Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:51
Kortgezegd: Ik zoek een tablet die 1080p HD (H264) kan afspelen. Ik wacht nog steeds op de Tegra 3 tablets... (want ik neem aan dat Tegra 3 de enige is die 1080P aan kan, misschien nog een paar andere Cortexjes).. de Prime vind ik een beetje duur en de GPS werkt slecht.

Ik wil al wel een tijdje een tablet kopen, maar dan
1) niet extreem duur, 600 euro is best veel voor een apparaat wat nog niet eens alles kan
2) moet 1080P MKV kunnen afspelen, ik ben te lui om mijn H.264 films te recoden, maakt niet uit dat de resolutie van de tablet niet HD is, hij kan wel downscalen :P Als zelfs de Raspberry Pi voor 35 dollar 1080p kan afspelen, moet mijn tablet dat zeker kunnen vind ik.
3) GPS moet werken. Ook al gebruik ik het misschien bijna nooit, het is leuk om te showen, en als ik toch een apparaat van 300+ euro koop, kan dat er op z'n minst wel op zitten. Zelfde met Bluetooth. 3G is ook leuk, maar totaal geen pre, dat is nog wel op te lossen met wat hacks en een 3g-dngle ;)
4) Wel een beetje snappy, niet gaan laggen als je swiped op je home-screen.
5) Tweakbaar. Geen yokoyoko china tablet waar nooit een ROM update voor is. Ik wil wel iets wat ook populari is op XDA bijvoorbeeld, zodat je lekker kan hacken en knoeien met Custom ROMS.

Maar het loopt nog niet echt storm in 1080P-MKV-tablet-land.. Acer heeft een Iconia tablet aangekondigd.. maar duurt allemaal wel erg lang... Misschien heb ik exotische tablets over het hoofd gezien :)

Iemand tips? Of bestaan deze tablets gewoon nog niet? Het is nogal stilletjes... of ben ik gek?

[ Voor 4% gewijzigd door maarud op 12-03-2012 11:18 ]

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-11 15:37
Voor zover ik weet is de Asus Transformer Prime de enige tablet met een Tegra 3.
Er komen er vast wel meer bij.

Wat is je budget? Je geeft aan dat je de Prime een beetje duur vind.

Op XDA zijn ze erg actief wat betreft Android (heb zelf een Asus TF101) en hier houden de ontwikkelingen niet op.

Mijn advies:
1) wachten op een betere, namelijk de Samsung Note 10.1
2) Samsung Galaxy Tab (deze heeft slechts Tegra 2),
3) Asus Transformer Prime

• maarud
CappieL schreef op maandag 12 maart 2012 @ 10:44:
Voor zover ik weet is de Asus Transformer Prime de enige tablet met een Tegra 3.
Er komen er vast wel meer bij.

Wat is je budget? Je geeft aan dat je de Prime een beetje duur vind.

Op XDA zijn ze erg actief wat betreft Android (heb zelf een Asus TF101) en hier houden de ontwikkelingen niet op.

Mijn advies:
1) wachten op een betere, namelijk de Samsung Note 10.1
2) Samsung Galaxy Tab (deze heeft slechts Tegra 2),
3) Asus Transformer Prime
Budget is op zich vrij groot, iets goed kost nu eenmaal wat geld. 400-450 loopt echter wel beetje richting de max. Transformer is een leuk ding, maar die GPS problemen wil ik niet. Als ik zoiets duurs koop, moet het ook gewoon perfect zijn, en niet half half werken.

XDA is zeker leuk als je courante modellen hebt...als je iets minder populairs hebt dan valt het wat tegen, dus vandaar dat het ook wel een populair model moet zijn. Maar volgens mij bestaat zo'n tablet nog niet :+

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik zie dat de acer iconia tab 510 bij winkels in de wacht staat.
Hij zou in maart uit moeten komen, prijs is 449.
Dat lijkt me dan wel wat voor je/mij

P.Duh! lekker puh!

• maarud
De 510 ziet er idd super uit, maar volgens mij mis ik GPS. Voor de rest een tof ding, heeft HDMI en USB, iets wat ik ook wel leuk zou vinden. Zit je niet met 200 verloopkabeltjes te knoeien van en naar de connector ;)

• pduh
Ik ben op deze aan het "wachten". Ik wil er wel wat meer info over.
GPS, tja ik denk niet dat ik dat ga missen. Daar heb ik mijn mobiele telefoon voor en anders mijn Garmin GPSMAP 60CSx.
Dat hoef ik denk ik niet op een tablet. Maar dat weet ik dus niet zeker! Ik heb nl. nog helemaal geen tablet

[ Voor 1% gewijzigd door pduh op 12-03-2012 10:54 . Reden: spelfaut ]

P.Duh! lekker puh!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:51
Ah de iconia tab A510. Die moet binnen twee weken leverbaar zijn. Heb 'm al gezien in het voorraad systeem op werk. Denk dat dat een tablet is die precies bij je wensen past. Tegra 3 dus 1080p mkv's afspelen, ips paneel, android 4.0 out-of-the-box, enz. En dat voor 449 euro. Volgens het systeem heeft ie ook gps... Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, van nog niet uitgebrachte producten kan het systeem verkeerde specs geven. Ook vond ik een versie voor 399 euro, de 16 GB wifi. Lijkt een super tablet te worden voor de prijs; goedkoper dan de galaxy tab maar sneller en meer aansluitingen. Sowieso heeft de galaxy tab een hinderlijke, stroperige android skin (touchwiz) die zou dan afvallen als ik naar je lijstje kijk. Eigenlijk is de galaxy tab een overschatte tablet door zijn trage skin. De sony tablet s/transformer/iconia a500 zijn allen sneller en hebben meer aansluitingen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

pduh schreef op maandag 12 maart 2012 @ 10:54:
GPS, tja ik denk niet dat ik dat ga missen.
Ik mis GPS op een 99euro tablet .... omdat dit tot gevolg heeft dat apps die menen GPS nodig te hebben daarom niet in de market getoond worden.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• maarud
Zal mijn ogen gericht houden op de Iconia, klinkt inderdaad super. Maar hoop wel op de GPS, als ik dan toch zo'n duur ding koop wil ik ook meteen alles hebben, ook al kan je via Bluetooth wel GPSsen. Da's toch weer een extra ding erbij ;)

Lijkt me ook wel een hardloper op XDA, dus dan komen de ROMs ook wel :)

But still, suggesties zijn welkom ;)

• pduh
leuk_he schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:06:
[...]

Ik mis GPS op een 99euro tablet .... omdat dit tot gevolg heeft dat apps die menen GPS nodig te hebben daarom niet in de market getoond worden.
[licht off-topic?]
Maar welke apps zou je dan missen die menen GPS nodig te hebben en die jij wilt gebruiken zonder GPS?
Dat zou ik dan wel eens willen weten, puur om te kijken of ik GPS dan nodig denk te hebben. Je hebt me namelijk aan het twijfelen gemaakt

P.Duh! lekker puh!

• TomONeill
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-10 19:51

TomONeill

How much is that doggie...

Die A510 lijkt me echt een geweldige tablet.
Ik hoop ook op GPS, niet dat ik t misschien niet vaak ga gebruiken, maar wil t er in.
Tegenwoordig halen apps wel heel vaak de locatie van WiFi af. Maar toch, onderweg heb je geen WiFi en sowieso is het niet zo geavanceerd en precies. Ook kan het je niet real live tracken. @pduh Google Maps, Sky Map en andere navigatie apps zullen wel werken, maar zonder GPS kan je niet je eigen precieze locatie zien en navigatie gebruiken.

Al zit er geen GPS in, is het erg jammer, maar ga ik er denk wel voor.

[ Voor 21% gewijzigd door TomONeill op 12-03-2012 15:45 . Reden: kleine toevoeging ]

In the window.

• maarud
Ik hou het nog even in de gaten. Volgens mij volgen er nog wel meer met Tegra 3, en hopelijk vind ik wel m'n all-in-one...want ik denk dat hij nog niet bestaat :P

• maarud
Het is hier erg stil... dat bevestigd mijn vermoeden al ;)

Ik denk dat de fabrikanten nog even wachten tot hun oude voorraden op is voordat ze iets goeds uitbrengen.. eerst nog even uitmelken misschien...

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-11 15:37
De Iconia heeft geen GPS, verschillende websites geven dit aan (het ontbreekt in de specificatielijst, dus ga ik ervan uit dat er geen GPS in zit).
Asus was wel bezig om een verbeterde versie van de TF201 (Transformer Prime) uit te brengen. Ze kwamen met dit bericht, precies 1 week na de officiële lancering en iedereen al een Prime had besteld (en betaald).

• TomONeill

TomONeill

Op de meeste sites wordt wel aangegeven dat er GPS in de Iconia zit.
Aangezien de A500 het ook had (YouTube: Test GPS Acer Iconia Tab A500), neem ik aan dat het ook in de A510 zit.
Sowieso staat er heel veel niet bij de product specificaties van de Iconia op T.net.

@maarud het schijnt dat ie deze maand uit komt. Op BCC.nl staat ie voor binnen twee weken: http://www.bcc.nl/acer-a510-black.html (met GPS).

[ Voor 31% gewijzigd door TomONeill op 15-03-2012 17:35 . Reden: grammaticale fout gefixt ]

In the window.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je wilt 1080p vloeiend af kunnen spelen, echter heeft de A510 geen full HD scherm. 1080p heeft dus niet veel zin op dit display. Echter, het is wel handig zodat je niet al je bestaande films hoeft om te zetten. De Iconica A700 zal wel een full hd scherm hebben maar die komt wat later uit dan de A510.
Persoonlijk vind ik de resolutie van 1280 x 800 ook prima. De A700 zou dezelfde specs moeten hebben, op het scherm na dus en ongeveer 500 euro moeten gaan kosten.
Het mooie aan deze tablet vind ik de grotere accucapaciteit, dolby speakers, ICS out-of-the-box en goede aansluitmogelijkheden. Weet alleen niet of die Ring goed werkt..

[ Voor 13% gewijzigd door Y0ur1 op 15-03-2012 20:00 ]

• maarud
Dat ie geen 1080P weergeeft zal mij een worst wezen.. ik wil alleen de films die ik heb niet omzetten :+
1280x800 is nog wel prima, alleen........als ik dan de A700 zie O-)

Zal de A510 goed in de gaten houden, thanks! :)

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Het is vast een radicaal advies, maar heb je een derde generatie iPad overwogen? Er zijn genoeg apps die MKV bestanden afspelen en de nieuwe iPad speelt native ook gewoon 1080p bestanden af.

• maarud
Heb er wel naar gekeken, maar ik vind het leuk om met ROMs te knoeien, apk'tjes te installeren, etc etc... en met iOS wordt ik een beetje beperkt daar in.

Ik wacht nu op de A510 (die lijkt het snelst te komen), de A700 (lijkt pas in juni :( ) of de updated versie van de Prime met kunststof achterkant (A510 concurrent), of de Prime HD (A700 concurrent)

• Catsefrats
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03-2024
Als er geen GPS in een tablet zit, koop je toch gewoon voor 20 tientjes een bluetooth GPS muisje op MP? Werkt perfect om mee te navigeren.... ok, is wel weer een extra ding om mee te nemen onderweg..

It's more fun to compute

• maarud
Neuh, je zal zien dat je die altijd vergeet als je hem precies nodig hebt :p Ben nu gefocust op de A510, is aangekondigd in USA en zal snel naar NL komen zie ik. Weet niet of ik 100-150 euro extra over heb voor Full HD scherm dus de A510 blijft een goede kandidaat voor mij :)

• TomONeill

TomONeill

Asus komt met nieuwe Transformers:
Asus Transformer Pad 300 en Pad 700.

De prijzen van de Pad 300 lijken wel mooi (zie link), al moet je er nog wel even op wachten; Het zou dus kunnen dat de prijzen nog hoger liggen. Ook is de processor TEGRA 3, maar niet zoals de A510 1,3, maar 1,2 GHz. Het mooie aan de Transformers is het optionele keyboard dock. Tablet gaat 10 uur mee, dat is korter dan de A510. Met dock 15 uur. A510 heeft er ook een enorme accu er in zitten. Hier is de link waar ik het op heb gelezen:
http://www.tabletsmagazin...ij-eerste-online-winkels/
http://www.tabletsmagazin...asus-transformer-pad-300/
Er is dan ook nog de Pad 700, die is in Full-HD en heeft een sneller geclockte processor, maar die zal waarschijnlijk wel duur worden:
http://www.tabletsmagazin...sformer-pad-infinity-700/

[ Voor 1% gewijzigd door TomONeill op 11-04-2012 14:46 . Reden: extra woord weg gehaald+kleine toevoeging ]

In the window.

• maarud
Mijn ogen zijn nu gericht op de:

A510 - komt pas eind april/begin mei
A700 - mei/juni? nog veel later
Transformer Prime Infinity / 700- nog geen release date

De 300 heeft geen GPS voor zover ik zie.. dus die valt af.

Jammer dat die tablets zo vreselijk lang op zich laten wachten, het schiet totaal niet op met die Tegra 3 tablets :(

• Y0ur1
  • Niet online
maarud schreef op woensdag 11 april 2012 @ 16:42:
Mijn ogen zijn nu gericht op de:

A510 - komt pas eind april/begin mei
A700 - mei/juni? nog veel later
Transformer Prime Infinity / 700- nog geen release date

De 300 heeft geen GPS voor zover ik zie.. dus die valt af.

Jammer dat die tablets zo vreselijk lang op zich laten wachten, het schiet totaal niet op met die Tegra 3 tablets :(
Ik vind het ook zeer lang duren en heb vorige week besloten er niet meer op te wachten. Heb een demo model Transformer Prime 32GB + dock via marktplaats van Coolblue gekocht voor 405 euro. Dock heb ik verkocht voor 100 euro dus heb voor 300 euro een Transformer Prime waar ik best blij mee ben :)

• TomONeill

TomONeill

In the window.

• maarud
Hmm, dat valt dan nog mee. Maar sowieso duurt het nog even.. en een Tegra 3 is een Tegra 3 dus de eerste die binnenkort uitkomt wil ik hebben :p

Maar ze zijn echt vreselijk traag met het uitbrengen van die tablets...

• TomONeill

TomONeill

maarud schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:30:
Hmm, dat valt dan nog mee. Maar sowieso duurt het nog even.. en een Tegra 3 is een Tegra 3 dus de eerste die binnenkort uitkomt wil ik hebben :p

Maar ze zijn echt vreselijk traag met het uitbrengen van die tablets...
Ja ze zijn inderdaad erg traag.. Tergra 3 is ondertussen al een flink tijdje uit en er is maar 1 tablet die het heeft..
Gister was de dag dat de Amerikaanse Acer verwachtte dat de A510 beschikbaar zou moeten zijn.
Het enige wat ze hebben gedaan is die tekst weg gehaald en er Olympic Game Edition bij gezet (http://us-store.acer.com/....aspx?prodid=175&catid=87)
Ik snap echt niet waarom ze 'm niet gewoon uitbrengen..

Edit:
Zie deze link voor meer info + promo van de Transformer Pads:
http://www.tabletsmagazin...rmer-pad-300-en-infinity/

Voor nu bekend:

Acer Iconia Tab A510:
Release date Nederland: 8 mei 2012.
Prijs losse tablet: € 449,-
Kleuren: Zwart/Zilver

Asus Transformer Pad 300:
Release date Nederland: 15 mei 2012.
Prijs losse tablet: €399,- (32 GB versie, 16 GB versie nog niet bekend)
Keyboard dock: 100 euro.
Kleuren: Wit, Blauw, Rood

Over de Asus Transformer Pad 700 is nog niet erg veel bekend.. Wel dat er 2 versies van uitkomen:

een 4G/3G versie met een Qualcomm MSM 8960 Snapdragon S4 1.5GHz dual-processor en een Wifi-only variant met een 1.6GHz quad-core Tegra 3 processor. Beide modellen beschikken onder meer over 1GB aan werkgeheugen, 16GB/32GB/64GB aan opslaggeheugen, een 10.1 inch Super IPS + display met een resolutie van 1.920 bij 1.200 pixels, een 8 megapixel camera aan de achterzijde, een microSD card reader, een microHDMI uitgang en Android 4.0 Ice Cream Sandwich als besturingssysteem. Deze tablet zal in een zilveren en gouden versie gelanceerd worden.

[ Voor 42% gewijzigd door TomONeill op 16-04-2012 14:14 ]

In the window.

Verwijderd

Als het bestandssysteem op de tablet Fat32 is kun je 1080p films wel op je buik schrijven, want op Fat32 kan een bestand maximaal 4GB hebben en dan mag je dus al blij zijn als je een 720p film onder de 4GB kan vinden, laat staan dat je 1080p films erop kan zetten.

Dus voor dat je teleur gesteld raakt en toch films om moet zetten ga dan eens op onderzoek uit wat het bestandssysteem is dat die tablet gebruiken, bij mijn Android smartphone moet ik het sd kaartje in Fat32 formatteren.

En de laatste keer dat ik een iDevice in me handen had moest ik alles omzetten naar MP4 en via iTunes erop zetten, lijkt me niet dat veranderd is en dat je waarschijnlijk alleen via een jailbreak die MKV's erop kan zetten.

Dus ik zou je eerder een notebook met goeie batterij duur aanraden, want die Fat32 limiet omzeilen is lastig, maar misschien gebruiken ze geen Fat32.

• Antonv9
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-10 14:43
Of je koopt een Archos 101 g9... Ondersteunt 1080P en heeft hdmi out, GPS (goed werkend), bluetooth, 3G voorbereiding, en er zijn uitvoeringen met een 250gig opslag.

Ben je ook nog voor een mooi bedrag klaar.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
ipad2 + JB + xbmc?

• maarud
Hmm, ik heb nu tegoedbonnen bij Bol.com dus de prijs is iets minder belangrijk ;)

Ik hou wel van Android dus ik heb het liefst een Android tablet. De keus is nu tussen óf een gewone Tegra 3 (Acer/Asus) of eentje met HD scherm.

Dat van die 1080p mkv's op FAT32 is inderdaad nog een puntje om over na te denken. Kan ik geen EXT3 oid gebruiken?

• TomONeill

TomONeill

Zijn niet alle tablets die nu uitkomen Micro SDXC compatible?
Androidnx has confirmed that the microSDXC card works in both the Samsung Galaxy Note and the Motorola Razr, two recently launched devices. Older devices that also support the card include the HTC Sensation and Samsung Galaxy S. µ
Gaat om telefoons, maar het werkt ook bij de Transformer Prime (http://www.transformerfor...-microsdxc-does-work.html). Het lijkt me nu ook dat (micro) SDXC een standaard is in tablets.
Micro SD met FAT 32 ondersteunt tot 32 GB aan 1 partitie. Als je dus een Micro SDXC kaart van 64 GB koopt en deze zou formatteren als een FAT32, krijg je een kaart van 32 GB. Je moet deze dus naar een NTFS formatteren.
Kortom: Als het goed is kun je wel bestanden groter dan 4 GB bekijken op je tablet als je een microsdxc kaartje koopt. Over de interne schijfruimte heb ik geen idee.

[ Voor 0% gewijzigd door TomONeill op 16-04-2012 18:10 . Reden: tt en vt door elkaar :D ]

In the window.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:22

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb sinds een paar dagen de Archos G9 80 Turbo. Deze heeft een 1,5 Ghz processor en 1 GB Ram en dat merk je. 1080p mkv H.264 geeft geen problemen ook niet met HDMI. Alles voelt super snappy en er is mogelijkheid tot flashen van custom roms.

Veel mensen denken dat het een rommelig budgettablet is. Dat is het echt niet en het enige wat een beetje tegenvalt zijn de kijkhoeken van het scherm. Voor de rest super tablet :Y

Edit: BTW, mijn .mkv was 6 GB groot en dus werkte het niet met FAT32. Ik heb het sd-kaartje gewoon geformatteerd als ntfs en het werkt gewoon :+

[ Voor 14% gewijzigd door Mavamaarten op 16-04-2012 18:15 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Mavamaarten schreef op maandag 16 april 2012 @ 18:14:
Edit: BTW, mijn .mkv was 6 GB groot en dus werkte het niet met FAT32. Ik heb het sd-kaartje gewoon geformatteerd als ntfs en het werkt gewoon :+
Ik dacht NTFS werkt niet met Android? Is dat alleen met ICS dan ofzo? Ik heb bij mijn HTC Desire HD wel eens geprobeerd maar dat werkte niet dacht ik.

• maarud
Ligt aan de kernel voor zover ik lees...

Verwijderd

Het lijkt me al vast niet iets wat officieel in Android zit, dus waarschijnlijk iets met custom roms en custom kernels.

• TomONeill

TomONeill

De Amerikaanse Acer winkel heeft de A510 in stock!
http://us-store.acer.com/...aspx?prodid=175&catid=106

Nu maar hopen dat ze 'm snel kunnen uitbrengen naar Nederland.

In the window.

• Y0ur1
  • Niet online
TomONeill schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:36:
De Amerikaanse Acer winkel heeft de A510 in stock!
http://us-store.acer.com/...aspx?prodid=175&catid=106

Nu maar hopen dat ze 'm snel kunnen uitbrengen naar Nederland.
Kreeg net een alert van Alternate dat hij daar ook verkrijgbaar is: http://www.alternate.nl/h...er/Iconia_TabA510/648095/?

• maarud
Sweet! Balen dat ik tegoedbonnen heb, anders had ik hem onmiddelijk besteld...

• TomONeill

TomONeill

Y0ur1 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:57:
[...]

Kreeg net een alert van Alternate dat hij daar ook verkrijgbaar is: http://www.alternate.nl/h...er/Iconia_TabA510/648095/?
Super vet! Thanks for the heads up!
maarud schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:52:
Sweet! Balen dat ik tegoedbonnen heb, anders had ik hem onmiddelijk besteld...
Ja hier hetzelfde, ik heb een tegoedbon bij bol.com en een vvv-bon die ik kwijt wil.

In the window.

• maarud
Heb ze gemaild maar een standaardmailtje van ze terug helaas.. staat het niet op de site dan is het er niet ;(

• TomONeill

TomONeill

maarud schreef op woensdag 18 april 2012 @ 18:12:
Heb ze gemaild maar een standaardmailtje van ze terug helaas.. staat het niet op de site dan is het er niet ;(
Je bedoelt bol?
Tsja, beetje slap. Ze hadden ook wel meer informatie kunnen geven zoals "we hebben het in bestelling" ofzo.

In the window.

• maarud
Ja, bol.com idd. Nu moeten we maar gewoon wachten... :P

• TomONeill

TomONeill

De A510 is ineens niet meer beschikbaar bij Alternate? Ik vraag me af of ze ooit weleens zo'n ding binnen hebben gehad..

Edit:
Bij CoolBlue TabletCenter.nl verwachtten ze 'm over 6 dagen (26-04-12: http://www.tabletcenter.n...conia-tab-a510-black.html

[ Voor 39% gewijzigd door TomONeill op 20-04-2012 12:56 . Reden: toevoeging ]

In the window.

• maarud
De A510 ondertseund NTFS dus dat is iig al een pro :) alleen jammer dat er geen aparte USB poort op zit. Maar ja, om nu nog te wachten op de Transformer Infinity (heeft die dat eigenlijk wel) of op de A700.... ik blijf wachten :P

Bij BCC is hij iig op voorraad (op de site). Nu hopen bij Bol.com anders moet ik de cadeaubonnen maar verkopen oid :(

[ Voor 20% gewijzigd door maarud op 21-04-2012 17:43 ]

• TomONeill

TomONeill

Ja ik zag het net bij de pricewatch dat ie bij BCC te koop is.
Ook zie ik dat de tablet nu al is afgeprijsd op Amazon.com.
Eerst $449, nu $429,99. Jammer dat Amazon niet naar Nederland verstuurd.. Dan was het sowieso goedkoper geweest aangezien de dollar minder waard is dan de euro.

[ Voor 0% gewijzigd door TomONeill op 21-04-2012 18:19 . Reden: typo ]

In the window.

• maarud
Pff, de Transformer TF300 is nu ook uit en lijkt hetzelfde als de A510, ook $449 en 499 euro met dock.

Nu weet ik het ff niet meer :P

• TomONeill

TomONeill

Ja ik lees het net ook, al komt die tablet waarschijnlijk pas volgende maand. Asus Benelux heeft nog geen data genoemd.

Wel lees ik in verschillende reviews (zie: http://www.tabletsmagazin...ansformer-pad-300-tf300t/) dat er wat vertragingen in het OS zitten, die niet terug te zien zijn in de benchmarks, dus dat is gewoon een kwestie van tijd voor een update van het OS.
Nu wordt de keuze wel heel moeilijk he, A510 of Transformer 300.. :p Prijs, batterij, camera en (dock?) processorsnelheid zijn hiertussen het belangrijkste. Tegra 3 = Tegra 3 lijkt mij, dus als de Transformer 300 kan worden ge-root, zou je zo de snelheid zonder schade (behalve de kans op het verliezen van de garantie..) hoger kunnen zetten.

Edit:
Trouwens, ik zie dat de USB support zonder dock heel slecht is?
BTW: Heb even de specs goed gezet in een vergelijking van TabletGuide.nl:
http://redfeather.net63.n...ts/a510_vs_tranformer300/

[ Voor 12% gewijzigd door TomONeill op 22-04-2012 18:39 ]

In the window.

• maarud
De TF300 heeft 3G ingebouwd? Als het toch de TF300 wordt dan neem ik het dock er ook wel bij.. zoveel extra is dat nu ook weer niet.

De eerste de beste die uitkomt neem ik gewoon :P

• TomONeill

TomONeill

4G zelfs (http://eee.asus.com/eeepad/transformer-300/features/), al heb je daar nog niet veel aan in NL geloof ik. Haha, naja de A510 is al uit, alleen schaars verkrijgbaar, je bedoelt dus die het eerst bij bol.com uitkomt? :p

In the window.

• maarud
Zoiets inderdaad ivm die vervelende bonnen ;) Of ik moet ze los verkopen ofzo (vast tegen verlies) of een iPad ervan kopen en dan doorverkopen op MP ofzo :P

• TomONeill

TomONeill

Yeah, naja, je moet wel heel erge mazzel hebben al wilt iemand die bonnen 2e hands kopen. Een iPad kopen en dan weer verkopen via MP is wel riskant, straks verkoop je hem nooit :p

Edit:
Als je nog even kunt wachten, kun je ook voor deze gaan (in juni):
http://www.tabletsmagazin...0-fhd-verschijnt-in-juni/
IPS, 2 GB werkgeheugen, full HD scherm, quad-core (1,2 of 1,5 GHz, afhankelijk van de versie) (door de fabriek gemaakt, dus drukt de kosten denk ik), 4G. Enige nadeel is dat de prijs nog niet bekend is en dat er maar 8 GB in zit (wel uitbreidbaar met een microSD).
Natuurlijk zijn t snelheden enz. op papier, maar t lijkt toch wel om een tablet te gaan die nog heel lang mee kan. Al ben ik niet erg bekend met het merk.

[ Voor 61% gewijzigd door TomONeill op 28-04-2012 00:14 ]

In the window.

• TomONeill

TomONeill

Bump edit ^

In the window.

• maarud
Ik heb de A510 sinds een paar dagen.. bij BCC gehaald. Bevalt perfect, vloeiend HD video en lekker snel. Topkeuze! :)

• TomONeill

TomONeill

Nice! :D

Edit:
Hoe is de responstijd van het touchscreen? Ik heb in een van de vele reviews gelezen dat die wat minder was vergeleken met de rest. Ook dat er een raster zichtbaar is op het scherm. Ga je er een review over schrijven op T.net?

[ Voor 93% gewijzigd door TomONeill op 29-04-2012 20:54 ]

In the window.

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Naar aanleiding van:
nieuws: Aldi legt zaterdag nieuwe 9,7"-tablet in de winkel
Een Medion-tab met GPS voor €300, waar veel mensen reageren met: "Duur, voor de helft van de prijs heb je een gelijke of betere tab van een ander merk", ben ik op zoek naar een tab van €150 met GPS. Maar volgens mij zijn er geen gelijke specs voor zo'n bedrag, of zie ik nog wat leuks over het hoofd?

Erg lastig is dat voor veel tabs de ene site wel van GPS spreekt en de andere niet.

De Archos 101 G9 is met €250 de goedkoopste die ik kan vinden. Misschien was al het kritiek op de prijs van die Medion toch niet op zijn plaats.

[ Voor 11% gewijzigd door Sando op 04-07-2012 02:44 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Mooie tab bij de Kijkshop, deKlinkt leuk, helaas geen GPS. Waardige opvolger van de Pro3 wellicht?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1