Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• tim301292
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-07-2024
Beste mensen,

Vanaf 1 april woon ik op kamers in Tilburg (waarschijnlijk een kamer van 10-12m2). Nu wil ik een fatsoenlijk audiosysteem aanschaffen, maar ik weet er vrij weinig van af. Ik luister graag met mijn Studio Beats 320kbps muziek in alle genres.

Is het zinvol om een receiver aan te schaffen, of voldoet een kant en klare home cinema set in zo'n kleine kamer? Graag zou ik overigens ook mijn tv aansluiten op het audiosysteem. Die moet ook nog gekocht worden, maar daar kom ik wel uit. Ik ga uit van een tv met HDMI-poorten.

Ik heb thuis wel nog een Logitech audio-ipod-dock-ding staan van een euro of 50 nieuwprijs, maar nu wil ik graag een stapje hogerop tot een bedrag van maximaal zo'n 300€.

Kan iemand mij misschien wat criteria, nuttige grootheden met daarbij horende eenheden geven, zodat ik een beetje weet waar ik naar zoek?

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door tim301292 op 21-03-2012 23:07 ]

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-11 13:04
in een kamer van 10m2 moet je niet te veel willen denk ik , speakers van formaat kun je niet kwijt meestal en een dikke audio set vinden je huisgenoten meestal niet leuk..

(damn 10m2 is echt klein ..... mag ik als mede-tilburger vragen waar je dat vind , ik had namelijk t idee dat met al die renovaties de echt kleine kamers wel exit waren)

maar ik denk dat je eht beste af zult zijn met een setje monitors (bijvoorbeeld van eltax) en een klein versterkertje bv een 2021 (zoek op ebay: Muse, SMSL 2021)

heb je een net geluidje voor ruim binnen je budget.. :)

• tim301292
Aah bedankt, dan ga ik daar naar zoeken of naar iets met vergelijkbare specificaties

Ik ga met 4 vrienden in een volledig nieuw gerenoveerd huis wonen, met een nieuwe keuken met vaatwasser, nieuwe douche, wc, geschilderde kamers en nieuw laminaat overal etc. Maar het kan een kamer van 10m2 worden maar ook 12-13. Dat weet ik nog niet, dat moeten we nog bespreken :P
Oja het is trouwens in de Meelstraat (wijk: Korvel). Zal wel een achterbuurt zijn, echt veel betalen we ook niet :P

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-11 23:09
Ga voor stereo en tweedehands, meer waarde voor je geld. Zowel voor muziek als films binnen dit budget.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:02

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

AUD > CEA

Wise enough to play the fool

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:25

FeaR

In GoT we trust

Mag ik aannemen dat je voor een 2.0 set wilt gaan aangezien je muziek aanhaalt? Of wilde je toch liever naar 5.1 omdat je ook de TV betrekt in je post? Voor 300 euro kan je - zeker tweedehands - echt een hele leuke 2.0 neerzetten. 50 euro voor een versterker moet zeker lukken en met die overige 250 euro zijn ook zeker leuke speakers te vinden, zelfs vloerstaanders die over het algemeen nog nèt wat lager gaan dan een setje monitoren.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• tim301292
Ja, het gaat vooral om de muziek inderdaad! Maar zou mooi zijn als het ook op de tv aan te sluiten was

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:25

FeaR

In GoT we trust

Elke versterker is wel op de TV (en nog meer bronnen) aan te sluiten. Kwestie van een Stereo Interlink van de bron naar de versterker, that's it.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• tim301292
Maar moet ik dan toch 5.1 hebben? Ik wil alleen een beetje betere geluidskwaliteit voor de tv, want meestal zijn die boxen van de tv om te huilen, vind ik. Het hoeft echt niet zo'n bioscoopeffect te worden.. ;)

Verwijderd

Je moet 5.1 hebben als je surround wilt.

Als je aan stereo genoeg hebt, is een 2.0 of 2.1 setje de logische keuze.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2012 21:21 ]

• tim301292
Dus jullie raden aan om een vloerstaander te kopen in plaats van een boekenplank model. En voor welk merk kan ik dan het beste gaan. Eltax, Wharfedale of toch een bekender merk zoals JBL of Teufel of zoiets? En is het verschil in versterkers aanzienlijk?

Oja, ik wil die versterker dan met een kabeltje op mijn telefoon/laptop aan kunnen sluiten. Dan zoek ik toch naar een Jackplug 3,5mm als Input, right? Of gaat er via deze manier ook kostbare kwaliteit verloren?

[ Voor 119% gewijzigd door tim301292 op 22-03-2012 22:03 ]

Verwijderd

tim301292 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 21:25:
Dus jullie raden aan om een vloerstaander te kopen in plaats van een boekenplank model.
Als het in je kamer past en je van laag houdt, zijn vloerstaanders idd te prefereren.
En voor welk merk kan ik dan het beste gaan. Eltax, Wharfedale of toch een bekender merk zoals JBL of Teufel of zoiets? En is het verschil in versterkers aanzienlijk?
[FAQ] Audio
Oja, ik wil die versterker dan met een kabeltje op mijn telefoon/laptop aan kunnen sluiten. Dan zoek ik toch naar een Jackplug 3,5mm als Input, right? Of gaat er via deze manier ook kostbare kwaliteit verloren?
Een Jack naar RCA kabel is gebruikelijk in een dergelijke situatie. Kwaliteitsverlies heb ik nog nooit gemerkt, ongeacht wat voor kabel.

zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2012 07:22 ]

Pagina: 1