Betrouwbare SSD

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aljoti
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 17:14
Ik ben op zoek naar een SSD voor mijn pc aangezien ik een beetje klaar ben met de problemen met traditionele harde schijven. Ik heb namelijk 2 Samsung F1 schijven gehad die allebei binnen 1.5 jaar kapot zijn gegaan.
Kortom ik ben op zoek naar een snelle maar vooral betrouwbare oplossing.
Ik zat zelf te denken aan een samsung 830 256 gb of anders een crucial m4 256gb. Welke is het meest betrouwbaar? Of is er nog een betere optie? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephankamp
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 13:01
Echt betrouwbaar zijn de Intel SSD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit soort vraagjes kun je stellen in het speciale topic daarvoor:
[BBG aanschaf] SSD

Wil je een betrouwbare SSD dan is Intel de beste keus, de Intel 320 met name. Daar krijg je ook 5 jaar garantie bij. De Intel 520 ook, maar deze gebruikt een andere non-Intel controller (Sandforce) en is minder over bekend. Sandforce staat niet bekend om zijn betrouwbaarheid.

De Crucial M4 (Marvell) zou je tweede optie zijn. Echter 256GB versies hiervan zijn niet zo snel. Ik raad aan een 128GB versie. Dat zou ruimschoots genoeg moeten zijn voor je OS + applicaties. Want databestanden zoals muziek, films, archieven kun je veel beter op hardeschijf opslaan. De beste optie is wellicht een SSD + aparte NAS voor centrale dataopslag. Maar SSD + HDD in je systeem is meer gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
samsung 830 series zijn super betrouwbaar en verrekte snel, niet al te duur, maar kortom de beste ssd's van het moment.

maar idd even in het grote SSD topic kijken voor meer info.
kijk daar dan ook even goed naar de controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:09

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

CiPHER, je bent mij net voor. Hier kan ik weinig aan toevoegen, niet meer dan de topic starter er op te wijzen dat wij hier op GoT toch enig eigen initiatief verwachten van een ieder en dat betekend dat je eerst eens zelf gaat zoeken naar een antwoord alvorens een topic te starten. Met een beetje eigen inzet had je de stickys moeten zien oa het BBG topic voor SSD's. Dit topic gaat dan ook op slot.

[ Voor 12% gewijzigd door _Dune_ op 23-03-2012 15:52 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.