Laptopscherm als Secundaire Scherm gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:24

fdees

Trust me I'm an Engineer

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben op het moment bezig met het maken van een DVD van de Bonte Avond op onze school, daarbij maak ik gebruik van een Dell XPS15, dit brengt natuurlijk mee dat je te maken hebt met een 15' Inch-scherm, maar ik heb zelf een Dell Studio 17 dit is 17' Inch. Beide laptops beschikken over een HDMI-aansluiting dus ik dacht dat ik ze aan kan sluiten op elkaar, dus nu heb ik enkele als volgende vragen
  1. Is het mogelijk om mijn 17' Inch-laptop te gebruiken als Secundaire scherm voor de XPS15-laptop?
  2. Zo ja, wat moet ik hiervoor doen en aanschaffen?
M.v.g.
Francois

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:19
dit is zover ik weet niet mogelijk sinds de HDMI poort op de laptop alleen uitgaand is. de verbinding van wat er op het scherm getoond word zit binnenin de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
fdees schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:13:
  1. Is het mogelijk om mijn 17' Inch-scherm te gebruiken als Secundaire scherm voor de XPS15-laptop?
  2. Zo ja, wat moet ik hiervoor doen en aanschaffen?
1. Ja, is gewoon mogelijk.
2. Niets, gewoon je scherm aansluiten op de laptop. Tenzij je de daarvoor benodigde HDMI kabel niet hebt. In dat geval zal je even naar de Action moeten voor een HDMI kabel van € 1,- de strekkende meter.

...of ik moet iets doms over het hoofd zien natuurlijk. De reactie van jessy100 begrijp ik heel goed want de TS heeft het plots over twee laptops. Ik verwacht echter dat nog steeds bedoeld wordt; één laptop en één beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
RolfLobker schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:24:
[...]

1. Ja, is gewoon mogelijk.
2. Niets, gewoon je scherm aansluiten op de laptop. Tenzij je de daarvoor benodigde HDMI kabel niet hebt. In dat geval zal je even naar de Action moeten voor een HDMI kabel van € 1,- de strekkende meter.

...of ik moet iets doms over het hoofd zien natuurlijk. De reactie van jessy100 begrijp ik heel goed want de TS heeft het plots over twee laptops. Ik verwacht echter dat nog steeds bedoeld wordt; één laptop en één beeldscherm.
nee hij heeft het over 2 laptops met elkaar verbinden.
Beide laptops beschikken over een HDMI-aansluiting dus ik dacht dat ik ze aan kan sluiten op elkaar, dus nu heb ik enkele als volgende vragen

[ Voor 12% gewijzigd door jessy100 op 28-03-2012 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Topicstarter
Misschien was ik niet volkomen duidelijk in mijn vraag stelling, want het gaat over 2 laptops die ik wil gebruiken (zal het even aanpassen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
fdees schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:28:
Misschien was ik niet volkomen duidelijk in mijn vraag stelling, want het gaat over 2 laptops die ik wil gebruiken (zal het even aanpassen)
laptop op laptop verbinden zal niet werken, zie mijn eerdere post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:44

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Hardwarematig is die ondersteuning er niet. Softwarematig is er wel wat aan te doen, bijvoorbeeld met MaxiVista. Ik heb alleen geen idee van de prestaties ervan wanneer je bijvoorbeeld video gaat afspelen.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
jessy100 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:26:
[...]

Nee hij heeft het over 2 laptops met elkaar verbinden.

[...]
Dat had ik gelezen. Staat zelfs in mijn tekst die je zelf quote. Zoals je in de tekst van fdees die ik heb gequote kan lezen vroeg de TS echter ook simpelweg; 'Is het mogelijk mijn scherm aan te sluiten op mijn laptop.

Ik had erop gegokt dat er een tikfout in laptop-laptop zat en jij had erop gegokt dat de fout in laptop-scherm zat. Jij hebt goed gegokt, ik niet :)

Laptop op laptop kan inderdaad niet zoals aangegeven door Jessy100.

Edit:

De oplossing die wordt aangedragen door Nextron en Vipeax is technisch wel mogelijk. Maar wat je dan in feite doet is op de tweede laptop een VNC sessie starten naar een virtueel tweede scherm op de eerste laptop. Dat komt de prestaties niet ten goede. Zeker wanneer je met videobewerking bezig wil lijkt me dat niet prettig, of wellicht zelfs helemaal niet werken.

[ Voor 22% gewijzigd door Dysmael op 28-03-2012 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Qua software mogelijkheden is Synergy (even googlen) natuurlijk een andere mogelijkheid. Lag is dan niet echt een probleem meer. Punt is dan wel dat heen en weer slepen van dingen dan niet echt makkelijk gaat. Weet niet hoe hard je dat nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Topicstarter
Ik heb Maxivista opgezocht, maar dan heb je het over 32-bits en 64-bits versies en ik heb een 32-bits en 64-bits windows 7, dus kan dat ook en ik moet dus eerst een thuisnetwerk opzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Synergy is wat anders ovigo. Dat kan je gebruiken om met een enkel toetsenbord en muis twee pc's te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
fdees schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:46:
Ik heb Maxivista opgezocht, maar dan heb je het over 32-bits en 64-bits versies en ik heb een 32-bits en 64-bits windows 7, dus kan dat ook en ik moet dus eerst een thuisnetwerk opzetten
Kleine tip: vergeet dit alles. Draait toch op niets uit en kost je alleen een bult tijd en energie. Blijf gewoon met een enkele laptop werken en sluit desnoods daar een los scherm op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03:49
Zou het ook niet werken als ie een rechtstreekse verbinding maakt met een UTP Kabel? Je hebt het dan over een doorvoer snelheid die wel aardig is. Al weet ik niet precies wat voor videobewerking TSer precies wil doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Topicstarter
het probleem is dat ik geen extra-scherm heb en alleen een laptop en ik kijk me scheel op dat kleine scherm. De video-bewerking gaat met Adobe Premiere Pro CS.5 en is een DVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
fdees schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:54:
het probleem is dat ik geen extra-scherm heb en alleen een laptop en ik kijk me scheel op dat kleine scherm. De video-bewerking gaat met Adobe Premiere Pro CS.5 en is een DVD
Het probleem is dat er geen geschikte oplossing voor bestaat, behalve een extra scherm aansluiten.
Bespaar jezelf de moeite. Er bestaat geen alternatief voor wat jij wil.

@vipeax; de netwerksnelheid is geen factor in deze. De techniek (maxivista) is gewoon niet geschikt hiervoor. Zelfs met HDX van Citrix zou ik hier niet aan beginnen. Laat staan de VNC methode van Maxivista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-05 18:57
Pagina: 1