Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[glasvezel] alternatief voor KPN

Pagina: 1
Acties:

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:42
Hallo Tweakers,

Ik zoek een andere partner als KPN voor de glasvezel verbinding welke wij op dit moment hebben.

Op dit moment gebruiken wij de dienst FTTO van KPN voor internet

Voor het bellen gebruiken de dienst zakelijk bellen over Ethernet.

Hoe kom ik er achter welke providers mij die diensten kunnen leveren over deze glasvezel kabel.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Er bestaat zoiets als een postcode-check, de meeste providers hebben die ;) (als het goed is)

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 20-03-2012 16:20 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Grolsch
En is er dan ergens een lijst van glasvezelproviders welke zakelijke diensten leveren :?

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:31
http://www.qooqle.nl/?q=zakelijk+glasvezel ;)

[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 20-03-2012 16:31 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:55
Er is een hele lijst providers die dat kan leveren aan zakelijke klanten Grolsch, denk dan aan BBeyond, XS4ALL en nog veel meer. Beetje zelf zoeken naar iets wat jou aan staat en aan jouw eisen voldoet raad ik je aan.

• Grolsch
Zowel BBeyond en XS4all zeggen dat het niet kan op mijn postcode.
Dit terwijl ik nu toch echt glasvezel heb op dit moment, alleen van KPN.

Ik wil dus van KPN af, en graag wat anders, maar dan zal de glasvezel wel van KPN zelf zijn, zodat je dit niet via een andere provider kunt regelen.

• White_Collar

• Grolsch
Er is momenteel nog geen glasvezel in uw pand en ook niet in uw wijk

Dat is dus raar, want ik heb WEL glasvezel :)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

http://www.eindelijkglasvezel.nl/ -> postcodecheck -> check aanbod (niet check beschikbaarheid).
Bij het aanbod kan je filteren op zakelijk.

[ Voor 35% gewijzigd door Raven op 20-03-2012 16:42 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Grolsch
Raven schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:41:
http://www.eindelijkglasvezel.nl/ -> postcodecheck -> check aanbod (niet check beschikbaarheid).
Deze had ik al geprobeerd voordat ik dit topic had geplaatst
Het is volgens onze gegevens niet mogelijk om met de door u opgegeven postcode, glasvezeldiensten aan te vragen.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

:S Wie beheert de glasvezel(aanleg) bij jou? Wel Reggefiber? Anders even Reggefiber opbellen, die melding doorgeven en zeggen dat je wél glas hebt liggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 20-03-2012 16:43 ]

Oscar Wilde

• Grolsch
Volgens mij beheert KPN dat glasvezel (die heeft het destijds aangelegd).

Maar XS4all maakt toch gebruik van het KPN netwerk :?

Vandaar ook mijn vraag.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heeft KPN ook daadwerkelijk in de straat de boel aangelegd? Hier doet Reggefiber dat namelijk. Maar ik denk dat je het beste daar (of bij KPN) kan vragen, wat ze kunnen vertellen over jouw postcode. Er zullen hier overigens vast wel wat insiders rondlopen op GoT, maar bellen gaat sneller ;)

Oscar Wilde

• White_Collar
Ik kan je postcode en huisnummer wel door de database halen van Reggefiber als je dat wilt ;)

Pm me maar even je postcode en huisnummer even als je interesse hebt!

[ Voor 30% gewijzigd door White_Collar op 20-03-2012 17:49 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heeft Grolsch al geprobeerd ;)
Grolsch in "[glasvezel] alternatief voor KPN"

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 20-03-2012 17:42 ]

Oscar Wilde

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 09:36

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Heeft glashart de boel niet aangelegt dan? Die hebben dat hier gedaan tenminste ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• White_Collar
Dat is de website, ik had het over het interne systeem van Reggefiber om de beschikbaarheid te controleren.
Daar valt iets meer te zien dan alleen: U wordt aangesloten of u wordt niet aangesloten ;)

[ Voor 22% gewijzigd door White_Collar op 20-03-2012 17:50 ]

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Ik weet dit niet helemaal zeker, maar volgens mij heeft KPN glasvezel voor de zakelijke markt en dan sluiten ze een bedrijventerrein aan of maken ze een 'ring' rond een stad om een soort Fttc te leveren. Volgens mij is dat netwerk 100% van KPN en kan niemand anders leveren. Als Grolsch bijvoorbeeld in Vriezenveen zou wonen zijn daar twee bedrijventerreinen waar ik alleen KPN als leverancier kan vinden.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ventieldopje schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:45:
Heeft glashart de boel niet aangelegt dan? Die hebben dat hier gedaan tenminste ;)
Glashart = Reggefiber ;)
Rekenblok schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:46:
[...]

Dat is de website, ik had het over het interne systeem van Reggefiber om de beschikbaarheid te controleren.
Daar valt iets meer te zien dan alleen: U wordt aangesloten of u wordt niet aangesloten ;)
Ah okee, dat is dan nog wel een idee ja :)

Oscar Wilde

• Grolsch
Johny_B schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:59:
Ik weet dit niet helemaal zeker, maar volgens mij heeft KPN glasvezel voor de zakelijke markt en dan sluiten ze een bedrijventerrein aan of maken ze een 'ring' rond een stad om een soort Fttc te leveren. Volgens mij is dat netwerk 100% van KPN en kan niemand anders leveren. Als Grolsch bijvoorbeeld in Vriezenveen zou wonen zijn daar twee bedrijventerreinen waar ik alleen KPN als leverancier kan vinden.
* Grolsch woont toevallig wel in vriezenveen, maar dit gaat over het bedrijventerrein in Nijverdal (7442DA)

Hierboven noemt iemand de term FTTC (FibreToTheCity betekend dat volgens mij.
Wat wij hebben heet FTTO (FibreToTheOffice).

Ik hoop dat er meer partijen zijn welke diensten kunnen leveren over deze glaskabel, want kben KPN namelijk een beetje zat :r :)

[ Voor 16% gewijzigd door Grolsch op 20-03-2012 19:08 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-11 21:33
Grolsch schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:07:
[...]

* Grolsch woont toevallig wel in vriezenveen, maar dit gaat over het bedrijventerrein in Nijverdal (7442DA)

Ik hoop dat er meer partijen zijn welke diensten kunnen leveren over deze glaskabel, want kben KPN namelijk een beetje zat :r :)
Op welk punt ben je hun zat?

Reggefiber = Glashart = Particulier, en industrieterreinen verglazen ze niet. Providers als helden-van-nu maken gebruik van het Reggefiber netwerk, en kunnen daardoor (dus) alleen leveren op 'huis'adressen, winkels enz (Die vallen dus wel binnen het RF aansluitgebied)

Op veel industrieterreinen ligt idd glas, maar vaak van slechts een paar partijen.Uiteraard kun je alles krijgen, als je maar genoeg betaald...

Dat betekend in jouw geval dus een paar opties:

- KPN voor infra en diensten
- KPN voor infra, diensten afnemen bij externe partij
- Externe partij voor infra, eventueel diensten ook daar of elders.

Optie 3 is vaak het duurst, omdat je dan met aanleg/graafkosten te maken krijgt, en t ligt er maar net aan tot waar ze moeten graven. Je zou eens info kunnen opvragen bij bv PriorityTelecom (Tegenwoordig UPC business) of Tele2.

Optie 2 heb je een aantal mogelijkheden, en is vermoedelijk ook de goedkoopste optie als je niet je diensten van KPN wilt afnemen, je kan dan wel terecht bij de diverse providers die WEAS oplossingen kunnen aanbieden. (Als ik zo snel zie valt 't Lochter onder de near-net tarieven)

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Grolsch schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:07:
[...]

Ik hoop dat er meer partijen zijn welke die diensten kunnen leveren over deze glaskabel, want kben KPN namelijk een beetje zat :r :)
FTTC is Fiber to the curb, dus tot de stoep.

Ik vrees dat je uiteindelijk altijd bij (een dochteronderneming van) KPN uitkomt:
KPN neemt van Reggefiber de dochterondernemingen Glashart Media, Lijbrandt Telecom, ISP Fabriek en Reggefiber Wholesale over. Van Reggeborgh neemt KPN de bedrijven ISPs, XMS, Edutel en Concept ICT over.
En in beide Regge's hebben ze een groot belang.

Bron

Waarom bevalt KPN eigenlijk niet?

Hier komt iets hips te staan

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Sorry dat ik even gekeken had waar je woonde, maar ik dacht 'dat kan toch niet... 1 provider'. Het kan kennelijk toch. Ook in Nijverdal is op die postcode alleen (zakelijk) glas van KPN te leveren (op dat industrieterrein). Misschien dat de zakelijke diensten niet open hoeven te worden gesteld voor andere providers?

Ik moet even goed in mijn geheugen graven, maar volgens mij zijn dit dingen die samen zijn ingevoerd met 'City-rings'. Daar had Reggefiber niet direct mee te maken, maar was een project van de zakelijke markt van KPN.

• Grolsch
Ik ben zat van KPN omdat ik de organisatie zat ben, allemaal gezeur, en moeilijk/onredelijk doen.

Zie o.a. KPN berekent Kosten n.a.v. opzegtermijn

De dienst zelf heb ik geen problemen mee (nog nooit een storing gehad volgens mij).

Alle zakelijke mobiele contracten gaan ook weg bij KPN

• Schnor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02-2013
wat ik heb begrepen is dat bv eurofiber of kpn eigenaar van het glas is. daaroverheen kan bv een bbeyond zijn dienst leveren.

je hebt dus altijd een band met de eigenaar van het lokale fibre netwerk, ook al heb je er geen contract mee.

• Grolsch
Als dat zo is, waarom kan ik dan geen enkele provider vinden die dit aan bied op deze postcode :?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-11 21:33
Grolsch schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 08:14:
Als dat zo is, waarom kan ik dan geen enkele provider vinden die dit aan bied op deze postcode :?
Misschien even zoeken? Bel (bv) Unet eens, die kunnen gewoon leveren over WEAS, en volgens mij valt jouw gebied daar ook onder.
Pagina: 1