Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hee allemaal!

Ik wil een tablet gaan kopen en kan door de bomen het bos niet meer zien.
Ik wil graag een android tablet tegen een goede kwaliteit/prijs verhouding. Ik kan namelijk nergens goede vergelijkingen vinden.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Groetjes,

• Prom0
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-11 10:17
wat is de prijs die je er voor wilt uitgeven?
moet het in Nederland of mag het ook import zijn?
zijn er specifieke eigenschappen die je wilt hebben?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 18:48:
Ik wil een tablet gaan kopen en kan door de bomen het bos niet meer zien.
Kun je aangeven welke bomen je bekeken hebt, en wat je zelf denkt van die tablets? Kun je aangeven wat je er mee wilt gaan doen, wat belangrijk is en wat minder belangrijk is? Video's kijken, internetten, games, etc? :)

Een goede kwaliteit/prijs verhouding is voor iedereen weer anders, dus ook daar zul je zelf eerst je eisen en wensen moeten formuleren. En terwijl je dat doet, kun je naar tablets gaan kijken of ze aan die eisen/wensen voldoen. Ook zijn er allerlei ervaringentopics in dit forumdeel.

Oftewel: de informatie is er echt wel, je moet er alleen wat moeite voor doen :)

[ Voor 31% gewijzigd door gambieter op 16-03-2012 19:23 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:52
Ik zou zeggen een transformer prime, maar ik weet niet of die binnen budget zit (600 euro). Eigenlijk vind ik de prime ook al verouderd, ik zou wachten op de hogere resolutie tablets, maar volgens mij komen die pas tweede kwartaal in juni of later.

Als je hem nu wil voor vakantie oid dan zou ik wel de prime halen.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dit past beter in Mobile Aankoopadviesforum, ik verplaats het voor je.

[ Voor 25% gewijzigd door pven op 16-03-2012 19:58 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Aan de titel "Beste Android tablet van het moment" voldoet de Asus Tf201/ Transformer Prime wel ja. Beter als een ipad is 't sowieso. (eigen ervaring, heb de prime, en ken de ipad) Als 'k internet mag geloven, is 't ook veel beter als de galaxy tab. Dus als budget je verder niet boeit, dan heb je de prime nodig
LeVortex schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:24:
...
ik zou wachten op de hogere resolutie tablets, maar volgens mij komen die pas tweede kwartaal in juni of later.
....
Heb je erbij stil gestaan dat tablets, met vrijwel dezelfde cpu en gpu als nu, met een hogere resoluties langzamer zijn als hun lage resolutie broertjes.

Of zoals de redactie over de ipad 3 zei:
Dat de nieuwe iPad dikker, zwaarder en wellicht minder vloeiend blijkt te zijn dan de voorganger, zal iets zijn waar veel mensen niet op gerekend zullen hebben.
En voor de rest, wat ga je met het tablet doen?

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-11 20:11
Achilles schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:12:
Aan de titel "Beste Android tablet van het moment" voldoet de Asus Tf201/ Transformer Prime wel ja. Beter als een ipad is 't sowieso. (eigen ervaring, heb de prime, en ken de ipad) Als 'k internet mag geloven, is 't ook veel beter als de galaxy tab. Dus als budget je verder niet boeit, dan heb je de prime nodig

[...]

Heb je erbij stil gestaan dat tablets, met vrijwel dezelfde cpu en gpu als nu, met een hogere resoluties langzamer zijn als hun lage resolutie broertjes.

Of zoals de redactie over de ipad 3 zei:

[...]
Ja alleen is die uitspraak gewoon niet goed, dit is alleen bij Arnoud voorgekomen, 10tallen andere sites die meer tijd met de iPad dan een paar min hands-on hebben dit niet gehad.

Verder, beste Android tablet: Prime (als je een redelijk dode GPS en slechtere WiFi geen probleem vind). Als Android niet persé nodig is zou ik de nieuwe iPad overwegen.

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:00

Grvy

Bot

J0ey schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:16:
[...]

Ja alleen is die uitspraak gewoon niet goed, dit is alleen bij Arnoud voorgekomen, 10tallen andere sites die meer tijd met de iPad dan een paar min hands-on hebben dit niet gehad.

Verder, beste Android tablet: Prime (als je een redelijk dode GPS en slechtere WiFi geen probleem vind). Als Android niet persé nodig is zou ik de nieuwe iPad overwegen.
Hoi Fanboy.

Asus Prime is de beste (android) tablet van dit moment. (als je het mij vraagt)

Dit is een account.

• J0ey
Grvy schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:18:
[...]

Hoi Fanboy.

Asus Prime is de beste (android) tablet van dit moment. (als je het mij vraagt)
Hoi slecht lezende,

Spreek je uit ervaring? (ik wel, heb de Prime gehad! :>) wat zeg ik trouwens? Beste Android tablet > Prime?

• Achilles

Achilles

Koning van de Myrmidonen

ASUS-fanboys vereenig U. Apple slaat weer toe.

Wifi is niet slecht. Gps werkt niet (maar wat moet je ermee?) zoek trouwens maar eens een microsd-slot op een ipad

Nu even serieus. Het is gewoon logisch dat je voor een hogere resolutie een beter proc. en gpu nodig hebt. Terga 3 is net uit. De (terga 3) prime zal zeker niet langzamer(sneller dus :P) zijn als de (terga 3)tab 700 wordt.

En ik spreek uit ervaring ja. Apple is een chique merk dat een beetje teveel voor consumenten is geworden.
Vroeger was het beter :+ Think Different is nu Think Mainstream

[ Voor 18% gewijzigd door Achilles op 16-03-2012 20:26 ]

• Antonv9
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-10 14:43
Waarom zo duur? neem een archos g9 of beter nog, wacht op de g10. Meer waar voor je geld...

• J0ey
Achilles schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:23:
ASUS-fanboys vereenig U. Apple slaat weer toe.

Wifi is niet slecht. Gps werkt niet (maar wat moet je ermee?) zoek trouwens maar eens een microsd-slot op een ipad

Nu even serieus. Het is gewoon logisch dat je voor een hogere resolutie een beter proc. en gpu nodig hebt. Terga 3 is net uit. De (terga 3) prime zal zeker niet langzamer(sneller dus :P) zijn als de (terga 3)tab 700 wordt.
Dat zeg ik ook helemaal niet, maar de TS geeft zijn eisen niet. Voor de gemiddelde gebruiker is de iPad voor NU een betere keus als je niet persé Android of iOS wil hebben. Over een paar maanden zijn de volgende gen. Android tablets uit met high-res schermen en dan kan het al weer een ander verhaal zijn.

Ik heb de Prime gehad, en mijn GPS deed het amper, WiFi deed het bij de router goed en het signaal was wel goed, maar een verdieping lager ging WiFi snelheid van 20 mbps naar 5 mbps. En ik had erg veel backlight-bleeding. Hoeft niet voor iedereen zo te zijn, maar voor mij was het wel zo en ik lees er erg veel berichten over.

• Achilles

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Antonv9 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:26:
Waarom zo duur? neem een archos g9 of beter nog, wacht op de g10. Meer waar voor je geld...
http://tweakers.net/price...b-exxa-97-inch-zwart.html
Deze denk ik te gaan kopen voor 't lezen van ebooks. (voor de buurvrouw)

Blacklicht-bleeding heb ik nooit last van gehad. Maar je kon hem toen niet laten vervangen?

[ Voor 13% gewijzigd door Achilles op 16-03-2012 20:31 ]

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-11 18:59
Achilles schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:29:
[...]

http://tweakers.net/price...b-exxa-97-inch-zwart.html
Deze denk ik te gaan kopen voor 't lezen van ebooks. (voor de buurvrouw)

Blacklicht-bleeding heb ik nooit last van gehad. Maar je kon hem toen niet laten vervangen?
Dan kan je toch beter een ebook reader kopen? Daar wil je echt geen ebooks op lezen. Kobo heeft goede e-readers.
Maar de topic-starter komt niet meer terug... maar het is ook een beetje een vaag topic. Je kunt hier alle kanten mee op. Hier is geen antwoord op te geven. Je moet eisen/wensen/budget/prijzen weten.

[ Voor 16% gewijzigd door BlueLed op 16-03-2012 20:39 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modbreak:Kunnen we aub kappen met die fanboy-flauwekul?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• TomONeill
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-10 19:51

TomONeill

How much is that doggie...

+1 voor de modbreak.

Je hoeft niet per sé de beste Android tablet te hebben die er is, als de tablet maar aan al je eisen voldoet. Qua hardware specificaties is de Transformer Prime tot nu toe de beste, maar de werking van de hardware is weer een ander verhaal.

Dat jullie over een iPad beginnen is in dit geval totaal off-topic, daar vraagt de topic starter niet om.

Er is een ander topic waar iemand vraagt om een all-in tablet voor een mooie prijs. Ik raad je aan deze eens te bekijken: All-in tablet gezocht .

De komende maanden gaat er sowieso veel verandering in komen in de tablet wereld. Al koop je nu de "beste" tablet die er is, is ie binnen 2 maanden lang niet meer de "beste".
Dit heeft veel te maken met de resolutie van de schermen en de Tegra 3 processor. Ook Texas Instruments komt net kijken. Qualcomm komt misschien ook nog wel met nieuwe multi-core processoren.

De vraag "wat is de beste tablet?" is dezelfde als "welke console is het beste?".

In the window.

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

TomONeill schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 22:28:

De vraag "wat is de beste tablet?" is dezelfde als "welke console is het beste?".
Niet geheel waar.
Ik geef als vergelijkend voorbeeld: ADAC, de duitse 'ANWB' voor auto's, die allerlei spec's , metingen van trilling, geluid, storingen per 1000 autos enz. omzetten naar cijfers tussen 1 en 5 waarbij lager beter is.
Dan kun je na vergelijken wel degelijk op de 'gemiddeld' beste of bijv. top 3, uitkomen, namelijk de som der delen, de spec's cijfers, cijfers voor scherm precisie, batterijduur, wel/geen android market enz en dan degene(n) met het laagste getal.

[ Voor 10% gewijzigd door notsonewbie op 16-03-2012 22:42 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Achilles

Achilles

Koning van de Myrmidonen

BlueLed schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:35:
[...]

Dan kan je toch beter een ebook reader kopen? Daar wil je echt geen ebooks op lezen. Kobo heeft goede e-readers.
Wel als slechtziende: omgekeerd contrast, goed uitvergroot, eigen lettertype. (tis voor m'n buurvrouw!)
notsonewbie schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 22:41:
[...]

Niet geheel waar.
Ik geef als vergelijkend voorbeeld: ADAC, de duitse 'ANWB' voor auto's, die allerlei spec's , metingen van trilling, geluid, storingen per 1000 autos enz. omzetten naar cijfers tussen 1 en 5 waarbij lager beter is.
Dan kun je na vergelijken wel degelijk op de 'gemiddeld' beste of bijv. top 3, uitkomen, namelijk de som der delen, de spec's cijfers, cijfers voor scherm precisie, batterijduur, wel/geen android market enz en dan degene(n) met het laagste getal.
Dat vind ik nu mooi gezegd. Eigenlijk moeten we dat vanaf morgen 'invoeren', want ik denk niet dat de leek iets kan opmakenen uit de spec. En voor de rest gewoon 't vragenllijstje voor de TS:

Wat ga je ermee doen?mailen, ebooken, browsen (flash?, ICS=Chrome beta=sneller), 'gamen'

Waar, en hoe(lang/veel) ga je hem gebruiken? helderheid, batterijduur enz.

Afwerking en Design? Verflaagje, kapjes op de poorten, enz.

Grootte en Gewicht? spreekt voor zich

Wat is je Budget? wat verwacht je nu kwijt te willen?

Hoe zit het met de Schermeisen? m.b.t. kleuren: IPS, S-IPS, OLED, AMOLED, S-AMOLED, vooral van belang als je graag films kijkt. Of uitzendinggemist, Of vakantiefoto's.

Zoek je nog extra Mogelijkheden? Hdmi, SDxC enz.

[ Voor 19% gewijzigd door Achilles op 17-03-2012 01:53 ]

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Achilles schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 01:43:
[...]

Dat vind ik nu mooi gezegd. Eigenlijk moeten we dat vanaf morgen 'invoeren', want ik denk niet dat de leek iets kan opmakenen uit de spec. En voor de rest gewoon 't vragenllijstje voor de TS:
Wat ga je ermee doen?mailen, ebooken, browsen (flash?, ICS=Chrome beta=sneller), 'gamen'
Waar, en hoe(lang/veel) ga je hem gebruiken? helderheid, batterijduur enz.
Afwerking en Design? Verflaagje, kapjes op de poorten, enz.
Grootte en Gewicht? spreekt voor zich
Wat is je Budget? wat verwacht je nu kwijt te willen?
Hoe zit het met de Schermeisen? m.b.t. kleuren: IPS, S-IPS, OLED, AMOLED, S-AMOLED, vooral van belang als je graag films kijkt. Of uitzendinggemist, Of vakantiefoto's.
Zoek je nog extra Mogelijkheden? Hdmi, SDxC enz.
En ik wil daaraan toevoegen, om ook het aftersale gevoel zo positief mogelijk te houden, op voorhand ! :-)
Weet u wat bluetooth is en heeft u bijv. een draadloos oortje voor uw smartphone nu?
Heeft u thuis wifi, weet wat dit is?
Wilt u ook ergens buiten, bij bijv. familie 50 KM verderop die geen internet hebben, waar geen wifi is ook, de tablet kunnen gebruiken? Dat sommige tablets via een telefoon-sim-kaart internet 'overal' kunnen hebben?
U bent bekend met GPS en wat app's daarmee kunnen, wilt u dat wellicht?
Lijkt het u handig om veel muziek , video en foto's extern aan te kunnen koppelen en gebruiken?
Of heeft u andere redenen waarom 16/32/64 GB opslag aan boord niet genoeg is? (Ivm 'sd' kaartjes)en zo is er vast nog wel wat te noemen.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Pagina: 1