Aanschaf nieuwe hoofdtelefoon

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Er zijn misschien al meerdere topics hierover maar die waren al wat verouderd, vandaar deze nieuwe topic.

Ik ben op zoek naar een nieuwe hoofdtelefoon en nou heb ik daar niet echt verstand van. Eerst wilde ik Beats halen maar die dingen zijn zwaar overpriced en je ziet er iedereen al mee lopen dus dan hoeft het van mij ook niet meer.. :O.

Maar ik heb er dus echt geen verstand van, als ik bijvoorbeeld een tv zoek weet ik wel wat de betere merken zijn maar bij een hoofdtelefoon heb ik echt geen flauw idee. Ik hoop dus dat jullie me hierbij kunnen helpen :)

De hoofdtelefoon wil ik vooral gebruik voor onderweg (fiets, trein, etc.)

Qua geluid houd ik van een goede bass maar hoeft niet overdreven. Ik luister verschillende soorten muziek (Queen, Michael Jackson, Dr. Dre, Snoop Dogg, The Beatles, Bob Marley, Snow Patrol, Elvis Presley en weet ik veel wat.) en ik luister, wat betreft radio, naar 3FM en SLAM!FM. Allemaal erg verschillend.

Ik vind het dus moeilijk om uit te leggen naar wat voor geluid ik zoek, het liefst een soort ''alleskunner'' als dat bestaat..

Wat me ook fijner lijkt is dat de hoofdtelefoon helemaal over m'n oren zit. Op dit moment heb ik Sennheiser HD 220 Originals en die zitten op m'n oren en dat is toch minder fijn.

Sennheiser vind ik overigens sowieso zwaar tegenvallen dus daar zit ik niet echt op te wachten..

Mijn budget is maximaal €150.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02-2013
Een goede DJ koptelefoon misschien? zit vaak wel een vrij zware bass in.

Bij mediamarkt liggen er een hoop, ik zou ff langs gaan en even voelen en luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:11

Cyphax

Moderator LNX
Omdat wat jij mooi vindt klinken iets heel persoonlijks is, kun je eigenlijk nooit een advies geven. Wat ik mooi vind kan jij niet optimaal vinden en vice versa. Het beste is altijd om te gaan luisteren, wat Schnor ook al zegt.

Wat je ook kunt doen is gaan lezen in Het grote Headphones topic en http://www.head-fi.org/ en http://www.headfonia.com/. Daar zul je beschrijvingen vinden waar je misschien wat mee kunt maar het beste is altijd je eigen gehoor. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
oke ik ga toch een paar sennheiser's opnoemen gewoon omdat ze het beste geluid produceren(en ze voldoen ook aan jou wensen, de oorschelpen die helemaal over je oor heen gaan, en natuurlijk de lekkere bas die altijd in sennheiser's zit :D):

HD 515
HD 465
HD 418
HD 215-II
HD 449
HD 518
HD 419
HD 380
HD 429
HD 202-II
HD 205-II (heb ik zelf overigens :P)
HD 201

de HD 515 heeft bij mij de grootste voorkeur omdat hij gewoon bijna "perfect" is ;)

en mag ik trouwens weten waarom je het niet van sennheiser moet hebben?

[ Voor 17% gewijzigd door w4v3g0d op 22-03-2012 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-09 14:38
Als je voor onderweg wilt wil je sowieso een gesloten ontwerp, naar mijn idee is er beneden de 150 euro maar 1 model dat perfect voldoet aan al je eisen en dat is de Sennheiser HD25-II. Geweldig ding, onverwoestbaar en een krachtige bass.

/edit Oeps :X het 'over de oren heen' stukje heb ik overgeslagen. Dan lijkt de DT770Pro mij idd niet zo verkeerd, zorg wel dat je de 80ohm versie neemt.

[ Voor 24% gewijzigd door Randy op 23-03-2012 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:47
hardwarejunk schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 21:39:
oke ik ga toch een paar sennheiser's opnoemen gewoon omdat ze het beste geluid produceren(en ze voldoen ook aan jou wensen, de oorschelpen die helemaal over je oor heen gaan, en natuurlijk de lekkere bas die altijd in sennheiser's zit :D):

HD 515
HD 465
HD 418
HD 215-II
HD 449
HD 518
HD 419
HD 380
HD 429
HD 202-II
HD 201

de HD 515 heeft bij mij de grootste voorkeur omdat hij gewoon bijna "perfect" is ;)

Sennheiser fanboy much? :P

Er zijn gigantisch veel situaties waar een Sennheiser niet de beste keus hoeft te zijn voor iemand.

@TS zoals al eerder is gezegd, kijk een beetje rond in het Headphones topic hier op Tweakers en op Head-fi :)

[ Voor 6% gewijzigd door Redblader op 22-03-2012 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
Je zou kunnen kijken naar AKG K272 HD, die zijn in mijn beleving aardig ongekleurd wat betreft weergave. Je hebt ook nog de BeyerDynamic DT 770Pro, daarbij is het midlaag wat meer aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hardwarejunk schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 21:39:

HD 515
HD 465
HD 418
HD 215-II
HD 449
HD 518
HD 419
HD 380
HD 429
HD 202-II
HD 201

Omdat de Sennheisers die ik tot nu toe heb gehad toch tegenvielen. Toch bedankt voor je reactie, het is wel héél veel keus :P, ik ga zeker deze modellen bekijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ConZito schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 22:29:
Je hebt ook nog de BeyerDynamic DT 770Pro, daarbij is het midlaag wat meer aanwezig.
Met hem.

Past ook precies in je budget.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:30

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Je hebt wat aankoopadvies nodig --> [CEA]

Graag gedaan ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 22:33:
[...]

Met hem.

Past ook precies in je budget.
Thanks! Ziet er goed uit, de reviews die ik tegenkom zijn ook positief. Dit is een grote kanshebber :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramsat
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-11-2022
Alle hoofdtelefoons klinken heel veel beter met de dell audiomaxx waves of dr beats van HP.
heb zelf een sennheiser hd 650 met een dell xps maar je wilt echt niets anders meer.
dat is studio kwaliteit! heb je het 1 dag beluisterd wil je niets anders meer.
dit geld ook voor de akg 702 etc.
ik vind ook dat de nieuwe hd HD 598 van sennheiser voor 145 euro een van de best klinkende hoofdtelefoon
is van dit moment,trouwens Cnet usa vind dat ook.

[ Voor 21% gewijzigd door bramsat op 26-03-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Michael Knight schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 22:35:
Je hebt wat aankoopadvies nodig --> [CEA]

Graag gedaan ;)
Het is gelijk ook een stuk rustiger geworden...

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Pagina: 1