Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:23
Hallo Tweakers,

Mijn ouders hadden altijd nog ISDN2 van KPN.
Dit heb ik in december 2011 omgezet naar Ziggo.

Nu krijgen ze een eindafrekening met de kostenpost "Diversen, Kosten n.a.v. opzegtermijn á € 282,57"

Dit vinden ze natuurlijk niet grappig.

Ik heb één en ander nagezocht op internet en kom de volgende discussies tegen

Tros Radar: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=60068
Kassa: http://kassa.vara.nl/vraa...egtermijn-kpn-abonnement/

Zelfs een linkje van Tweakers kom ik tegen op nieuws: OPTA dwingt KPN opzegkosten terug te betalen

En op de website van KPN wordt er ook over gepraat: http://forum.kpn.com/t5/K...gtermijn-kosten/td-p/6861

De Opta schijnt een uitspraak te hebben gedaan dat KPN dit niet mag doen http://www.opta.nl/nl/act...aties/publicatie/?id=3488

Het gaat om een BelZakelijk abonnement welke blijkbaar t/m september 2012 liep.

Ze hebben al ca. 15 jaar ISDN van KPN, dus het is zeker niet het eerste jaar.

Ik ben direct in de telefoon geklommen en ik heb gebeld met KPN (0800-0403) en gesproken met een mevrouw welke zegt hier niets aan te kunnen en te willen doen.
Ik vraag naar haar leidinggevende en ik krijg als antwoord "Die werken overdag niet" :?

Heeft 1 van jullie een advies of een ervaring welke ik kan gebruiken in deze situatie :?

Even voor de duidelijkheid, het gaat om een zakelijk abonnement.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:31

beany

Meeheheheheh

Niks per telefoon doen. Aangetekende brief schrijven.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik heb ondertussen gebeld met een ander zakelijk nummer van KPN (050-***).
Hier heb ik gesproken met een account manager van ons bedrijf.

We hebben hier diverse KPN lijnen liggen (glas/ISDN2/analoog) en betalen toch elke maand een 500 € aan KPN.

Ik heb desbetreffende man goed duidelijk gemaakt dat als hier geen credit voor komt, ik per direct zakelijk alles weghaal bij KPN.

kben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Er zijn dus geen Tweakers welke met dit bijltje hebben gehakt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-04 16:13
Luister nou eens naar Beany.
Verder rechtsbijstand inschakelen.

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik heb schriftelijk een klacht ingediend en krijg onderstaande reactie
Geachte heer ***,

Op het nummer dat op de factuur is aangegeven zat nog en jaarcontract tot 25 september 2012
Bij voortijdige opzegging (of portering zoals in dit geval) wordt er een afkoopsom in rekening gebracht.
Dit is inderdaad gebruikelijk zoals men u bij 0800-0403 al heeft meegedeeld.
Ik zal eens een klacht indienen bij de OPTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:51
Ik weet niet maar als er nog een jaarabbonement aan vast zit is dit gewoon terecht en moet je die afkoopsom betalen. De vraag is of dat jaarabbonement ook echt een jaarabbonement is, dus niet automatisch steeds verlengt met een jaar.

Volgens mij is dat automatisch verlengen namelijk niet meer toegestaan (in ieder geval particulier), maar als zij gebelt hebben en gevraagd zullen wij het verlengen met een jaar en dan krijgt u iedere maand 10 euro korting op de factuur en er is ja gezegd dan heb je een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Als je mijn TS + linkjes gelezen had zie je dat KPN dit niet mag doen van de OPTA

Ook heb ik aangegeven dat ze al 15 jaar ISDN hebben van KPN, het is dus geen vers contract.

Voor meer info zie: http://www.opta.nl/nl/act...aties/publicatie/?id=3488

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
Grolsch schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:43:
Als je mijn TS + linkjes gelezen had zie je dat KPN dit niet mag doen van de OPTA

Ook heb ik aangegeven dat ze al 15 jaar ISDN hebben van KPN, het is dus geen vers contract.

Voor meer info zie: http://www.opta.nl/nl/act...aties/publicatie/?id=3488
Wij hadden ook enkele jaren adsl van wanadoo, maar die belden ook ieder jaar tegen afloop of we met een jaar wilden verlengen, dat je al 15 jaar er zit maakt dus niks uit.

Als je dus ja zegt moet je die afkoopsom betalen, dat moet bij je telefoon abbonement ook als je een 2 jarig abbonement heb en na 4 maanden denkt oh ik ga toch maar naar een andere aanbieder.

Verder heb ik die linkjes ook globaal doorgekeken, maar dat geld alleen als het dus geen jaarcontract is en dat stond staat echt niet in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
De KPN had tijd terug ongevraagd en eenzijdig zakelijke klanten omgezet van 'contract met onbepaalde tijd' naar 'jaarcontracten'.
Hiervoor zijn ze inderdaad door de OPTA op de vingers getikt, omdat het heel geniepig en onduidelijk was voor veel klanten.

Echter, als je (bewust) akkoord ging met de omzetting naar een jaarcontract, evt. vanwege een (eenmalige) korting of andere lokkertjes, tja, dan ben je nu wel aan dat contract gehouden.
You can't have your cake and eat it oftewel je kunt niet Én de voordelen van contract voor onbepaalde tijd hebben Én de voordeeltjes van een jaarcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
In de door jou genoemde links gaat het om het opzeggen van het abonnement vanwege een wijziging in de voorwaarden, hierbij werden kosten in rekening gebracht wat niet mocht. Jij wilt het contract beëindigen vanwege de overstap naar een andere aanbieder.
Aangezien jullie contract een jaarlijks met een jaar verlengt _zakelijk_ contract gaat geldt de opzegtermijn regeling voor consumenten niet die na afloop van het eerste termijn per maand kunnen opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Er is niets gewijzigd op verzoek van de klant zelf, dat heeft KPN allemaal zelf (zonder overleg) gedaan.

Ze zullen hooguit wat mailings verstuurd hebben (waar je er elke week 1 van in de bus krijgt) waar dit ingestaan zou hebben.

Ik heb ze een mail terug gestuurd met een link naar de uitspraak van de OPTA.
Dat ik alsnog een credit nota wil, en als ik deze niet krijg, dat ik dan een klacht in zal dienen bij de OPTA.

En als ze niets willen crediteren ga ik op zoek naar andere glasvezel aanbieders hier in de buurt :) Iemand nog tips waar je een fatsoenlijk glasvezelverbinding kunt krijgen :?

[ Voor 21% gewijzigd door Grolsch op 09-02-2012 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
Grolsch schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:53:
Er is niets gewijzigd op verzoek van de klant zelf, dat heeft KPN allemaal zelf (zonder overleg) gedaan.

Ze zullen hooguit wat mailings verstuurd hebben (waar je er elke week 1 van in de bus krijgt) waar dit ingestaan zou hebben.

Ik heb ze een mail terug gestuurd met een link naar de uitspraak van de OPTA.
Dat ik alsnog een credit nota wil, en als ik deze niet krijg, dat ik dan een klacht in zal dienen bij de OPTA.

En als ze niets willen crediteren ga ik op zoek naar andere glasvezel aanbieders hier in de buurt :) Iemand nog tips waar je een fatsoenlijk glasvezelverbinding kunt krijgen :?
Ik lees op google als je zoekt op "zakelijk abonnement automatisch verlengt met een jaar" veel over telefoonabbonementen die automatisch verlengt woden met een jaar en dat dit gewoon is toegestaan zolang het een zakelijk contract is. Ik ben dan ook bang dat je pech hebt, staat er op een van de rekeningen niet een einddatum van het contract? Of bijvoorbeeld de datum dat het nieuwe contract net zou moeten zijn ingegaan.

Staat er een einddatum op of blijkt ergens uit dat je contract nog niet afgelopen was in december zullen je ouders hun verlies moeten nemen.

Natuurlijk niet leuk, maar eigenlijk had je van te voren moeten opzoeken hoe het zat met opzeggen van het abbonement.

Ik kan zelf niet echt vinden of het daadwerkelijk is toegestaan om zakelijke abbonementen automatisch te verlengen, maar dat het veel gebeurd blijkt wel uit mijn google keywords van hierboven. Dus als iemand dat zou kunnen opzoeken met linkje zou de ts mits het niet is toegestaan dat kunnen laten zien aan kpn en moet die credit factuur er komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ben ik de enige hier die onderstaand stuk wel duidelijk vindt, en dan met name het bold gedeelte :)
Eind 2010 heeft KPN de dienst Zakelijk BelBasis gewijzigd. Bij wijziging van een contract zijn aanbieders volgens de Telecommunicatiewet verplicht om de abonnees hierover te informeren en hen mogelijkheid bieden om kosteloos op te zeggen.
Enkele marktpartijen hebben een handhavingsverzoek ingediend bij OPTA over de manier waarop KPN dit gedaan heeft. KPN heeft in maart 2011 haar abonnees beter geïnformeerd over de wijziging en opnieuw de mogelijkheid geboden om het contract kosteloos te beëindigen. Dat was voor OPTA reden het handhavingsverzoek af te wijzen.
Tegen deze afwijzing is bezwaar ingediend. Tijdens de behandeling van het bezwaar is gebleken dat KPN bij meerdere abonnees die hun contract beëindigden toch opzegkosten in rekening bracht. OPTA heeft KPN op 31 augustus 2011 een last onder dwangsom opgelegd om deze contractsbeëindigingen alsnog kosteloos te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Grolsch schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:11:
Ben ik de enige hier die onderstaand stuk wel duidelijk vindt, en dan met name het bold gedeelte :)

Tijdens de behandeling van het bezwaar is gebleken dat KPN bij meerdere abonnees die hun contract beëindigden toch opzegkosten in rekening bracht. OPTA heeft KPN op 31 augustus 2011 een last onder dwangsom opgelegd om deze contractsbeëindigingen alsnog kosteloos te maken.
Ja, je bent de enige die het in jouw voordeel leest ;)
Maar serieus, dat heeft betrekking op klanten die ten tijde/als gevolg van de "wisseltruc" van KPN hun contract (per direct) wilden beëindigden.
Dus eind 2010, en niet ruim 1 jaar later in februari 2012...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
Grolsch schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:11:

[...]
Ja maar ik snap niet wat dit met jou situatie te maken heeft? Lees het zelf nog eens goed door. Dit heeft te maken met contracten die door kpn gewijzigd zijn. Toen dat gebeurde had kpn moeten aangeven jullie gaan hiermee akkoord of mogen weg.

Ze hebben geld gevraagd en klanten die weg gingen terwijl dat niet toegestaan is omdat kpn het contract eenzijdig wilden veranderen. Bij jou situatie is het contract niet veranderd, maar wilden jullie zelf weg. Ja dan heb je gewoon te maken met je opzegtermijn als je een contract hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Je kunt het inderdaad op meerdere manieren lezen en interpreteren nu jullie het zo uitleggen.....

Ik wacht nog wel even af waar KPN mee komt.

Toch vind ik het absoluut niet klantvriendelijk, en dit gaat ook tegen mijn morele principes in.

Ik krijg van KPN notabene nog een brief waarin staat dat ze een verzoek hebben gehad voor portering, en dat ik 14 dagen bedenktijd heb.

Waarom vermelden ze niet in deze brief dat dit geintje 300 EURO gaat kosten :?

Ze hebben ook al eenzijdig het contract omgezet naar een jaarcontract.

Ik stond net op het punt om alle mobiele nummers naar KPN te porteren, maar dat feest gaat dus niet door :r

[ Voor 8% gewijzigd door Grolsch op 09-02-2012 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 18:25
Grolsch schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:28:
Toch vind ik het absoluut niet klantvriendelijk, en dit gaat ook tegen mijn morele principes in.
Oftewel opzeggen en kijken naar de concurrent. Maar dan wel heel goed de voorwaarden lezen en oppassen dat het niet alsnog duurder wordt.
Pagina: 1