OCZ Vertex 2 dood

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 18:16
Gisteren deed ie het nog... en nu dus niet meer. Het gaat om een OCZ Vertex 2 120GB die als OS-schijf wordt gebruikt. De SSD is van oktober 2010, dus zo'n anderhalf jaar oud. Hij wordt niet meer herkend in de (AHCI) bios. Daarna komt natuurlijk de onvermijdelijke "disk boot failure, insert system disk and press enter". Ik heb gelukkig een backup, dus die ga ik zometeen terugzetten op een ouderwetse harde schijf.

Echter: kan ik nog iets checken/doen voordat ik de SSD dood verklaar?

[ Voor 18% gewijzigd door upje op 17-03-2012 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:50
Stekkertjes controleren? Maar ik denk toch echt dat je een van de 30% uitval hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
Even andere SATA poort geprobeerd, ander SATA-kabeltje, andere stroomkabeltje, Helaas niks. Bij een harde schijf kan je nog controleren of die opspint, maar dat lukt je bij een SSD dus ook niet. Da's dan weer een beetje jammer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
Volgens de OCZ website zit er 3 jaar garantie op deze SSD, dat is dan wel weer ok. Terug naar de leverancier dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:10

Q

Au Contraire Mon Capitan!

upje schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 10:07:
Echter: kan ik nog iets checken/doen voordat ik de SSD dood verklaar?
Nee.

Hij is dood.

Misschien zouden mensen met een werkende vertex 2 een topic kunnen starten ' OCZ Vertex 2 leeft'. Dat zou nieuwswaardig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
Ja lach maar! De Vertex 2, dat was helemaal de SSD om aan te schaffen destijds, ook - of juist - volgens tweakers.net. Pas daarna kwamen de berichten over onbetrouwbaarheid. Maar ja, dan heb je 'm al.

Anyway, terug naar MyCom, zij hebben 'm ook dood verklaard. Meteen een nieuwe meegekregen. Zeer netjes van MyCom !

Even een backupje terugzetten, en dan is alles weer zoals het was. Hopelijk houd deze vertex 2 het langer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf 3 Vertex2 schijven gehad deze zijn in een periode van 11 maanden helaas allemaal overleden.
Na de laatste defecte schijf heb ik gelukkig met Azerty kunnen regelen dat mijn schijf omgeruild werd voor een Crucial M4.

Ik hoop dat je nieuwe Vertex2 het uithoudt, zoniet zou ik deze ook omruilen voor iets anders als MyCom zich daar ook in kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 22:18
upje schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 11:28:

Anyway, terug naar MyCom, zij hebben 'm ook dood verklaard. Meteen een nieuwe meegekregen. Zeer netjes van MyCom !
Kon je geen ander merk krijgen? Bijna alle OCZ SSD's zijn na een jaar kapot, en dan baal je omdat je alle data kwijt bent.
Of je verkoopt 'm en koopt bijv. een Crucial M4.

[ Voor 39% gewijzigd door Mastermind op 17-03-2012 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
Nou, ik had wel gehoopt op een andere type SSD, aan de andere kant: een Vertex 2 die ik anderhalf jaar later uit de winkel meeneem, is die nog steeds zo onbetrouwbaar? Het lijkt me toch wel dat ze iets aan de onbetrouwbaarheid hebben gedaan? Als deze SSD ook nog eens ter ziele gaat, zal ik het daar zekere met MyCom over hebben, maar voorlopig, optimistisch/naief als ik ben, ga ik er vanuit dat deze het wel weer een tijdje doet.

Voor de rest: backups, backups, backups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:41

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Schijven gaat stuk, dat was bij conventionele harddisken ook al zo. Daarom heb je backups.
Deze SSDs zijn er nog wat vatbaar voor ook nog. Jammer dan, zolang ze werken: draaien met die dingen. Je hebt er voor betaald en ook gewoon blijven ruilen zolang er garantie op zit imo.

Je kunt besluiten hem te verkopen, maar de aankoopprijs krijg je er nooit meer voor.

Mijn Vertex2 50GB doet het nog steeds prima. Ruim een jaar geleden tweedehands overgenomen voor een redelijke prijs. Doet nog steeds firmware 1.29, want het ding werkt goed, en ik pas in dit geval een "dont fix what is not broken" beleid toe op hem.
Er staat 6 a 7 GB aan data op die SSD: waarvan 1.2GB daadwerkelijke data van mij, de rest is OS en Apps e.d. Prima te backuppen allemaal en dat doe ik dan ook :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
Backup teruggezet, en alles weer up-and-running, in slechts een paar uurtjes.

Met dank aan MyCom voor het snelle omruilen van de SSD en Acronis True Image voor de goede backup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 11:01:
[...]

Nee.

Hij is dood.

Misschien zouden mensen met een werkende vertex 2 een topic kunnen starten ' OCZ Vertex 2 leeft'. Dat zou nieuwswaardig zijn.
/me Meldt dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe je belangrijke dingen met je SSD? Heb je een goed backupbeleid? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

En ik was nog wel trots dat iedereen de obvious troll van Q negeerde...
Die was niet bedoeld om serieus op in te gaan dus.

Deze draad lijkt een goede afloop te hebben gekregen, laat maar afzakken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 12:43:
[...]

Doe je belangrijke dingen met je SSD? Heb je een goed backupbeleid? :)
Belangrijke dingen niet echt. Heb wel een backup van alles wat ik nodig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Ultraman schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 12:56:
En ik was nog wel trots dat iedereen de obvious troll van Q negeerde...
Die was niet bedoeld om serieus op in te gaan dus.

Deze draad lijkt een goede afloop te hebben gekregen, laat maar afzakken dus.
Dat was niet daadwerkelijk de bedoeling maar om meer nog even lekker te zeuren over de Vertex 2. Ik heb ook nog een werkende Vertex 2. For now.

Helaas nemen mensen sommige obvious 'bij-wijze-van-spreken' statements te letterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dat is toch wat ik zeg mij mijn zin "niet bedoeld om serieus op in te gaan" ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ultraman schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 12:13:
Schijven gaat stuk, dat was bij conventionele harddisken ook al zo. Daarom heb je backups.
Deze SSDs zijn er nog wat vatbaar voor ook nog. Jammer dan, zolang ze werken: draaien met die dingen. Je hebt er voor betaald en ook gewoon blijven ruilen zolang er garantie op zit imo.
Ik persoonlijk was gewoon klaar met de Vertex2 na 3x. Je kan wel garantie blijven claimen, maar het is erg vervelend om elke dag maar weer af te wachten of je systeem weer wil starten. :|

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

upje schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 11:28:
Ja lach maar! De Vertex 2, dat was helemaal de SSD om aan te schaffen destijd
Neen, dat was de iets duurdere Intel X25-M Postville. :)

En aan de goede garantie-afhandeling van OCZ heb je eigenlijk totaal niets, je krijgt eenzelfde onbetrouwaar product ervoor terug. Wat een feest!

[ Voor 0% gewijzigd door bitshape op 17-03-2012 15:52 . Reden: typo ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 14:38:
[...]

Ik persoonlijk was gewoon klaar met de Vertex2 na 3x. Je kan wel garantie blijven claimen, maar het is erg vervelend om elke dag maar weer af te wachten of je systeem weer wil starten. :|
sorry was niet wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkii
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-07 08:35
Potverdikkie!! ik ben dus lang niet de enige.

Ook mijn Vertex 2 120 gb is zojuist uitgevallen en kaduuk. 'k heb hem een half jaar zonder problemen gebruikt. maar wat is dan zon beetje de gemiddelde levensduur van die krengen?

Mijn PC zal nog zeker wel 2 tot 3 jaar mee kunnen, en dan heb ik dus totaal geen zin om in die tijd 3 ssd's te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exhar
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Henkii schreef op maandag 19 maart 2012 @ 14:31:
Potverdikkie!! ik ben dus lang niet de enige.

Ook mijn Vertex 2 120 gb is zojuist uitgevallen en kaduuk. 'k heb hem een half jaar zonder problemen gebruikt. maar wat is dan zon beetje de gemiddelde levensduur van die krengen?

Mijn PC zal nog zeker wel 2 tot 3 jaar mee kunnen, en dan heb ik dus totaal geen zin om in die tijd 3 ssd's te vervangen.
'k Heb er ruim 100 gebruikt in een prof. (server) omgeving. Als test. Data was niet kritiek etc.

Van de 100 in 1 jaar, heb ik er nog welgeteld 15 in productie draaien: de rest was zo onbetrouwbaar als mogelijk. Bij 'n reboot kon ik zeker weten 1 van de 2 SSD's vervangen (door 'n SAS schijf :)).

Overigens ook zonder reboot gingen ze soms kapot |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkii
Exhar schreef op maandag 19 maart 2012 @ 14:39:
[...]

'k Heb er ruim 100 gebruikt in een prof. (server) omgeving. Als test. Data was niet kritiek etc.

Van de 100 in 1 jaar, heb ik er nog welgeteld 15 in productie draaien: de rest was zo onbetrouwbaar als mogelijk. Bij 'n reboot kon ik zeker weten 1 van de 2 SSD's vervangen (door 'n SAS schijf :)).

Overigens ook zonder reboot gingen ze soms kapot |:(
Ongelooflijk,,,
Dat is mooi kut dan!

Ik vraag me af of het dan wel nut heeft om een RMA aan te vragen.
Ik denk dat ik beter dan direct een andere SSD kan halen....
een half jaar geleden schenen die dingen "je" van "het"te zijn.

Wat raad je me aan om te doen? gewoon een andere halen?
kheb gewoon weer een 120 gb ssd'tje nodig. ik heb overigens geen sata-600 ondersteuning om mn MOBO.
is Intel dan toch de meest betrouwbare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exhar
  • Niet online
Henkii schreef op maandag 19 maart 2012 @ 14:53:
[...]

Ongelooflijk,,,
Dat is mooi kut dan!

Ik vraag me af of het dan wel nut heeft om een RMA aan te vragen.
Ik denk dat ik beter dan direct een andere SSD kan halen....
een half jaar geleden schenen die dingen "je" van "het"te zijn.

Wat raad je me aan om te doen? gewoon een andere halen?
kheb gewoon weer een 120 gb ssd'tje nodig. ik heb overigens geen sata-600 ondersteuning om mn MOBO.
is Intel dan toch de meest betrouwbare?
Zelf zijn we inderdaad op Intels (320 en 510) over gestapt. Maar dat draait nog niet lang genoeg om te zeggen of ze betrouwbaar zijn :)

Overigens, ik heb wel aantal OCZ's die zonder issues werken in prive laptops enzo. 't Is niet per definitie slecht, maar de uitvalratio was asociaal groot bij gebruik in servers :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Exhar schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:20:
Zelf zijn we inderdaad op Intels (320 en 510) over gestapt. Maar dat draait nog niet lang genoeg om te zeggen of ze betrouwbaar zijn :)
Heb je überhaupt al uitval gehad met de 320's & 510's of is dat tot op heden 0,0?

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exhar
  • Niet online
bitshape schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:24:
[...]

Heb je überhaupt al uitval gehad met de 320's & 510's of is dat tot op heden 0,0?
0,0 tot nu toe. Gebruik de 320's nu sinds september 2011

510's draaien pas 2 maanden, dus daar heb ik echt 0 info over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 22:18
Nooit maar dan ook nooit een Solid State Disk van het merk OCZ kopen. Die gaan vrijwel altijd kapot na een jaar of zelfs sneller met al het gedonder van dien.
Koop liever een Intel of Crucial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkii
Pfff, en dan die RMA die er nog achteraan komt.. iedere dag reageren ze 1 keer (een top 24 uurs service staat er op de website). en dat is dan om half 11 uur 's avonds met van die vragen:

Dear sir,
did you already tried resettiing it via performing a Secure-Erase with Parted-Magic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Ik denk dat het ook erg te maken heeft met (specifieke) Sandforce controllers. En dat het issue niet 100% OCZ specifiek is. Het feit dat OCZ butskwaliteit levert plaatst ze volledig buiten spel. Maar besef dat het liet alleen OCZ is die deze rommel oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Henkii schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:20:
Pfff, en dan die RMA die er nog achteraan komt.. iedere dag reageren ze 1 keer (een top 24 uurs service staat er op de website). en dat is dan om half 11 uur 's avonds met van die vragen:

Dear sir,
did you already tried resettiing it via performing a Secure-Erase with Parted-Magic?
Haha heel erg herkenbaar!

Ik heb hier ook nog een Vertex 2 120GB draaien in een pc die niet veel is gebruikt. Over een tijdje ga ik de pc weer zo'n 6 uur per dag gebruiken (nu wordt hij gemiddeld 1 uur per week gebruikt) en ben ik bang dat de Vertex het gaat begeven. Hij zit inmiddels 1,5 jaar in de pc en heeft nog niet zo heel hard gewerkt dus eventuele problemen moeten nog boven water komen.

Ligt het nou aan het vele hibernaten/writen/readen wat de SSD niet leuk vindt of is het gewoon pure toeval dat hij overlijdt? Iemand die mij daar meer over kan vertellen? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

MensionXL schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:56:
Ligt het nou aan het vele hibernaten/writen/readen wat de SSD niet leuk vindt of is het gewoon pure toeval dat hij overlijdt? Iemand die mij daar meer over kan vertellen? :)
Wat wel bekend is, is dat hij sneller de geest geeft als je de energie-besparende funktie's in het Energiebeheer van het OS aan hebt staan (HDD uitschakelen na x minuten), en/of Hybernate/Slaapstand gebruikt. ;)

Maar verder blijft hij toch onbetrouwbaar, ook al ben je o zo voorzichtig.

[ Voor 3% gewijzigd door bitshape op 20-03-2012 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Q schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 11:01:
[...]

Nee.

Hij is dood.

Tja hier draait er al tijden een prima dus het kan wel goed gaan ;)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Astennu schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:23:
[...]

Tja hier draait er al tijden een prima dus het kan wel goed gaan ;)
Ik ken iemand die 104 is geworden en een pakje per dag rookte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Weet je welke controller je hebt op die Vertex 2? Heb die van mij namelijk op 19-9-2010 gekocht en werk er dagelijks mee (zeker meer dan 12 uur per dag staat ie aan), en eigenlijk nooit problemen mee gehad... Heb dus ook geen sandforce controller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk heeft jouw vertex 2 een sandforce controller, er zijn er geen zonder.

Wat jij wel hebt is de 32nm versie en niet de 25nm versie met minder capaciteit. Iets waar je dus ook nog op moet letten als je je ssd moet omruilen wegens problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Megamind schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 23:33:
Weet je welke controller je hebt op die Vertex 2? Heb die van mij namelijk op 19-9-2010 gekocht en werk er dagelijks mee (zeker meer dan 12 uur per dag staat ie aan), en eigenlijk nooit problemen mee gehad... Heb dus ook geen sandforce controller!
Vertex2 = SandForce controller. Allemaal.

Zoals al eerder aangegeven: ik heb ook een Vertex2 welke nog niet echt stuk wil gaan.
Hij zit in mijn laptop. Gaat dus met regelmaat aan/uit en ook slaapstand doe ik gewoon, dat moet ie maar kunnen. Want dat is must-have functionaliteit voor een laptop van mij.
Toen ik hem 2e hands kocht stonden de lees- en schrijftellers (ja allebei) van dat 50GB ding op 2.3TB (ja das een T). Of ik die moet geloven of niet laat ik in het midden, het ding doet het.
Die van een vriend van me, een 120GB, staat iig een stuk lager.

Er zal best flink wat uitval zijn. Duidelijk verhaal, koop ze dus niet nieuw, er zijn genoeg alternatieven.
Maar als je een Vertex2 in gebruik heb zou ik niet ineens allerlei rare sprongen gaan maken om dat ding te ontzien of hem zomaar vervangen zolang hij voldoet.
En als die van jou al lange tijd werkt, dan denk maar zo: waarschijnlijk heb jij een gezondere/robuustere dan veel anderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een beetje hetzelfde verhaal als dat er ook mensen zijn die hun hele leven lang twee pakjes per dag roken en toch de 100+ halen. Ik zou er niet op gokken, maar het is niet onmogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 06:39:
Iedereen kan wel roepen neem een Crucial of Intel, maar over een jaar of wat zullen wij het pas echt zeker weten. 8)
Het enige belangrijke verschil is dat de genoemde bedrijven geen geschiedenis hebben van het grootschalig voorliegen van de consument (al zijn er uiteraard wel wat incidentjes te noemen), waar OCZ dit bijna tot policy gemaakt lijkt te hebben. Dat is op zich al reden om hun spul te mijden als wat, zelfs als het product wel aardig in orde lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mijden, dat is lastig als het spul al hebt ;)
Zelf gaf ik al aan dat ze nieuw gaan halen af te raden is.
Zolang hij werkt gebruik ik hem gewoon, ben er nog steeds blij mee. En mocht ie op een dag weigeren dan is dat jammer, daar zijn backups voor :)

Goed, zo heb ik ook drie Seagate Barracuda LPs, dat zijn Low Power varianten van de 7200.11 serie.
Die serie is ook bekend/berucht wegens hoge uitval, click-of-death. Draaien bij mij ook al twee jaar lang 24/7.
Er is er in januari, na 2 jaar gebruik, eentje RMA gegaan omdat hij afentoe wat vreemd deed en de performance minder was. Vervangen onder garantie en die draait is inmiddels al anderhalve maand rondjes aan het draaien.
Gelijk maar even de firmware van het hele gezelschap geupgrade. Maar die doen het ook nog prima.
Ik zal wel geluk hebben :P

Maar volgens mij zijn we redelijk door de nuttige discussiestof heen?

[ Voor 86% gewijzigd door Ultraman op 21-03-2012 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Ultraman schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 07:06:

Goed, zo heb ik ook drie Seagate Barracuda LPs, dat zijn Low Power varianten van de 7200.11 serie.
Die serie is ook bekend/berucht wegens hoge uitval, click-of-death. Draaien bij mij ook al twee jaar lang 24/7.
Er is er in januari, na 2 jaar gebruik, eentje RMA gegaan omdat hij afentoe wat vreemd deed en de performance minder was. Vervangen onder garantie en die draait is inmiddels al anderhalve maand rondjes aan het draaien.
Gelijk maar even de firmware van het hele gezelschap geupgrade. Maar die doen het ook nog prima.
Ik zal wel geluk hebben :P

Maar volgens mij zijn we redelijk door de nuttige discussiestof heen?
Ja.

Maar het grote probleem is dat jij en de meeste mensen hier met anekdotes komen aan zetten van 1 2 of 3 drives. Dat is nietszeggend. Vandaar ook mijn opmerking over dat er mensen 104 worden terwijlze een pakje per dag roken.

Als je naar grotere aantallen kijken of zelfs het hele speelveld, dan is het weldelijkelijk het overwegen waard, gezien de hoge uitval van de Vertex, om het ding preventief te vervangen.

Tussen het moment van je laatste backup en de uitval van de schijf zal net betekenen dat je een paar uur werk kwijt bent.

Ik heb ook nog een vertex 2 en ik ga hem niet preventief ruimen omdat de laptop oud is en geen belangrijke data bevat, ever.

Maar mensen die in hun hoofdcomputer een vertex 2 hebben zitten moeten zelf de overweging maken om het ding preventief te vervangen. Want als hij stuk gaat komt dat meestal ongelegen.

De overweging is geldig/legitiem, de keuze is aan jou.

Daaarnaast moeten tweakers beseffen dat alleen 'anekdotes' met grote aantallen producten wat zeggen, en roepen dat ie bij jou thuis nog werkt NIETS betekent over de betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Draait nu sinds oktober een SSD in me pc. Echt top.
Heb een Intel 320 SSD 120 GB. Health is nu 99,9%

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Nivida_intel schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:18:
Draait nu sinds oktober een SSD in me pc. Echt top.
Heb een Intel 320 SSD 120 GB. Health is nu 99,9%
Zonder de eerdere posts te lezen zomaar in een topic een onzinnige toevoeging braken met prachtige gramaticale constructies als 'me pc'. Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki3s
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 13:35
Nog een (iets minder) trotse eigenaar van een nutteloze Vertex 2. Eerst mijn opstartfolder corrupt, en na een clean install van windows ging het 2 dagen goed, tot hij willekeurig begon te freezen. Kijk ik even in mijn kast en ja hoor, elke keer als er een freeze optrad begon er een rood lampje te branden op de ssd. Bij reboot veranderde het moederbord ook de bootvolgorde, dus ik denk dat hij gewoon bij momenten niet meer herkenbaar is voor het moederbord. Volgens het internet ook een heel bekende issue voor deze reeks.

Nu maar eens in garantie sturen... En een M4 kopen als systemdisk, want als er blijkbaar zoveel klachten over zijn dan ga ik het toch niet meer riskeren om zo veel te laten afhangen van een Vertex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waar ik werk hebben we erg veel Vertex2 schijven verkocht. Helaas komen er ook een hoop van terug. Mijn schatting is dat 20% binnen 2 jaar kapot gaat. Ik heb al minimaal 40 van die dingen terug gezien. Zelf heb ik een Vertex2 60GB 32NM gehad en die heeft het altijd prima gedaan. Vorig jaar overgestapt naar een 128GB M4 en de Vertex2 verkocht.

Helaas beperkt het zich niet tot Vertex2 schijven. Ook Vertex3 en Agility3 schijven zie ik vaak genoeg kapot gaan. Van andere merken eigenlijk nog bijna niets terug gezien, hoewel er daar ook minder van verkocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

PilatuS schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 20:25:
Waar ik werk hebben we erg veel Vertex2 schijven verkocht. Helaas komen er ook een hoop van terug. Mijn schatting is dat 20% binnen 2 jaar kapot gaat. Ik heb al minimaal 40 van die dingen terug gezien. Zelf heb ik een Vertex2 60GB 32NM gehad en die heeft het altijd prima gedaan. Vorig jaar overgestapt naar een 128GB M4 en de Vertex2 verkocht.

Helaas beperkt het zich niet tot Vertex2 schijven. Ook Vertex3 en Agility3 schijven zie ik vaak genoeg kapot gaan. Van andere merken eigenlijk nog bijna niets terug gezien, hoewel er daar ook minder van verkocht zijn.
In dat eerste en laatste zit de crux. Je schat wat maar eigenlijk wil je harde cijfers, dus als je die anoniem kan posten, dat is wel interessant.

Dat je minder SSDs van andere merken terug ziet komen zou theoretisch kunnen omdat die beter zijn, maar ook omdat die lang niet zo populair zijn en dat eigenlijk SSDs als zodanig gewoon niet betrouwbaar zijn.

Of individueel gekochte schijven nog werken of niet boeien geen ene reet. Een anekdote is geen bewijs. Het gaa om grote getallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 23:34:
Of individueel gekochte schijven nog werken of niet boeien geen ene reet. Een anekdote is geen bewijs. Het gaa om grote getallen.
De grap is natuurlijk wel dat die cijfers relevanter worden als het om 40 gaat in plaats van 4. Dan zegt het nog niet alles, maar zegt het meer dan mensen die toevallig een schijf hebben die al dan niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Dat is mijn punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvilthi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-10-2023
Ik heb om en na bij het zelfde probleem., hetbegon met een vastlopen van mij pc. (BSOD hdd memmory overflow)
Toen ik de pc rebootte werd de MBR niet herkend.
Ondertussen al in mijn gedachten "why te hell did i buy this sandforce crap?"
Na een Bios reset werd de schijf echter weer herkend en kon ik wederom windows normaal starten.
2 weken later was het weer hetzelfde, toen na 4 dagen en nu structureel eens per week.

Ondertussen heb ik een nieuw moederbordje besteld aangezien mijn vermoeden ontstaan is dat het huidige moederbord niet goed overweg kan met de vertex 2. Deze zal zeer binnenkort binnenkomen en tot die tijd mag ik dus regelmatig de bios resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Dat was jammer van het geld want het is 100% de Vertex 2 die op het punt staat te sterven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:24
Nou, als ik dit zo lees is het zeker dat mijn V 2 gaat overlijden. Doet het nog prima, na van November 2010 te zijn, en ik ben desktop-junkie. Misschien toch maar een Samsung 830 halen, nu die het nog doet krijg ik voor deze V 2 60 makkelijk 50 nog, en kost de upgrade naar een Sata3 maar weinig. Ik lees dat de Samsung erg betrouwbaar is, maarja toen ik rondkeek in het grote SSD topic ten tijd van de aanschaf in 2010, repte ook geen mens over de betrouwbaarheid van de OCZ, nee het enige wat je zag was de AS benchmark, en als je het dan niet duidelijk was, was je dom. Maw hoe weet men nu al zo zeker dat de Samsung een betrouwbare SSD is.

Ach ik denk dat ik gewoon wacht tot de V 2 dood gaat, of niet hehe, staat enkel OS + een leechmap op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 21:50:
Maw hoe weet men nu al zo zeker dat de Samsung een betrouwbare SSD is.
Dat valt niet te zeggen, maar gezien de track record van Samsung is het wel waarschijnlijker. Natuurlijk heb je altijd een kans op een drama, maar de werkwijze van de verschillende bedrijven lijkt gewoon enorm te verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:24
Ok.

Nog even melden, dat ik toen ik de SSD net had, hij wel eens niet herkend werd, is 2x gebeurd. Beetje heraansluiten van de satakabel hielp toen. Daarna nooit meer gezien. Misschien dat iemand wat heeft aan deze info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 19:34
Ikzelf heb ook al bijna een jaar een OCZ Vertex2 60GB in gebruik. Dit is wel in een gamepc dus gemiddeld maar een paar uur per week in gebruik. Op de OZC staat alleen het OS plus enkele apps. Echter heb ik het OS in verre staat "gecustomized" waar toch echt wel enkele dagen werk in zat.

Nu ik dit topic even heb doorgelezen met enkele sterke termen erin als "30% uitval" e.d begin ik toch een beetje bang te worden en te denken aan vervanging. Zit nu te denken om dan de OCZ in de laptop te drukken die eigenlijk alleen als makkelijk internet dingetje gebruikt wordt met natuurlijk veel hibernate en automatisch afsluiten ivm met lege accu.

Ben benieuwd of mijn mede tweakers dit een goed idee vinden omdat de OCZ zich eigenlijk al een beetje bewezen heeft of dat dit de kans op uitval alleen maar vergroot.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exhar
  • Niet online
AtlAntA schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 22:38:
Ikzelf heb ook al bijna een jaar een OCZ Vertex2 60GB in gebruik. Dit is wel in een gamepc dus gemiddeld maar een paar uur per week in gebruik. Op de OZC staat alleen het OS plus enkele apps. Echter heb ik het OS in verre staat "gecustomized" waar toch echt wel enkele dagen werk in zat.

Nu ik dit topic even heb doorgelezen met enkele sterke termen erin als "30% uitval" e.d begin ik toch een beetje bang te worden en te denken aan vervanging. Zit nu te denken om dan de OCZ in de laptop te drukken die eigenlijk alleen als makkelijk internet dingetje gebruikt wordt met natuurlijk veel hibernate en automatisch afsluiten ivm met lege accu.

Ben benieuwd of mijn mede tweakers dit een goed idee vinden omdat de OCZ zich eigenlijk al een beetje bewezen heeft of dat dit de kans op uitval alleen maar vergroot.
Zodra ie zich bewezen heeft, is er niets mis mee, kan je ermee doen wat je wilt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 19:34
Exhar schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 22:41:
[...]

Zodra ie zich bewezen heeft, is er niets mis mee, kan je ermee doen wat je wilt 8)
Ja maar een paar uur per week gebruiken is natuurlijk wel wat anders dan constant aanstaan in een laptop.
Moet er wel bij zeggen dat hij verder nog goed presteert.

Read/write bij grote files zit rond de 250MB/sec

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:54
Ik ben zelf ook in het bezit van een Vertex 2 120GB en heb hier al meerdere malen problemen mee gehad in mijn laptop. Heb nu 3x gehad dat het systeem 2,5 maand probleemloos draaiden en er in eens bluescreens kwamen en dat windows niet meer wilde opstarten.
Uiteindelijk was ik het beetje zat, want ik gebruik deze laptop voor m'n dagelijkse werk, normale harddisk er dus maar weer in geduwd.

Vervolgens heb ik de SSD in mijn desktop gestopt en sindsdien heb ik geen problemen meer met de schijf ondervonden. In mijn geval lijkt het dus echt te maken te hebben met power opties/hibernate/sleep etc, want de pc zet ik altijd volledig uit maar de laptop klap ik gewoon vaak dicht als ik even snel bespreking in moet.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkii
Zojuist m'n 2e vertex 2 120GB binnen, ik moet toegeven dat de RMA vrij vlot ging naar OCZ amsterdam.
Volgens mij stuurden ze de nieuwe SSD al eerder, dan dat ze mijn defecte SSD binnen hadden. Hij loopt weer als een trein, maar hoe lang dit zat duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaptina
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-08 17:39
Ik heb vorige week Windows 8 geinstalleerd op mijn OZC Vertex 2 van 60GB. Na een paar dagen ging de pc ineens in freeze. Na opstarten na 15 minuten weer. Na een paar keer opstarten loopt Windows al na 15 seconden vast. Niets meer mee te beginnen. Na dit topic gelezen te hebben blijkt het inderdaad de Vertex die het laat afweten. Blijkbaar is de installatie van een nieuw OS hem te veel geworden.Ik ga nu de bon zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Misschien is memtest wel een optie???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik ben ook de sjaak. Zo te horen is het vaker zo dat de drive opeens stuk gaat bij een reboot?

Na een uptime van 5 maanden moest ik rebooten voor een update. Mijn desktop zet ik netjes elke dag uit hoor, maar dit betrof mijn 20 watt trekkende HTPC. En na BIOS scherm een knipperende cursor.. OCZ Vertex 2 64GB niet getedecteerd! Op een andere computer ook niet.

Nu viel me op, even op een testsysteempje:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Pbn08MHoh4LJ2fl6PRrXq6md/full.png
offtopic:
Werkt dit? Wat een onmogelijk geklooi om een footootje van Android op je Drive te delen en een directe link op een forum te kunnen zetten.
edit:
Nee dus. Even op Tweakalbum gezet.

Boven de 'kapotte' SSD. Onder een OCZ Vertex II die het nog wel doet.

Nu zie je boven links een oranje LEDje branden, en onder rechts een groene. Zijn ze die dingen opeens anders gaan bouwen, of betekent dit oranje lampje iets specifieks, waaraan ik misschien kan troubleshooten?

Die lampjes zijn me eerder nooit opgevallen, daarom weet ik niet of ze allebei een groene en een oranje hebben, of dat ze gewoon anders zijn gebouwd.

Ik had trouwens 5 maanden geleden precies hetzelfde probleem, zelfde cursor, maar toen dacht ik dat het aan de HTPC lag. Een uur later deed ie het weer. Nu doet ie het na 8 uur nog steeds niet, maar door dat in het verleden behaalde resultaat heb ik wel nog het idee dat ik met een hoop geluk zomaar nog mijn data er af kan halen. HTPC is op zich niet backupwaardig, maar ik heb in een < jaar tijd toch een aardig gebruikersprofieletje opgebouwd met een hoop leuke scripts. Toch wel leuk om dat er nog even af te kunnen halen.

Dus,
  • Misschien dat ie het net als de vorige keer na x uur opeens weer (even) doet.
  • Andere kleur en positie LED brandt wanneer aangesloten, misschien geeft dat het probleem aan?
  • Wat veroorzaakt deze populaire storing? Zou een ouderwetse vriezersessie kunnen helpen door eea wat te krimpen?
  • Iemand al open slopen en reflowen geprobeerd?
  • Ik moet er van uit kunnen gaan dat een SSD wel langer dan 10 maanden meegaat. Kan ik nog wel bij de garantie aankloppen als ik het (mooie) doosje van OCZ allang heb weggegooid?

[ Voor 4% gewijzigd door Sando op 31-03-2013 04:09 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Rood/oranje achtig ledje... Panic state

Controller heeft iets raars meegemaakt in zijn mapping tabellen, dedub tabelen of ergens anders en weet dan niet meer wat voor of achter is. De drive leeft dus in principe, maar de firmware heeft zichzelf gelockt van de buitenwereld...

Alleen OCZ kan hem meestal alleen nog wakker maken. Al die huis tuin en keuken middelen zijn jammer genoeg nutteloos...

Op de OCZ forums willen ze soms wel eens vaker hele uitbundige ideeën geven om het te fixen, want door rare signalen is de drive in panic state gekomen...Dus ze willen dat je dan je hele moederbord afkoppelt samen met de drive, cmos resetten, alles stroomloos blablabla...
If the drive fails to detect with Red + Green LED,

1. Switch off System.
2. Turn off the PSU, remove Power cord fm outlet.
3. Disconnect the SSD and all other drives.
4. Remove CMOS Battery.
5. Press PC case power btn for 20 secs to discharge caps.
6. Short the CLR CMOS jumper and leave all to 'drain' for about 30 minutes.
7. Remove jumper/Re-insert the Battery
8. Attach power/turn on PSU and configure CMOS to safe Defaults and set AHCI SATA mode.
9. Save CMOS settings, re-boot and switch off.
10. Connect the SSD back, switch on and boot to CMOS to check if SSD is detected.

If yes, save CMOS and boot into Windows and update FW to latest.

If No, follow steps 1-9 above.. then switch system back on and boot into CMOS again..
Then Hot Insert/Plug/Connect the SSD while in CMOS, by placing SATA Power lead on first, then SATA signal Cable.
Then save CMOS and re-boot back into to CMOS to check if SSD is detected.

Stil no?
RMA
OCZ is gelukkig niet al te nukkig met RMA, dus bonnetje en goed verpakken is over et algemeen genoeg... Zou ze ook goed staan, gezien hun hoge uitval :P

[ Voor 79% gewijzigd door Swordlord op 31-03-2013 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:14

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Inderdaad RMA sturen en het verzoek indienen een Vertex 4 er voor terug te zenden... wijsende op hun hoge uitval als het op de Vertex 2 aan komt (in principe zou je eigenlijk heel hard naar een ander merk moeten rennen zoals Crucial, Samsung of Intel).

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ja inderdaad, ik zie nu als ik hem aansluit dat het lampje oranje-groen-oranje-groen knippert en vervolgens oranje blijft. Maar wel apart dat de LED op de ene SSD links zit en op de ander rechts. Ik meende dat deze SSDs identiek waren, maar niet dus. Nu weet ik niet welke bij welke winkel hoort voor de RMA. Heb deze twee SSD's ongeveer 4 maanden na elkaar gekocht.

Ik neem wel aan dat ik het naar de leverancier moet RMA'en niet naar OCZ zelf. Denk niet dat ze me wat anders gaan sturen maar ik kan het altijd vragen. :)
Swordlord schreef op zondag 31 maart 2013 @ 09:22:
Rood/oranje achtig ledje... Panic state

[...]
cmos resetten, alles stroomloos blablabla...
Ik ben dan zo heel erg benieuwd of dat OOIT voor IEMAND iets heeft opgelost... Ik heb hier gewoon drie computers staan, op het werk nog veel meer. Zo'n drive zou het gewoon moeten doen op een andere computer dan.

Anyway, vroeger raakten HDD's nog wel eens gelocked, en na een dag googlen vond je dan een low-level tooltje en een paar wachtwoorden waarmee je hem weer kon unlocken. Zou dit er niet voor deze SSD's zijn? Zou hem wel willen unlocken zodat ik in 5 minuten even mijn home (linux) kan kopiëren. Daarna mag ie ontploffen en in brand vliegen en stuur ik de resten wel RMA.

[ Voor 8% gewijzigd door Sando op 31-03-2013 20:05 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik lees hier en daar dat de nerd-oplossing voor een niet-benaderbare Vertex2 is om je drive open te schroeven, JTAG te verbinden, firmware te flashen en klaar.

Iemand dit wel eens geprobeerd? Kabeltjes heb ik wel, en de USB-Blaster kost maar 8 dollar.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuswug
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 19:44
Ugh mijn Kingston SSDNow V200 - 128GB heeft het ook begeven ( denk ik )

Gebruikte hem niet zovaak, hij zat in me laptop eerst en sinds een week gebruikte ik hem voor BF3.
Wat hij dus sinds vandaag niet meer doet! :(

Gelukkig draaid me M4 nog wel ( die al jaar heb en de Kingston pas een half jaar)

PS. ff een noob vraag 8)7
maar hoe test je of de SSD echt dood is?
( heb al andere Sata kabel/port geprobeerd) en me andere schijven werken nog wel goed _/-\o_

(╯°□°)╯ ︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Als ie het niet doet op een kabel/poort waarop een andere schijf het wel doet dan is ie wel stuk-ish denk ik.
Ik kan je niks vertellen over lampjes, want je zit met je Kingston in het OCZ topic. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Sando op 01-04-2013 03:59 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuswug
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 19:44
Oke ik ga morgen wel langs de Mycom en kijken hoe of wat..
en nee kan idd geen lampjes of iets zien of een SSD werkt :+

(╯°□°)╯ ︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

OCZ heeft groen + rood = panick lock = bad news. Ook gister geleerd. :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:46
Hmm,
Hebben de Vertex 2 schijven besloten er en masse mee op te houden zo eind maart...
Gisteren vanuit het niets resette mijn computer, drive werd niet meer herkend. Even uit laten staan, en hij startte weer op, hoera. Echter na een paar minuten (random) weer een freeze van het systeem en een reboot, en weer geen schijf herkend.
Computer opengemaakt, oranje lampje op mijn vertex2. Als ik de computer nu even uit laat staan wordt hij weer wel herkend en is het ledje groen, echter na verloop van tijd wordt de led oranje en freezed mijn computer weer.
Firmware update lukt niet, in de korte tijd dat ik in het systeem kan heb ik geprobeerd te flashen, maar de drive wordt niet herkend (ondanks een groen ledje)

Heb hem inmiddels op verschillende poorten gedraaid, rest van de schijven afgekoppeld etc.
Ik vrees het ergste, bonnetje zoeken en omruilen...

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik heb mijn RMA's direct naar OCZ gestuurd, ze zitten in Waddinxveen geloof ik dus ze kunnen het vrij snel verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 16:46
@ikmattie: misschien zou je nog kunnen proberen de SSD los te koppelen, opstarten met een PartedMagic USB-stick en vlak voor het starten van Secure Erase-tool de SSD weer aan te koppelen (wel AHCI inschakelen voor hot-swap). Je SSD wordt dan wel leeg gemaakt, als dat werkt tenminste. En als dit gewerkt heeft, firmware update doen.

Maar goed, waarschijnlijk komen er nog wel wat reacties dat dit niet gaat werken want de SSD heeft corrupte mapping tables :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Megamind schreef op maandag 01 april 2013 @ 12:44:
Ik heb mijn RMA's direct naar OCZ gestuurd, ze zitten in Waddinxveen geloof ik dus ze kunnen het vrij snel verwerken.
Wat is het verschil met naar de leverancier en naar OCZ?
Bij Samsung (geloof ik) vertelden ze mij dat ik gewoon naar mijn leverancier moest sturen. Bij OCZ dus niet? Of voldoe je aan bepaalde 'voorwaarden'. ?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08 10:57
Sando schreef op maandag 01 april 2013 @ 17:26:
[...]

Wat is het verschil met naar de leverancier en naar OCZ?
Bij Samsung (geloof ik) vertelden ze mij dat ik gewoon naar mijn leverancier moest sturen. Bij OCZ dus niet? Of voldoe je aan bepaalde 'voorwaarden'. ?
Het is afhankelijk van de fabrikant of ze het op prijs stellen dat de gebruiker direct bij hun een RMA aanmaakt. Als je naar de garantiewetgeving kijkt moet je officieel bij de leverancier aankloppen.

Het is meestal een stuk sneller om het direct bij de fabrikant af te handelen, dan sla het het logistieke en administratieve gedeelte van de leverancier over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:18
Heb dit ook gehad na de hibernation mode van windows deed opeens mijn ocz ssd het niet meer. Dacht ook dat deze defect was tot ik ergens een zelfde soort verhaal las. Je kan de ssd weer tot leven wekken door het volgende uit te voeren.

http://www.ocztechnologyf...439&viewfull=1#post548439

Enige nadeel is wel je bent al je data kwijt! Maar heb zo ook mijn ssd weer aan de praat gekregen. Schijnt veel voor te komen vooral door je pc vaak in slaap/hibernation te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan sluit je Windows niet netjes je SSD af, Jan-man. Kijk maar eens met CrystalDiskInfo naar de 'Unexpected Power-Loss' en als deze heel hoog is, vermoed ik dat er tijdens hibernation niet netjes een STANDBY IMMEDIATE commando wordt gestuurd. Dat is het commando dat de SSD zich moet voorbereiden op stroomverlies. Pas daarna mag de SSD de stroom verliezen. Iedere keer dat dit niet netjes gebeurt, kan je SSD corrupt raken. Dat lijkt in jouw geval gebeurd te zijn (komt heel veel voor).

De corruptie kun je verwijderen door met een schone lei (nieuwe mapping table) te beginnen. Middels een secure erase wordt dan een nieuwe mapping table geschreven (duurt enkele seconden normaliter) en dan is je SSD weer vers en '100% geTRIMed'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Jan-man schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:11:
Je kan de ssd weer tot leven wekken door het volgende uit te voeren.
Dat werkt alleen op een (heel?) oud model. Nieuwere varianten, al vanaf Vertex2, hebben daar geen jumper meer. Intern zit een 4-pins-header zonder pinnetjes voor een JTAG verbinging met bijv. USB Blaster. Alleen heeft zover ik weet niemand nog kunnen vertellen of lekken hoe je dat doet. Want ik doe het graag. En mensen die te laat zijn voor garantie doen het ook graag.
Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:19:
De corruptie kun je verwijderen door met een schone lei (nieuwe mapping table) te beginnen. Middels een secure erase wordt dan een nieuwe mapping table geschreven (duurt enkele seconden normaliter) en dan is je SSD weer vers en '100% geTRIMed'.
Toevallig enig idee hoe je dat doet? Niet hypothetisch, maar gewoon echt?

Het liefst heb ik gewoon dat die veiligheidslock eraf gaat (mijne is in panic geblokkeerd) en dat ik de data er des noods half corrupt af kan lezen.

[ Voor 7% gewijzigd door Sando op 03-04-2013 02:13 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-09 18:14
Ik heb deze ssd al vanaf t begin in mijn laptop zitten (een acer en vervolgens een dell 502lx.)
de laptop staat gemiddeld vanaf thuiskomst tot bedtijd aan en wordt intensief gebruikt, ook in het weekend.

In een andere laptop die wat minder gebruikt wordt, heb ik de kleinere versie. Draait ook nog steeds.
MensionXL schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:56:
[...]

Haha heel erg herkenbaar!

Ik heb hier ook nog een Vertex 2 120GB draaien in een pc die niet veel is gebruikt. Over een tijdje ga ik de pc weer zo'n 6 uur per dag gebruiken (nu wordt hij gemiddeld 1 uur per week gebruikt) en ben ik bang dat de Vertex het gaat begeven. Hij zit inmiddels 1,5 jaar in de pc en heeft nog niet zo heel hard gewerkt dus eventuele problemen moeten nog boven water komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Ik heb mijn schijf RMA gestuurd, binnen een dag antwoord dat de vervanger verpakt was en klaar om te versturen, deze kwam gisteren binnen. Erg goede service!

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Service van wie? Fabrikant, of leverancier (welke)?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sando schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:08:
Service van wie? Fabrikant, of leverancier (welke)?
Zal wel via OCZ zelf zijn. Ze doen daar de RMA's prima afhandelen. Ik heb er een aantal opgestuurd en allemaal binnen 1 week een nieuwe voor terug gekregen. Alleen jammer dat RMA zo enorm vaak nodig is bij deze schijven. Ik heb zelf een 60GB Vertex2 gehad en naar 1 jaar verkocht. Sindsdien draai ik met een M4. Mooi dat OCZ een prima RMA service heeft maar ik koop nooit meer een OCZ SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Zie topictitel,
dus: Vertex 2, OCZ, gekocht bij Mycom, geen bonnetje meer, rechtstreeks contact met OCZ gehad, moest hem opsturen en kreeg zonder gezeur een OCZ agility teruggestuurd

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen zaterdag ook mijn OCZ Vertex 2 50 GB Opgestuurd naar ze. Nu even afwachten tot ik bevestiging krijg dat hij ontvangen is, dan kan ik een agility terugverwachten blijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Moraal van het verhaal koop geen OCZ (ssd's) maar hou het lekker bij Crucial en Samsung MLC.
Wellicht een tikkie duurder en minder snel, maar een keer of 10 zo betrouwbaar.

(sorry voor het offtopic gaan, maar schijnbaar zijn er nog steeds tweakers die OCZ ssd's kopen 8)7, sweex is ook zo'n merk waar je ver uit de buurt moet blijven )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eL_Jay schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:31:
Moraal van het verhaal koop geen OCZ (ssd's) maar hou het lekker bij Crucial en Samsung MLC.
Wellicht een tikkie duurder en minder snel, maar een keer of 10 zo betrouwbaar.

(sorry voor het offtopic gaan, maar schijnbaar zijn er nog steeds tweakers die OCZ ssd's kopen 8)7, sweex is ook zo'n merk waar je ver uit de buurt moet blijven )
Ach, bij sweex ligt het er maar net aan wat je nodig hebt. En die OCZ SSD was al weet ik hoe oud, 2,7jaar ofzo. Ze zijn niet ALLEMAAL binnen een week dood gegaan. Ik heb de laatste levende denk ik, of naja, had :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Wat is het juiste pad om via OCZ RMA te vragen (voor Nederland) dan? Ik kom op verschillende fora verschillende antwoorden tegen. Dit is een stukje informatie wat de TS wel zou sieren. :)

Niet dat ik zelf geen moeite wil doen. Ik denk hier:
http://ocz.com/consumer/support/emea

Alleen het klinkt alsof het wel erg vlot gaat. :P Not sure if er geen nederlandse RMA site is.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Je bent je er toch wel van bewust dat het topic orgineel een jaar oud was en dat je dus een antiek topic kaping deed om mee te beginnen.

om dan te zeggen dat de TS gekrekkig is... zucht...

En als je twijfeld, mail de knakkers van ocz... vast sneller dan hier wachten op antwoord.

@hieronder...
Was niet zo boos bedoeld hoor (laat en moe zullen we maar zeggen :P)

Het was meer een toegespits dat degene die de TS heeft gemaakt, vast al lang niet meer hier op et forum rondloert want zijn probleem is opgelost.
Dus dat een update van de TS vast nooit zal gebeuren. Ookal snap ik jouw standpunt, maar dat het dus beetje nutteloze opmerking was

[ Voor 47% gewijzigd door Swordlord op 10-04-2013 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Doodgaande vertexes zijn nog altijd hip. Bovendien was de laatste discussie een maand of 3 geleden? Niet zo negatief joh. :) Beter in een relevant topic dan het zoveelste identieke topic openen.

TS suggestie is standaard let's make things better attitude. Ik wist niet dat je boos zou worden. :P

BTW Ik had ze al gemaild. Omdat het zo lang duurt voor ik antwoord heb ging ik juist hier weer reageren. Nog steeds geen antwoord. Maarja geen haast ofzo. Heb ik wat extra dagen om het 'op goed geluk' truukje uit te proberen.

[ Voor 27% gewijzigd door Sando op 10-04-2013 08:34 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sando schreef op woensdag 10 april 2013 @ 08:33:
Doodgaande vertexes zijn nog altijd hip. Bovendien was de laatste discussie een maand of 3 geleden? Niet zo negatief joh. :) Beter in een relevant topic dan het zoveelste identieke topic openen.

TS suggestie is standaard let's make things better attitude. Ik wist niet dat je boos zou worden. :P

BTW Ik had ze al gemaild. Omdat het zo lang duurt voor ik antwoord heb ging ik juist hier weer reageren. Nog steeds geen antwoord. Maarja geen haast ofzo. Heb ik wat extra dagen om het 'op goed geluk' truukje uit te proberen.
Je kan op de OCZ WEbsite een RMA ticket aanmaken (heb ik ook gedaan vorige week). Binnen een dag had ik een RMA nummer en een adres waar ik het heen moet sturen. Nu afwachten op de ontvangstbevestiging en de vervanger <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zojuist het verlossende mailtje ontvangen! Ze hebben me meteen een vervanger toegestuurd. Had een Vertex 2 50gb ingestuurd, en krijg een vertex 3 60gb geretourneerd!

De hoge uitval blijft waardeloos, maar fijn dat in ieder geval de na-service erg goed is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casper de Boer
  • Laatst online: 08-09 16:24
(jarig!)
Het zelf ook een Vertex 2 in mijn werkstation zitten.

Tijdens een disk recovery voor iemand anders is er iets mis gegaan waardoor de C: werdt aangesproken (was een programma aan het testen om een HDD kop op 0 te stellen)
Enfin, Vertex ging over zijn nek en was niet meer zichtbaar via de BIOS.

Vertex uit de pc gehaald;
Vertex via een SATA --> USB aangesloten (een Scythe)
PC opgestart (via de BIOS kon ik de Vertex weer zien)
PC afgesloten;
Vertex terug gemonteerd;
Et voilà :)

Geen idee of dit toeval is geweest maar bleek voor mij te werken in dit geval.

LG-HM123MR-U34 | LG-G12WL (ARTCOOL Stylist) | Orcon HRC-500 MaxComfort | 4.160 WP Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2013 @ 08:42:
[...]

Je kan op de OCZ WEbsite een RMA ticket aanmaken (heb ik ook gedaan vorige week). Binnen een dag had ik een RMA nummer en een adres waar ik het heen moet sturen.
Ik heb zojuist een mailtje ontvangen waarin staat:

"Please be advised that the status on your trouble ticket has been changed from Submitted to Acknowledged."

Verder niks, geen adres of iets, maar wel dat de ticket binnen 7 dagen gesloten wordt. Is dit normaal, of moet ik nu iets doen? Want als ik iets moet doen dan gaat dat moeilijk:

Error Executing Database Query.

[Macromedia][SQLServer JDBC Driver][SQLServer]The transaction log for database 'exdesk' is full. To find out why space in the log cannot be reused, see the log_reuse_wait_desc column in sys.databases
[b][message=40075005,noline]Casper de Boer schreef op woensdag 10 april 2013 @
Vertex via een SATA --> USB aangesloten (een Scythe)
PC opgestart (via de BIOS kon ik de Vertex weer zien)
Ik denk dat dit toeval is, maar ik ga het ook proberen!

Maarem.. dat opstarten is niet nodig neem ik aan? USB hotpluggable. Of doet het BIOS "iets" wat nodig is?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sando schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:22:
[...]

Ik heb zojuist een mailtje ontvangen waarin staat:

"Please be advised that the status on your trouble ticket has been changed from Submitted to Acknowledged."

Verder niks, geen adres of iets, maar wel dat de ticket binnen 7 dagen gesloten wordt. Is dit normaal, of moet ik nu iets doen? Want als ik iets moet doen dan gaat dat moeilijk:

Error Executing Database Query.

[Macromedia][SQLServer JDBC Driver][SQLServer]The transaction log for database 'exdesk' is full. To find out why space in the log cannot be reused, see the log_reuse_wait_desc column in sys.databases

[...]

Maarem.. dat opstarten is niet nodig neem ik aan? USB hotpluggable. Of doet het BIOS "iets" wat nodig is?
Gewoon even wachten! Dat betekend alleen dat ze je rma-aanvraag ontvangen hebben. Ik kreeg dat 's ochtends, en 's avonds met een RMA-nummer en adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Heb precies hetzelfde gehad. Drive dood, ook in andere PC of in USB case niet meer op te starten.

Uiteindelijk een nieuwe samsung gekocht en backup teruggezet. De oude vertex2 in stukken gebroken (bedrijfsdata) en afgevoerd...

Helaas niks aan te doen. Geen OCZ meer voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casper de Boer
  • Laatst online: 08-09 16:24
(jarig!)
Sando schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:22:

Ik neem aan dat je geen hot plug SATA gebruikt dus zal je (als je geen andere PC bij de hand hebt)
je PC uit moeten zetten om de SSD er uit te halen ;)

Verder zou je via de SATA -> USB de Vertex aan een andere PC kunnen hangen en hopen dat deze zichtbaar wordt :)

LG-HM123MR-U34 | LG-G12WL (ARTCOOL Stylist) | Orcon HRC-500 MaxComfort | 4.160 WP Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:54

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

_Dune_ schreef op zondag 31 maart 2013 @ 10:47:
Inderdaad RMA sturen en het verzoek indienen een Vertex 4 er voor terug te zenden... wijsende op hun hoge uitval als het op de Vertex 2 aan komt (in principe zou je eigenlijk heel hard naar een ander merk moeten rennen zoals Crucial, Samsung of Intel).
Men ruilt alleen om voor een Agility 3 in het geval van een dode vertex 2.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Casper de Boer schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:52:
[...]
Verder zou je via de SATA -> USB de Vertex aan een andere PC kunnen hangen en hopen dat deze zichtbaar wordt :)
Dat stukje bedoelde ik. Het leek alsof je zei: SATA -> USB -> Computer -> Opstarten, maar met zo'n USB connector kan je natuurlijk gewoon hotpluggen. B)

Ik heb trouwens wel hot plug SATA en de nodice ACPI instellingen. :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:08:
[...]

Men ruilt alleen om voor een Agility 3 in het geval van een dode vertex 2.
Das niet helemaal waar, want ik krijg een 60 Vertex 3 toegezonden. (in ruil voor 50gb vertex 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Uiteindelijk eergister mijn Vertex2 opgestuurd. En TWEE (!!!!) dagen later wordt er een Vertex4 bezorgd!

Volgens de email zou ik een Agility3 krijgen. Maar ik heb nu dus een Vertex4 (64GB)
offtopic:
Of is dat het zelfde?

Dat vind ik toch weer erg sterk van OCZ. Daarmee hebben ze in mijn ogen wel weer een stukje reputatie teruggewonnen.

[ Voor 21% gewijzigd door Sando op 18-04-2013 16:00 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1 2 Laatste