Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyRBK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 00:41
Weet niet of dit in het goede deel van het forum staat. Maar het heeft te maken met de audio.

Heb sinds vandaag mijn beamer binnen. Gelijk aangesloten en toen kwam ik erachter dat de 3.5mm jack aansluiting op de beamer "audio in" is in plaats van "audio out". Dit had ik wel bij mijn tv en zo kon ik mijn speakerset aansluiten. Mijn vraag is hoe ik uit deze beamer geluid kan krijgen:

pricewatch: Acer H7531D

De beamer is aangesloten via de HDMI aansluiting.
Hier is de achterkant in hoge resolutie:

http://www.projektor-ag.p...h7531d//acer_h7531d_6.jpg

Zoals je ziet zijn er niet super veel opties. Ik zelf denk dus dat een versterker de enige optie is.

[ Voor 3% gewijzigd door WesleyRBK op 28-03-2012 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 17:43
Het apparaat wat je nu met hdmi aan de beamer hebt hangen sluit je aan op je audio apparaat. Het is totaal overbodig en verre van handig om dat helemaal naar de beamer te laten lopen en weer terug naar je audio, vandaar dat die optie er ook nooit op zit (op wat presentatie doeleinden na wellicht).

Een extra versterker is niet nodig, de speakerset die je aan de tv hebt hangen kan ook op andere apparaten worden aangesloten. Kwestie van de juiste kabels halen.

Wat heb je op de beamer aangesloten?

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyRBK
Ik zie het op mijn UPC mediabox nog wel doen. Maar met mijn ps3 gaat het wat moeilijker de enige audio aansluiting die die heeft is een optische. Bestaan er 3.5mm naar optische kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel splitters, maar van optisch naar analoog of terug niet 1-2-3. Daar behoort nog een kastje tussen. op ebay vind je dat soort kastjes cheap. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 18:40

FeaR

In GoT we trust

WesleyRBK schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 01:50:
Ik zie het op mijn UPC mediabox nog wel doen. Maar met mijn ps3 gaat het wat moeilijker de enige audio aansluiting die die heeft is een optische. Bestaan er 3.5mm naar optische kabel?
Als je met de Multi AV-Out werkt die bij de PS3 zit dan heb je analoge audio. Moet je nog wel even van twee keer RCA (wit en rood) naar 3,5mm jack gaan. Maar dat is met een simpele adapter mogelijk aangezien het beide analoog is.

Overigens wel oppassen naar wat je zoekt, want je zal niet de eerste zijn die deze kabel koopt omdat dat er eentje is die van 3,5mm jack naar optisch gaat. Echter is de 3,5mm jack een (digitale) mini-toslink. Om het simpel te houden :P

Blijft wel dat het een gigantische kabelbende gaat worden als je meerdere bronnen aan wilt sluiten op één speakerset.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullgsxr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07-2021
een receiver met hdmi in en 2x hdmi out is ideaal. Heb hier ook een beamer en tv, met daarop mediaplayer, ps3. Alle bronnen beschikbaar voor zowel tv als beamer of beide tegelijk. Zijn meerdere receivers met deze mogelijkheid. Zelf heb ik de yamaha rx v771 die me prima bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 18:40

FeaR

In GoT we trust

redbullgsxr schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:44:
een receiver met hdmi in en 2x hdmi out is ideaal. Heb hier ook een beamer en tv, met daarop mediaplayer, ps3. Alle bronnen beschikbaar voor zowel tv als beamer of beide tegelijk. Zijn meerdere receivers met deze mogelijkheid. Zelf heb ik de yamaha rx v771 die me prima bevalt.
Receiver met twee maal HDMI Out is inderdaad een mooie oplossing. Echter heb ik het idee dat TS niet over een speakerset beschikt die meteen op een receiver aangesloten kan worden of waarvoor het waard is om in een receiver te investeren. Dit omdat er 3,5mm jack aan wordt gehaald en dan zit je eigenlijk meteen in de markt van PC-setjes.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
Ik heb zelf dezelfde situatie met mijn TW450 (en FeaR ook geloof ik).

ik heb voor 120 euro een simpele Onkyo SR507 (ofzo) van marktplaats gehaald (4x hdmi in, 1x uit en nog wat analoge aansluitingen, w.v. ik 1 voor een digitale decoder gebruik). Hier hangt mijn Xbox + Nas/HTPC + decoder aan. Het beeld gaat via HDMI en een videokabel naar de beamer en de receiver stuurt de speakerset aan. Denk dat dat de beste oplossing is, of je moet met speakersetjes en splitters gaan kutten, wat helemaal een zooi wordt als je meerdere apparaten op je beamer wil aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyRBK
Het zijn inderdaad pc speakertjes. Maar dit is natuurlijk tijdelijk binnenkort komt er een volwaardig audio systeem. Maar alles op z'n tijd. Ik heb een tulp naar 3.5mm gehaald bij de bouwmarkt en het geluid doet het nu perfect. Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1