Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36
Ik wil een legale MS Office op mijn laptop zetten, en ik dacht even te gaan struinen op Marktplaats om te beginnen. Ik kom daar ladingen aanbieders tegen die beweren uitgebreide Windows en/of Office pakketten te leveren voor enkele tientjes. Allemaal "legitiem" "legaal" en/of "met factuur op naam", volgens de advertenties. Het klinkt als te mooi om waar te zijn, maar weet iemand hoe dit echt zit? Is dit gewoon illegale software al dan niet met een mooi doosje, of is er hier toch meer aan de hand?

[ Voor 13% gewijzigd door ATS op 14-03-2012 17:00 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

If it sounds too good to be true, it probably is.

[ Voor 6% gewijzigd door TERW_DAN op 14-03-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ze je openoffice toesturen :P Helemaal legaal voor een tientje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36
Ze adverteren expliciet met Microsoft office, maar ik ben bang dat je gelijk hebt...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:36
Als je af kunt halen kun je het gokken, maar dan nog heb je kans dat de key al (vele malen) gebruikt is.

Voor 100 euro heb je legaal de nieuwste die je (in één huishouden) op 3 pc's mag installeren, daarmee heb je het miste risico op gezeik en kost het per PC maar 33 euro :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 08:19
Paul schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 17:12:
Als je af kunt halen kun je het gokken, maar dan nog heb je kans dat de key al (vele malen) gebruikt is.

Voor 100 euro heb je legaal de nieuwste die je (in één huishouden) op 3 pc's mag installeren, daarmee heb je het miste risico op gezeik en kost het per PC maar 33 euro :)
Je kunt ook nog even verder kijken. Veel werkgevers bieden aan de werknemers voor een lagere prijs een licentie voor office aan. Je kan er op gokken dat het legaal is, maar als het echt onder de prijs is acht ik die kans niet zeer groot. Daarnaast heb je ook de kans dat je met een oplichter te maken hebt en je niks krijgt. Mijn advies is om eerst even een mail te sutren, en het ip in de headers na te trekken om er achter te komen of je hier met een bekende oplichter te maken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
En voor scholieren/studenten bestaan nog initiatieven als Surfspot en Slim waar je goedkoop legale software kunt aanschaffen.

[ Voor 21% gewijzigd door 3dfx op 14-03-2012 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk ook eens hier, het is een games topic, maar er worden op sommige sites ook office pakketten verkocht tegen heel goeie tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:13
Iva_Bigone schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 17:22:
En voor scholieren/studenten bestaan nog initiatieven als Surfspot en Slim waar je goedkoop legale software kunt aanschaffen.
voor medewerkers kon ik Office 2010 prof. plus voor een tientje krijgen. Maar wel 10 keys max. (activaties)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

F.West98 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 17:24:
[...]

voor medewerkers kon ik Office 2010 prof. plus voor een tientje krijgen. Maar wel 10 keys max. (activaties)
Precies. Dan heb jij dus geen licentie. Voor een prive persoon niet echt een probleem. Voor een echt bedrijf (met medewerkers die boos zijn als er iets gebeurd ..ontslag) heb je dus een probleem als de BSA komt controleren. Die stellen dan vast dat je een onvolledige licentie hebt. Mag je gaan dokken kosten audit betalen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:43
Toevallig zijn ze daar bij mn werk vorige week ingetrapt, voor 60 euro (per stuk) een paar office cd's gekocht. Blijken het student versies van Slim.nl te zijn :P

Voor een normale consument maakt dat verder niet echt wat uit, maar voor een bedrijf is dat een beetje zonde.

Verkoper heeft overigens niks meer laten horen :S
Pagina: 1