Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen :)

Kunnen jullie mij misschien vertellen wat gemiddeld een ICT'er in bv. Duitsland ( of in andere westerse landen) verdient als je het met Nederlandse lonen vergelijkt ( en als het kan in verhouding met kosten van levensonderhoud )? Heb zelf gehoor daty in Duitsland brutto ICT'ers meer verdienen , maar netto niet,

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:01
In onderstaand topic en voorgaande delen worden weleens wat salarissen gedeeld uit andere Europese landen zoals Duitsland of België. Je kan zoeken binnen een topic dus dan zou je vrij snel relevante posts moeten kunnen vinden.

Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hoe algemeen wil je het hebben :? Daar is natuurlijk weinig zinnigs over te zeggen en compleet afhankelijk van de situatie.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Misschien vind je deze gegevens met betrekking tot Duitsland interessant, Bruto&netto&koopkrachtverhalen zijn natuurlijk een stuk complexer.

[ Voor 11% gewijzigd door begintmeta op 27-03-2012 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb geen kinderen en ben ook niet getrouwd ... heb een hbo technische informatica diploma bijna op zak dus geen ervaring , ik wil het gewoon vergelijken , hoe het zit met netto bedragen en brutto bedragen t.o.v lonen in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 01:36:
Nou ik heb geen kinderen en ben ook niet getrouwd ... heb een hbo technische informatica diploma bijna op zak dus geen ervaring , ik wil het gewoon vergelijken , hoe het zit met netto bedragen en brutto bedragen t.o.v lonen in Nederland
Punt is dus dat die vergelijking niet opgaat. Ten eerste omdat je niet zomaar kan zeggen van 'Goh, ze verdienen in land x 1.14 keer zo veel als in land y'. En daarbij heb je er ook niks aan omdat je met hetzelfde geld in andere landen meer of minder kan dan ergens anders.

Dus je zal het toch iets uitgebreider aan moeten pakken dan dit.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou , ik wil vooral weten wat ze daar verdienen als het om netto bedragen gaat ... verder weet ik goed wat je met euro's in Duitsland kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
dan heb je wel aardig wat aan het linkje van mij als je daarnaast even de belasting- en volksverzekeringsregels van Duitsland bekijkt lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk , bedankt voor je linkje ,,, als ik het zo bekijk verdienen ze gemiddeld 55 k brutto per jaar dat komt volgens
http://www.spiegel.de/wir...ice/0,1518,223811,00.html
op 2500 + netto ...

volgens loonwijzer is het 3750 brutto , nu is de vraag of we het in Nederland ook verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:25

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ach, ik vertrouw nooit zo op die loonwijzers. Volgens de Intermediair loonwijzer zou ik als net afgestudeerde in Nederland ook 1500 euro bruto meer moeten kunnen verdienen dan ik daadwerkelijk deed, en dan had ik nog wat werkervaring ook. 8)7

Kijk eens op http://www.nettolohn.de/, daar kun je wel een vrij goede indicatie krijgen wat je netto overhoudt van je bruto salaris. Het is wel even puzzelen wat je daar moet invullen. Als je de keuze hebt voor "gesetzlich/anders" altijd gesetzlich invullen. Dan kom je op de meest standaard berekening uit. Toch komt die berekening bij mij wat hoger uit dan de werkelijkheid, omdat iedere situatie natuurlijk anders is.

Voor verdere ervaringen wijs ik je door naar Wonen in NL, werken in Duitsland. Ervaringen?. Let er wel op dat dit geen specifiek ICT topic is, maar hoe meer ervaringen we kunnen bundelen, hoe beter.

Naar aanleiding van je PM heb je al een uitgebreid verhaal van mij ontvangen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraelyn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-08-2024
Duitsland is groot. Lonen verschillen heel erg per regio. ICTer in bijv. München schijnt bijna 2x zoveel te verdienen als ICTer in Noord West Duitsland. Natuurlijk zijn de kosten daar ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik kan concluderen uit verschillende bronen is dat een ICT'er zo 4 k verdient (gemiddeld) dat is dan gelijk aan 3,2k in Nederland of minder. Ik denk dat de salarisen gelijk zijn t.o.v die in Nederland. Ik weet dus niet of ik gelijk heb omdat ik totaal geen idee wat de lonen dan gemiddeld in Nederland zijn maar ik denk dat 3 ,2 k haalbaar is, maar dat vermoed ik ... Ik hoop dat jullie het kunnen niet/wel bevestigen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2012 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bruto lonen in de Duitse IT sector liggen hoger dan in Nederland. Hoeveel daar netto van over blijft hangt van je Steuerklasse af. Als je getrouwd bent en de vrouw niet werkt betaal je minder belasting dan een alleenstaande of tweeverdiener.

Ook betaal je in Duitsland geen 100 euro per persoon per maand + sociale premies aan ziektekostenpremie maar alleen het sociale premies deel aan de Krankenkasse. Is rond de 14% van het bruto loon maar daar is het hele gezin op verzekerd. Het eigen risico is in Duitsland veel minder.

Een reiskostenvergoeding voor woon-werk verkeer of een lease auto is minder gebruikelijk dan in Nederland. Verder zijn de kosten van levensonderhoud een stuk lager dan in Nederland(München is dan wel weer erg duur).

Duitsland heeft een toptarief van 45% + Solidaritätszuschlag voor de inkomstenbelasting maar geen hra. Het is dus moeilijk vergelijken. Ik was in Duitsland financieel in ieder geval veel beter af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verder geen ervaring ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zoals gezegt vergelijk vooral de regio's want wonen is een grote kostenpost die invloed heeft op de brutosalaris.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1