Ik ben ook de sjaak. Zo te horen is het vaker zo dat de drive opeens stuk gaat bij een reboot?
Na een uptime van 5 maanden moest ik rebooten voor een update. Mijn desktop zet ik netjes elke dag uit hoor, maar dit betrof mijn 20 watt trekkende HTPC. En na BIOS scherm een knipperende cursor.. OCZ Vertex 2 64GB niet getedecteerd! Op een andere computer ook niet.
Nu viel me op, even op een testsysteempje:
offtopic:
Werkt dit? Wat een onmogelijk geklooi om een footootje van Android op je Drive te delen en een directe link op een forum te kunnen zetten.
edit:
Nee dus. Even op Tweakalbum gezet.
Boven de 'kapotte' SSD. Onder een OCZ Vertex II die het nog wel doet.
Nu zie je boven links een oranje LEDje branden, en onder rechts een groene. Zijn ze die dingen opeens anders gaan bouwen, of betekent dit oranje lampje iets specifieks, waaraan ik misschien kan troubleshooten?
Die lampjes zijn me eerder nooit opgevallen, daarom weet ik niet of ze allebei een groene en een oranje hebben, of dat ze gewoon anders zijn gebouwd.
Ik had trouwens 5 maanden geleden precies hetzelfde probleem, zelfde cursor, maar toen dacht ik dat het aan de HTPC lag. Een uur later deed ie het weer. Nu doet ie het na 8 uur nog steeds niet, maar door dat in het verleden behaalde resultaat heb ik wel nog het idee dat ik met een hoop geluk zomaar nog mijn data er af kan halen. HTPC is op zich niet backupwaardig, maar ik heb in een < jaar tijd toch een aardig gebruikersprofieletje opgebouwd met een hoop leuke scripts. Toch wel leuk om dat er nog even af te kunnen halen.
Dus,
- Misschien dat ie het net als de vorige keer na x uur opeens weer (even) doet.
- Andere kleur en positie LED brandt wanneer aangesloten, misschien geeft dat het probleem aan?
- Wat veroorzaakt deze populaire storing? Zou een ouderwetse vriezersessie kunnen helpen door eea wat te krimpen?
- Iemand al open slopen en reflowen geprobeerd?
- Ik moet er van uit kunnen gaan dat een SSD wel langer dan 10 maanden meegaat. Kan ik nog wel bij de garantie aankloppen als ik het (mooie) doosje van OCZ allang heb weggegooid?
[
Voor 4% gewijzigd door
Sando op 31-03-2013 04:09
]