Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hulp met nieuwe PC bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
ik ben net nieuw op het forum en ik ben bezig om een nieuwe PC voor mezelf te bouwen. Hij zal gebruikt worden voor gewoon internetten en waarschijnlijk ook wel wat games. Ik zat tot nu toe te denken aan deze setup:

Moederbord:
MSI A75MA-G55

APU:
AMD A8 3850

Eventuele GPU:
AMD HD 6670

Geheugen:
Corsair/Kingston 4-6 GB

Harde schijf:
Western Digital Caviar Blue

Ik heb er verder totaal geen verstand van dus ik weet ook niet of alles wel in dat moederbord gaat passen. Ik weet wel dat ik een kast heb die groot genoeg is (ATX volgens mij). Graag adviezen en tips :)

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:13

Zenyatta

Tsjakka!

Hier al gekeken? reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2012

Ik denk dat je daar al heel wat informatie vandaan kan halen. In ieder geval is het goed even te kijken naar je budget. Als je dat niet hebt, kan je ook niet kijken naar de onderdelen die je in je computer kan doen.

En het werkgeheugen, kijk even naar de snelheid die mobo en CPU aan kunnen. Op zich is 4 GB in de meeste gevallen voldoende. Je kan er later altijd nog bijprikken als je je pc te traag vindt.

[ Voor 54% gewijzigd door Zenyatta op 28-03-2012 17:40 ]

The answer is 42.

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Leuk dat je een eigen systeem gaat bouwen. Misschien kan je een mede tweaker vragen om hulp bij het inbouwen. Anders staat op youtube een karrevracht vol aan instructies :)

btw zit er ook een voeding bij?

veel plezier

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:14

Bolletje

Moderator Harde Waren
Losse aankoopadviestopics zijn niet gewenst in CSL. Zie ook CSL FAQ en CSL beleid

Je kan je vraag kwijt in de daarvoor bedoelde BBG-topics. Gezien je budget en gebruikerwensen kan je deze het best kwijt in [BBG aanschaf] Budget- / Basissysteem

Enige argumentatie en eigen inzet mis ik ook in je bericht. Probeer dat dus te veranderen.

Dit topic gaat op slot.

Dit topic is gesloten.