Clouding, Ghosting, Banding, Dirty Screen Effect, Bleeding..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-05 15:34
Ik heb sinds een aantal dagen een nieuwe Philips Led TV. De 47PFL7606. Bij voetbalwedstrijden heb ik last van verticale donkere strepen bij snelle camerabewegingen. Bijvoorbeeld als de bal snel van rechts naar links wordt gespeeld.

Een zoektocht op internet leert dat dit banding of dirty screen effect wordt genoemd. Ik heb het hier ook al over gehad in het Philips topic. Wat echter de reden van het openen van dit aparte topic is, is dat ik me de laatste dagen in dit probleem heb verdiept en erachter ben gekomen dat vrijwel alle merken (Samsung, Sony, LG, Panasonic) wel "een probleem" hebben met scherm uniformiteit. En dan maakt het niet uit dat ik een televisie heb gekocht van "maar" €900,-. Je ziet de berichten ook bij tv's van € 2500,-. Google maar eens op "screen uniformity" en lees de horrorverhalen.

Ik sta op dit moment in dubio of ik Philips zal bellen over dit probleem. Waarom in dubio? Omdat ik er na het speuren op internet niets meer van verwacht. Waarschijnlijk zullen ze coulant zijn en een monteur langssturen. Misschien zijn ze wel erg coulant en ruilen ze het scherm om. Maar dan? Dan heeft die het hoogstwaarschijnlijk ook. En dan krijg ik in het beste geval misschien mijn geld terug, maar dan wederom de vraag wat dan? Een samsung D6500? Daar lees je dezelfde verhalen. Een Sony Bravia? Google maar eens op Sony Bravia en crease.

Het lijkt wel of je problemen als banding, clouding, backlight bleeding et cetera maar op de koop toe moet nemen als je een grote televisie wilt. Ik vraag me af, en daarom plaats ik dit topic hier of het nu werkelijk zo somber is als dat ik het hier schets. Moet je er gewoon mee leren leven dat je nauwelijks een perfect scherm kan kopen? En als het antwoord op die vraag ja is, dan is dat toch een uitermate treurige vaststelling?

Terug naar het CRT-tijdperk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-05 20:54
er zal een monteur komen en die zegt dat het normaal is. Heb ik vandaag nog te horen gekregen van een monteur van Philips .
Eigenlijk moet een of andere consumenten autoriteit hier eens achteraan gaan. Defecte TV's leveren en mooi zeggen, "ja kan gebeuren". Zeer ernstig vind ik dit eigenlijk, de mentaliteit van deze bedrijven is om te huilen.

[ Voor 45% gewijzigd door rejer op 22-03-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
rejer schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:51:
er zal een monteur komen en die zegt dat het normaal is. Heb ik vandaag nog te horen gekregen van een monteur van Philips .
Eigenlijk moet een of andere consumenten autoriteit hier eens achteraan gaan. Defecte TV's leveren en mooi zeggen, "ja kan gebeuren". Zeer ernstig vind ik dit eigenlijk, de mentaliteit van deze bedrijven is om te huilen.
Ernstig inderdaad. Maar de vraag is bijna; spreekt die monteur niet gewoon de waarheid. Is het normaal bij de huidige stand van de techniek bij tv's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-05 00:08
Dit effect bedoel je?

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvtest.co.uk/image/hdtv/Sharp-LC42XL2E/banding.jpg

Na vele reviews lezen ben ik er wel achter dat er nogal wat problemen zijn qua uniformiteit bij de instap LED modellen (zoals de Samsung 6000 serie). De CCFL modellen van een serie lager en de 'full LED' (meerdere leds achter het scherm ipv aan de onderkant) zijn dan beter. Daarnaast heb je nog de processing van het beeld wat bij elke fabrikant weer anders is (en waar Philips zeker niet de beste in is).
Plasma is qua uniformiteit veel beter, maar heeft weer andere artifacts. Een echt goede plasma beperkt zich tegenwoordig eigenlijk ook alleen tot de VT serie van Panasonic. Maar voor alles is weer wat te zeggen en zo blijf je bezig.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144074

Heb je al geprobeerd alle beeldverbeteraars eens uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:38

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wat is je ingangsbron? 1080i? Heb je het ook bij 720p/1080p?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Michael Knight schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 18:39:
Wat is je ingangsbron? 1080i? Heb je het ook bij 720p/1080p?
Ik heb het zowel bij eredivisie live HD, als bij Sport 1 HD. Die zenden volgens mij uit in 1080p. Soms heb ik het ook bij bijvoorbeeld de blurayversie van Frozen Planet.

Daarnaast las ik hierboven dat het vooral gerelateeerd wordt aan instap modellen. Nou vind ik ten eerste niet dat de 7606 een instapmodel is, daar zit bijvoorbeeld immer nog de 6000, de 5000, de 4000 en de 3000 serie onder, maar bovendien lees ik dit soort klachten ook over de 9606 van Philips wat absoluut geen instapmodel is, alsook bij bijvoorbeeld de d8000 van Samsung.

En ik heb inderdaad alle beeldverbeteraars uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-05 20:05

mr.paaJ

generatie cmd+z

Tja, dat is nu eenmaal een bijeffect van LCD schermen. Zolang ze geen perfect contrast hebben zul je de backlight zien. Bij edge LED komt het licht ook nog eens vanuit de rand, en het is nu eenmaal lastig om dat uniform te krijgen, anders zouden ze dat echt wel doen. De klant wil dun, dan krijgt hij dat ook...

De 9606 is al en stuk beter, maar door de led zones wel nog halo-effecten. Wil je dat alles niet dan is plasma, hoewel ook niet perfect, momenteel de techniek met de minste structurele problemen.

[ Voor 24% gewijzigd door mr.paaJ op 22-03-2012 19:47 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Dit is wel een beetje wat ik bedoel ja. Maar dan meer die verticale donkere strepen. Die lichte vlekken aan de zijkant heb ik gelukkig geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubun2
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-05 16:32
Mijn onlangs vervangen plasma panasonic s30 had hier ook last van. Vooral tijdens voetbal zeer storend.
Nu met mijn nieuwe exemplaar zie ik heel soms nog 1 enkele, nauwelijks zichtbare lijn aan de rand van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
ubun2 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 09:39:
Mijn onlangs vervangen plasma panasonic s30 had hier ook last van. Vooral tijdens voetbal zeer storend.
Nu met mijn nieuwe exemplaar zie ik heel soms nog 1 enkele, nauwelijks zichtbare lijn aan de rand van het scherm.
Dus LCD heeft er last van, LED heeft er last van (ook full led, getuige de problemen met de PFL9706), en ook met Plasma ben je niet zeker van een uniform scherm.

Blijft de constatering toch staan dat het kopen van een nieuwe tv welhaast een heikele onderneming wordt. Het is dus bijna een lucky shot als je een scherm zonder één van deze genoemde problemen hebt. Waarom wordt dat zo makkelijk geaccepteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubun2
In mijn geval is het amper zichtbaar, de monteur van e care zag het niet eens....
Toch als ik inderdaad een duurder scherm had gekocht zou ik niet zo maar een tv accepteren met defecten.
Verder ben ik heel blij met mijn keuze voor plasma al had ik niet opnieuw gekozen voor de s30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiKoiN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-05-2024
Ook hier lichte blacklight bleeding (scherm gecalibreerd volgend flatpanelshd google op 7606 calibration)
tevens vertical strepen bij horizontale beeld bewegingen met egale achtergrond voetbal etc.
en 1 heldere (groene) defecte pixel in het midden van het scherm.

Ook met de PS3 en je internet open zetten op een pagina en dan met je stickje naar links en rechts heb je het ook. Contact gehad met Philips via de chat en vertelde dat het niet hoorde, mocht het alleen bij TV uitzendingen gaan (HD) of niet dan licht het aan de bron, gezien de PS3 dit ook had was het paneel niet inorde.

mijn tv heb ik nog geen 2 weken (BCC) dus gebeld komen ze gewoon vervangen voor een nieuwe wat een top service !

maar helaas lees ik teveel berichten over deze DSE, erg jammer.
vroeger (6 jaar gelden) kocht ik mijn samsung 4x gewisseld tot ik een goede had, het kan dus wel !!

ik zou iedereen adviseren om het allemaal te laten maken als je buiten de DOA zit van de winkel, ze moeten maar betere producten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Wie komt het vervangen dan? Philips of BCC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aangezien je een koopovereenkomst met de winkel hebt moet je je daar toe richten.
(Je hebt nl geen koopovereenkomst met de fabrikant.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiKoiN
kadoendra schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 19:42:
Wie komt het vervangen dan? Philips of BCC?
BCC natuurlijk ;) maarja.

toch vind ik dat iemand met veel video ervaring gewoon eens een paar test video's moet maken om deze DSE direct te kunnen opsporen.

een dvd met:
statische beelden met rood groen en blauw (dead pixel test)
panning video's met rood groen en blauw (vertical banding)
tilting video's met rood groen en blauw (horizontal banding)
zwart beeld (clouding / bleeding)
en nog wat anders.

ik heb nog niets kunnen vinden (DVE en ISF Montster en Avia) allemaal bras en werkt niet goed
dus als iemand suggesties heeft graag :)

UPDATE:
zo laat op de avond nog wat gevonden :*) (tvblink http://www.tvblink.com/i_down.html) helaas werkt de PAL niet maar ntsc even op de pc bekeken en zoiets is goed om te testen !!

[ Voor 12% gewijzigd door AiKoiN op 24-03-2012 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629

TVBlink_v17_PAL.iso DVD onderaan deze pagina: http://www.benchmarkhq.ru/english.html?/be_monitor.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
En dan? Dan ga je dit in de winkel testen met het exemplaar dat daar in de winkel aan de muur hangt? Dat zegt dan toch niks over het exemplaar dat je mee naar huis neemt? Of wil je dat ze doos voor doos uitpakken om jou een testdvd af te laten spelen. Alsof er een winkel is die dat toestaat. Immers, zou jij een tv mee naar huis nemen als je ziet dat de doos al open is geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kadoendra schreef op zondag 25 maart 2012 @ 17:13:
[...]En dan? Dan ga je dit in de winkel testen met het exemplaar dat daar in de winkel aan de muur hangt? Dat zegt dan toch niks over het exemplaar dat je mee naar huis neemt? Of wil je dat ze doos voor doos uitpakken om jou een testdvd af te laten spelen. Alsof er een winkel is die dat toestaat. Immers, zou jij een tv mee naar huis nemen als je ziet dat de doos al open is geweest?
Dan zoek je maar een winkel waar ze klantvriendelijker zijn. Thuis testen, voldoet deze niet aan je verwachtigingen of de beloftes van de fabrikant: terug met die handel! Als je niet weet wat je er mee moet aanvangen: tja ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Anoniem: 315629 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 07:03:
[...]

Dan zoek je maar een winkel waar ze klantvriendelijker zijn. Thuis testen, voldoet deze niet aan je verwachtigingen of de beloftes van de fabrikant: terug met die handel! Als je niet weet wat je er mee moet aanvangen: tja ...
Ok, point taken. Maar mijn punt is eigenlijk dat het toch van de gekke is dat er bij nagenoeg het meerendeel van de tv's wel één of meerdere problemen spelen en dat het dus eigenlijk een uitzondering is als je scherm in één keer goed is.

Dan kun je wel zeggen, koop dan geen LED, maar plasma is ook niet perfect met zijn line bleed, eventuele herrie van de fans et cetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiKoiN
Bedankt Jan Gruuthuse !!
dan zie je bij het tweede filmpje duidelijk vertical banding !

het is inderdaad van de gekke dat je zo precies moet testen !
een auto mag je wel testen en proef rijden maar een tv nee, dat neem je maar voor lief.

had vandaag nog philips op de chat om te vragen hoe het zat met defect pixels
zat een heldere groene precies in het midden.

krijg je als antwoord:
een defecte pixel is geen defect aan een tv !!

mijn oude samsung van 5 jaar terug had gewoon boven de 32 inch zero bright warranty !!
jammer van philips.

maar gelukkig is de BCC eens stuk coulanter !
niet verwacht eerste aankoop daar omdat de mediamarkt geen voorraad had maar super service !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
AiKoiN schreef op maandag 26 maart 2012 @ 16:34:
Bedankt Jan Gruuthuse !!
dan zie je bij het tweede filmpje duidelijk vertical banding !

het is inderdaad van de gekke dat je zo precies moet testen !
een auto mag je wel testen en proef rijden maar een tv nee, dat neem je maar voor lief.

had vandaag nog philips op de chat om te vragen hoe het zat met defect pixels
zat een heldere groene precies in het midden.

krijg je als antwoord:
een defecte pixel is geen defect aan een tv !!

mijn oude samsung van 5 jaar terug had gewoon boven de 32 inch zero bright warranty !!
jammer van philips.

maar gelukkig is de BCC eens stuk coulanter !
niet verwacht eerste aankoop daar omdat de mediamarkt geen voorraad had maar super service !
Inmiddels ook Philips gebeld. Heel coulant, zou niet mogen voorkomen. Mocht kiezen voor homeservice of contact opnemen met de dealer. Dat laatste ga ik eerst maar doen, dan heb ik hem het snelst omgeruild.

Ik hoop dat mijn sombere kijk op de kwaliteit van tv's daardoor verbetert, maar ik heb weinig hoop. Las gisteren nog een review op tweakers van een VT30 plasma waar iemand ook last had van vertical banding bij voetbalwedstrijden. Die nam het maar voor lief omdat het verder zo'n mooie tv was. Ik vraag me echt af of er tv's zijn die dit niet hebben.

En nog een interessante link gevonden http://news.cnet.com/8301...dtv-uniformity-a-problem/

De conclusie die je daar leest (koop geen LCD maar Plasma) wordt daaronder ook gemotiveerd bestreden, maar een aantal mensen die daaronder reageren slaat de spijker misschien wel inderdaad op de kop; we moeten ermee leren leven dat elk scherm bepaalde problemen heeft op dat gebied. De mooiste quote vind ik nog wel van iemand die zegt dat we deze techniek eigenlijk door onze strot geduwd hebben gekregen, terwijl het zich eigenlijk nog in de experimentele fase bevindt.

Dat betekent eigenlijk dat je wel kunt blijven ruilen tot je een ons weegt, maar beter kunnen ze het tegenwoordig blijkbaar gewoon niet maken. En dat is toch wel een trieste conclusie IMHO.

[ Voor 22% gewijzigd door kadoendra op 27-03-2012 09:53 . Reden: link toegevoegd en nog een beetje bla bla ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 412649

Ik zeg nu maar wat hoor,

Maar is het geen idee om een topic te maken om de basic oplossing voor anti bleeding en dergelijke te vertellen.

Aangezien ik zelf ook last had van bleeding en clouding en het nu verholpen is door de reactie's van lezers op tweaker ! :)

Op dit moment zie ik namelijk regelmatig nog bezoekers met het bleeding / clouding probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Als jij mij de oplossing kan vertellen voor vertical banding dan hou ik me aanbevolen.

[ Voor 73% gewijzigd door kadoendra op 27-03-2012 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AiKoiN
Sja, voor lief nemen, een tv van 1000 euro, met wat gebreken wie doet dat nu niet.
(bijna niemand)

behalve mensen hier op tweakers misschien (ook niet allemaal), en die vinden ons dan zeikerds.
nouja, ik vind dat niet.

de fabrikant maakt een reclame met hoe mooi het beeld is, wat het allemaal wel niet kan, en dan koop je het maar dan draait het om:
- u moet alle beeld verbetering opties uitzetten (daar gaat je 400Hz mooie beeld)
- heeft u de tv alleen op het stopcontact aangesloten misschien stoort er een ander apparaat
- heeft u wel digitale tv (stond niet bij de aankoop toch, maar natuurlijk heb ik dat)
- is het ook als u via andere bronnen kijkt blu ray of dvd (ja)
- een defecte pixel, is geen defect dat hoort zo

eigenlijk word je misleid, en vind ik de woorden van kadoendra en de link erg zinvol.
eigenlijk zijn we nog in beta fase met lcd, probleemloze tv's zijn er maar eerder 1 op de 1000 dan 90 van de 100.

donderdag komen ze hier wisselen, ik laat die man van de BCC wel even wachten, zet eerst die andere even aan, als die slechter is houden ze hem maar.

dan zal ik inderdaad moeten leven of blijven ruilen tot een goede, nou ik ga voor de laatste optie !

mensen die het daar niet mee eens zijn ik heb nog een rekening nummer als je geld weg wilt gooien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

één van de grote problemen is dat de fabrikant verschillende panelen in de toestellen plaatst en jij als klant dit niet kan achterhalen of de kwaliteit hetzelfde is van een toestel die goed uiit de test kwam. De fabrikant bedriegt zijn klanten. Toestellen worden eerst geleverd met uitstekende panels. Als de reviews en testen goed zijn, dan stoppen ze er andere panelen in van andere kwaliteit. Jij als klant kan je daartegen niet verdedigen de fabriek geeft nooit op wat er exact in het toestel steekt. Erger nog, meestal komt er dan nog een zinnetje voor die toelaat ten allen tijde de specificaties van het toestel te kunnen aanpassen. En zolang de politiek voor de geldwolven kiest en niet voor zijn eigen kiezers ... tja. Steekpennigen en industrielobyisten, ... Als je dan nog weet dat politici tegenwoordig 6000 € netto in maand binnen rijven .... Politiek: corrupt en verzuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AiKoiN schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:07:
Sja, voor lief nemen, een tv van 1000 euro, met wat gebreken wie doet dat nu niet.
(bijna niemand)

behalve mensen hier op tweakers misschien (ook niet allemaal), en die vinden ons dan zeikerds.
nouja, ik vind dat niet.

de fabrikant maakt een reclame met hoe mooi het beeld is, wat het allemaal wel niet kan, en dan koop je het maar dan draait het om:
- u moet alle beeld verbetering opties uitzetten (daar gaat je 400Hz mooie beeld)
- heeft u de tv alleen op het stopcontact aangesloten misschien stoort er een ander apparaat
- heeft u wel digitale tv (stond niet bij de aankoop toch, maar natuurlijk heb ik dat)
- is het ook als u via andere bronnen kijkt blu ray of dvd (ja)
- een defecte pixel, is geen defect dat hoort zo

eigenlijk word je misleid, en vind ik de woorden van kadoendra en de link erg zinvol.
eigenlijk zijn we nog in beta fase met lcd, probleemloze tv's zijn er maar eerder 1 op de 1000 dan 90 van de 100.

donderdag komen ze hier wisselen, ik laat die man van de BCC wel even wachten, zet eerst die andere even aan, als die slechter is houden ze hem maar.

dan zal ik inderdaad moeten leven of blijven ruilen tot een goede, nou ik ga voor de laatste optie !

mensen die het daar niet mee eens zijn ik heb nog een rekening nummer als je geld weg wilt gooien :+
Ja sorry hoor, bij onze UE46D8000 was het qua bleeding en clouding gewoon een kwestie van instellen, heb nu geen problemen meer. Er mooi en strak beeld. Waarschijnlijk heb ik er 1 van de 1000 dus .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiKoiN
Anoniem: 412649 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 22:17:
[...]

Ja sorry hoor, bij onze UE46D8000 was het qua bleeding en clouding gewoon een kwestie van instellen, heb nu geen problemen meer. Er mooi en strak beeld. Waarschijnlijk heb ik er 1 van de 1000 dus .
natuurlijk heb ik de mijne goed ingesteld (google op calibration en dan philips 7606) helemaal gedaan scheelt inderdaad maarja ben nog niet tevreden :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan heb je inderdaad een slechte te pakken, ik ben nu zeer tevreden over de Samsung 3D LED TV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiKoiN
Anoniem: 412649 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:20:
Dan heb je inderdaad een slechte te pakken, ik ben nu zeer tevreden over de Samsung 3D LED TV :)
moet zeggen dat mijn buurman een mooie samsung 46 inch d8000 heeft gekocht
(een defecte heldere groene sub pixel helemaal rechtsboven aan)
verder geen DSE maar goed beeld :)
en inderdaad NA aanpassen van instellingen anders had hij lichtjes bleeding/clouding hij zag het niet eens...
en dan denk ik bij me zelf ben ik echt zoon zeikerd 8)7

inderdaad het kan dus wel, maar dat was een tv van 2500 euro de mijne maar 1000 :) misschien is dat het verschil, achja zolang ze willen ruilen vind ik het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiKoiN
Wat heb ik gedaan :(

van:
dode pixels, matige vertical bandign, en ambilight aan 1 kant feller

naar:
ernstige vertical banding

nu ben ik een beetje pissig !!
iemand suggesties weer BCC bellen weer ruilen, weer vrij nemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
AiKoiN schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:59:
Wat heb ik gedaan :(

van:
dode pixels, matige vertical bandign, en ambilight aan 1 kant feller

naar:
ernstige vertical banding

nu ben ik een beetje pissig !!
iemand suggesties weer BCC bellen weer ruilen, weer vrij nemen :(
Dit is dus precies waar ik ook bang voor ben. Maar aangezien ik nog geen voetbalwedstrijd hebben kunnen kijken zonder ergernis, heb ik toch maar besloten Philips te laten komen. Volgens Philips kan dit probleem gewoon aan huis verholpen worden middels een reparatie. Ik hoop het.

Jouw ruil heeft in ieder geval bewezen dat de mate van vertical banding dus we degelijk kan verschillen. Misschien zijn er dus wel exemplaren waar het geheel afwezig is. Hoe dan ook wel flink balen voor je dat je nu van de regen in de drup bent. Je had dus blijkbaar toch niet de mogelijkheid om hem even te testen terwijl de BCC even op je stond te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiKoiN
kadoendra schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 18:21:
[...]

Dit is dus precies waar ik ook bang voor ben. Maar aangezien ik nog geen voetbalwedstrijd hebben kunnen kijken zonder ergernis, heb ik toch maar besloten Philips te laten komen. Volgens Philips kan dit probleem gewoon aan huis verholpen worden middels een reparatie. Ik hoop het.

Jouw ruil heeft in ieder geval bewezen dat de mate van vertical banding dus we degelijk kan verschillen. Misschien zijn er dus wel exemplaren waar het geheel afwezig is. Hoe dan ook wel flink balen voor je dat je nu van de regen in de drup bent. Je had dus blijkbaar toch niet de mogelijkheid om hem even te testen terwijl de BCC even op je stond te wachten?
Helaas, was echt omruil service oude mee nieuwe afleveren en weg.
maar vandaag weer even gebeld, ik sta echt versteld van de service van BCC (nee ik heb geen aandelen en werk er niet) "wat erg voor u meneer, ik begrijp het probleem, zullen we het toestel nog een keer ruilen voor een nieuwe".

dus krijg weer een nieuwe (bidden) voor een goede !! O-)

@kadoendra
laat even weten wat ze bij je komen doen ben erg nieuwschierig, ben namenlijk bang dat je het antwoord krijgt: "meneer dat hoort zo, valt binnen de specificaties" hoop het niet, daarom ruil ik nog even door net zolang de BCC mij niet vervelend vind :D

[ Voor 10% gewijzigd door AiKoiN op 30-03-2012 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Tot nu toe zijn ze aan de lijn bij Philips ook nog heel klantvriendelijk. Mijn probleem zou zeker worden opgelost. Dus ik heb goede hoop. Ik zal de ontwikkelingen in dit topic melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubun2
Ik twijfel toch weer mijn exemplaar om te laten ruilen. De streep waar ik even geen last van had begint me toch te irriteren en heb vaak de neiging het beeldscherm schoon te willen maken (alsof er op bepaalde delen van het scherm stof zit) (clouding?) Zijn er wel s30 schermen die helemaal goed zijn? Zou panasonic akkoord gaan als ik evt een beter scherm met bijbetaling zou voorstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En hoe weten wij of Panasonic dit voor jou wil doen?
Je moet contact zoeken met de winkel waar je hem hebt gekocht. Je hebt zoals ik hier boven ook al schreef een contract/koopovereenkomst met de winkelier (dus niet met de fabrikant) Leg dus de klacht bij de winkelier en laat die het oplossen en bespreek met de winkel of je mag ruilen met bijbetaling naar een hoger model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiKoiN
wat heb ik gedaan het word alleen maar erger !!!
ik dacht dat het na mijn laatste ruiling niet erger kon maar helaas.

beelden spreken meer dan woorden:

Afbeeldingslocatie: http://vanbeers.biz/tweakers/IMAG0843.jpg
ja dat aan de rechterkant die brede balk is gewoon in het scherm :(

Afbeeldingslocatie: http://vanbeers.biz/tweakers/IMAG0849.jpg
de donkere vlekken boven en onder is gewoon het scherm en die grote lap :(

Afbeeldingslocatie: http://vanbeers.biz/tweakers/IMAG0851.jpg
spreekt voor zich de rest

Afbeeldingslocatie: http://vanbeers.biz/tweakers/IMAG0852.jpg
Afbeeldingslocatie: http://vanbeers.biz/tweakers/IMAG0853.jpg
Afbeeldingslocatie: http://vanbeers.biz/tweakers/IMAG0854.jpg
Afbeeldingslocatie: http://vanbeers.biz/tweakers/IMAG0855.jpg
Afbeeldingslocatie: http://vanbeers.biz/tweakers/IMAG0856.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
AiKoiN schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:00:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dus dit is nu je 3e tv? Pfff waarom kopen wij met zijn allen überhaupt nog lcd??

Zou je trouwens niet gewoon proberen rechtstreeks met Philips zaken te doen. BCC bestelt gewoon een nieuwe en die krijg je dan. Philips kan na 3x eerst misschien gewoon zelf eens even kijken naar het scherm voordat ze die aan je uitleveren.

[ Voor 10% gewijzigd door kadoendra op 03-04-2012 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiKoiN
kadoendra schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 17:35:
[...]

Dus dit is nu je 3e tv? Pfff waarom kopen wij met zijn allen überhaupt nog lcd??

Zou je trouwens niet gewoon proberen rechtstreeks met Philips zaken te doen. BCC bestelt gewoon een nieuwe en die krijg je dan. Philips kan na 3x eerst misschien gewoon zelf eens even kijken naar het scherm voordat ze die aan je uitleveren.
en het mooiste is dit zijn statische beelden bij bewegende beelden springen de tranen in je ogen
met horizontale EN verticale banding :F :F :F
(ja de input is xbox 360 / ps3 / hd ontvanger via HDMI)

Philips rechtstreeks die repareert (met dezelfde panelen en zeggen dat het onder de specs valt) dus dan ruil ik liever door ;)

Philips is helaas een stuk laxer als ik met controleren haha 8)

Heb ze meerdere malen op de chat gehad en ze zeggen, u heeft wel 3x ongeloofelijk veel pech.
(hoe kan het toch zijn dat ik van matig naar erg naar mega erg ga ??? gewoon slechte productie)
We kunnen alleen het probleem bij u oplossen door een reparatie uit te laten voeren........
(Zie 2011 modellen philips op GOT last page en bij de foto zegt genoeg hoe ze te werk gaan).
en een tv van 2 uur oud en 1000 euro laten repareren hahaha laat me niet lachen.

gelukkig is de BCC hier erg erg erg erg erg relaxed _/-\o_ was er vanmiddag gelijk naar toe gegaan en verteld dat ik mijn vertrouwen in de huidige 76x6 heb opgegeven.
Afdelingshoofd gesproken, moest even overleggen met manager en zou deze week uitsluitsel krijgen wat te doen.
misschien nog 1x de 7666 en anders de 6007 (mits te prijs in de buurt zit anders bij lappen) dus aan de BCC ligt het zeker niet.
Mocht dan als klap op de vuurpijl de 6007 ook nog problemen hebben dan krijg ik of mijn geld terug of ik mag een andere tv uit zoeken.

Maarja, heb extra brillen gekocht, van die fijne blister verpakkingen, dus kunnen niet meer retour.
wil graag passief.
LG heeft een enorme input lag, en moeder de vrouw :o wil ambilight O+ dus...
iemand suggesties :X :X :X

eisen:
passief, (ambilight), zilver
passief, ambilight, (zilver)

dus als ik het afstreep is alleen philips over de rest is allemaal nog lang niet klaar.
ik ga gewoon voor de optie 47pfl6007 en dan bidden O-) O-) O-) O-) dat die goed is

iedereen verder succes ;w ;w

(sorry veel fouten en punten en comma's vergeten maar dat krijg je als je je frustratie uit :))

[ Voor 4% gewijzigd door AiKoiN op 03-04-2012 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 07:28
Dat is een beetje met de Philips chat: ow ja? Probleem onbekend of wij zijn het aan het onderzoeken! Ikzelf heb een 9706 waar ik nu al meer dan een half jaar aan het bakkelijen ben dat ze het moeten vervangen c.q. dat ik het terug doe. De TV is in begin 3 keer omgewisseld en vertoond alle drie dezelfde problemen. Beetje vergelijkbaar met hierboven qua foto's. Het kan gewoon geen 1 kleurig plaatje onbevlekt laten zien. Maar dat gaat het mij niet om. Dirty screen effect, of wel bij wat velle beelden en bij bewegen zie je soort balken/vlekken patroon. Dat is dus geen voetbal kijken!

Ik heb mijn dossier redelijk compleet en zit chatsessies bij van Philips waar ze het probleem erkennen en beloven op te lossen. Laatste keer vertelden ze dood leuk dat mijn klacht afgedaan was als er is geen klacht. Het zou naar de winkel gecommuniceerd zijn. Pardon, waarom niet naar mij?

Philips levert op dit moment geen stabiel kwaliteit en wat je daar nu koopt: "duim dat het goed is". Want niet alle 9706 hebben het probleem. Dat het aan techniek ligt? Dat kan ik zo afdoen door ff de TV van mijn broer te laten zien. Zelfde techniek, zonder deze problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
En wat heeft je broer dan voor tv als ik vragen mag?

Bij mij moet de Philips monteur nog komen. Als ik het verhaal van Aikoin zo lees, vrees ik echter met grote vrezen.

Ik heb gister tijdens Barca-Milan nog eens wat zitten spelen met de instellingen en ik heb nu bijna een instelling gevonden die het voor mij misschien dragelijk maakt. Ik zal het nog een paar wedstrijden aankijken en als het inderdaad minder ergerlijk is (in die zin dat ik weer eens op het voetbal zelf kan letten ipv op de fouten van de tv) dan laat ik het er misschien wel bij zitten. Gek genoeg lijkt het effect te verminderen als ik tegen alle adviezen in een aantal beeldverbeteraars aanzet (weet nog niet precies welke het meest effect heeft, heb gisteren dynamisch contrast, dynamisch achtergrondverlichting, mpeg-artifact reductie en de lichtsensor aangezet. Voor het overige de calibrationsettings gebruikt die op de site van flatpanels en hier ergens op het forum te vinden zijn).

Ja en dan lijkt het net of ik het opgeef, maar ik ben dan ook bijna ten einde raad. Waarom? Nou omdat ik in geen enkele tv meer vertrouwen heb. Er is gewoon geen oplossing. Philips zegt dat ze het kunnen repareren. Daar geloof ik niet in, want het is verwant aan de techniek. De winkel waar ik hem gekocht heb zegt dat als ik er met Philips niet uitkom ik hem mag terugbrengen en ruilen voor een ander toestel. Maar wat dan? Kijk in dit forum eens in het topic over de Samsung D6000, D7000 en D8000 modellen. Ook banding en clouding. Bij Sony heb je het crease probleem. Bij de plasma's van panasonic heb je de 50hz bug, inbrandproblemen (waarvan iedereen zegt dat die tot het verleden behoren, nou blijkbaar niet dus), groene blob en weet ik wat nog meer. Google maar eens op "vertical banding" + plasma en je krijgt dezelfde problemen te zien.

Op dit moment zie ik dus geen andere oplossing dan inderdaad een setting te vinden die mij het minst irriteert (op het moment dat ik het opschrijf zie ik alweer hoe belachelijk dit eigenlijk is bij een uitgave van 1000 euro), het een paar jaar uitzingen in de hoop dat er dan een techniek komt die dit soort problemen niet heeft.

Leve de vreugde die een nieuwe tv tegenwoordig met zich meebrengt... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiKoiN
kadoendra schreef op woensdag 04 april 2012 @ 08:28:
En wat heeft je broer dan voor tv als ik vragen mag?

Bij mij moet de Philips monteur nog komen. Als ik het verhaal van Aikoin zo lees, vrees ik echter met grote vrezen.
........

Leve de vreugde die een nieuwe tv tegenwoordig met zich meebrengt... :-(
Ronald mag wel AiKoiN is ook maar een nickname :).

ik zal die beeldverbeteraars ook eens aangaan zetten, van de philips chat was het de eerste opmerking.
: heeft u de beeldverbeteraars onder Pixel Plus HD aanstaan, dan kunt u beginnen om deze uit te zetten :
dus ja het verkoop argument valt dan gelijk in duigen met deze heeft 1200hz....?? 8)7

ik hoop op een goede afloop bij de BCC naar de 6007 (gelijk aan 7606) echter de kleur is iets anders
maar de vrouw wil ambilight, en de panels zijn toch allemaal een pot nat. (LG)
LG gaat ook in 2013 aan Sony leveren dus ja eigenlijk allemaal het zelfde.

net zoals bij andere dingen als het grote gros van de consumenten niet aan de bel trekt gaan ze lekker door met produceren en elke week iets nieuws introduceren.

vroeger >:) >:) kocht je een auto of tv en die deed het gewoon lang.
ik hoor mijn opa en oma nog zeggen Miele moet je kopen jongen :D :D :D
ik zeg die gaan net zo snel stuk als elke andere wasmachine daar worden ze op gemaakt tegenwoordig, vroeger als iets duurder was van hetzelfde product was het beter nu is het maar de vraag of je voor het merk betaald de naamsbekendheid of toch echt voor een beter product :? .

mijn "oude" auto kon ik een paaltje mee rammen en had ik een krasje op de stalen bumper (peugeot 305 gl break) hahahah mijn nieuwe dan schiet de airbag eruit en is mijn bumper in 1000 plastic stukjes :+ en dan nog vet betalen voor alles.

dus al met al het is gewoon een grote hark machine de elektronica / consumenten producten van nu.
elke paar maanden nieuwe modellen, de buurman heeft serie x van philips maar ik heb gisteren serie y gekocht die heeft wel goede firmware en valt niet uit met dd 5.1 geluid bij de bron etc.
producten worden afgeraffelt en niet goed gemaakt :/

[ Voor 12% gewijzigd door AiKoiN op 04-04-2012 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 449855

AiKoiN schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:00:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ditis heel normaal voor edge led tv's hoor. Zelfs full led tv vertonen deze kenmerken. Full led LG serie uit 2011 was een goed voorbeeld hiervan.
Er is niets mis met de tv die jij toont elke edge led tv doet dit.
Al kan je met de instellingen dit wel terugbrengen tot een veel beter niveau, maar helemaal weg krijg je het bijna bij geen enkele tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiKoiN
Mijn eerste had het na genoeg niet. Ikbetaalniet. Mijn oudere Samsung ook niet van mijn buurman nieuwe Samsung ook niet. Kortom je weet niet wat je zegt.

Dat jij het ok vind jou mening je goed recht.

Mijn mening het kan wel goed alleen kost het dan meer veel defecten zoals deze komen dan niet op de markt.

Mijn eerste van de nieuwe Philips had het alleen bij voetbal en je moest erop letten alleen lichte vertical banding rechts in het scherm. Geen bleeding o.i.d. nette uniformen beelden. Die twee daarna doffe ellende.
Had niet moeten ruilen.

Lg panels zitten in Philips verklaart een boel of niet soms.

Mijn reis gaat door met ruilen/andere passieve 3d tv.

Ik betaal niet. Als je beter leest... Mijn tv heeft alle mogelijke instellingen gehad zelfs calibratie.
En de reviews tonen dat niet en die kijken ook kritisch. Daar zit gewoon een goed paneel in

[ Voor 12% gewijzigd door AiKoiN op 04-04-2012 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 07:28
Mee eens mensen die opmerken dat elke led tv dit heeft, praat onzin. Mijn broer heeft mijn vorige tv Philips 9705. Heeft het absoluut niet. Mijn tv hiervoor hadden het eveneens dit niet. Ik ken mensen die 9705 hebben en hebben het geen van allen. Alleen wel uitvallend geluid. Moet zeggen dat heeft de 9706 niet!

Ik heb ook nog steeds geen idee waardoor het bij de 9706 ontstaat. Het vreemde is dat wanneer het heel rustig verloopt dat het niet het geval is, gaat het iets sneller dan is er sprake van DSE. Tevens is DSE erger als het apparaat warmer is. Tevens is 24p minder aanwezig als 1080i. Zet ik een wit beeld op met een zwarte stip, dan lijkt het minder erg te worden qua strepen. Persoonlijk denk ik dat het een combinatie van problemen is: te doorschijnend panel waarbij de led lampen niet overal identiek licht geven. Wat bij velle beelden verergerd.

Een stilstaand beeld op de 9706 is prachtig! Bij films met zwarte balken minder DSE aanwezig en is het prachtig! Volledige beelden met veel groen/blauw/wit + beweging = waardeloos.

[ Voor 9% gewijzigd door Brakius op 04-04-2012 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 449855

Als je wat goede Engelstalige reviews leest en waarbij de toestellen ook goed getest worden door mensen die weten wat ze doen dan zie je dat bijna elke tv last heeft van edge bleeding. Ook al is het vaak maar in geringe mate.
Bovendien wordt het bij de meeste toestellen na een paar weken ook wat minder.

Jullie weten toch wel het verschil tussen lcd tv en edge led tv? Maar goed jullie weten het toch beter.
Dus veel succes met zeuren hier.

En Philips is het zoveelste voorbeeld van een oorspronkelijk Nederlands merk dat we naar de kloten hebben geholpen in het kader van het grote geld en graaien en een directie die achterlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiKoiN
Anoniem: 449855 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 00:41:
Als je wat goede Engelstalige reviews leest en waarbij de toestellen ook goed getest worden door mensen die weten wat ze doen dan zie je dat bijna elke tv last heeft van edge bleeding. Ook al is het vaak maar in geringe mate.
Bovendien wordt het bij de meeste toestellen na een paar weken ook wat minder.

Jullie weten toch wel het verschil tussen lcd tv en edge led tv? Maar goed jullie weten het toch beter.
Dus veel succes met zeuren hier.

En Philips is het zoveelste voorbeeld van een oorspronkelijk Nederlands merk dat we naar de kloten hebben geholpen in het kader van het grote geld en graaien en een directie die achterlijk is.
kinderachtig maar goed ik ga in op je verzoek.

Ja het verschil is dat het BEIDEN LCD TV's ZIJN !!
de ene heeft edge led (vrij vertaald -> aan de zijkanten led lampjes)
de andere heeft aan de zijkanten CCFL lampen (TL) )

dus ja ik weet het ja.

en ja flatpanelshd / avsforum / hdtvtest.co.uk als betrouwbare reviews aanhouden is wel ok hoor.

ja philips kiest eieren voor zijn geld in de grote oorlog slim die het oosten gaat winnen.

verder veel plezier met klagen op een klaag stukje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Even een kleine update. Maandag komt e-care. Hoop dan weer wat wijzer te worden.

De ene keer denk ik; laat maar zitten, ik probeer er aan te wennen. Als ik dan vervolgens weer een voetbalwedstrijdje zit te kijken dan zit ik me 90 minuten te irriteren (en dan niet aan het spel van mijn favoriete voetbalclub). Ben benieuwd wat ze zeggen. Misschien zeggen ze wel dat deze het heel erg heeft en ruilen ze hem om. Misschien zeggen ze wel dat dit gewoon hoort en er niks aan te doen is. In dat laatste geval probeer ik hem om te ruilen bij de winkel waar ik hem gekocht heb voor een plasma. Die heeft ook nadelen (kans op image retention en inbranden), maar daar heb ik tenminste zelf nog enige invloed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Update. Monteur is geweest. Heeft het probleem geconstateerd. Gaf aan dat het inderdaad hinderlijk is, maar dat het inherent is aan deze lcd-techniek. Hij wilde best het scherm vervangen, maar gaf aan dat de kans dat het erger zou zijn, net zo groot was als de kans dat het minder zou zijn. Helemaal weg zou het in ieder geval niet gaan. Was een aardige (en eerlijke) man. Wees erop dat deze techniek pas 5 jaar bestaat en dat alle kinderziektes er nog niet uit zijn. Dat was bij CRT wel anders. Er is geen merk die er geen last van heeft, je moet het geluk hebben dat het je niet opvalt of dat je het niet belangrijk vindt (bijvoorbeeld als je toch geen voetbal kijkt).

Goed, de dealer teruggebeld. Die neemt hem netjes terug. Ik ruil hem in voor een plasma. Die heeft weer andere nadelen, (mogelijk inbranden), dat besef ik maar al te goed, maar daar heb ik zelf wel enige invloed op door de manier van tv-kijken. Op dat vertical banding bij die Led kon ik geen enkele invloed uitoefenen. Ook is plasma misschien wat doffer dan Led, maar ik had mijn Led toch al niet op standje zonnebank staan, dus daar kom ik ook wel overheen. Het enige dat ik echt ga missen is ambilight. Dat heb ik dus maar vast uitgezet om de overstap wat makkelijker te maken :)

Al met al wel tevreden met de service van zowel Philips (e-care) als mijn dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:10

Bever!

3

waarom geen plasma dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hoezo Bever!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiKoiN
kadoendra schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:27:
Update. Monteur is geweest. Heeft het probleem geconstateerd. Gaf aan dat het inderdaad hinderlijk is, maar dat het inherent is aan deze lcd-techniek. Hij wilde best het scherm vervangen, maar gaf aan dat de kans dat het erger zou zijn, net zo groot was als de kans dat het minder zou zijn. Helemaal weg zou het in ieder geval niet gaan. Was een aardige (en eerlijke) man. Wees erop dat deze techniek pas 5 jaar bestaat en dat alle kinderziektes er nog niet uit zijn. Dat was bij CRT wel anders. Er is geen merk die er geen last van heeft, je moet het geluk hebben dat het je niet opvalt of dat je het niet belangrijk vindt (bijvoorbeeld als je toch geen voetbal kijkt).

Goed, de dealer teruggebeld. Die neemt hem netjes terug. Ik ruil hem in voor een plasma. Die heeft weer andere nadelen, (mogelijk inbranden), dat besef ik maar al te goed, maar daar heb ik zelf wel enige invloed op door de manier van tv-kijken. Op dat vertical banding bij die Led kon ik geen enkele invloed uitoefenen. Ook is plasma misschien wat doffer dan Led, maar ik had mijn Led toch al niet op standje zonnebank staan, dus daar kom ik ook wel overheen. Het enige dat ik echt ga missen is ambilight. Dat heb ik dus maar vast uitgezet om de overstap wat makkelijker te maken :)

Al met al wel tevreden met de service van zowel Philips (e-care) als mijn dealer.
yep hier het zelfde mijn tv gaat maandag terug (na 3x verangen te zijn geweest voor een nieuwe) BCC is goed bezig gewoon geld terug.

ik probeer het over een paar weekjes nog 1x met een 6007 O-) O-) O-) O-)
want ik mag van moeder de vrouw geen tv zonder ambilight (jaloers op kadoendra)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:10

Bever!

3

slecht gelezen sorry :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
AiKoiN schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 22:23:
[...]

yep hier het zelfde mijn tv gaat maandag terug (na 3x verangen te zijn geweest voor een nieuwe) BCC is goed bezig gewoon geld terug.

ik probeer het over een paar weekjes nog 1x met een 6007 O-) O-) O-) O-)
want ik mag van moeder de vrouw geen tv zonder ambilight (jaloers op kadoendra)
@aikon: hoe is het nu met je uniformity problemen?
Pagina: 1