Twee redenen voor mij waren: geen mooie aanbieding vanuit Vodafone zelf, ik mocht niks doen en van 15€ zou ik dan 22,50€ p.m. gaan betalen, of ik kon tegen nog veel meer geld p.m. er een toestel bij krijgen. In alle gevallen zou ik volgens de sales-persoon niet langer FUP maar een datalimiet van 200MB (of 250?) krijgen.
Dat laatste leek me stug, gezien ik niet accoord ga met een nieuw contract als ik niks zou doen, maar het gewoon (inclusief fup) laat verlengen.
De andere reden was dat ik m'n toestel wil vervangen, maar niet de hoofdprijs wil betalen voor een nieuwe
Ik heb/had de htc desire, en ik zag dat ik via superdeal.nl al voor 15€ p.m. m'n vodafone contract kon verlengen en er dan wel een toestel bij zou krijgen

(letten we op vodafone?) Maar goed dat was een kansloos toestel, de htc explorer ofzoiets, en voor 17,50 had je dan een wildfire S. Na een korte inspectie bij de MM zag ik al dat dat 'm niet ging worden.
Dus nog wat verder zoeken tot ik op de htc sensation (niet-xe), waarvoor ik na de kortingsperiode bij t-mobile (8mnd) 24,95€ p.m. betaal. Dat leek me een schappelijk bedrag en het toestel is weer een stapje beter, de XE was weer meteen 100 euro meer, en dat was 't ook weer niet waard.
Zag ergens nog een leuke link voor een desire S bij mobiel.nl, maar na reviews lezen leek me dat een enorme oplichters site, de prijzen zijn bijna de helft in vergelijk met soortgelijke abbo's en dan ook desire s. Dus die werd het ook niet.
Verder heb ik geen zin in gezeur van "toestel lease" die je bij mtv mobile, kpn en hi enzo krijgt, dus die providers vielen meteen bij me af.
Conclusie is dus, vodafone exit, t-mobile enter, en desire exit, sensation enter. Ik heb verder geen ervaring met t-mobile, maar ik woon in een grote stad, dus bereik zal wel oké zijn. Verder geef ik persoonlijk de voorkeur aan een grote provider met eigen netwerk dus m'n keuze was al niet groot

(vodafone te duur, en kpn heeft die lease toestanden)