installatie media niet herkend door nieuw moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 469 views

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
vreemd probleem,

bij installeren van nieuw systeem geeft het systeem zowel bij usb als bij dvd de melding dat de bootsector niet gevonden kan worden op media die in andere pc's geen enkel probleem geven.

van usb gaat de windows setup soms wel door, maar dan stopt hij ermee na 11% met de melding dat er bestanden niet gelezen kunnen worden.

hen andere usb sticks geprobeerd, geheugen getest, andere hdd eraan gehangen, andere voeding. maakt allemaal geen verschil.

heb nu RMA aangevraagd voor het moederbord, maar vraag me af of het nog een cpu probleem kan zijn. ik zat zelf eerder te denken aan een controller op het moederboard die niet goed functioneert.

Verwijderd

specs?

• sandervanzijl
maakt dat uit?
hoe zou je antwoord afhangen van de specs?

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:15

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

sandervanzijl schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 09:32:
maakt dat uit?
mompelt iets met (mogelijke verkeerde) instellingen e.d.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• sandervanzijl
haha, oke mogelijk, maar niet waarschijnlijk.

dan nog is het voor mij interessanter om mogelijke oorzaken te horen, dan om een antwoord te hebben.
als een foute instelling het probleem kan zijn, dan kun je toch gewoon zeggen:
dit probleem treedt op als je ........ ingestelt hebt op ...................... .
daar hoef je niet voor te weten dat het een asrock moederbord is.

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Wat denk jezelf?? Dat wij een glazenbol hebben?? Sorry, maar die is weg voor reparatie.
Elk systeem is anders en daar zijn dus ook andere oplossingen voor, verder kan diverse hardware de fout ingaan, maar zonder specs, weten wij ook nada, noppes, niks..

En met specs bedoelen we je complete hardware, zoals in mijn sig, of mogen we dat niet weten omdat het een supergeheim systeem is...

[ Voor 20% gewijzigd door DaLoona op 20-03-2012 12:17 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Verwijderd

sandervanzijl schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:02:
haha, oke mogelijk, maar niet waarschijnlijk.

dan nog is het voor mij interessanter om mogelijke oorzaken te horen, dan om een antwoord te hebben.
als een foute instelling het probleem kan zijn, dan kun je toch gewoon zeggen:
dit probleem treedt op als je ........ ingestelt hebt op ...................... .
daar hoef je niet voor te weten dat het een asrock moederbord is.
Jahaha want alle computers en onderdelen zijn in feite allemaal hetzelfde, hebben dezelfde eigenschappen en ga zo nog maar even door.

Of het een Asrock of Gigabyte bord is maakt ook helemaal niet uit! En problemen op het gebied van comptabiliteit bestaan ook helemaal niet.

/idealewereld

Verwijderd

sandervanzijl schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 09:32:
maakt dat uit?
Laten wij eens beginnen met de voeding bijvoorbeeld, niet onbelangrijk bij jouw vraag. Je geeft aan dat je verschillende acties hebt ondernomen maar specificeert deze niet. Verder is het zo dat er op dit moment honderden oplossingen door mijn hoofd schieten. Ik zou sneller antwoord kunnen geven als ik weet dat er bijvoorbeeld met een bepaald type moederbord problemen zijn van deze aard.
Verder staat er ook in het algemeen beleid dat je bij het openen van een topic de specificaties vermeldt, rest nog de vraag waarom je dit topic opent als je al een rma hebt aangevraagd?

• sandervanzijl
even nog als reactie op alle kritiek:
mijn vraag is redelijk duidelijk:

heb nu RMA aangevraagd voor het moederbord, maar vraag me af of het nog een cpu probleem kan zijn. ik zat zelf eerder te denken aan een controller op het moederboard die niet goed functioneert.

een antwoord zou kunnen zijn: ja kan een cpu probleem zijn, omdat....
nee, is geen cpu probleem....

verder heb ik gelijk vermeld welke acties ik heb ondernomen:
heb andere usb sticks geprobeerd, geheugen getest, andere hdd eraan gehangen, andere voeding. maakt allemaal geen verschil.

daarnaast mag iedereen mijn specs weten, maar ik heb genoeg kennis van zaken om in te schatten dat het erg onwaarschijnlijk is als iemand met een oplossing gaat komen als de specs bekend zijn:
asrock n86-gs3
athlon x3 460

rest is niet relevant, omdat ik die al uitgewisseld, heb met hetzelfde resultaat.
dus hierbij sluit ik uit dat het aan de voeding, geheugen, hdd, cd/dvd, usb of kast ligt.

ik zou het op prijs stellen als ook mijn expertise wordt erkend, als alles in de eerste post wordt gelezen, en dat er in eerste instantie wordt meegedacht, in plaats van afschieten dat er geen specs staan.

• DaLoona

DaLoona

Nou als je het allemaal niet relevant vindt, veel plezier, want dan zal er hier weinig animo zijn om je te helpen...
En je eerste post is gewoon te sober om er een duidelijke conclusie/oorzaak uit te halen.
Hier voorbeeldje van een startpost waar we wat mee kunnen:
Random freezes, geen idee wat de oorzaak is, veel geprobeerd

[ Voor 53% gewijzigd door DaLoona op 20-03-2012 13:15 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• sandervanzijl
het gaat niet om het relevant vinden.
het gaat erom dat ik het getest heb, en de rest dus niet relevant is.

er is een probleem dat of in het moederbord of in de cpu zit.
ik denk het eerste en ik vraag of iemand kan bedenken of het ook in het tweede kan zitten. en zo ja waarom.

echt waar daar is alle andere info niet voor nodig. en overbodig en dan zou ik mensen lastig vallen met info waar ze niets aan hebben. ik kan er zelfs nog bij vertellen dat ik een paarse trui aan had, maar dat is toch ook niet relevant?

[ Voor 65% gewijzigd door sandervanzijl op 20-03-2012 13:20 ]

• DaLoona

DaLoona

Zoals gezegd, veel plezier verder dan, want je inzet druipt er vanaf....

Verwijderd

sandervanzijl schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:47:
even nog als reactie op alle kritiek:
Het is geen kritiek, hooguit een conclusie.
sandervanzijl schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:47:
ik zou het op prijs stellen als ook mijn expertise wordt erkend, als alles in de eerste post wordt gelezen, en dat er in eerste instantie wordt meegedacht, in plaats van afschieten dat er geen specs staan.
Dat ben ik helemaal met je eens, zoals je weet worden alle onderdelen waar jij een probleem mee hebt aangestuurd door de southbridge of mcp in het geval van nvidia. In dit geval een nvidia nForce 630a.
Dus trek ik basaal de conclusie dat het zeer waarschijnlijk niets met de CPU te maken heeft.
Als daar iets mee mis is verwacht ik dat het systeem hele andere symptomen vertoond en vaak al helemaal niet opstart.

Verwijderd

Er zijn hier vaker mensen die hun vraag op een simpel manier hier neerplempen.
Niemand kan dan weten wat de kennis is van de schrijver maar ik twijfel wel aan je expertise en daar zijn zat redenen voor.

Als je een probleem hebt en hulp wil moet je het inzichtelijk en makkelijk maken ipv van een cryptogram met meer vragen dan antwoorden.

Je hebt een error melding.
Geef de exacte tekst en errorcode van die melding

Je probeert Windows te installeren maar verzuimt te vertellen welke Windows versie.

Ik zie geen enkele informatie over welke settings je gebruikt.
IDE, Ahci, Sata

Ook alle andere specificaties ontbreken.
Geef gewoon een beknopte beschrijving dan weten we tenminste iets en sommige dingen kunnen aanknopingspunten en/of hints zijn.

Wat is bijv de harde schijf waarop je gaat installeren. Is die geinitialiseerd, gepartitioneerd, geformateerd?

etc
etc

• sandervanzijl
geeft niet hoor als je niet de moeite wil doen iets te lezen. gelukkig gaf jouw bovenbuurman een fijn antwoord. maar ik wil toch even reageren op je mail.
Je hebt een error melding.
Geef de exacte tekst en errorcode van die melding
je trekt mijn expertise in twijfel, maar je kunt je niets voorstellen bij een melding die een pc geeft dat hij geen bootmedia kan vinden? of een melding die aangeeft dat de windows installatie de bestanden niet kan lezen.?
Je probeert Windows te installeren maar verzuimt te vertellen welke Windows versie.
heb ik niet verteld, maar doet er eigenlijk ook niet toe, omdat het probleem al start bij het niet herkennen van het medium waarop de windows installatie staat. maar goed het waren windows 7 en windows 8 (officiele iso van windows 8 ) allebei dezelfde problemen. media doen het wel in andere pc's
k zie geen enkele informatie over welke settings je gebruikt.
IDE, Ahci, Sata
Ook alle andere specificaties ontbreken.
Geef gewoon een beknopte beschrijving dan weten we tenminste iets en sommige dingen kunnen aanknopingspunten en/of hints zijn.

Wat is bijv de harde schijf waarop je gaat installeren. Is die geinitialiseerd, gepartitioneerd, geformateerd?
aangezien mijn vraag betrekking had op het niet lezen van bijv een usb stick en de hdd geen factor is, omdat het probleem bij verschillende hdd's optreedt zijn deze gegevens dus ook niet nodig. zowel gepartitioneerd, als niet gepartitioneerd.

het enige dat misschien nog relevant kan zijn is dat een usbversie van ultimate bootcd wel goed doorstart.

• sandervanzijl
Dat ben ik helemaal met je eens, zoals je weet worden alle onderdelen waar jij een probleem mee hebt aangestuurd door de southbridge of mcp in het geval van nvidia. In dit geval een nvidia nForce 630a.
Dus trek ik basaal de conclusie dat het zeer waarschijnlijk niets met de CPU te maken heeft.
Als daar iets mee mis is verwacht ik dat het systeem hele andere symptomen vertoond en vaak al helemaal niet opstart.
bedankt! zoiets dacht ik ook, wist alleen niet helemaal zeker of de cpu naast geintegreerde geheugencontroller ook nog iets te maken had met de southbridge.

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:15

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

sandervanzijl schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:57:
[...]

bedankt! zoiets dacht ik ook, wist alleen niet helemaal zeker of de cpu naast geintegreerde geheugencontroller ook nog iets te maken had met de southbridge.
zoiets had men niet kunnen zeggen, zonder specs.. maar ik heb persoonlijk weinig animo om iets hieraan toe te voegen na het lezen van de posts... veel succes gewenst en we horen wel wat het probleem was

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Verwijderd

Beste Sander het is jammer dat jij je niet kunt indenken dat een andere opstelling en een andere manier van informeren juist uitnodigend kan werken voor mensen om zich met je probleem bezig te houden.

Natuurlijk kan ik heus wel dingen bedenken bij jouw probleem maar het is natuurlijk een vreemde zaak dat jij geen enkele moeite doet om ons meer informatie te geven waar wij dan weer dingen aan af kunnen leiden. error codes en exacte teksten van meldingen kunen daar erg goed bij helpen.

Juist bij problemen als deze kunen nuances in informatie erg goed helpen bij het snel oplossen.
Jouw manier van communiceren heeft het tegenovergestelde tot gevolg.
Daarbij verlies je het respect en inzet van degenen die misschien in weinig tijd en inspanning voor jou je probleem op zouden kunnen lossen. Onze computers doen het gewoon hoor wij zitten niet verlegen om jouw problemen. Ik wens je er veel succes mee en net als de vorige schrijver zet ik mezelf hier ook maar even in de wachtstand.

• sandervanzijl
ik snap het wel, ik ben het er alleen niet mee eens.
waarom moet iemand anders bepalen wat relevante informatie is.

ik geef in mijn eerste post aan dat alles behalve moedbord en cpu niet relevant is. waarom dan toch vragen om de specs van alles?

dit is wel een beetje off-topic, maar goed.

in plaats van te roepen: meer info.

zou je ook kunnen zeggen:
je probleem is afhankelijk van het type moederbord. een intel board doet iets anders dan een nvidia board.
hiermee onderbouw je al meer welke info er nodig is.

of je kunt de vraag stellen of het moederboard de cpu wel ondersteunt. (ja dat heb ik nagezocht en de bios heb ik geflashed voor de zekerheid)

botweg vragen om welke harde schijf erin zit duidt mij erop dat men niet de post heeft gelezen en dus alleen reageert op het feit dat er geen specs in staan.

ik vind dit onbeleefd.
ik stel het heel erg op prijs dat men mij helpt in het nadenken over het probleem, laat dat voorop staan.
maar dat ontslaat je niet van de plicht om als je reageert, ook alles gelezen te hebben. de reacties van een aantal mensen laten gewoon zien dat ze niet aandachtig lezen.
en als ze al aandachtig lezen dan komen ze in de gedachten blijkbaar niet verder dan: geen specs, dan denk ik nog niet eens na!

ik neem ook de moeite om te verduidelijken waarom ik denk dat alle specs niet relevant zijn. ik neem zelfs de moeite om iedereen nogmaals op mijn vraag te wijzen en aan te geven om wat voor soort antwoord ik vraag.
dan nog wordt ik bestookt met antwoorden als: geen specs, geen antwoorden.
dus niet alleen leest men mijn eerste post niet, ook de rest wordt niet goed doorgelezen, of niet inhoudelijk op gereageerd.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

daarnaast mag iedereen mijn specs weten, maar ik heb genoeg kennis van zaken om in te schatten dat het erg onwaarschijnlijk is als iemand met een oplossing gaat komen als de specs bekend zijn
Als je zoveel kennis van zaken hebt, heb je onze hulp duidelijk niet nodig.

Dit topic heb je zelf verziekt door weinig inzet en een houding waardoor niemand je wil helpen. Dicht.

Voor de volgende keer:
Een goede topicstart: De Quickstart

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 20-03-2012 22:05 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.