Hallo
Ik heb een vraag over een custom control in asp.net
Aanschouw:
Die werkt best ok, bijvoorbeeld op volgende manier:
Zoals je ziet werkt de custom control reeds probleemloos met children en geneste code blocks.
Er rest me echter de volgende vraag:
Af en toe kan zo een custom control bijvoorbeeld een lijst van strings bevatten.
Idealiter zou ik dan hetvolgende willen doen:
Gezien dit niet direct lijkt te werken, los ik het momenteel op zoals in het eerste voorbeeld (zie hierboven). Aangezien mijn object "Item" slechts 1 member "Value" heeft, dewelke gewoon een string is, zou ik liever zo te werk gaan:
De <Value> tag is dus verdwenen. Google helpt me slechts een klein stukje verder om de tekst binnenin tags toe te kennen aan een default property van het object, maar het probleem is dus dat het in dit geval ook een code block is.
Iemand die mijn verwarring en/of gebrek aan kennis kan bijschaven?
Dank
Ik heb een vraag over een custom control in asp.net
Aanschouw:
C#:
1
2
| [ParseChildren(true), PersistChildren(true)] public class DemoDiv : UserControl |
Die werkt best ok, bijvoorbeeld op volgende manier:
ASP:
1
2
3
4
5
| <asp:DemoDiv id="demoDiv" runat="server"> <Items> <asp:Item><Value><%= RandomProperty%></Value></asp:Item> </Items> </asp:DemoDiv> |
Zoals je ziet werkt de custom control reeds probleemloos met children en geneste code blocks.
Er rest me echter de volgende vraag:
Af en toe kan zo een custom control bijvoorbeeld een lijst van strings bevatten.
Idealiter zou ik dan hetvolgende willen doen:
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
| <asp:DemoDiv id="demoDiv" runat="server"> <Items> <string><%= RandomProperty%></string> <string><%= RandomProperty2%></string> <string><%= RandomProperty3%></string> </Items> </asp:DemoDiv> |
Gezien dit niet direct lijkt te werken, los ik het momenteel op zoals in het eerste voorbeeld (zie hierboven). Aangezien mijn object "Item" slechts 1 member "Value" heeft, dewelke gewoon een string is, zou ik liever zo te werk gaan:
ASP:
1
| <asp:Item><%= RandomProperty%></asp:Item> |
De <Value> tag is dus verdwenen. Google helpt me slechts een klein stukje verder om de tekst binnenin tags toe te kennen aan een default property van het object, maar het probleem is dus dat het in dit geval ook een code block is.
Iemand die mijn verwarring en/of gebrek aan kennis kan bijschaven?
Dank
[ Voor 1% gewijzigd door MueR op 23-03-2012 10:55 . Reden: Code tags ]