Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksummenors
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-07 14:26
Beste tweakers,

Ik heb de **LET OP** Welk moederbord moet ik kopen? gelezen en op veel van deze punten gelet.

De volgende hardware wil ik gaan gebruiken:
Intel Core i7 3930K Boxed
Corsair Dominator CMP32GX3M4X1600C10
Nvidia Geforce 600 serie

Ik kan echter weinig informatie over de socket 2011 vinden. Heb bij de pricewatch enkelen filters ingesteld (socket, pci-e 3.0, formfactor) en ben op de volgende 3 producten gekomen:
http://tweakers.net/price...e/47/295752;294634;294879 .

Ik weet dat je eigenlijk niet mag vragen welke je moet kiezen, omdat dan mensen doelloos dat gaan vragen zonder zelf eerst wat informatie te winnen. Ik heb hier zeker informatie over geprobeerd in te winnen onder anderen op deze site:
http://www.tomshardware.c...79-ud5-extreme9,3086.html

Kan iemand mij het laatste beetje informatie geven die er wat meer verstand van heeft?
Alvast bedankt!

Gydo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:19

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat voor informatie zoek je? Dat die moederborden goed zijn, wat socket 2011 inhoudt of wat je het beste kan kopen? ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksummenors
Welke de beste prijs/kwaliteit verhouding is, aangezien ze erg veel op elkaar lijken. Of ik wel juist aan het zoeken ben, aangezien ik alleen asus gekozen heb. Als ik verkeerd zoek zou je mij misschien kunnen vertellen waar ik op moet zoeken, zodat ik zelf verder kan zoeken naar de beste keuze.

Alvast bedankt voor je snelle reactie!

Gydo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

darksummenors schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:36:
Welke de beste prijs/kwaliteit verhouding is, aangezien ze erg veel op elkaar lijken. Of ik wel juist aan het zoeken ben, aangezien ik alleen asus gekozen heb. Als ik verkeerd zoek zou je mij misschien kunnen vertellen waar ik op moet zoeken, zodat ik zelf verder kan zoeken naar de beste keuze.

Gydo
Vrij simpel, kwaliteit is bij alle borden wel goed. Wil je fanatiek gaan overklokken, dan moet je kijken naar borden met een zwaardere stroomvoorziening (over het algemeen de duurdere borden). Verder kijk je naar het aantal uitbreidingssloten, wil je bijvoorbeeld SLI of CrossFire en heb je andere insteekkaarten? Verder maakt het erg weinig uit. Het beste selecteer je het bord op basis van populariteit, dan heb je altijd wel een goede in elke prijsklasse.

Dit bordje is bijvoorbeeld helemaal prima voor jouw eisen. http://nl.hardware.info/p...31609/gigabyte-ga-x79-ud3

[ Voor 6% gewijzigd door frankknopers op 21-03-2012 11:40 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:19

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Uit jouw vergelijking zou ik voor de Sabretooth. Heeft zo te zien veel meer opties en kost het minst.
Maar als je andere moederborden erbij pakt, dan is de pricewatch: MSI X79A-GD45 (8D) het populairst.

Maar dan is het nog steeds vergelijken qua opties en prijzen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De beste prijs/kwaliteit verhouding hangt natuurlijk helemaal af van wat je wilt op je moederbord. Als er bergen features opzitten die je niet gebruikt, dan is die verhouding voor jou natuurlijk een beetje zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksummenors
Ik wil uit eindelijk alles gaan watercoolen en dit verder in de toekomst overclocken. Heb hierdoor al wat duurdere hardware uitgekozen. Maar helaas is mijn portemonnee niet eindeloos. Moet er minimaal 3 jaar mee vooruit kunnen komen met gamen.

Ik zal eens de MSI onder de loep nemen, dacht dat de MSI namelijk ook goedkoper waren dan de asus.

Alvast bedankt voor jullie snelle reactie allemaal!

Gydo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Waarom neem je niet alle merken mee in je vergelijking? MSI maakt prima borden, maar dat doen ASRock en Gigabyte ook. Je blindstaren op 1 merk is niet altijd handig (tenzij je echt een heel sterke voorkeur hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksummenors
Ik heb hier zeker meerderen producten onder de loop genomen, zie namelijk tomshardware!

Tevens las ik dit over Gigabyte op tweakers:

Review door materiaalman, dinsdag 21 februari 2012
Had hier een review willen schrijven van de Gigabyte X79-UD7.
Maar na het inbouwen en eerste testen vloog het moederbord in brand! :(
Het is dan ook onmogelijk om een fatsoenlijke review te schrijven als deze borden meteen na het installeren in brand vliegen :(

Gydo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Mjah, dat is 1 ervaring van iemand die waarschijnlijk pech had en kortsluiting maakte. Om daar een heel merk op af te schrijven is natuurlijk niet praktisch, want dan blijft er geen enkel merk meer over.
Die Gigabyte X79 borden zijn prima. De X79-UD5 en G1 Assassin 2 die ik heb werken voortreffelijk eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:55

Fordox

00101010

dat gebeurde wel vaker met de eerste revisie van de gigabyte borden.
dat probleem is al verholpen gelukkig, bleek een probleem te zijn in de mosfets voor de stroomvoorziening.

gigabyte doet het verder zeer netjes, net als asus en msi. ookal heb ik het liefst geen msi.

tussen die 3 zou ik de sabertooth kiezen vanwege de koeling en de simpelheid + prijs.
rog is een beetje over the top, en alleen leuk als je een kast hebt waar je in kunt kijken.
de andere heeft teveel onnodige features als 2 internet poorten, betaal je ook voor maar heb je niet nodig.
in mijn ervaring is de sabertooth de beste die je kan kiezen, ook voor overklokken. als ik mijn gigabyte maar kon omruilen voor dat bord... maargoed ik heb ook een totaal andere chipset, maar de sabertooth in ook deze chipset is wel beter.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksummenors
Hartelijk dank mensen voor de hulp. Nu jullie enkelen punten hebben genoemd kan ik met een beter gevoel een keuze maken! Als iemand nog een leuk een goed argument heeft meld dit graag! Ga tegen april mijn onderdelen bestellen denk ik.

Weet toevallig iemand waar je de "Azza Hurricane 4000" kunt krijgen in Nederland.
Zag dat er een soort van doos boven op zit, ideaal om watercooling in weg te werken.
Wordt denk ik importeren vanuit het buitenland.

Nogmaals bedankt iedereen!
Gydo
Pagina: 1