Dataverbruik (Roaming kosten) verminderen op Android. Hoe?
De kosten voor een data abonnement zijn de laatste tijd aanzienlijk gestegen. Providers bieden geen onbeperkte internet abonnementen aan en er limieten toegepast. Het is wellicht een goed plan om je dataverbruik beter in de gaten te houden.Voor mensen die regelmatig naar het buitenland gaan schieten de kosten helemaal omhoog (€2,50 per MB bij de meeste providers). Je kunt de dataverbinding natuurlijk gewoon uitzetten maar dat is anno 2012 lastig, je bent immers niet meer bereikbaar via WhatsApp, Mail, sociale netwerken etc.
Gelukkig gaan de roaming kosten in Europa omlaag naar €0,70 per 1 juli 2012.
Bron: http://webwereld.nl/nieuw...nland-fors-goedkoper.html
Data Monitoring
Android ICS
Android 4.0 heeft een goede datamonitor waarmee je het verbruik van apps goed in de gaten kan houden.
Gingerbread - 3g Watchdog
En voor Android versies lager dan 4.0 zijn er verschillende Apps te vinden, de meeste providers hebben een dergelijke app. Tevens is er de 3G Watchdog app.Market link: Google Play: 3G Watchdog
Verbruik verminderen:
Omdit het verbruik (en daarmee ook je rekening) te verlagen kun je het volgende doen:Firewall:
Zet een firewall aan om je verbruik te verminderen. Zet alleen applicaties op de whitelist welke je data wil laten gebruiken.Let op: deze applicaties vereisen Root toegang!
DroidWall - Android firewall
Droidwall kan momenteel geen onderscheid maken tussen 3g en Roaming. Hiervoor heb ik wel een feature request aangemeld. Wil je dit ook graag reageer dan even op:http://code.google.com/p/...0Summary%20Opened%20Stars

Market link: (Google Play: DroidWall - Android Firewall)
Avast!
Avast heeft ook een firewall functie in zijn App. Deze kan wel onderscheid maken tussen standaard data op je eigen netwerk of Roaming. Avast lijkt soms echter niet goed te functioneren, daarnaast bied deze applicatie veel overbodige functies voor mij.
Market link:Google Play: avast! Mobile Security
Social networking
Twitter - Twidroyd
Voorheen gebruikte ik Twidroyd als twitter client. Deze heeft de optie om plaatjes en avatars niet te downloaden.Als je alleen tekst download verminderd het datagebruik aanzienlijk.
Twidroyd wordt echter niet meer ontwikkeld.
Market link:Google Play: TWIDROYD Legacy for Twitter
Twitter - Twicca
Deze twitter client heeft de mogelijkheid om plaatjes te downloaden op lage resolutie.Market link:Google Play: twicca
Ik zoek een alternative client die de mogelijkheid heeft om plaatjes niet te downloaden.
Minimale functionaliteit moet zijn:
Reageren op posts
Posts "liken"
(Optioneel: inchecken)
Zijn er meer mensen die hier mee bezig zijn? Hoe pakken jullie het aan? Wellicht kunnen we wat info uitwisselen. Ik zal het proberen te verwerken in deze post.
[ Voor 8% gewijzigd door Jay-v op 29-03-2012 15:21 ]