Goededag Tweakers,
Ik zit met het volgende probleem namelijk :
Ik heb een 240 rad achter op (buiten) mijn pc kast hangen met 2 push gentle 1850 rpm typhoon fans en 2 shrouds vervolgens de 240 rad en 2x 1800 rpm scythe slipstream in pull staan .
Als ik de Gentle en Scythe op maximale RPM zet is de maximale temperatuur van mij i7 920 @ 3,8 ghz (1,25v) op 65 graden, HT aan, speedstep en turbo uit.(huistemperatuur 20 graden) Vervolgens zet ik de Scythe fans uit met mijn fan controller en blijft ook de temperatuur hetzelfde.Oftewel de pull heeft geen invloed op de temperatuur. (ook na langere tijd)
Houd dit in dat de 240 rad maximaal gekoelt wordt met 2x Gentle typhoons en 2x shrouds?!
Oftewel de koelingscapaciteit van het rad is bereikt ?
(rad zelf voelt lauw aan en wordt gemeten met fan controller)

Setup waterkoeling
140 ml reservoir
400 liter per uur pomp
240 rad met koperen buizen en aluminium fins
(Larkooler extreme)
http://www.thebestcasescenario.com/?q=Larkooler+KU3-241+G1/4

Ik heb Artic silver 5 gebruikt als koelpasta (via de pinpas methode)
Deze is juist gemount en zit er strak op. (met de bijbehorende schroeven geen pushpins)
Iemand enig idee hoe ik mijn temperatuur nog verder naar beneden kan krijgen ?
Hiervoor had ik de H60 in Push Pull staan met de Gentle's en met max RPM werd deze 72 graden. oftewel 150 euro verder en maar 7 graden verschil
.
Bij voorbaat dank!
PS :
- Bios is up to date
- Temperaturen worden gemeten met Realtemp en Speedfan
Eventueel opties:
- Remounten
- Lappen
- D0 nemen ?
- Andere/grotere/dikkere radiator?
- Groter Reservoir?
- Sterkere Pomp?
Ik zit met het volgende probleem namelijk :
Ik heb een 240 rad achter op (buiten) mijn pc kast hangen met 2 push gentle 1850 rpm typhoon fans en 2 shrouds vervolgens de 240 rad en 2x 1800 rpm scythe slipstream in pull staan .
Als ik de Gentle en Scythe op maximale RPM zet is de maximale temperatuur van mij i7 920 @ 3,8 ghz (1,25v) op 65 graden, HT aan, speedstep en turbo uit.(huistemperatuur 20 graden) Vervolgens zet ik de Scythe fans uit met mijn fan controller en blijft ook de temperatuur hetzelfde.Oftewel de pull heeft geen invloed op de temperatuur. (ook na langere tijd)
Houd dit in dat de 240 rad maximaal gekoelt wordt met 2x Gentle typhoons en 2x shrouds?!
Oftewel de koelingscapaciteit van het rad is bereikt ?
(rad zelf voelt lauw aan en wordt gemeten met fan controller)

Setup waterkoeling
140 ml reservoir
400 liter per uur pomp
240 rad met koperen buizen en aluminium fins
(Larkooler extreme)
http://www.thebestcasescenario.com/?q=Larkooler+KU3-241+G1/4

Ik heb Artic silver 5 gebruikt als koelpasta (via de pinpas methode)
Deze is juist gemount en zit er strak op. (met de bijbehorende schroeven geen pushpins)
Iemand enig idee hoe ik mijn temperatuur nog verder naar beneden kan krijgen ?
Hiervoor had ik de H60 in Push Pull staan met de Gentle's en met max RPM werd deze 72 graden. oftewel 150 euro verder en maar 7 graden verschil
Bij voorbaat dank!
PS :
- Bios is up to date
- Temperaturen worden gemeten met Realtemp en Speedfan
Eventueel opties:
- Remounten
- Lappen
- D0 nemen ?
- Andere/grotere/dikkere radiator?
- Groter Reservoir?
- Sterkere Pomp?
[ Voor 16% gewijzigd door JayJay op 15-03-2012 15:55 ]