Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamstar
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-11-2022
ben op zoek naar goed advies,

ik ben in het bezit van een samsung ue46d8000 tv en heb een onkyo tx-nr609 nu is de mogelijkheid om geluid via ARC aansluiting te laten lopen maar zit nu via een optische kabel. in de winkel zei de verkoper dat het beter was om dit via de optische te laten verlopen. maar heeft iemand een goed advies voor mij.

en is iemand bekend met THX op de onkyo tx-nr609 lees er veel over maar snap er niet erg veel meer van kan iemand mij dit graag uitleggen in jip en janke taal?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 22:45
THX is een standaard die in eerste instantie uitgevonden is om bioscopen op een standaard manier het geluid weer te laten geven. Op die manier wisten sound engineers dat het geluid voor een bezoeker altijd gelijk zou klinken in verschillende bioscopen. THX certificering op een moderne HT receiver betekent vrijwel niets, op mijn oude Logitech z-2300 2.1 systeem zit ook een THX certificering. Geen idee waarom en het zegt dan ook niets. Hier wordt gebruik gemaakt van een Pioneer receiver zonder THX en het klinkt allemaal prima.

ARC (Audio Return Channel) is een manier om via HDMI het geluid wat binnenkomt op je tv door te sturen naar je receiver.

Bovenstaande informatie staat ook in Jip en Janneke taal uitgelegd op bijvoorbeeld Wikipedia. In het vervolg graag zelf iets meer moeite tonen om een antwoord te vinden.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:58
Lees [FAQ] Audio voor de grap eens door. Daar staat al behoorlijk wat in over wat je wilt weten. Verder had je iets als THX en ARC ook via andere wegen kunnen achterhalen. GoT is geen vraag en krijg antwoord-forum, maar een forum waar we iets van eigen inzet verwachten. En dat mis ik toch wel in dit topic.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.