Toon posts:

Abnormale vraagprijzen voor oude tweedehandse videokaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.200 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van een advertentie heb ik even besloten om een topic te openen want begin dit gewoon belachelijk te vinden.

Wat voor een fetish zooi is dit met die oude kaarten en de belachelijke hoge prijzen die ervoor worden gevraagd? We praten over een hardware die vijf jaar oud is + volop is gebruikt. Dat jij die voor 300 euro hebt gekocht wil niet zeggen dat hij alsnog een waarde van 80 of honderd euro moet hebben. We moeten realistisch blijven want deze kaart valt onder hardwarecategorie oud en is het zoals ik al aangaf lang gebruikt geweest en kan je zowat voor spellen die uit zullen worden gebracht niet kunnen gebruiken of slechts op low resolution spelen.

Bovenstaande bericht gaat over een gebruikte gtx 580 die vijf jaar geleden op markt kwam. In principe is het een hardware van 6 jaar terug.

Graag jullie meningen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:29
Het is toch iemands eigen recht om het bedrag er voor te vragen wat die persoon er voor wil hebben?
Je hoeft het niet te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:16
Waar vraag is is aanbod en als de kaarten voor die prijzen verkocht worden zie ik je probleem niet zo. Daarbij is de 580 nog steeds geen kaart van 5 jaar oud, en gaat nieuw nog altijd voor 400+ euro weg, en 2e hands dus voor rond de 300/350 euro.

Weet je zeker dat je de goede kaart bedoelt?

En om bovenstaande aan te vullen: Je lijkt te denken dat je een recht hebt op kaarten van een half jaar oud, toprange onder de 40 euro. Gaat m niet worden ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Mar.tin op 13-03-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:32

heuveltje

KoelkastFilosoof

Iedereen mag vragen wat ie wil, als ie niet verkoopt zakt de prijs vanzelf wel.
Heet marktwerking, en ik zie het probleem niet ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 16:53

LieveNiels

On Fire

Ongeacht of het zo gaat zoals jij het schetst, dit heet gewoon marktwerking.

Als mensen het kunnen verkopen voor dat geld, dan doen ze dat. Kunnen ze het niet verkopen, dan doen ze de prijs omlaag of verkopen het hele product niet. Simpel als dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-10 13:28

skoozie

SCSI

2e Hands is altijd vraag-aanbod. als hij een GTX 580 voor 300 euro gekocht heeft is het netjes,
het is nogsteeds een high end kaart die nieuw ruim 400 euro kost

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De GTX580 is toch echt van laat 2010 hoor.
En tweedehands voor €300 is het een goede deal want die kaart is nog steeds een beest. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:38
Ik heb je reacties even gekeken op de advertentie. Jij bedoeld een GTX 280 en dan is 60 euro geen slechte deal an sich. Als jij daar geen 60 euro voor over hebt, dan toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 16:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Als de kaart meer dan 5 jaar oud is, gaat het dan niet over een FX 5800?

Ah, blijkbaar over een 280 GTX. Sowieso is iemand vrij om de nieuwprijs te vragen van 5 jaar oude hardware. Dan koop je het toch lekker niet? Het is vraag en aanbod.

[ Voor 53% gewijzigd door Hann1BaL op 13-03-2012 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
Trouwens ik heb laatst nog een 5770 voor 55 euro gekocht en die is te vergelijken met een gtx260. Volgens mij onderschat jij de kwaliteiten van de gtx280. Tuurlijk het is geen superkaart maar voor 60 euro geen slechte deal.

Beetje zinloos topic dit, maar ik bedoel dit niet als aanval he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:04
Hij bedoeld wss inderdaad de GTX 280

Het is een kaart van (ongeveer?) 3,5 jaar oud.
Als je het er niet voor over hebt moet je gewoon een andere goedkopere kaart uitzoeken of doorsparen,.

[ Voor 16% gewijzigd door SmiGueL op 13-03-2012 13:20 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:32

Nikeo

Jawelles

Ik vind het op zich redelijk goed gaan in de V&A met prijzen. Soms zit er iemand tussen die absuluut geen reeële prijs vraagt. Dat lost zichzelf wel op: die persoon denkt ook wel na over waarom hij zijn kaart niet verkoopt of die reageert wel op de reacties (soms DM's) over de prijs.

Waar ik me wel over verbaas zijn verkopers in de V&A met soms 40+ positieve reviews die een hele rare prijs vragen voor producten. Nou ja, en over eigenwijze mensen die willens en wetens hun 4870 te duur willen verkopen 'want ik heb er destijds zoveel honderd euro voor betaald'. Tsja, dan raak je hem niet kwijt.

En die prijs voor die 280 is toch wel o.k.? Het is een vraagprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:25
De Geforce hardware van 6 jaar terug is de 7xxx serie...
Het niveau van de VA valt ook wel mee, zeker als je het vergelijkt met andere vraag/aanbod sites als markplaats. Daar vraagt iemand nog gerust 200 euro voor een pentium 2.

offtopic:
Ik maak me eerder zorgen om het niveau van de nieuwste generatie tweakers

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeKwap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-10 09:56
He psst iemand een kaartje kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
RocketKoen schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:32:

offtopic:
Mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt die mensen eens op Howto: prijsbepaling (oude) hardware wijzen, en hopen dat ze dan wat realistischere bedragen gaan vragen, maar je mag vragen wat je wilt natuurlijk.
Of mensen raken het niet kwijt, of iemand is gek genoeg om wel dat bedrag neer te leggen. Je hoeft het niet te kopen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Een beetje krom dit. Als een videokaart intrek is zou ik er ook iets meer voor vragen.
En inderdaad ik maak ook zorgen over de nieuwe tweakers, en de toekomstige.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is geen technische discussie dus hoort het ook niet in de hardware-subfora.

Move VB -> Shopping Forum

Verder staat het iedereen vrij om 2e hands te vragen wat hij wil voor een kaart, en evengoed voor iedereen vrij om te bieden wat iets hem waard is. Vraagprijs te hoog? Lager bieden of negeren. Kom je er niet uit? Jammer, op naar een andere verkoper die redelijkere prijzen vraagt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Nuja ik heb 2-3 jaar terug iemand een Riva TNT2 zien proberen te slijten voor bijna 100 euro... dus ik kijk nergens meer van op :+

[ Voor 15% gewijzigd door Rey Nemaattori op 13-03-2012 13:43 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:36

Quad

Doof

RocketKoen schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:32:
offtopic:
Mee eens, tevens vind ik 80,= excl. weinig geld voor een GTX 280 die prima presteerd tov andere hardware in die prijsklasse voor de 2e handse prijs.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is het niet gewoon makkelijker om hoog te vragen en dan later eventueel "korting" te geven?

Net als bij autohandelaren, als ze er 2000 euro bij de prijs opdrukken, en later 1000 euro korting geven, dan is het helemaal prima, maar wanneer ze er 500 opdrukken, en dan 250 euro korting geven dan is het een slechte deal.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:46
Een GTX280 kan nog prima meekomen, ze halen makkelijk 13.000 punten in 3DMark Vantage.
Verder is het een kwestie van vraag en aanbod :-)

Ik heb trouwens vorig jaar mijn GTX275 in een ander systeem gezet omdat het niet lukte de kaart te verkopen voor ongeveer 70 euro..

[ Voor 33% gewijzigd door Crim op 13-03-2012 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Rey Nemaattori schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:41:
Nuja ik heb 2-3 jaar terug iemand een Riva TNT2 zien proberen te slijten voor bijna 100 euro... dus ik kijk nergens meer van op :+
Het zou pas echt erg zijn als het 'm was gelukt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:05

Pixeltje

Woo-woohoo!

TERW_DAN schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:49:
[...]

Het zou pas echt erg zijn als het 'm was gelukt :P
Het is erger als jij die kaart toen gekocht hebt en nu dit leest :+

(en nee, dat ben ik niet ;) )

Maarre.. @TS (die zo te zien nog niet gereageerd heeft hier?) Kwestie van vraag en aanbod.. als er veel van die kaarten te koop staan gaat de prijs omlaag, zijn er wening te koop gaat de prijs omhoog. Je kunt proberen te onderhandelen maar als de verkoper zijn geluk wil beproeven kun je 'm nergens toe dwingen ;)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:36

Quad

Doof

Magic schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:46:
Is het niet gewoon makkelijker om hoog te vragen en dan later eventueel "korting" te geven?

Net als bij autohandelaren, als ze er 2000 euro bij de prijs opdrukken, en later 1000 euro korting geven, dan is het helemaal prima, maar wanneer ze er 500 opdrukken, en dan 250 euro korting geven dan is het een slechte deal.
Doet mij denken aan mijn zusje die heel blij was met een tas die €99,95 €50 kostte. en week later was de 99,95 verdwenen en had je alsnog €50,- :').

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
Magic schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:46:

Dat is inderdaad wel makkelijker, maar ik zou mij als klant bedrogen voelen. Wat nou als ik NIET had gevraagd of er nog wat kon? Dan zou het mij dus het dubbele gekost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMeBot
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-02 12:52
(jarig!)
Ik heb een GTX 275 liggen waar ik 100 euro voor zou vragen als ik die nu zou verkopen..
Ook met oog op de Prolimatech MK-13 die erop gemonteerd zit..
Lijkt mij een redelijke prijs.
Ik zou de GTX280 in bovenstaand verhaal dan ook direct meegenomen hebben voor 80 eurie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iamzero456 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:54:
[...]

Dat is inderdaad wel makkelijker, maar ik zou mij als klant bedrogen voelen. Wat nou als ik NIET had gevraagd of er nog wat kon? Dan zou het mij dus het dubbele gekost hebben.
Eigen schuld dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Nou hij vraagt maar 60,- exclusief verzendkosten, dus wat let je :).

Verder vind ik dat de verkoper het echt heel sportief opneemt, want ik vind je topic toch op zijn minst een zijdelingse aanval op de verkoper, zo'n disclaimer helpt dan echt niet.

Topic summary
-60,- + verzendkosten is een prima prijs voor de kaart
-De verkoper is erg sportief
-Jij bent een zeikerd*

*zie dit niet als een persoonlijke aanval :+

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus om even op te sommen:
  • Je ziet een advertentie met een product waarvan niemand je verplicht het te kopen.
  • Je reageert onder die advertentie dat je een topic gaat openen, terwijl je onder de advertentie al niets te zoeken hebt gezien dat geen discussieplatform is daar.
  • Je opent hier een topic in een subforum wat er helemaal niet voor is.
  • Je topic biedt eigenlijk geen insteek of concrete standpunten voor een discussie maar slechts wat krachttermen.
Ik denk dat je misschien even in de diverse FAQs moet kijken hoe zowel V&A als het forum werken... Doe ik deze intussen op slot :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.