[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 20-03-2012 16:20 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 20-03-2012 16:31 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Dit terwijl ik nu toch echt glasvezel heb op dit moment, alleen van KPN.
Ik wil dus van KPN af, en graag wat anders, maar dan zal de glasvezel wel van KPN zelf zijn, zodat je dit niet via een andere provider kunt regelen.
Er is momenteel nog geen glasvezel in uw pand en ook niet in uw wijk
Dat is dus raar, want ik heb WEL glasvezel
Bij het aanbod kan je filteren op zakelijk.
[ Voor 35% gewijzigd door Raven op 20-03-2012 16:42 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Deze had ik al geprobeerd voordat ik dit topic had geplaatstRaven schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:41:
http://www.eindelijkglasvezel.nl/ -> postcodecheck -> check aanbod (niet check beschikbaarheid).
Het is volgens onze gegevens niet mogelijk om met de door u opgegeven postcode, glasvezeldiensten aan te vragen.
[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 20-03-2012 16:43 ]
Oscar Wilde
Maar XS4all maakt toch gebruik van het KPN netwerk
Vandaar ook mijn vraag.
Oscar Wilde
Pm me maar even je postcode en huisnummer even als je interesse hebt!
[ Voor 30% gewijzigd door White_Collar op 20-03-2012 17:49 ]
Grolsch in "[glasvezel] alternatief voor KPN"
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 20-03-2012 17:42 ]
Oscar Wilde
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Dat is de website, ik had het over het interne systeem van Reggefiber om de beschikbaarheid te controleren.Raven schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:41:
Heeft Grolsch al geprobeerd
Grolsch in "[glasvezel] alternatief voor KPN"
Daar valt iets meer te zien dan alleen: U wordt aangesloten of u wordt niet aangesloten
[ Voor 22% gewijzigd door White_Collar op 20-03-2012 17:50 ]
Glashart = ReggefiberVentieldopje schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:45:
Heeft glashart de boel niet aangelegt dan? Die hebben dat hier gedaan tenminste
Ah okee, dat is dan nog wel een idee jaRekenblok schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:46:
[...]
Dat is de website, ik had het over het interne systeem van Reggefiber om de beschikbaarheid te controleren.
Daar valt iets meer te zien dan alleen: U wordt aangesloten of u wordt niet aangesloten
Oscar Wilde
* Grolsch woont toevallig wel in vriezenveen, maar dit gaat over het bedrijventerrein in Nijverdal (7442DA)Johny_B schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:59:
Ik weet dit niet helemaal zeker, maar volgens mij heeft KPN glasvezel voor de zakelijke markt en dan sluiten ze een bedrijventerrein aan of maken ze een 'ring' rond een stad om een soort Fttc te leveren. Volgens mij is dat netwerk 100% van KPN en kan niemand anders leveren. Als Grolsch bijvoorbeeld in Vriezenveen zou wonen zijn daar twee bedrijventerreinen waar ik alleen KPN als leverancier kan vinden.
Hierboven noemt iemand de term FTTC (FibreToTheCity betekend dat volgens mij.
Wat wij hebben heet FTTO (FibreToTheOffice).
Ik hoop dat er meer partijen zijn welke diensten kunnen leveren over deze glaskabel, want kben KPN namelijk een beetje zat
[ Voor 16% gewijzigd door Grolsch op 20-03-2012 19:08 ]
Op welk punt ben je hun zat?Grolsch schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:07:
[...]
* Grolsch woont toevallig wel in vriezenveen, maar dit gaat over het bedrijventerrein in Nijverdal (7442DA)
Ik hoop dat er meer partijen zijn welke diensten kunnen leveren over deze glaskabel, want kben KPN namelijk een beetje zat![]()
Reggefiber = Glashart = Particulier, en industrieterreinen verglazen ze niet. Providers als helden-van-nu maken gebruik van het Reggefiber netwerk, en kunnen daardoor (dus) alleen leveren op 'huis'adressen, winkels enz (Die vallen dus wel binnen het RF aansluitgebied)
Op veel industrieterreinen ligt idd glas, maar vaak van slechts een paar partijen.Uiteraard kun je alles krijgen, als je maar genoeg betaald...
Dat betekend in jouw geval dus een paar opties:
- KPN voor infra en diensten
- KPN voor infra, diensten afnemen bij externe partij
- Externe partij voor infra, eventueel diensten ook daar of elders.
Optie 3 is vaak het duurst, omdat je dan met aanleg/graafkosten te maken krijgt, en t ligt er maar net aan tot waar ze moeten graven. Je zou eens info kunnen opvragen bij bv PriorityTelecom (Tegenwoordig UPC business) of Tele2.
Optie 2 heb je een aantal mogelijkheden, en is vermoedelijk ook de goedkoopste optie als je niet je diensten van KPN wilt afnemen, je kan dan wel terecht bij de diverse providers die WEAS oplossingen kunnen aanbieden. (Als ik zo snel zie valt 't Lochter onder de near-net tarieven)
FTTC is Fiber to the curb, dus tot de stoep.Grolsch schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:07:
[...]
* Grolsch woont toevallig wel in vriezenveen, maar dit gaat over het bedrijventerrein in Nijverdal (7442DA)
Ik hoop dat er meer partijen zijn welke die diensten kunnen leveren over deze glaskabel, want kben KPN namelijk een beetje zat![]()
Ik vrees dat je uiteindelijk altijd bij (een dochteronderneming van) KPN uitkomt:
En in beide Regge's hebben ze een groot belang.KPN neemt van Reggefiber de dochterondernemingen Glashart Media, Lijbrandt Telecom, ISP Fabriek en Reggefiber Wholesale over. Van Reggeborgh neemt KPN de bedrijven ISPs, XMS, Edutel en Concept ICT over.
Bron
Waarom bevalt KPN eigenlijk niet?
Hier komt iets hips te staan
Ik moet even goed in mijn geheugen graven, maar volgens mij zijn dit dingen die samen zijn ingevoerd met 'City-rings'. Daar had Reggefiber niet direct mee te maken, maar was een project van de zakelijke markt van KPN.
Zie o.a. KPN berekent Kosten n.a.v. opzegtermijn
De dienst zelf heb ik geen problemen mee (nog nooit een storing gehad volgens mij).
Alle zakelijke mobiele contracten gaan ook weg bij KPN
je hebt dus altijd een band met de eigenaar van het lokale fibre netwerk, ook al heb je er geen contract mee.
Misschien even zoeken? Bel (bv) Unet eens, die kunnen gewoon leveren over WEAS, en volgens mij valt jouw gebied daar ook onder.Grolsch schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 08:14:
Als dat zo is, waarom kan ik dan geen enkele provider vinden die dit aan bied op deze postcode