[PC] Everquest - Free 2 play vanaf 16-3-2012

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:11
Everquest is vanaf 16-3-2012 free to play. Everquest is een van de eerste grote mmorpg's die in 1999 uitkwam en heel wat sociale levens heeft gekost :):)

Everquest bevat 18 exapansions en de wereld is zo mega inmens groot dat je er letterlijk in kan verdwalen! Ikzelf heb everquest gespeeld tot 2008 en ben toen gestopt omdat het spel redelijk dood begon te worden,nu ze free2play gaan leek het me wel waard om alvast een topic te plaatsen hierover aangezien 16-3-2012 al bijna is er wellicht meer zieltjes hier intresse in hebben!

Een aantal zaken die everquest naar mijn mening nog steeds de beste MMO maakt is:

- De redelijk volwassen community, de meeste mensen zijn 30+ en spelen het al jaren!
- De graphics style, sommige zones zien er niet uit maar het concept is erg goed verzonnen.
- Raiden gaat niet met 10man maar met 20 of 30 of 40 man, tot de eindbaas dood is
- Niet cartoony dus meer gericht op volwassen spelers
- de naam everquest zegt het al, maar je zal niet zomaar de beste items krijgen en je bent niet binnen een week level 95 met alle AA punten.

Als je dus opzoek bent naar een nieuwe MMO die zo uitgebreid is dat je er de eerste komende tijd nog je lol in kan vinden dan is Everquest wellicht wat voor je :)
Verwacht geen mooie graphics maar wel goeie gameplay!
er zijn 3 soorten abbonementen
- Gratis hier zitten natuurlijk beperkingen aan met welke ras je kan spelen, hoeveel goud je mag hebben etc..
- Silver (als je al een character had ben je dit automatisch) hier heb je dus meer rechten mee, meer bank sloten, meer goud mag je hebben, je mag een guild starten etc..
- Gold, geen beperkingen maar je betaald wel een vast bedrag per maand.

op het moment van schrijven is de site van everquest (http://www.everquest.com) down omdat het aftellen al begonnen is voordat het spel free to play wordt!
Als er genoeg animo is voor dit topic zal ik het verder aanpassen met oa:
- Screenshots
- Lore
en andere info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Topic voor/over EQ2
[PC][MMORPG] Everquest 2 - Nu free2play

Mooie TS-post om wat reclame te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Hurtebise op 15-03-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:50
Hurtebise schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:44:
Bestaat al een topic voor/over
[PC][MMORPG] Everquest 2 - Nu free2play

Toch mooie TS-post om wat reclame te maken. :)
Dit is everquest 1 en niet 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Ryatzu schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:44:
[...]

Dit is everquest 1 en niet 2!
Was te snel. Heb het al aangepast. Ben wel benieuwd naar de verschilpunten tss 1 en 2. Dus als iemand ze beiden uitvoerig heeft gespeeld: shoot!

[ Voor 22% gewijzigd door Hurtebise op 15-03-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
idd maar maakt niet uit ben iig blij dat het topic gelezen wordt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:38
Ik ga wel even kijken. Heb van 2001 tot 2003 heel veel gespeeld, en daarna af en toe eens. Ik speel op de europese server Antonius Bayle.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
had daar ook een toon maar weet niet of die server nog bestaat ze hebben toen een hele hoop op de schop gegooid. mijn Char was iig:
Sandokahn level 85 shaman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Voor 20$/maand heb je een SOE all access pass. Mmm, misschien wel het overwegen waard. Als je eenmaal Gold hebt gespeeld, is Silver vrij beperkt (bags, quest log, gear, spells/skills).
Gfx moeten wel enigszins decent zijn.

Imo spannen Lotro, EQ2 nog steeds de fantasy-MMO-kroon. Heb gelukkig Lotro lifetime sub, EQ2 Silver.

[ Voor 12% gewijzigd door Hurtebise op 15-03-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:37

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

hij is toch al lang free to play :s ?

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
ricmaniac schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:11:
hij is toch al lang free to play :s ?
EQ 2 wel, ja. EQ1 nog niet. Is begin dit jaar pas aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:37

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

o oke

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Iemand enig idee of hij via Steam zal worden aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
zou het niet met zekerheid durven te zeggen, was net aan het typen dat ik dacht van niet maar zie dat ze wel meer dingen aanbieden van everquest op steam dus de kans is groot dat het wel gaat gebeuren.
Zodra de server omgang live is (+-7 uur nog) zal ik een link posten met de download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

EQ2 ging wel via steam, die heb ik tijdje geleden nog ff gespeeld

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Dit weekend wat screens en vids gecheckt. Ik ga het houden bij EQ2. Dit is me iets te oldschool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:38
Als er nog terugkerende of nieuwe spelers zijn die wat plat willen hebben, pm mij maar. Max 250pp per persoon.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• Pieterski
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-02 12:23
Even deze mooi bejaarde topic opgraven: er komt een nieuwe progression server!

Voor de uninitiated, er zijn al eerder progression servers toegevoegd bij Everquest; een server die weer begint zoals Everquest 15 jaar geleden was, en onder bepaalde omstandigheden de expansions en nieuwe features unlockt.

Zelf had ik vorige keer (ergens 2012) niet genoeg tijd, maar deze keer wil ik graag nog een poging doen wanneer de server wordt uitgebracht. Dit brengt mij natuurlijk weer op de vraag: zijn er nog andere old-schoolers die dit interssant vinden en misschien een vast groepje willen opzetten?

Gr, Pieterski.
Pagina: 1