Toon posts:

Nieuwe pc samenstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik sta op het punt een nieuwe pc samen te stellen en wil doordacht te werk gaan, 1 probleempje, ik weet er weinig van, daarmee graag jullie hulp.

Case: Fractal Design Define R3 Arct. White

Ik zou graag een ssd schijf willen gebruiken en men Western Digital Caviar Greenpower 1TB. Hoe deel ik deze schijven het beste in? De pc zal ook dienen voor games.
En hoe groot dient deze ssd schijf te zijn?

Misschien hebben jullie ook een idee over een goede ssd schijf prijs / kwaliteit?

Bedankt

Verwijderd

Welkom op GoT !

Ik raad aan om een 120 GB SSD te kopen.
Die is groot genoeg voor Windows + enkele games die je vaak speelt.

Overigens verwachten we op GoT wel wat meer zelf-initiatief: de Pricewatch heeft de functie om op populariteit of op beoordeling te zoeken, het moet dan wel lukken om een goede SSD te vinden die in jouw budget past.

http://tweakers.net/price...4/solid-state-drives.html

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2012 19:48 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-01 12:51

D4NG3R

kiwi

:)

De games zelf hoeven in principe niet op de SSD te komen staan, al kan dit je wel een voordeel opleveren qua laadtijden (Al vind ik het zelf niet erg om enkele seconden langer te moeten wachten).

Op de SSD zet je in iedergeval je OS en Browser. Eventuele Office pakketten en (beeld)bewerkings-programmas zou ik ook op de SSD zetten. Als je een ruime SSD hebt kan je er ook nog games e.d bij op zetten. Media en Games zet je over het algemeen dan op de ouderwetse HDD, omdat deze veelal niet 100en kleine bestandjes moeten lezen (wat lang duurt op een ouderwetse HDD).

Voor aankoopadviezen moet je je vraag echter even hier stellen: [BBG aanschaf] SSD.

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 14-03-2012 19:51 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Je zult in principe in dit subforum moeten zijn.
Aankoopadviesforum (bèta)

Aangezien je hier nieuw bent zullen de mods het vierendelen deze keer wel overslaan denk ik :p en je topic daar even heen verplaatsen.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-01 12:15

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Slecht advies is ook advies. Sinds wanneer vallen SSD's onder consumentenelektronica?
Dit :)

Er is heel wat te lezen over SSD's op ons forum. Begin bijvoorbeeld eens in het grote SSD topic. Voor aankoopadvies, volg bovenstaande link.

[ Voor 35% gewijzigd door Edmin op 14-03-2012 20:27 ]

Dit topic is gesloten.