Hoi Tweakers,
Ik zal maar direct met de deur in huis vallen vrees ik: ik lees geregeld tweakers, maar heb nu een profiel aangemaakt omdat ik ten einde raad ben.
Ik heb een systeem, en dit systeem heeft geregeld last van random freezes. Freezen, daar bedoel ik mee: gewoon stoppen, geen BSOD, en rebooten met de powerknop is de enige mogelijke actie.
Dit gebeurt als de pc in standby staat, als ik surf, photoshop, of eender andere taak.
Het kan ook gebeuren dat de computer 2-3 dagen vlot draait, maar probleem komt terug
Mijn systeem:
Intel i5 2500
P8p67 deluxe van ASUS
2x (2 x 4)GB xms3 1333 van Corsair,
XFX hd6870
Corsair Forge GT 120gb
Cooler Master Silent Pro 750 watt,
3 x seagate HDD
1 x samsung HDD,
Samsung DVDRW
Wat heb ik al geprobeerd?
-MB vervangen, kom van Gigabyte
-Oude AMD Drivers geïnstalleerd, nu staat 12.2 er op
-memtest, gaf vreemde tekens na een nacht testen met 1 setje, setje er uit gehaald en met andere set (die ook xms3 is) zelfde probleem
RAM-voltage manueel op 1.5 gezet
-Ontelbare clean install van win 7
-Geen updates van win7 installeren
-Alle updates installeren
-2 hotfixes
-RAID-set ontmanteld
-BIOS Update
-SSD vervangen (kom van vertex 2)
-GPU vervangen, => gt220 van gigabyte
Dus: als er iemand nog tips heeft, of weet wat er aan de hand kan zijn, laat het mij alstublieft weten!
Alvast bedankt!
Ik zal maar direct met de deur in huis vallen vrees ik: ik lees geregeld tweakers, maar heb nu een profiel aangemaakt omdat ik ten einde raad ben.
Ik heb een systeem, en dit systeem heeft geregeld last van random freezes. Freezen, daar bedoel ik mee: gewoon stoppen, geen BSOD, en rebooten met de powerknop is de enige mogelijke actie.
Dit gebeurt als de pc in standby staat, als ik surf, photoshop, of eender andere taak.
Het kan ook gebeuren dat de computer 2-3 dagen vlot draait, maar probleem komt terug
Mijn systeem:
Intel i5 2500
P8p67 deluxe van ASUS
2x (2 x 4)GB xms3 1333 van Corsair,
XFX hd6870
Corsair Forge GT 120gb
Cooler Master Silent Pro 750 watt,
3 x seagate HDD
1 x samsung HDD,
Samsung DVDRW
Wat heb ik al geprobeerd?
-MB vervangen, kom van Gigabyte
-Oude AMD Drivers geïnstalleerd, nu staat 12.2 er op
-memtest, gaf vreemde tekens na een nacht testen met 1 setje, setje er uit gehaald en met andere set (die ook xms3 is) zelfde probleem
RAM-voltage manueel op 1.5 gezet
-Ontelbare clean install van win 7
-Geen updates van win7 installeren
-Alle updates installeren
-2 hotfixes
-RAID-set ontmanteld
-BIOS Update
-SSD vervangen (kom van vertex 2)
-GPU vervangen, => gt220 van gigabyte
Dus: als er iemand nog tips heeft, of weet wat er aan de hand kan zijn, laat het mij alstublieft weten!
Alvast bedankt!