Na aansluiten range extender geen draadloos internet meer

Pagina: 1
Acties:

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Afgelopen week in dit subforum een topic geopend hoe ik het beste het bereik van mijn netwerk kan vergroten. Uiteindelijk besloten een range extender te kopen (sitecom WL-330). Mijn router was al beveiligd en ik heb vervolgens gewoon de range extender aangesloten en toen werkte hij direct. Ik heb daarna de range extender ook beveiligd en dit werkte in eerste instantie goed, maar na verloop van tijd valt draadloos internet weg. Zowel router als range extender hebben dan geen draadloos internet meer. Ik ben dan wel connected, maar kan geen websites bezoeken o.i.d. Internet via de kabel werkt dan wel gewoon nog. Het netwerk ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/9cb183addf38b32a5d65e72af4c4ac54.jpg

Het probleem kan ik oplossen door mijn router en range extender te resetten, maar ik wil liever alles beveiligd hebben. Het probleem lijkt er dus mee te maken te hebben dat de router/range extender beveiligd is. Ik zou alleen niet weten waarom dit een probleem veroorzaakt.
Kan het zijn dat ik ergens iets moet aanpassen m.b.t. IP-adressen? Of heeft iemand anders misschien tips die ik nog proberen kan.

[ Voor 3% gewijzigd door stin op 17-03-2012 10:10 ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:26
Ik zou als eerste even de firmware van je Linksys en sitecom updaten naar de laatste versie

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb ze beide nu geupdate naar laatste firmware. Ik heb vervolgens Linksys router weer beveiligd en daarna weer de range extender. Alles werkt nu, maar dat was de vorige keer ook het geval. Echter na een tijdje vallen ze dan uit zonder dat zich iets heeft veranderd. Eens kijken hoe het nu gaat lopen.

edit:
Op dit moment werkt het draadloos internet niet meer. Enkel via draad. Dat betekent dus dat als ik de router en range extender beveilig, dat daarna de draadloze verbinding niet meer werkt. Als ik ze niet beveilig, is dit probleem er niet. Zou het kunnen dat Sitecom en Linksys problemen hebben met elkaar? Ze zijn beide beveiligd met WPA2. Ik heb hiervoor gekozen, omdat Sitecom dit aangeeft om problemen te verkopen met andere merken.

Na reset van enkel mijn router, werkt internet nog steeds niet. Pas nadat ik de kabel van de sitecom had verwijderd, werkte mijn draadloos internet van m'n router weer. In ieder geval weet ik nu wel zeker dat Sitecom de problemen veroorzaakt.

Aangezien ik de range extender heb aangesloten via draad, hoef ik ook niks toe te voegen in mijn router? Of kan het zijn dat ik ergens moet aangeven dat ik een range extender heb aangesloten? In het ergste geval breng ik maandag de Sitecom range extender weer terug en koop ik wel een product van Linksys.

[ Voor 67% gewijzigd door stin op 17-03-2012 15:30 ]