Afgelopen week in dit subforum een topic geopend hoe ik het beste het bereik van mijn netwerk kan vergroten. Uiteindelijk besloten een range extender te kopen (sitecom WL-330). Mijn router was al beveiligd en ik heb vervolgens gewoon de range extender aangesloten en toen werkte hij direct. Ik heb daarna de range extender ook beveiligd en dit werkte in eerste instantie goed, maar na verloop van tijd valt draadloos internet weg. Zowel router als range extender hebben dan geen draadloos internet meer. Ik ben dan wel connected, maar kan geen websites bezoeken o.i.d. Internet via de kabel werkt dan wel gewoon nog. Het netwerk ziet er als volgt uit:

Het probleem kan ik oplossen door mijn router en range extender te resetten, maar ik wil liever alles beveiligd hebben. Het probleem lijkt er dus mee te maken te hebben dat de router/range extender beveiligd is. Ik zou alleen niet weten waarom dit een probleem veroorzaakt.
Kan het zijn dat ik ergens iets moet aanpassen m.b.t. IP-adressen? Of heeft iemand anders misschien tips die ik nog proberen kan.

Het probleem kan ik oplossen door mijn router en range extender te resetten, maar ik wil liever alles beveiligd hebben. Het probleem lijkt er dus mee te maken te hebben dat de router/range extender beveiligd is. Ik zou alleen niet weten waarom dit een probleem veroorzaakt.
Kan het zijn dat ik ergens iets moet aanpassen m.b.t. IP-adressen? Of heeft iemand anders misschien tips die ik nog proberen kan.
[ Voor 3% gewijzigd door stin op 17-03-2012 10:10 ]