de A10 zelf vaak geen pretje is - 2x5 rijstroken A2 vanaf Utrecht is mooi en wel, de A10 kan dat helaas niet allemaal verwerken.

Met openbaar vervoer een vergelijkbaar verhaal - of je nu van CS, Zuid of Muiderpoort/Lelylaan komt, reken op zeker 15 minuten binnen A'dam.

IMHO is werk op de Leidseplein alleen iets voor iemand die op fietsafstand woont danwel iemand met sterk afwijkende werktijden, danwel een totale masochist die geen probleem heeft met enorm lang onderweg zijn. Je zit werkelijk in het meest centrale stuk van de grootste stad van NL. Wat verwacht je dan?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

OK, dan met de auto of zo naar een station waar je gratis of goedkoop kan parkeren: Houten, Lunetten, Bunnik of buiten Amsterdam: Abcoude, dan de trein naar Amstel en het laatste eindje fietsen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:25:
[...]

Als je te groot bent voor een brommer, dan is een vouwfiets ook niets...
Is ook waar... maar dat zou 15 min fietsen zijn, ipv een brommer aanschaffen plus benzine plus verzekering en dergelijke.
RaZ schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:28:
Als je met de auto toch richting A'dam gaat, heb je helemaal geen vouwfiets nodig. Koop dan een auto met trekhaak, waar je een fietsendrager op kan klemmen. Dingen zijn heel zo duur niet. Voordeel is dat je gewoon een normale fiets, met normaal comfort kan meenemen.

Je hebt een fiets sneller van een drager af, en de drager ook weer in je auto dan je een vouwfiets uitgeklapt heb gok ik zo.
Maarja... hoe kan ik deze bij het bedrijf mee naar binnen nemen? Er is daar geen ruimte voor een fiets... dus moet wel vouwfiets worden.
Fiber schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 00:07:
OK, dan met de auto of zo naar een station waar je gratis of goedkoop kan parkeren: Houten, Lunetten, Bunnik of buiten Amsterdam: Abcoude, dan de trein naar Amstel en het laatste eindje fietsen...?
Ook dan zit ik aan kosten van aanschaf auto, benzine, en alsnog een trein pakken en een tram pakken. Dus dat tikt ook flink aan
dion_b schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:49:
Nogal ja.

IMHO is werk op de Leidseplein alleen iets voor iemand die op fietsafstand woont danwel iemand met sterk afwijkende werktijden, danwel een totale masochist die geen probleem heeft met enorm lang onderweg zijn. Je zit werkelijk in het meest centrale stuk van de grootste stad van NL. Wat verwacht je dan?
Je hebt ook gelijk qua lastigheid. Maar daarom wilde ik het graag op Tweakers zetten voor tips. maar dat het lastig/bijna niet te doen is snap ik. Verhuizen is in de toekomst een optie, maar nu niet.

---------------------

Iemand enig idee of het bereiken van de Qpark parkeerplaats in A'dam die eerder is genoemd goed te doen is met de auto... oftewel in spitstijd niet te druk?

Carnapstraat
1062 Amsterdam

Deze stond hierboven als tip, dus ga er vanuit dat deze het dichtste bij is...
Want als het hier niet te druk is, kan ik naar A'dam sjezen, daar de auto parkeren, vouwfietsje pakken en 15 min later op Leidseplein zijn. Lijkt mij (indien dit allemaal juist is) de beste oplossing.

[ Voor 69% gewijzigd door ThePupD op 30-03-2012 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Beste ThePupD,

Als jij je persoonlijk aangevallen voelt, bij deze mijn excuses.

De titel van jouw topic is:
"Werken in Amsterdam, gratis parkeren Amstelveen (?)"

Je kunt je niet voorstellen hoe skyhigh mijn bloeddruk geworden is. Forenzen komen uit Alkmaar, Mijdrecht, Uithoorn, Utrecht en parkeren in Amstelveen. Daarnaast tal van dagjesmensen en vakantiegangers.

De parkeerdruk is enorm, vooral nu Buitenveldert vanaf 1 januari jl geheel betaald parkeren heeft ingevoerd.

Er is gewoon geen plek voor de bewoners wonende aan de doorgaande routes van de sneltram en de buslijnen. Vooral oudjes hebben er last van (Amstelveen is immers een bejaardensoos).

Ik hoop dat je begrip hebt voor de Amstelveners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

ThePupD schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 00:18:
Maarja... hoe kan ik deze bij het bedrijf mee naar binnen nemen? Er is daar geen ruimte voor een fiets... dus moet wel vouwfiets worden.
Er valt voor een fiets toch altijd wel wat te verzinnen? Ik heb echt de grootst mogelijke moeite me een plek voor te stellen waar het stallen van een fiets onmogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dion_b schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:49:
Met openbaar vervoer een vergelijkbaar verhaal - of je nu van CS, Zuid of Muiderpoort/Lelylaan komt, reken op zeker 15 minuten binnen A'dam.
Met een beetje conditie is het met de fiets naar Amsterdam Zuid 10 minuten fietsen. En op Amsterdam Zuid is er gratis bewaakte fietsenstalling. In Amsterdam (binnen de ring) is de fiets bijna altijd sneller dan het OV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 172410 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 00:41:
[...]

Er valt voor een fiets toch altijd wel wat te verzinnen? Ik heb echt de grootst mogelijke moeite me een plek voor te stellen waar het stallen van een fiets onmogelijk is.
Inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dazsur schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 00:26:
[...]

De parkeerdruk is enorm, vooral nu Buitenveldert vanaf 1 januari jl geheel betaald parkeren heeft ingevoerd.

Er is gewoon geen plek voor de bewoners wonende aan de doorgaande routes van de sneltram en de buslijnen. Vooral oudjes hebben er last van (Amstelveen is immers een bejaardensoos).

Nee. Als je gratis openbaar parkeren geniet, moet je er niet raar van opkijken als daar gebruik van gemaakt wordt. Daar bezwaar tegen maken is letterlijk voor niet eens een stuiver op de eerste rij willen zitten :o

Gewoon gaan voor een vergunningstelsel als je niet wilt dat jan en alleman parkeert in de buurt. In de huidige situatie heeft iemand uit Maastricht net zoveel recht op een parkeerplek als jij (of $oudje).
ThePupD schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 00:18:
[...]

:?

Gewoon op straat vastzetten zoals de rest van de hordes mensen die daar willen zijn. Als je 's ochtends aankomt is er plek zat in de fietsenrekken tegenover De Balie. Als je hem aan een rek vastzet staat hij er heus nog als je naar huis wilt.
[...]

Ook dan zit ik aan kosten van aanschaf auto, benzine, en alsnog een trein pakken en een tram pakken. Dus dat tikt ook flink aan
Zo te horen heb je een baan dat weliswaar leuk is, maar onvoldoende salaris biedt voor de vervoer erheen. You can't have your cake and eat it. Je moet gewoon keuzes maken. Ofwel het ongemak/de kosten slikken, danwel ander werk zoeken.
[...]

Je hebt ook gelijk qua lastigheid. Maar daarom wilde ik het graag op Tweakers zetten voor tips. maar dat het lastig/bijna niet te doen is snap ik. Verhuizen is in de toekomst een optie, maar nu niet.
Ander werk zoeken dan?
Iemand enig idee of het bereiken van de Qpark parkeerplaats in A'dam die eerder is genoemd goed te doen is met de auto... oftewel in spitstijd niet te druk?

Carnapstraat
1062 Amsterdam

Deze stond hierboven als tip, dus ga er vanuit dat deze het dichtste bij is...
Want als het hier niet te druk is, kan ik naar A'dam sjezen, daar de auto parkeren, vouwfietsje pakken en 15 min later op Leidseplein zijn. Lijkt mij (indien dit allemaal juist is) de beste oplossing.
Weer dat "sjezen". Zet dat in de spits maar uit je hoofd. Voorbeeld: collega van me moest vanochtend vanuit Brabant naar ons kantoor in A'dam West net iets verderop tov die parkeerplaats komen. Hij had file gehad bij Deil, toen hij bij Holendrecht was belde hij me dat hij wat later zou zijn, maar dat er op de borden hooguit "+4" stond dus dat hij binnen 15 minuten in de vergadering zou zijn. 45 minuten later kwam hij een keer aankakken :o De boog van A2 -> A10 Zuid stond muurvast omdat de afrit RAI/Buitelveldert (S109) ook vaststond, de rest van de A10 Zuid was ook een drama omdat teveel mensen de A10 West op wilden.

Ik woon in A'dam en moet voor m'n werk vaak naar andere locaties. Dat gaat prima omdat ik altijd tegen de file in rij. Jij komt in de spits steeds in de file terecht en dan is er geen sjezen aan.

Mijn beste tip als je per se die baan wilt hebben: brommer ipv auto aanschaffen (kost 2e hands geen drol en doet 1:40, dus benzine is het probleem al helemaal niet), naar Utrecht CS rijden en daar op de IC naar A'dam Amstel (rijdt elk kwartier) stappen. Daar metro naar Weesperplein (3 lijnen, elke 2 minuten ofzo een metro) en tenslotte met lijn 7 of 10 (elke 5 minuten wel een van de twee) naar Leidseplein. 39 minuten vanaf Utrecht CS naar Leidseplein. Ja, trein, metro en tram zijn vaak zat vertraagd, maar met die frequenties boeit dat weinig. Als je een uur voor aanvangstijd op Utrecht CS staat, ben je vrijwel altijd op tijd op het werk.
PolarBear schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 00:52:
[...]

Met een beetje conditie is het met de fiets naar Amsterdam Zuid 10 minuten fietsen. En op Amsterdam Zuid is er gratis bewaakte fietsenstalling. In Amsterdam (binnen de ring) is de fiets bijna altijd sneller dan het OV.
Ik had het over de motor, wat meermaals hierboven aangehaald werd. Inderdaad is fietsen sneller :z

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 30-03-2012 01:00 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Dazsur schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 00:26:
Beste ThePupD,

Als jij je persoonlijk aangevallen voelt, bij deze mijn excuses.

De titel van jouw topic is:
"Werken in Amsterdam, gratis parkeren Amstelveen (?)"

Je kunt je niet voorstellen hoe skyhigh mijn bloeddruk geworden is. Forenzen komen uit Alkmaar, Mijdrecht, Uithoorn, Utrecht en parkeren in Amstelveen. Daarnaast tal van dagjesmensen en vakantiegangers.

Moet je eens bij wethouder J. Levie van Burgerbelangen zijn..
Gewoon parkeren in de woonwijken betaald/vergunning maken, met gratis vergunningen voor bewoners of kort parkeerders.

@ de TS. Voordat je een jaarkaart koopt bij de Qpark en een auto koopt, is het misschien een goed idee om te wachten tot je begint. Kun je je collega's vragen hoe ze naar hun werk komen enzo.
De meeste middelgrote tot grote bedrijven hebben zelf beleid om ervoor te zorgen dat hun werknemers niet teveel tijd kwijt zijn aan woon-werk verkeer.
Denk dan aan: flexibele werktijden of deels thuiswerken om de spits te ontwijken; gehuurde plaatsen in een parkeergarage; OV-jaarkaart; fietsplan.
1 kennis van me heeft zelfs een appartement van de zaak omdat hij anders elke dag 4-5 uur onderweg was. Hij ziet zn gezin dan wel niet door de weeks, maar als je om 06:30 weg moet en pas om 20:00 thuis komt
zie je ze sowieso niet.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
RocketKoen schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 01:04:
[...]
Moet je eens bij wethouder J. Levie van Burgerbelangen zijn..
Gewoon parkeren in de woonwijken betaald/vergunning maken, met gratis vergunningen voor bewoners of kort parkeerders.

@ de TS. Voordat je een jaarkaart koopt bij de Qpark en een auto koopt, is het misschien een goed idee om te wachten tot je begint. Kun je je collega's vragen hoe ze naar hun werk komen enzo.
De meeste middelgrote tot grote bedrijven hebben zelf beleid om ervoor te zorgen dat hun werknemers niet teveel tijd kwijt zijn aan woon-werk verkeer.
Denk dan aan: flexibele werktijden of deels thuiswerken om de spits te ontwijken; gehuurde plaatsen in een parkeergarage; OV-jaarkaart; fietsplan.
1 kennis van me heeft zelfs een appartement van de zaak omdat hij anders elke dag 4-5 uur onderweg was. Hij ziet zn gezin dan wel niet door de weeks, maar als je om 06:30 weg moet en pas om 20:00 thuis komt
zie je ze sowieso niet.
Het kwam eropneer dat het bedrijf zei dat ik nul komma nul reiskosten vergoed krijg... en dat ik anders maar in A'dam moest gaan wonen:) Flexibele werktijden, thuis werken, is totaal niet mogelijk. Ik kan natuurlijk wel proberen te achterhalen waar de rest parkeert, maar heb zo'n vermoeden dat ze allemaal in Amsterdam of omstreken wonen.

@dion_b
Thanks voor de info. Ik weet dat ik het mijzelf lastig maak maar ik betaal liever voor parkeren of dergelijke zoals die Qpark als dat te doen is, dan op een brommer naar cs te gaan. Zoiezo is dat nog best een pokke eind, moet ik die brommer stallen en alsnog een trein, tram. metro ofzo pakken. Scheelt bijna geen tijd en veel te veel moeite.

Maar ik snap wat je zegt, en dat ik realistisch moet zijn.
Daarom is mijn hoop nu gevestigd op die parking. Ik zou even goed op google maps moeten kijken, maar volgens routeplanner is het van mijn huis naar die parkeerplaats (ja natuurlijk binnenstad veel vertraging) 45 minuten. Dus dat zou dan eerder een uur zijn. Als het dan idd 15 min fietsen is dan ben ik er binnen een uur en 15 minuten. Plus zit ik grotendeels lekker warm in de auto. Dus dat klinkt al beter dan 5 uur per dag en niet vreselijk duur, maar ook niet goedkoop. Alles bij elkaar lijkt mij dit de beste optie. Mits ik natuurlijk redelijk simpel bij die Qpark terecht kom...

[ Voor 26% gewijzigd door ThePupD op 30-03-2012 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

ThePupD schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 01:10:
Het kwam eropneer dat het bedrijf zei dat ik nul komma nul reiskosten vergoed krijg... en dat ik anders maar in A'dam moest gaan wonen:) Flexibele werktijden, thuis werken, is totaal niet mogelijk. Ik kan natuurlijk wel proberen te achterhalen waar de rest parkeert, maar heb zo'n vermoeden dat ze allemaal in Amsterdam of omstreken wonen.
Vraag het in ieder geval eens, je weet maar nooit. Voor de huizenprijzen in Amsterdam kan je best een beetje reizen namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Anoniem: 172410 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 01:15:
[...]

Vraag het in ieder geval eens, je weet maar nooit. Voor de huizenprijzen in Amsterdam kan je best een beetje reizen namelijk :)
Ja zal ik zeker doen. net 1 collega gemaild die ik toevallig ken, en gevraagd of hij het ook rond wil vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Laatst online: 13:42
Het kwam eropneer dat het bedrijf zei dat ik nul komma nul reiskosten vergoed krijg... en dat ik anders maar in A'dam moest gaan wonen:) Flexibele werktijden, thuis werken, is totaal niet mogelijk.
My goodness, wat een starre ouderwetse opstelling. En daarbij een karig salaris, daar moet wel een héél leuke baan tegenoverstaan.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

@dion_b
Thanks voor de info. Ik weet dat ik het mijzelf lastig maak maar ik betaal liever voor parkeren of dergelijke zoals die Qpark als dat te doen is, dan op een brommer naar cs te gaan. Zoiezo is dat nog best een pokke eind, moet ik die brommer stallen en alsnog een trein, tram. metro ofzo pakken. Scheelt bijna geen tijd en veel te veel moeite.
Wat voor werk doe je? Ik heb een tijd tussen Nijmegen en Utrecht gependeld en heb prima stukken kunnen lezen of notities maken in de trein. In de auto kon dat niet, waardoor ik uiteindelijk in de trein meer gedaan kreeg en vaker op tijd naar huis kon.
Maar ik snap wat je zegt, en dat ik realistisch moet zijn.
Daarom is mijn hoop nu gevestigd op die parking. Ik zou even goed op google maps moeten kijken, maar volgens routeplanner is het van mijn huis naar die parkeerplaats (ja natuurlijk binnenstad veel vertraging)
Ja je moet dringend op Google Maps kijken - en liefst voortaan voor je ergens solliciteert :o

Je komt met deze oplossing nergens in de buurt van de binnenstad met de auto namelijk. Slotervaart is overigens mogelijk 'slechtste' wijk in NL qua veiligheid enzo, maar dat zegt in dit kikkerlandje weinig en hij staat op een bewaakte parkeerplaats veilig zat. Trouwens, nu ik erbij stilsta heeft een zusterbedrijf van ons een kantoor op die plein. Ben er af en toe rond 10u geweest en alles stond vol. Maar goed, als je per se een parkeerplek zoekt, zoek het dan ergens waar je niet eerst de halve ring rond moet. Die ring is gewoon geen pretje in de spits.
45 minuten. Dus dat zou dan eerder een uur zijn.
In de spits? Ga maar rustig uit van een halfuur later. Dus een uur en een kwartier.
Als het dan idd 15 min fietsen is dan ben ik er binnen een uur en 15 minuten.
Anderhalf uur. Enkele reis. Drie uur per dag.
Plus zit ik grotendeels lekker warm in de auto. Dus dat klinkt al beter dan 5 uur per dag en niet vreselijk duur, maar ook niet goedkoop. Alles bij elkaar lijkt mij dit de beste optie. Mits ik natuurlijk redelijk simpel bij die Qpark terecht kom...
Zal vaak lukken, maar even vaak niet (spits is niet op alle dagen even druk, piektijd verschilt) - en je zult uit moeten gaan van slechtste geval als je totaal geen flexibiliteit hebt in aanvangstijd op het werk.

Bovendien is die "5 uur" bullshit. Zoals gezegd ben je in een uur vanaf Utrecht CS op Leidseplein. Het is van Vianen naar Utrecht CS 15km. Op de brommer mag je 45km/u, dus is dat in een halfuur haalbaar. Kortom dat kost je exact dezelfde anderhalf uur als met de auto. per enkele reis, 3u retour. Verschil is dat je enerzijds geen files hebt (wel zo warm in de auto, helaas ook hopeloos frustrerend en onproductief), anderzijds inderdaad af en toe regenpak aan zal moeten en op het perron moet staan in de kou. Maar je verdient hopelijk toch genoeg om een fatsoenlijke jas bij de kringloop te kunnen scoren?

Overigens is een motor echt zo'n gek idee nog niet. Ik schat in dat je daarmee 50-55 min onderweg bent met veel minder last van files (ja, je moet langzamer, maar je komt zo goed als nooit stil te staan). Dat scheelt je dus 1/3 van je reistijd. Tijd=geld. Ik ben ook uit practische overwegingen motor gaan rijden (in mijn geval: we kunnen max 1 parkeervergunning krijgen per huishouden, m'n vriendin die in Nieuwegein werkt heeft dagelijks auto nodig, maar ik moet gemiddeld eens per week rijden naar OV-technisch brakke locaties elders in het land) en het scheelt mij zelfs tegen de spitsrichting in al aardig wat tijd. Als je met de spits mee moet is het een no-brainer die zich snel zat terugverdient. EUR 1500 en je hebt rijbewijs, EUR 1000 en je hebt een lelijke maar technisch betrouwbare fiets. Als het je een uur per dag scheelt en jouw uur is EUR 10 waard heb je dit in net iets meer dan een jaar eruit.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08-2024
Je kan... want ik woon er niet meer zelf dus stoor me er niet aan ;) Ook parkeren voor nop in Amsterdam Zuid-Oost. Bijna geheel Gein t/m Bijlmer is nog vrij parkeren zonder blauwe kaart. Zeker in de woongebieden en daar is meestal zat (lees: teveel op sommige plekken) parkeerplek.
Vanaf daar hop je in de metro richting C.S. wat zo'n ±15min duurt (vanaf Reigersbos b.v.).

Vanaf Vianen ook makkelijk bereikbaar (makkelijker dan Amstelveen!) je pakt de A2 en rijdt eraf bij AMC, neemt een keertje een bocht rechts extra en hoppa...

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-05 14:15
Mijn enige tip (hoe bruikbaar deze is laat ik in het midden) is gratis parkeren op de Europaboulevard in Buitenveldert (Amsterdam) ter hoogte van station RAI. Weet alleen niet of je een goede aansluiting kan vinden om naar Leidseplein te reizen.

Hier is meer info over te vinden: http://www.parkeren-amsterdam.com/gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 10:38
Die Q-park die ik noemde is maar een voorbeeld, de q-parks om het leidscheplein zijn onbetaalbaar (400e per maand), maar wellicht dat je bij amstel / buitenveldert nog wat kan vinden (uiteraard moet je dan wel in staat zijn om www.qpark.nl in je browser in te typen). Je vroeg of het tien minuten fietsen is? Ik doe er tien minuten over, maar *knip flame*

Waarom heb je die knakkers nog niet opgebeld om te vragen hoe ze het allemaal doen daar?

edit: Hierboven staat nog ergens parkeren langs de metro in zuid-oost, dat zou ik alleen doen als je niet te erg aan de inhoud van je auto gehecht bent.

[ Voor 22% gewijzigd door Rukapul op 30-03-2012 10:08 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Hahaha nou nou wat heerlijk sarcastisch MrAnrgy.

Maar ik heb gelukkig het email adres van 1 collega en die zal het even rondvragen hoe de rest het doet, ik hoop dat er een mooie tip uitkomt. Wat het voor mij lastig maakt is dat ik totaal niet bekend ben in amsterdam, en dat ik dus ook niet weet wat een goede optie is. Vind het natuurlijk wel nice dat iedereen zijn mening geeft... maar sommige gaan voor mij gewoon niet op. Ik ga gewoon niet op een brommertje naar Utrecht centraal... ja door die optie weg te nemen maak ik het mijzelf misschien moeilijker, maar heb dat 2 jaar gedaan en was gewoon niks. En daarbij, op mijn leeftijd ga je gewoon niet met de brommer (vind ik dan zelf, ieder mag dat voor zich beslissen)

Zelfde als ik met een idee kom van daar of daar parkeren, ik heb dan niet echt een concreet idee van hoe dat zit met ochtend/avond drukte, en dat misschien iets wat net wat verder is een betere optie is, ivm drukte binnenstad.

Ik wacht natuurlijk het bericht af van die nieuwe collega, maar als ik dit zo'n beetje lees, en kijk naar een aantal dingen die ik zelf wil en niet wil... is een (nog te vinden) betaalde parkeerplek de beste optie, indien deze te bereiken is zonder extreem de binnenstad/druk gedeelte rond te moeten rijden. Vanaf hier op een fietsje verder karren en dan klaar. Nu nog deze parkeerplek vinden denk ik:)
Een fiets lijkt mij een goed idee, omdat als ik de auto parkeer, dan een tram naar CS moet pakken, en vanaf daar ook een tram naar Leidseplein moet pakken, het bij elkaar langer duurt dan een stuk fietsen vanaf een andere parkeerplek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
En daarbij, op mijn leeftijd ga je gewoon niet met de brommer (vind ik dan zelf, ieder mag dat voor zich beslissen)
Maar daar maak je het jezelf wel erg moeilijk. Als ik zo om me heen kijk rijdt tegenwoordig iedereen op zo'n Chinees scootertje met 4-tact motortje (heerlijk stil i.t.t. die lawaai Puchs vroeger). Ik heb niet het idee dat er een bepaalde generatie is die alleen op die dingen rijdt. Je collega's om advies vragen lijkt me de beste oplossing.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Grrrrrene schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:22:
[...]

Maar daar maak je het jezelf wel erg moeilijk. Als ik zo om me heen kijk rijdt tegenwoordig iedereen op zo'n Chinees scootertje met 4-tact motortje (heerlijk stil i.t.t. die lawaai Puchs vroeger). Ik heb niet het idee dat er een bepaalde generatie is die alleen op die dingen rijdt. Je collega's om advies vragen lijkt me de beste oplossing.
Helemaal gelijk in. En het gaat natuurlijk niet alleen om die brommer.
Het gaat om het feit dat ik dan dus een brommer moet kopen, verzekering nemen, elke dag (weer of geen weer) een nog best pokke stuk naar utrecht moet rijden, scooter moet stallen in een redelijk dure stal, dan alsnog de trein moet nemen, dan alsnog de tram moet nemen. En ook 's avonds als ik gaar ben hetzelfde verhaal weer. En dan weet ik gewoon dat dat laatste stuk van scooter halen en weer terugrijden mij gaat irriteren. Zeker met slecht weer. Maar ik snap dat ik mijzelf beperkingen opleg, maar ik zoek gewoon een oplossing die begint met auto:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

ik zie maar een paar opties:
- toch met het OV. Parkeren in Breukelen en vanaf daar met de trein verder?
- gewoon dokken voor een parkeerplaats.
- verhuizen
- motor of Piaggio MP3. Heb je geen A-rijbewijs voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Dan wordt het dokken voor een parkeerplaats die in de buurt is, of goed van te fietsen is:)
(en enigzins betaalbaar)

Maar toch vraag ik mij af, het mooie van amstelveen is, is dat de tram stopt op het leidseplein.
Je zou toch denken dat er in de buurt van amstelveen centraal een (betaalde) parkeerplek moet zijn, die goedkoper is dan in A'dam. Want dat zou betekenen... sneller in amstelveen dan adam centrum met auto. Relatief goedkoop parkeren. Met 1 tram op leidseplein uitstappen.

Dit klinkt leuk, maar weet niet Amstelveen centraal zo'n parkeerplaats heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ThePupD schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:18:
Hahaha nou nou wat heerlijk sarcastisch MrAnrgy.

Maar ik heb gelukkig het email adres van 1 collega en die zal het even rondvragen hoe de rest het doet, ik hoop dat er een mooie tip uitkomt. Wat het voor mij lastig maakt is dat ik totaal niet bekend ben in amsterdam, en dat ik dus ook niet weet wat een goede optie is.
Wijze les: zorg dat je ergens bekend bent voor je er een baan aanneemt, hoe leuk het ook moge lijken.
Vind het natuurlijk wel nice dat iedereen zijn mening geeft... maar sommige gaan voor mij gewoon niet op. Ik ga gewoon niet op een brommertje naar Utrecht centraal... ja door die optie weg te nemen maak ik het mijzelf misschien moeilijker, maar heb dat 2 jaar gedaan en was gewoon niks. En daarbij, op mijn leeftijd ga je gewoon niet met de brommer (vind ik dan zelf, ieder mag dat voor zich beslissen)
Ik zit achterin de dertig en zou het zo doen als het de meet praktische optie zou zijn. Maar goed, op mijn leeftijd ( ;) ) zet ik prioriteiten op een rij en neem ik geen werk waar ik meer dan een uur per dag onderweg ben.
Zelfde als ik met een idee kom van daar of daar parkeren, ik heb dan niet echt een concreet idee van hoe dat zit met ochtend/avond drukte, en dat misschien iets wat net wat verder is een betere optie is, ivm drukte binnenstad.
Binnenstad moet je gewoon niet met de auto willen komen, maar wederom, pak aub een kaart erbij, evt met de verkeersverwachting van de ANWB (www.anwb.nl/verkeer), geen enkele parkeeroptie hier zit in de binnenstad. Alleen is A'dam ook ver buiten de binnenstad druk, vooral op de ring (A10). Vuistregel is simpel: 's ochtends naar Amsterdam toe is ellendig, 's middags van Amsterdam weg.
Ik wacht natuurlijk het bericht af van die nieuwe collega, maar als ik dit zo'n beetje lees, en kijk naar een aantal dingen die ik zelf wil en niet wil... is een (nog te vinden) betaalde parkeerplek de beste optie, indien deze te bereiken is zonder extreem de binnenstad/druk gedeelte rond te moeten rijden. Vanaf hier op een fietsje verder karren en dan klaar. Nu nog deze parkeerplek vinden denk ik:)
Zoals ik al eerder aangaf, kijk bij de A2 in de buurt om te voorkomen dat je nog een halfuur stilstaat op de A10. Buitenveldert zou een optie zijn, RAI ook. Maar verwacht niet dat dat gratis of zelfs goedkoop is! De kans dat je iets goedkopers vindt dan de P+R deals (EUR 8/dag incl OV naar binnenstad) is nihil.
Een fiets lijkt mij een goed idee, omdat als ik de auto parkeer, dan een tram naar CS moet pakken, en vanaf daar ook een tram naar Leidseplein moet pakken, het bij elkaar langer duurt dan een stuk fietsen vanaf een andere parkeerplek.
:Z

Wie zegt dat je eerst een tram naar CS moet pakken en pas daarvandaan eentje naar Leidseplein? Vanaf P+R Olympiaplein rijden bussen 142, 170, 172, 174 en 197 rechtstreeks naar Leidseplein, vanaf Buitenveldert ben je met lijn 5 op Leidseplein. Neem anders eens de moeite de site van GVB erbij te pakken voor je (foute) aannames blijft doen.

Maar dat gezegd, fiets is zeker een prima optie. En als je gewoon een goedkoop 2e handsje ("stationsfiets") neemt kost het je weinig en kun je het aan beide uiteindes prima onbetaald buiten stallen.
ThePupD schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:29:
[...]

Helemaal gelijk in. En het gaat natuurlijk niet alleen om die brommer.
Het gaat om het feit dat ik dan dus een brommer moet kopen, verzekering nemen, elke dag (weer of geen weer) een nog best pokke stuk naar utrecht moet rijden, scooter moet stallen in een redelijk dure stal
Hoezo moet dat? Gewoon buiten laten staan. Het gaat in dit geval om een gebruiksvoertuig dat inderdaad weer of geen weer gebruikt zal worden.

Sowieso, het valt me op dat je uitermate kieskeurig bent over van alles en nogwat in de luxe/comfortsfeer, maar als ik het zo proef zo weinig gaat verdienen dat je de gevolgen daarvan niet kunt dragen. Does not compute.
ThePupD schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:36:
[...]

Dit klinkt leuk, maar weet niet Amstelveen centraal zo'n parkeerplaats heeft.
Hoe moeilijk is het om "Amstelveen parkeergarage" in de zoekvenster te toetsen :? Eerste hit is nota bene site van de gemeente met adressen van de garages en links naar de tarieven :o

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 30-03-2012 12:51 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Ben helemaal nietzo kieskeurig, ik ga gewoon niet met een brommer rijden. Verder bedankt voor de opmerkingen. Ik was ook niet opzoek naar directe info van Google, meer naar goede tips en dergelijke. Als iemand er ervaring mee heeft en die info wil delen, that's it. Als iemand zo een zelfde probleem in Utrecht zou hebben weet ik dan weer 100 tips, dus dat was een beetje het idee... Iemand die ervaring my deze situatie heeft of een goede tip:)

[ Voor 38% gewijzigd door ThePupD op 30-03-2012 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

TS zou ook op Marktplaats een advertentie kunnen plaatsen voor een particuliere parkeerplaats.

Nou weet ik niet of Amsterdam daar zo happy mee is en of het is toegestaan dat particulieren hun parkeerplek verhuren, maar it's worth the shot.

Wellicht goedkoper dan €160/mnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Wat vind je van de motor of Piaggio suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Frank Martin schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:58:
Wat vind je van de motor of Piaggio suggestie?
Ehm, niet echt over nagedacht. Dat zou misschien een optie zijn, maar niet op korte termijn, aangezien ik eerst mijn proeftijd door wil komen voordat ik eventueel er overna zou denken om te investeren in rijbewijs. En ik neem aan dat je dan nog even bezig bent met lessen en dergelijke. Dus op korte termijn nee, maar verder wel een goede suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ThePupD schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:55:
Ben helemaal nietzo kieskeurig, ik ga gewoon niet met een brommer rijden. Verder bedankt voor de opmerkingen. Ik was ook niet opzoek naar directe info van Google, meer naar goede tips en dergelijke. Als iemand er ervaring mee heeft en die info wil delen, that's it.
Met zo'n houding vergaat bij mij in ieder geval de behoefte om je verder te helpen. Als iemand die een tijd zonder parkeervergunning in A'dam zat heb ik ervaringen die ik voorzover ze relevant leken met je gedeeld heb, maar als je dat niet eens de moeite kunt opbrengen om zelf verder te kijken met die tips en aannames blijft blaten houdt het op.
Als iemand zo een zelfde probleem in Utrecht zou hebben weet ik dan weer 100 tips, dus dat was een beetje het idee... Iemand die ervaring my deze situatie heeft of een goede tip:)
Die situatie heb ik gehad, was prima zelf in staat om de parkeerplaats bij de flats achter Kardinaal de Jongweg te vinden als beste gratis optie voor iemand die in Wittevrouwen moest zijn. Gewoon op de site van de gemeente achterhalen waar betaald parkeren gold en vervolgens met Google Maps hoe er te komen. Zo moeilijk is het niet als je even de tijd ervoor neemt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390599

Ik zeg... Auto neerzetten bij Osdorpplein en dan de 1. Vianen Osdorpplein is ca 50 minuutjes en dan nog 20 minuutjes in de 1 naar Leidse. 1 uur en 10 minuten. Boem.. Reken even 10 minuutjes speling mee voor trammetje gemist en parkeren en klaar is Puppy.

Ik kan je wel aanraden om voor 08.00 's ochtends de ring van A'dam op te draaien en daarnaast te bidden dat er geen interessante congressen in de Rai zijn. (huishoudbeurs zorgde weer voor drama op de ring dit jaar..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
ThePupD schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:55:
Ben helemaal nietzo kieskeurig, ik ga gewoon niet met een brommer rijden. Verder bedankt voor de opmerkingen. Ik was ook niet opzoek naar directe info van Google, meer naar goede tips en dergelijke. Als iemand er ervaring mee heeft en die info wil delen, that's it. Als iemand zo een zelfde probleem in Utrecht zou hebben weet ik dan weer 100 tips, dus dat was een beetje het idee... Iemand die ervaring my deze situatie heeft of een goede tip:)
Heb je dan naar mijn suggestie gekeken? Parkeren op de Europaboulevard is:
a) Makkelijk te bereiken vanaf de A10 (afslag Rai);
b) Gratis
c) Station Rai in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Anoniem: 390599 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:05:
Ik zeg... Auto neerzetten bij Osdorpplein en dan de 1. Vianen Osdorpplein is ca 50 minuutjes en dan nog 20 minuutjes in de 1 naar Leidse. 1 uur en 10 minuten. Boem.. Reken even 10 minuutjes speling mee voor trammetje gemist en parkeren en klaar is Puppy.

Ik kan je wel aanraden om voor 08.00 's ochtends de ring van A'dam op te draaien en daarnaast te bidden dat er geen interessante congressen in de Rai zijn. (huishoudbeurs zorgde weer voor drama op de ring dit jaar..)
Osdorpplein... Is dat gratis parkeren of betaald? En dat is 's ochtends niet erg druk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Stefandepefan schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:07:
[...]

b) Gratis
Ik kan het op mijn telefoon nietzo snel
Vinden maar moet ik dan van RAI naar A'dam centraal naar leidseplein of moet er ook een RAI rechtstreeks naar leidseplein verbinding zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368306

Kom op dion b , eerste keer dat ik moderator nogal vervelend vind overkomen maar dat kan gebeuren , het hebben over een motorrijbewijs vind ik ook nogal ver gezocht , het is nu een paar keer gezegd en laat het dan daarbij, ook nog omdart hij aangeeft de luxe van een auto prefereert . Ikzelf zou het in ieder geval niet doen gezien de gevaren op een drukke snelweg elke dag. en een scooter in Amsterdam heeft toch wel een hoog risico kwa stelen , meer dan een auto neerzetten die kwa inbraak . Wil je niet meer helpen stop er dan mee,klaar toch.

Wat heusje zegt denk ik ook , hoewel hier bij de Anthony Fokkerweg( meteen na een afslag direct parkeren) een goedkoop parkeerterrein is en met een fiets ben je met 10 minuten op het Leidse, of eerst 5 minuten lopen naar de tram op het Hoofddorpplein . Als je naar Osdorp gaat heb je niet meteen het voordeel van snel bij een tram zijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ThePupD schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:30:
[...]

Het hoeft ook niet zo snel, het kan ook vanmiddag of vanavond als je thuis bent achter je computer. Op deze manier kom je nogal lui over, wat de bereidwilligheid om je te helpen niet ten goede komt bij een aantal gebruikers.
Vinden maar moet ik dan van RAI naar A'dam centraal naar leidseplein of moet er ook een RAI rechtstreeks naar leidseplein verbinding zijn.
Van RAI naar A'dam Leidseplein is ~25 minuten met Metrolijn 51 naar station Zuid en Tram 5 naar Leidseplein.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
ThePupD schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:30:
[...]
Niet direct, maar de tram 4 komt er aardig dicht in de buurt van (en dan stap je desnoods nog eens over tram 7/10 bij de Weteringsschans).

En anders de 51/50 richting zuid en daar de 5 pakken, maar dat is redelijk omslachtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Edit

[ Voor 95% gewijzigd door ThePupD op 30-03-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:55
ThePupD schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:28:
[...]

Osdorpplein... Is dat gratis parkeren of betaald?
Je kan toch ook makkelijk zelf opzoeken of het betaald parkeren is?

hier bijvoorbeeld
Osdorp

In twee gebieden in Osdorp geldt betaald parkeren. Het betreft de vergunningsgebieden Osdorp 1 en Osdorp 2 (zie bijlage rechtsboven).

Osdorp 1: maandag t/m zaterdag van 9.00 t/m 24.00 uur.
Osdorp 2: maandag t/m zaterdag van 9.00 t/m 19.00 uur en op donderdagavond van 19.00 -21.00 uur.

Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwwest.amsterdam.nl/publish/pages/269680/parkeergebiedosdorp.jpg

Je komt op mij over dat je zelf niet veel uitzoekt terwijl mensen hier wel veel suggesties doen. Het komt de bereidheid van anderen mogelijke ten goede om zelf misschien ook wat meer effort erin te steken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-03 15:07
Auto naar Culemborg of Houten (afhankelijk van A27 files), daar parkeren en dan de stoptrein naar Utrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Bonsaiboom schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:33:
Auto naar Culemborg of Houten (afhankelijk van A27 files), daar parkeren en dan de stoptrein naar Utrecht?
Dit is geen optie. Zoals ik eerder zei, zie auto kopen/onderhouden/etc niet zitten als ik dan ook nog eens moet parkeren, wachten op een trein, dan nog een trein naar amsterdam, en dan ook nog eens een tram. Scheelt in mijn situatie weinig tijd.

Verder waardeer ik alle replies, maar als ik elke keer als ik iets vraag of zeg dat het geen optie krijg te horen krijg dat ik moeilijk doe, of veel eisen heb... ja dat is nu al 100 keer gezegd en hoef ik echt niet elke keer te horen. Als ik zeg nee ik ga niet met de brommer, en dan iemand zegt "ja pak de brommer" waarop ik dan zeg "nee geen brommer" en als reactie krijg "zoooo veel eisen jij zeg jeeezus" Wat schiet ik daar mee op?

Dus ik denk dat ik serieus iedereen zijn moeite waardeer, maar het toch verder zelf ga uitzoeken, want elke keer in de verdediging springen schiet ik niks mee op en heb ik geen zin in.
Wel heb ik een aantal uitstekende suggesties gehad en ga deze zeker verder zelf onderzoeken. :)

Mocht iemand veder een tip hebben; natuurlijk meer dan welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik doe 3 dagen per week A'dam vanuit Culemborg. Naar oud-zuid met auto 40 mins (wel uiterlijk 7 uur van huis, anders file op ring) en heb een parkeervergunning via werkgever. Die was erg makkelijk te krijgen en kost de werkgever geen drol (tov de kosten van een vergunning voor een bewoner), dacht iets van 180 p/j. Ik kom aan als de bewoners weggaan en kan dus ook prima parkeren.

Zelfde route vanuit culemborg met trein kost me in optimale situatie 1,5u met combi stoptrein, intercity, bus en 5 mins lopen. Als ik jou was zou ik proberen een vergunning te regelen via je werkgever. Ik kan met mijn vergunning parkeren tot vlak achter leidseplein (zone oud-zuid vergunning geld in meerdere andere).

Een ander alternatief is bijv car2go achtige dingen waar je per minuut betaald voor een auto en dan dus kunt parkeren in de buurt van zo'n goedkoop autootje, dan de stad in (je mag overal parkeren met car2go) en 's middags vice versa.

Overigens (nofi), maar het feit dat je hier pas echt over nadenkt nadat je de baan aanneemt getuigd niet echt van een verstandige aanpak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Sander schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:18:
Ik doe 3 dagen per week A'dam vanuit Culemborg. Naar oud-zuid met auto 40 mins (wel uiterlijk 7 uur van huis, anders file op ring) en heb een parkeervergunning via werkgever. Die was erg makkelijk te krijgen en kost de werkgever geen drol (tov de kosten van een vergunning voor een bewoner), dacht iets van 180 p/j. Ik kom aan als de bewoners weggaan en kan dus ook prima parkeren.

Zelfde route vanuit culemborg met trein kost me in optimale situatie 1,5u met combi stoptrein, intercity, bus en 5 mins lopen. Als ik jou was zou ik proberen een vergunning te regelen via je werkgever. Ik kan met mijn vergunning parkeren tot vlak achter leidseplein (zone oud-zuid vergunning geld in meerdere andere).

Een ander alternatief is bijv car2go achtige dingen waar je per minuut betaald voor een auto en dan dus kunt parkeren in de buurt van zo'n goedkoop autootje, dan de stad in (je mag overal parkeren met car2go) en 's middags vice versa.

Overigens (nofi), maar het feit dat je hier pas echt over nadenkt nadat je de baan aanneemt getuigd niet echt van een verstandige aanpak.
Thanks. Ik kan het altijd aankaarten bij werkgever of ze dit eventueel willen doen.

En verder dat ik een baan aanneem en erna pas over reizen nadenk is niet geheel waar. Ik was gewoon bereid om 4-5 uur per dag te reizen met openbaar vervoer. Ik wil dit natuurlijk erg graag voorkomen, maar als het echt moet, dan ben ik het bereid om te doen... maar wil het natuurlijk niet.
Banen liggen niet voor het oprapen dus heb daarom deze geaccepteerd. Verder waren er 40 kanidaten voor deze baan dus ik ben allang blij dat ik een baan heb.

Kan ook lekker thuiszitten met een zak chips en uitkering vangen. In plaats daarvan kies ik ervoor om te werken maar moet dan helaas wel ver reizen en vraag daarom om hulp. Heeft weinig te maken met makkelijk denken of wat dan ook, het is niet anders in deze tijd en heb daarom ook deze baan aangenomen.

[ Voor 3% gewijzigd door ThePupD op 30-03-2012 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Stefandepefan schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:07:
[...]

b) Gratis
Gratis valt tegen 1,40 per uur. Het gebied rond WTC is 4 euro per uur dankzij QPark.
Dus gratis op loopafstand zit er niet in.

Makkelijk in de spits is het rond Amsterdam ook niet, om zeven uur is het al druk na tienen wordt het beter en om drie uur 's middags begint de spits alweer tot een uur of zeven.
De spitstijden worden steeds ruimer in de loop der jaren.
Tarievenkaart (pdf):
http://www.amsterdam.nl/p...rieven_amsterdam_2012.pdf

[ Voor 7% gewijzigd door bouwfraude op 31-03-2012 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:27
Nou als ik dit alles zo lees zou ik als TS zijnde eens het volgende gaan doen.
Indexeer eens het volgende:
Kosten auto (onderhoud, benzine, wegenbelasting en verzekering)
Parkeerkosten
OV Kosten
reistijd per dag (-1 uur * netto uurloon)

Reken deze kosten door naar een maand of 4 weken (net hoe je salaris betaling is)
En haal al die kosten eens van je verwachte netto loon af. Kijk dan nog eens naar wat je eigenlijk gaat verdienen!
Tuurlijk het stukje reistijd niet in elke branche geregeld maar in een hoop branches is het zo dat 1uur reistijd per dag voor de werknemer is en de rest voor de werkgever.
Ik kom zelf bij een werkgever vandaan waarbij reistijd=werktijd was en zit bij in de reistijd-1uur=werktijd werkgever (zelf gekozen overstap, krijg geen KM vergoeding en auto is van de zaak)

Als ik in de situatie van de TS zou zitten zou ik er zelf niet voor kiezen maar het is niet aan mij om dat te beslissen ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
bouwfraude schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 15:18:
Gratis valt tegen 1,40 per uur. Het gebied rond WTC is 4 euro per uur dankzij QPark.
Dus gratis op loopafstand zit er niet in.

Makkelijk in de spits is het rond Amsterdam ook niet, om zeven uur is het al druk na tienen wordt het beter en om drie uur 's middags begint de spits alweer tot een uur of zeven.
De spitstijden worden steeds ruimer in de loop der jaren.
Tarievenkaart (pdf):
http://www.amsterdam.nl/p...rieven_amsterdam_2012.pdf
Ja, grotendeels is het betaald parkeren, maar bij het Amstelpark is het nog gratis parkeren (info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 13:51
Ik heb zelf een bedrijfsvergunning. Kun je ook proberen, dan kun je parkeren op straat voor ongeveer 150 e per jaar. Een bedrijf mag ongeveer 1 vergunning per 10 werknemers hebben, maar mijn ervaring is dat de meeste bedrijven dit niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Stefandepefan schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:08:
[...]
Ja, grotendeels is het betaald parkeren, maar bij het Amstelpark is het nog gratis parkeren (info)
Ik ben er gisteren toevallig langs gereden maar zag veel parkeermeters staan.
Het terreintje bij de rotonde (het verst van het station) zou nog wel gratis kunnen zijn.
(Het stond er wel aardig vol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Voor alle mensen die deze thread hebben gelezen en/of hebben gereageerd: het probleem is vandaag opgelost:) Dus allemaal bedankt voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Da's mooi.

En wat is de oplossing geworden? Want dat vind ik dan ook wel weer een interessant weetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
RaZ schreef op woensdag 11 april 2012 @ 19:20:
Da's mooi.

En wat is de oplossing geworden? Want dat vind ik dan ook wel weer een interessant weetje.
Nou heb zo'n beetje alle opties bekeken, en veel gevraagd aan mensen die in Adam werkte.
En niks leek echt een fijne optie te zijn.
Maar nu heb ik gelukkig een hele fijne beveiligde parkeerplaats gevonden 3km van Leidseplein af:)
(Deze parkeerplaats is van een particulier die zelf geen auto heeft omdat die in A'dam werkt)
En ook opweg vanaf Vianen waar ik woon. Binnen 15 min ben ik vanaf de parkeerplaats op het Leidse.
Openbaar vervoer vanaf die plek is wat lastiger, dan duurt het een half uur maar ik ga toch fietsen en vanaf de garage een half uur bij slecht weer is toch wel te doen:)

Dus ben erg blij.

Gisteren nieuwe auto besteld en 2e hands fietsje gekocht dus ik ben er klaar voor:)
Pagina: 1