[PC][MMORPG] Everquest 2 - Nu free2play

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Everquest 2 is nu free to play(op de speciale EQ2 extended server). Everquest 2 is een volwaardige mmorpg waar ik me een paar jaar terug prima mee vermaakt heb. Nu het gratis is ben ik weer begonnen.
Registreren kan hier: https://account.station.s...n?theme=eq2x&locale=en_US

Je krijg na registratie een download link. Het spel zelf is vrij groot maar de client streamt alle data dus je kan vrij snel aan de gang.

Voor meer info: http://everquest2.com/free_to_play/extended_faq

Als er genoeg animo is kunnen we een got channel en/of guild maken. De server is in ieder geval aardig druk dus je hebt sowieso wel genoeg mensen om mee te groupen als je wil.

Wat zaken die ik leuk vind aan EQ2:
  • De redelijk volwassen community
  • De graphics style(niet cartoony zoals WoW)
  • Quest NPCs praten daadwerkelijk(ipv alleen tekst wolkjes)
  • Sterke lore
  • Nostalgie(als je originele EQ hebt gespeeld)
  • Voor een gratis mmorpg redelijk uitgebreid
  • Prima casual te spelen
  • Geen wow :p
(niet verplichte) kosten
Afbeeldingslocatie: http://everquest2.com/_themes/default/images/extended/membershipMatrix.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door pingkiller op 01-09-2010 17:03 ]

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:11
speelde tijden lang everquest 1, een hele goeie mmorpg. Deel 2 ook eventjes gedaan maar dat kon me niet helemaal zo boeien als deel 1. Vindt het een goed concept dat het gratis is geworden hoop dat er meer mensen die game gaan spelen want ook al boeide deel 2 me niet zo heel erg vondt ik het wel ook weer erg goed inelkaar gezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Zie ook nieuws: Sony maakt mmorpg Everquest 2 deels gratis speelbaar :P

Lijkt me leuk, ik heb nooit een Everquest gespeelt maar wel veel goeds over gehoort. Ik ga het dus zeker weten proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Nu online
Doh,die had ik gemist!

Trouwens, dit weekend is er dubbel xp vanwege labour day oid.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:11
wel mega jammer dat everquest 1 zo dood is want heb die vorig jaar nog even gespeeld maar dat blijft gewoon de vetste mmorpg in mijn ogen! enkel is sony mega slecht met marketing en support daarom gaan er steeds meer mensen weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
Ik wou net inloggen, maar ik krijg een "Could not connect to a login server".
Al een exception op mn firewall gemaakt en de firewall uitgeschakeld, maar het helpt niet. Zou het mogelijk toch echt een server zijn die gewoonweg te druk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Hey gratis :P

Ik heb hier nog een EQ2 editie liggen, en een expansie Echoes of Faydwer.
Eens kijken, misschien dat ik het weer installeer.

De crafting vond ik wel geinig, maar het raiden stond me niet zo aan, en singleplayer kon je niet zo veel...
Misschien is dat nu veranderd?

Zijn de expansions ook gratis? Of moet je ze nog wel aanschaffen?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Nu online
FragNeck schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:05:
Hey gratis :P

Ik heb hier nog een EQ2 editie liggen, en een expansie Echoes of Faydwer.
Eens kijken, misschien dat ik het weer installeer.

De crafting vond ik wel geinig, maar het raiden stond me niet zo aan, en singleplayer kon je niet zo veel...
Misschien is dat nu veranderd?

Zijn de expansions ook gratis? Of moet je ze nog wel aanschaffen?
Solo'en gaat prima. Hoewel ik pas 15 levels heb op mijn berserker. Maar op mijn level 80 ranger van een paar jaar terug had ik ook geen problemen. Volgens mij kan je prima tot max level soloen.

Alle expansions behalve de laatste zijn gratis tenzij je een platinum abbo hebt van 180e/jaar(valt ook af te lezen van het plaatje met het kostenoverzicht)

Overigens is 1000SC(station cash) iets van 8e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
MrHarry schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:10:
wel mega jammer dat everquest 1 zo dood is want heb die vorig jaar nog even gespeeld maar dat blijft gewoon de vetste mmorpg in mijn ogen! enkel is sony mega slecht met marketing en support daarom gaan er steeds meer mensen weg :(
Ook een stukje Nostalgie denk ik, want zo vind ik Asheron's Call de beste MMORPG die ik ooit gespeeld heb :)

EQ nooit geprobeerd. Zou het graag willen proberen, maar heb geen PC meer, alleen een Mac, dus ben beperkt tot Blizzard games grotendeels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Nu online
Server lijkt down atm.
My char= Daumu(level 16 berserker)
Als de server weer up is zal ik de channel got got maken.

--edit--
Ah, hotfix: http://everquest2.com/news/read/current/3670

[ Voor 23% gewijzigd door pingkiller op 01-09-2010 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 18:14

junglebeast

hier staat iets

Ja leuk iets te doen voordat Cata arriveert. Heb ook lang EQ1 gespeeld maar om een gegeven moment hield ik het niet meer bij met de expansions. Had toen een 62 druid en een 59 bard. Was allemaal erg tijdrovend maar wel erg vermaakt.

Ben benieuwd.. wel zo'n 13gig downloaden zie ik nu. Das ongeveer WoW, die staat op 17 gigs. :)

Mooi kort intro filmpje... YouTube: TGN First look at EverQuest 2 free-to-play

[ Voor 17% gewijzigd door junglebeast op 01-09-2010 18:25 ]

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Geweldig dat hij f2p is geworden. Gisteren meteen aan de slag gegaan. Hoewel server load 'heavy' aangeeft, een heel klein beetje lag, maar niet dat het problematisch werd. Leuk om na zo lang weer terug te komen.

ign: Bluntor, barbarian guardian. Ben net gestart in ijs/sneeuwgebied (noord-westen van map; ik en namen ...)

Bij de options kan je nog expansion aanduiden. Is dat gratis om die ook binnen te halen?
Download, update en spelen gaat inderdaad vrij snel. Had nog 9.7 Gb binnen te hengelen en kon al aan de slag.

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

Heb nu ook een char gemaakt. Een Erudite Inquistitor genaamd Nopain :) Zit rondom Neriak.
Oh en je kan geen channels maken/joinen als free2play. Maar zit er over na te denken om eenmalig die 8/10 euro te betalen voor silver.

• pingkiller
  • Nu online
Ik zal vanavond wel even een overzichtje in de TS zetten met charnames.
Als iemand zin heeft om mede-editer van de TS te worden, let me know.

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:21

DeTeraarist

#Boots2Asses

Na lang twijfelen toch maar geinstalleerd. Ik had vroeger een 8tal karakters rondrennen en vroeg me af of ik wel aan m'n trekken zou komen met de F2P versie. Ben bang dat ik snel weer aan een maandelijkse bijdrage vast ga zitten. Maarja, gratis is gratis dus what the hey, gaan met die nouja, niet summoner of bard in ieder geval
owh, bard sowieso niet, dat heet dirge :p

[ Voor 5% gewijzigd door DeTeraarist op 02-09-2010 13:52 ]

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

Oh en als je begint, /claim dan de volgende item. Green Journeymans cloak

Inmiddels lvl 14 en al een paar leuke behulpzame mensen ontmoet.

[ Voor 31% gewijzigd door junglebeast op 03-09-2010 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Heb hier enkele mensen geadd, maar hoe kan je ze wisperen? Ging niet via de friendslist. Welke code is dat?

Thx voor claimtips.

Vind het lekker relaxed wegspelen. Niet het klassieke WoW-rushen. Doet me wat denken aan het tempo van Lotro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

Hurtebise schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:37:
Heb hier enkele mensen geadd, maar hoe kan je ze wisperen? Ging niet via de friendslist. Welke code is dat?

Thx voor claimtips.

Vind het lekker relaxed wegspelen. Niet het klassieke WoW-rushen. Doet me wat denken aan het tempo van Lotro.
whisperen gaat via /tell <naam>

Oh en als je Silver of hoger hebt kun je de channel got:got joinen. Gewoon een extra tab aanmaken en die aanwijzen voor het got kanaal.

Oh en die pouch hebben ze denk weg gedaan. Maar deze in deze thread staan nog meer tips..

http://forums.station.son...sts/list.m?&topic_id=1455

[ Voor 11% gewijzigd door junglebeast op 03-09-2010 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
10 euro eenmalig is nu geen drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

nope, is zelfs 8 euro voor ons.

Leuke tip gevonden voor een quest. Leuk wat gold in het laadje. Kijk maar :)

http://eq2.zam.com/db/que...e85e2c7339d39fef6d7fc43db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
Ik vindt de game trouwens best wel zwaar draaien, met name als ik een gebied inga waar ik niet in de laatste 5 minuten ben geweest(zelfs 20 meter verschil), hapert de FPS wat totdat alles is ingeladen. Heeft iemand nog tips om deze hapering te voorkomen? De FPS is verder namelijk wel smooth met een boel settings erg hoog, maar een FPSdrop is nooit zo prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

Ik ben ook nog steeds alles aan het tweaken qua video settings. Het is een afweging qua looks vs performance. Zeker als je bijv in een raid zit met al die spell effects enzo.

In EQ1 had ik dan 2 ini files die steeds omwisselde..

Lvl 21 inmiddels.. :)

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

/dagboekje

Zo heb me 12+ gig binnen. Spel draait ook beter nu ik alles binnen heb.

Ben bijna lvl 27 en heb me wat bezig gehouden met het craften van armor en wapens. De outfitter is dat.
Er is heel veel te doen en te zien dus verveel me geen moment.

Hopelijk komen er wat meer mensen in het got(pw=got) kanaal, waar je wel een silver+ sub (8 euro) voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Ik heb hem ook (aan)gespeeld, maar ik knapte gelijk af op de grafics, lelijk, houterig en voor mij absoluut niet aantrekkelijk.
Alweer eraf gegooid en weer bezig met GW en D2, goeie ouwe games, waiting 4 GW2 en D3.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Nu online
sorcees schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:29:
Ik heb hem ook (aan)gespeeld, maar ik knapte gelijk af op de grafics, lelijk, houterig en voor mij absoluut niet aantrekkelijk.
Alweer eraf gegooid en weer bezig met GW en D2, goeie ouwe games, waiting 4 GW2 en D3.
De graphics vind ik juist een sterk punt van EQ2. Ik vind ze veel leuker dan bijvoorbeeld de graphics van WoW. Dat cartoonachtige knap ik uiteindelijk op af.
Vind het wel jammer dat EQ2 zo belachelijk slecht geprogrammeerd is dat er zelfs nu nog een pc's zijn die het fatsoenlijk kunnen draaien met graphics @ max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Gisteren opnieuw opgepakt. Meteen weer verkocht. Wat een steengoede mmo is dit. Houd wel van die oldschool look en feel. Alleen jammer dat je van alle account het paswoord moet resetten en ik natuurlijk vergeten ben op welke account is destijds mijn f2p (bronze) had geupgrade tot silver of goud. Qua levellen gaat het snel zat. Loop wel alleen tegen beperkte bag space aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 01:24
Bosmonster schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:22:
[...]

Ook een stukje Nostalgie denk ik, want zo vind ik Asheron's Call de beste MMORPG die ik ooit gespeeld heb :)

EQ nooit geprobeerd. Zou het graag willen proberen, maar heb geen PC meer, alleen een Mac, dus ben beperkt tot Blizzard games grotendeels.
OMG een mede gelover :D asherons call 1 FTW :D

heb everquest II beta gedaan was wel geinig maar niet genoeg gespeeld om er wat zinnigs over te zeggen.

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Gevonden wat het was, ben destijds begonnen op US server omdat daar de f2p eerst gelanceerd werd. Daar ook account geupgrade. Toen ik game client op US zette, vond ik mijn char weer. Nu maar weer naar EU gegaan met deze account, kan ik lekker genieten van die upgrade.

Nog iemand online? Zit in guild Moonlightshadows op Splitpaw, zitten een paar NL'ers in.
Contact Reaper of Moonray. Ikzelf speel als Khralus (warr).

[ Voor 7% gewijzigd door Hurtebise op 19-12-2011 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Elke avond stromen er nieuwe recruits toe. Opvallend veel Belgen (voertaal blijft Engels). Gezellige bende, gebruiken ook ingame voicechat. Wordt erg veel gelachen. Genoeg low lvl toons van de ouwe rotten om samen nog content te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakong
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-09 14:49
Is er nog iemand actief in dit spel ;) ik denk er namelijk over om het ook te gaan spelen maar alleen is ook maar saai :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Ik hier op Splitpaw (lvl 38 Khralus, guardian). Zitten behoorlijk wat Belgen en NL'ers in onze guild.
Hebben sinds kort ook guild-site: http://moonlightshadows.guildportal.com/

Altijd volk online. Gebruiken Ingame voicechat. Guild is lvl 45 en heeft hall met zowat alle essentiële zaken als bank, crafting, mats bank, mender, tables, forges, recipes traders, ... Speelde al veel mmo's maar (dit spel en) deze guild is wat mij betreft zowat het beste wat ik totnogtoe ben tegengekomen. Altijd welkom!

[ Voor 15% gewijzigd door Hurtebise op 20-01-2012 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
dakong schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:52:
Is er nog iemand actief in dit spel ;) ik denk er namelijk over om het ook te gaan spelen maar alleen is ook maar saai :)
Heb je pm gestuurd met meer details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 01:08

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Hurtebise schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:25:
Ik hier op Splitpaw (lvl 38 Khralus, guardian). Zitten behoorlijk wat Belgen en NL'ers in onze guild.
Hebben sinds kort ook guild-site: http://moonlightshadows.guildportal.com/

Altijd volk online. Gebruiken Ingame voicechat. Guild is lvl 45 en heeft hall met zowat alle essentiële zaken als bank, crafting, mats bank, mender, tables, forges, recipes traders, ... Speelde al veel mmo's maar (dit spel en) deze guild is wat mij betreft zowat het beste wat ik totnogtoe ben tegengekomen. Altijd welkom!
Misschien ook nog zelfs een optie voor mij! :) Zijn jullie casual spelers of die-hards? :P Ikzelf heb niet elke dag de tijd om flink te gamen (huis, vriendin, werk, etc).

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Geen enkel probleem. Er zijn geen group of raid requirements. Af en toe wordt er wel een run gepland, maar dat is zeker geen 'must go'. Kan ook zijn dat het ingame wordt gevraagd en dat er dan een groep wordt samengesteld (alle lvls trouwens). Je speelt zo die hard of casual als je wil. Sommige periodes speel ikzelf vrij veel, soms kom ik amper online. RL krijgt steeds voorrang en hoeveel iemand wil/kan spelen, is nooit een issue.

Dus, steeds welkom. PM even je char, dan add ik je in friendslist ingame of geef ik je naam door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Hurtebise schreef op zondag 22 januari 2012 @ 07:11:
Geen enkel probleem. Er zijn geen group of raid requirements. Af en toe wordt er wel een run gepland, maar dat is zeker geen 'must go'. Kan ook zijn dat het ingame wordt gevraagd en dat er dan een groep wordt samengesteld (alle lvls trouwens). Je speelt zo die hard of casual als je wil. Sommige periodes speel ikzelf vrij veel, soms kom ik amper online. RL krijgt steeds voorrang en hoeveel iemand wil/kan spelen, is nooit een issue.

Dus, steeds welkom. PM even je char, dan add ik je in friendslist ingame of geef ik je naam door.
Zal Es' ff kijken, moet nog beginnen met spelen. Is het de moeite waard om een subscription af te sluiten, of is een free account eerst ook voldoende? Ben een beetje bang dat de toffe classes een subscription vergen.
Verder: is jullie guild neutral, evil of good? Maakt dit nog uit om de guild je joinen?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Wij hebben wat vanalles. Enige wat belangrijk is, dat de hall in Qeynos staat. Als je de hall verlaat en in de stad als evil rondhuppelt en een guard je van te dichtbij spot, dat je na één houw onder de zoden ligt. Dus daar mee opletten. Ook zullen bepaalde npc's met specifieke functies (collector bijvoorbeeld) niet toegankelijk zijn. Ik heb bijvoorbeeld mijn home travel spot in Freeport en een guild travel naar de hall in Qeynos. Prima zo. Travellen in EQ2 kan echt heel snel.

Speel eerst volledig f2p, als je het leuk vindt, kan je silver worden. Eenmalig 5$. Heb je al meer bagspace en een grotere questlog. Wil je helemaal los gaan (alle armour, skills, veel bagspace en 75 entries in je questlog: moet je sub nemen).

Overzichtje: http://eq2.zam.com/wiki/Services_%28EQ2%29 of http://www.everquest2.com/shop

[ Voor 45% gewijzigd door Hurtebise op 23-01-2012 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Hurtebise schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:05:
Wij hebben wat vanalles. Enige wat belangrijk is, dat de hall in Qeynos staat. Als je de hall verlaat en in de stad als evil rondhuppelt en een guard je van te dichtbij spot, dat je na één houw onder de zoden ligt. Dus daar mee opletten. Ook zullen bepaalde npc's met specifieke functies (collector bijvoorbeeld) niet toegankelijk zijn. Ik heb bijvoorbeeld mijn home travel spot in Freeport en een guild travel naar de hall in Qeynos. Prima zo. Travellen in EQ2 kan echt heel snel.

Speel eerst volledig f2p, als je het leuk vindt, kan je silver worden. Eenmalig 5$. Heb je al meer bagspace en een grotere questlog. Wil je helemaal los gaan (alle armour, skills, veel bagspace en 75 entries in je questlog: moet je sub nemen).

Overzichtje: http://eq2.zam.com/wiki/Services_%28EQ2%29 of http://www.everquest2.com/shop
Kijk, klinkt goed. Ondertussen ben ik gejoind met m'n char Lanja, een swashbuckler. Weet niet of ik dit char aanhoudt, een paladin of andere heavy mêlee class lijkt me ook erg tof. Moet wel een beetje flashy zijn, nog ideeën qua class?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

EQ1 straks in maart ook F2P. :) De nostalgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
junglebeast schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 13:41:
EQ1 straks in maart ook F2P. :) De nostalgie.
w00t. Nice. Ik zet hier even de originele post neer: http://forums.station.son...ts/list.m?topic_id=182856
/Tell Norrathians INCOMING BUFFS!

Hello everyone - I hope you all are doing well early on in the New Year! With an exciting Veil of Alaris expansion just released in November, we’re thrilled to announce the next big adventure for EverQuest®. After listening to your feedback and suggestions over the past few years, I’m happy to announce that in early March 2012, EverQuest will be going free-to-play.

We’re excited to be expanding the EverQuest experience by making the game more accessible to every type of player so that you can choose to play the game in a way that suits you best. Anyone who wishes to start, return or continue to play one of the “Best Games of All-Time” can simply download and play EverQuest on their terms – think of it as Free to Play, Your Way. Recurring subscriptions, non-recurring subscriptions, Silver or Free memberships, item unlockers, and more. The game will now be setup to be flexible so that *you* can decide how much to pay, based on how much fun you’re having.

EverQuest players are some of the most loyal, long-standing players of any MMO in existence. With the gaming landscape changing every day, we want to ensure we continue to evolve the game to keep players engaged and bring in even more new players to further expand the community. With no up-front costs or required membership, we might see a new player or two along the way, and more people is always a good thing!

Once we go free-to-play, here are some of the upcoming features and events you can expect:

•On Friday, March 16th, EverQuest becomes a teenager: 13 years old!!! We will be having some extra added events in the game starting that week leading up to that Friday and we’re introducing some new items within POK to let you know what’s in store.
•With the free-to-play launch, a renovated everquest.com website will be unveiled and after that, we will bring you upgraded EQPlayers pages.
•We have improved the functionality of our Map system! Some improvements include being able to view appropriate level content for your character on the map, allowing you to find zone lines much easier; and also showing you your wisps on the map to help navigate to where you want to go!
Also at the free-to-play launch, all players will receive a Welcome Pack containing items to add to your gameplay experience. You’ll be able to summon a unique Mercenary to fight by your side and we’re including some Bayle Marks to help pay for the services of your newly summoned Mercenary. A couple of Experience Potions are also included to help you increase your experience gained while adventuring. For all the collectors that like to show off all the great wares to your friends, we’re giving you an item to display in your home and add to your collection. And finally, you’ll be able to customize the appearance of one of your weapons with a Weapon Ornamentation - also included in the Welcome Pack. So be sure to check the claim window for your free gifts.

We, the EverQuest dev team, are very excited about this new flexible system. Free-To-Play is the best fit for EverQuest and we are looking forward to supporting the game and our dedicated fans for years to come. This is a great year for everyone associated with EverQuest and SOE. We think you’ll be pleasantly surprised at what’s coming in 2012.

One last note, we will be doing a Community Webcast on Thursday February 2, 2012 covering all of the exciting free-to-play details. Please be sure to send in any questions you might have via the Facebook page or Twitter so we can respond with answers during the Webcast.

See you in game very soon!

Thom Terrazas

EverQuest Producer
AKA “Phathom”
Mag van mij wel op t.net frontpage komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Ik raad de eerder bewierookte guild 'Moonlightshadows' op Splitpaw af. Het zogenaamde casual friendly statement dat ze maken, blijkt in werkelijkheid toch niet helemaal te kloppen. Ondanks de aankondiging van komende rl issues, offline time en semi-afk sessies hebben ze me vrij bruut en lullig uit de guild geschopt. Zonder waarschuwing, zonder toelichting of mogelijkheid tot gesprek. Logde in, ging daarna meteen afk, kids waren thuis, na bijna een uur kan ik weer aan het craften gaan. Rush orders lukten niet zo meteen, zei "hi" en stelde een vraag hierover. Meteen reactie van leader dat dit het enige is wat ik na een uur spelen, kon uitbrengen. Bam, kick. Poging om de leader/officers te wisperen werden afgeslagen. Toch een officer gevonden, die reageerde. Enige vraag die ik kreeg of ik de rl-naam wist van de officer (die ik erg weinig online had gezien afgelopen tijd). Wist ik niet, deed een gok. Die gasten hebben dan ook tig alts en switchen zeer vaak.
Sommige spelers vatten het spel dus erg serieus op. Benieuwd naar hun ervaringspunten in het echte leven, ook op sociaal vlak, maar goed...
Toch wel triest omdat je zoveel fijne uren samen hebt beleefd al die moeite hebt gedaan voor de guild: mats, status, ...

Ben dus weer verder gegaan solo. Maar snel guild gejoind. Die casual friendly was, lvl 90. Naam ontgaat me nu. :p
Nu ook weer city quests aan het doen voor guild status. Gisteren begonnen, alweer 3.1k nu, 5k vereist voor membership (pas na 2 weken).

Iemand zicht op de NL-talige guild die actief is op de server? Dutch League, Lowland Elites en er zouden er nog zijn. Niet dat een NL-talige guild een absolute must is, integendeel. Suggesties zijn welkom.

[ Voor 15% gewijzigd door Hurtebise op 13-02-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 10:15
wordt dit spel nog een beetje gespeeld eigenlijk? ben wel weer toe aan iets nieuws. alts geen zin in omdat ik een nieuwe omgevingen en speelstijl wil. nieuwe alt bij lotr online blijft redelijk hetzelfde. net als in WOW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Nieuwe aanpassingen die midden deze week worden geïmplementeerd:

https://www.everquest2.co...cle?month=032013&id=51587
As of mid-next week, we're going to be removing the following free-to-play restrictions in EverQuest and EverQuest II. Free and Silver players will now have access to all of the following options:

We are opening up ALL CLASSES.*
We are opening up ALL RACES. **
All bag slots are unlocked.
All players can now use the shared bank slots.
The quest journal restrictions are lifted entirely. Quest away!
Additionally, EverQuest is allowing all players to send delivery parcels! (This change is for a game-specific change in EQ, so it doesn't happen in EQII.)

* "All free classes" exception for EQII only: Beastlord is still only accessible via the "Age of Discovery" expansion pack.
** "All free races" exception for EQII only: The Freeblood race is still an SC-only marketplace option.

[ Voor 13% gewijzigd door Hurtebise op 12-03-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog nooit everquest gespeeld, dus het wordt hoogtijd om dit eens een test drive te geven. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Vergeet niet dat er een f2p van everquest 1 en van everquest 2 is. Persoonlijk zou ik gaan voor de 2e. Tenzij je al iets hebt met eq1, nostalgie naar de tijd van toen, als je het eerder speelde, denk ik dat de gfx en de spelmechanics wat outdated zijn. Interface is ook niet je dat. Is even doorbijten. Bij eq2 is het geheel veel hedendaagser en meer gepolished, meer conform de huidige mmo-normen. Eq2 was dan ook een belangrijke wegbereider voor de grote mmo-titels die we nu kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Everquest Next wordt nu voorgesteld op SOE Live, te volgen via http://www.twitch.tv/everquestnext

Behoorlijk uitgebreide preview die tegelijk met de presentatie online is gezet (screens en vids):
http://www.pcgamer.com/previews/everquest-next-preview/

[ Voor 58% gewijzigd door Hurtebise op 02-08-2013 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

Ja ik zit met grote ogen te kijken. Man man wat zijn die van plan!

HOLY its a voxel mmo!!

40 classes kun je ontdekken

De AI(npcs/mobs) onthoud wat je doet en hebt gedaan in het verleden. Dit kan nieuwe quests opleveren

Dingen in de wereld kunnen kapot gaan.

Er zijn verschillende levels(grondlagen) in een zone.

Spelers bouwen de wereld/steden door public quests (rallying cry call), elke server is daarom verschillend.

En er komt deze winter een EQ Next Landmark spel. Daar kun je zelf dingen bouwen. Soort van Minecraft 2.0.

[ Voor 91% gewijzigd door junglebeast op 02-08-2013 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 01:24
Hurtebise schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 21:45:
Everquest Next wordt nu voorgesteld op SOE Live, te volgen via http://www.twitch.tv/everquestnext

Behoorlijk uitgebreide preview die tegelijk met de presentatie online is gezet (screens en vids):
http://www.pcgamer.com/previews/everquest-next-preview/
als ik de graphics zo ziet is het 2 druppels water guild wars 2......

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Wat mij was opgevallen, is bijgebleven:
* zwaar gemodificeerde planetside 2 engine
* dag- en nachtcyclus
* cartoony look
* emote is sterk uitgebouwd
* gelaagde wereld (geen surface mmo), er zitten nog te exploren lagen/lvls onder
* destructable wereld/omgeving
* 8 classes (40 volgens junglebeast; ik kan mis zijn)
* multiclass build mogelijk
* ogenschijnlijk erg uitgebouwd craftsysteem, waarbij je onderdelen op wapens kan zetten zodat ze uniek worden en ook bepaalde eigenschappen/mogelijkheden van dat onderdeel toevoegen
* everquest landmark next verschijnt eind 2013: minecraft met eq zeg maar, waar je met de dev tools aan de slag kan
* rondetafel eens in de zoveel tijd met de community
* ...

[ Voor 37% gewijzigd door Hurtebise op 02-08-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

Ja toch wel een beetje cartoony. Al heb ik maar 2 races gezien. De omgeving is wel erg licht, felle kleuren. Dat vind ik zelf wat minder. Doet me erg denken aan Wildstar. TESO heeft toch een mooiere sfeer.
Dag en nacht is wel erg mooi gedaan trouwens..

Maar al die andere features zijn wel erg gaaf. Zeker dat je lekker kan exploren en niet aan 1 class vast zit.

Misschien een aparte topic openen met al de info?

Nog meer info die net released is.

http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/game/952/feature/7640/EverQuest-Next-The-Future-of-the-MMORPG-Lies-in-Norrath.html

[ Voor 38% gewijzigd door junglebeast op 02-08-2013 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Ben ook wel verrast van de weg die ze in zijn geslagen. Denk op zich wel eigentijds. Ik heb zo mijn vragen bij de haalbaarheid van dit alles. De wereld op zich, het detail van de spelomgeving, de gelaagdheid van de spelwereld. Hoe pakt dat uit? Als alles destructable is, hoe ziet de wereld er dan na 2 jaar spelen uit?
Ik weet niet hoe groot of dedicated de community is, maar ik vermoed dat ze wel met de input van de spelers aan de slag willen. Heb je toch ook veel mankracht voor nodig om dat allemaal op te volgen, aan te sturen.
Ik zie veel goeie ideeën. Maar hoe haalbaar zijn ze? Op welke termijn willen ze dat realiseren?

Tsja, de naam daar moeten ze zeker nog wat aan gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

De wereld gaat na verloop van tijd weer terug in de originele staat als je het kapot hebt gemaakt.
Maar de dingen die je maakt in de rallying calls blijven staan. Dus je kunt echt steden bouwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Wow holy crap! Ik ben echt weggeblazen door die aankondiging!

Dit is wel voor het eerst dat ik het gevoel krijg dat ze echt iets anders gaan doen. Destruction, een daadwerkelijke dynamische wereld met permanente veranderingen. Een veel grotere bewegingsvrijheid door de wereld (parcours) etc etc.

Ook echt hele mooie sfeervolle graphics. Ik ben het ook echt niet met tntkiller eens dat het op GW2 lijkt. De combat deed me daar dan wel weer aan denken. Rode cirkels op de grond en dynamischere combat.

Deze mmo ga ik zeker in de gaten houden!

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is in ieder geval vernieuwing en dat is wat het genre nu echt nodig heeft.

Is het geen tijd om een apart EverQuest Next topic te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

Wil wel een topic maken. Wacht nog even wat de panels op SOE Live laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-08 13:24

4bit

Onward, to futility!

Ja nieuwe topic voor EQ Next please. Deze MMO stijgt meteen naar de top op mijn want list. Het blijft natuurlijk afwachten wat ze er allemaal van waar kunnen maken.

Enkele dingen die ik vind dat elke goede MMO nodig heeft zit er in, 1 grote wereld zonder laadtijden, dus geen aparte zones, wat nodig is om de illusie van 1 grote wereld te scheppen. Samen met een dag-nachtcyclus. Top.

Het spel gaat meer gericht zijn op doelstellingen vervullen, en minder focus op xp (geen xp voor grinden, doelloos doden van standaard monsters), zelfs geen echte levels, maar meer tier-gebaseerd. Je geraakt in hogere tiers door doelstellingen te vervullen, zou zelfs mogelijk zijn zonder te doden, bv een bepaald armor-set volledig hebben kan je naar een hogere tier krijgen.

Player stats zijn attributes, equipment geeft geen attributes. Extra attributes zijn zeer moeilijk en zeldzaam te verkrijgen.

Crafting, hetzelfde item opnieuw en opnieuw maken geeft je geen hogere crafting skill.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

OK Topic is gemaakt. Misschien dat een vriendelijk mod de berichten uit deze thread kan verplaatsen?

[MMORPG] EverQuest Next

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
Nog mensen die EQ2 spelen? Ben nadat ik was uitgekeken op Wildstar weer eens begonnen voor oldschool's sake en het voelt nog best levend aan, veel spelers nog.
Ben maar weer eens met een lowlvl character begonnen (warlock) en ga nu eens via de zones levelen die ik nog niet eerder heb gedaan.
Game loopt nog best sterk, expansion 10 is uit (Tears of Veeshan) en expansion 11 komt dit najaar uit.

Voor mij de beste verandering die ik tot nu ben tegengekomen is het gerevampte AA systeem, er zijn nu AA profiles (waar je tussen kunt switchen) en een nieuwe Tier met ToV (aa cap is nu 350 volgens mij).

Als je door de wat gedateerde graphics heen kunt kijken is het nog steeds een erg vermakelijke game!
Pagina: 1