Draadloos netwerk: hoe het beste bereik vergroten?

Pagina: 1
Acties:

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Graag zou ik het bereik van het draadloos netwerk willen vergroten. Momenteel ben ik in het bezit van een Linksys WRT54GL. Het bereik van deze router is in principe voldoende voor het woonhuis. Echter verhuren wij ook kamers in het achterste gedeelte van het huis (B&B) waar ik ook graag internet zou willen hebben.

Onderstaand plaatje geeft wellicht een indicatie waar ik internet heb en waar ik graag internet zou willen hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/3ddfc89094ef18203898e9410aa9afe1.jpg

Grijs = router
Groen = gedeelte tot waar ik internet heb
rood = waar ik graag internet zou willen hebben

De totale afstand van router tot aan de laatste kamer is ca. 30/35 meter. Er zitten een aantal enorme dikke muren tussen die het signaal enorm verzwakken. Mijn zoektocht op het internet geeft mij een aantal oplossingen. Ik weet echter niet welke nu het beste zou zijn in mijn situatie

- Wifi versterker (bijv Netgear WN3000RP Wifi repeater)
- Access point (bijv Engenius ECB-9500 access point 300 mbps)
- Extra draadloze router (UTP kabel door het huis trekken vanaf router 1 naar nieuwe router 2)

Wellicht zijn er ook nog andere opties die ik niet heb gevonden. Aangezien ik totaal geen ervaring heb met dit soort zaken en er wellicht mensen zijn die hetzelfde probleem hebben gehad, zoek ik eigenlijk naar ervaringen. Ik wil bijvoorbeeld best een access point gaan halen voor 150 euro, maar als dit uiteindelijk het probleem niet oplost is dat natuurlijk ook zonde.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Kabel trekken, extra access point erbij.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat houdt je tegen om in 1e instantie de router naar de andere kant van de kamer te verplaatsen en dan te kijken hoe het gaat?

Anders idd wat CyBeR zegt...

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik zou gaan voor een extra router en die afscheiden van de rest van je netwerk (en indien mogelijk ook client isolation aanzetten als je meer dan één klant tegelijk in je B&B hebt).

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• stin
  • Niet online
De router heeft al eens aan de andere kant van de kamer gestaan. Hij gaat dan inderdaad een stuk verder, maar door de dikkere muren heeft hij nooit het rode punt gedeelte bereikt. Het bovenstaand plaatje is natuurlijk erg simplistisch. Ik woon in een oude boerderij waarbij er enorm dikke muren zitten tussen het woongedeelte en het gedeelte waar vroeger de stallen waren.

Ik vroeg me echter af hoe ik de oplossing van Cyber het beste zou kunnen uitvoeren. Momenteel heb ik een ziggo modem (niet draadloos) dat loopt naar mijn draadloze router. Ik zou dan vanaf mijn draadloze router een kabel moeten nemen die ik dan doortrek naar het achterste gedeelte van het huis waarbij ik dan een access point plaats (of eventueel een extra draadloze router)?

[ Voor 14% gewijzigd door stin op 12-03-2012 19:25 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

stin schreef op maandag 12 maart 2012 @ 19:24:
Ik vroeg me echter af hoe ik de oplossing van Cyber het beste zou kunnen uitvoeren. Momenteel heb ik een ziggo modem (niet draadloos) dat loopt naar mijn draadloze router. Ik zou dan vanaf mijn draadloze router een kabel moeten nemen die ik dan doortrek naar het achterste gedeelte van het huis waarbij ik dan een access point plaats (of eventueel een extra draadloze router)?
Inderdaad. Een 2e draadloze router kan (da's in essentie een AP met wat extra functies), maar die moet je dan instellen als access point.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• stin
  • Niet online
Perfect. Dan ga ik morgen de kabels binnenkort trekken. Wat betreft een access point? Zijn er nog zaken waar ik op moet letten bij de aanschaf? Is het bijvoorbeeld handig om nu ook te kiezen voor een Linksys, aangezien ik ook een linksys router heb?

• stin
  • Niet online
Heb vanmorgen 40 meter kabel en een Sitecom WL-330 gehaald. Alles aangesloten en beveiligd en tot nu toe werkt alles goed en is het bereik in orde. Bedankt voor alle reacties
Pagina: 1